Toon posts:

Nieuwe game PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben een newbie op tweakers en ik wil een nieuwe desktop aanschaffen aangezien die van mij verouderd is. Ik merk dat mijn spellen steeds minder soepel lopen en mijn fps vaker daalt.(Al helemaal als ik aan het streamen ben). Ik vroeg mij af of iemand mij hier advies over kan geven en welke producten ik het beste aan kan schaffen.
Ik ben op zoek naar een game PC die grote spellen kan draaien op uitstekende kwaliteit en die nog een aantal jaren mee kan!
Ik ga er van uit dat ik alles nieuw moet hebben (Ik heb wel een monitor en harde schijf die ik wil gebruiken op mijn nieuwe PC). Er is niet echt een budget, maar ik zou graag willen weten wat de diverse opties zijn.
Merk is niet belangrijk.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen om een keuze te maken, zodat ik binnenkort weer optimaal kan gamen zonder enige lag :P

Groetjes,
Lisa

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Welkom op Tweakers Lisa,

Het is verplicht om met een eigen opzetje te komen zodat je er zelf wat van leert en op basis van dat lijstje kunnen wij je dan helpen met het verbeteren zodat er voor het ideale systeem uitkomt.

Voor meer info over welke onderdelen je zou kunnen kiezen kun je hier : [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen kijken.

Als je alles dan in een mooi lijstje kan zetten. (Meer info hieronder) Kunnen wij je verder helpen.
Handleiding Pricewatch

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:42
Een aanvulling op Michael: Het is ook handig als je het systeem dat je momenteel bezit vermeld. Misschien zijn er nog onderdelen die bruikbaar zijn in het nieuwe systeem. Verder is informatie zoals welke games je speelt, op welke resolutie en hoeveel FPS je verwacht ook handig.

Speel je veel verschillende games of maar een paar?
Budget is ook zeker handig om te weten, en wil je evt 2e handse onderdelen overwegen?

Al dit soort informatie maakt het makkelijker voor ons om suggesties te doen naar jouw ideale droombuild.

Verwijderd

Topicstarter
kevtim schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:40:
Een aanvulling op Michael: Het is ook handig als je het systeem dat je momenteel bezit vermeld. Misschien zijn er nog onderdelen die bruikbaar zijn in het nieuwe systeem. Verder is informatie zoals welke games je speelt, op welke resolutie en hoeveel FPS je verwacht ook handig.

Speel je veel verschillende games of maar een paar?
Budget is ook zeker handig om te weten, en wil je evt 2e handse onderdelen overwegen?

Al dit soort informatie maakt het makkelijker voor ons om suggesties te doen naar jouw ideale droombuild.
Hoi kevtim,

Bedankt voor je reactie! Ik denk alleen niet dat de onderdelen die ik nu bezit nog bruikbaar zijn als ik mijn nieuwe game PC aan wil schaffen. Ik heb onderdelen van mijn broer gekregen en zijn toch wel echt aan vernieuwing toe. Ik heb aan mijn vriend gevraagd wat ik nieuw moest aanschaffen en dat zijn eigenlijk alle dingen. Ik speel veel verschillende games. Voornamelijk Counterstrike global offensive. Ik zit nu op een FPS rond de 100-150 en als ik stream tussen de 50-100 fps. Daarnaast speel ik ook GTA en bijvoorbeeld Witcher. Ik vind het belangrijk dat ik goed kan spelen, maar ik vind graphics ook zeker een belangrijk onderdeel.

Er is toch een manier om via de PC te bekijken welke specs mijn huidige desktop heeft? (Sorry ik ben daar verder niet zo mee bezig, maar iemand heeft me dat een keer verteld haha).

Tweedehands is zeker een optie. Als er goede onderdelen beschikbaar zijn die bij elkaar passen dan is dit zeker een uitkomst. Ik zet mijn budget dan toch rond de 800-1000 euro om het wat specifieker te maken.

Groetjes,

Lisa

Verwijderd

Topicstarter
MichaelvD2203 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:35:
Welkom op Tweakers Lisa,

Het is verplicht om met een eigen opzetje te komen zodat je er zelf wat van leert en op basis van dat lijstje kunnen wij je dan helpen met het verbeteren zodat er voor het ideale systeem uitkomt.

Voor meer info over welke onderdelen je zou kunnen kiezen kun je hier : [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen kijken.

Als je alles dan in een mooi lijstje kan zetten. (Meer info hieronder) Kunnen wij je verder helpen.
Handleiding Pricewatch
Hoi Michael,

Bedankt voor de tip! Ik zal er naar kijken!

Groetjes Lisa

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De Best Buy Guides zijn en blijven handig! :) reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016 is de nieuwste.

P.S. Je hoeft niet bij elke post te groeten. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2016 12:57 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
Om te achterhalen uit welke componenten je huidige pc is opgebouwd kun je het progamma speccy downloaden : downloads: Speccy 1.29 build 714

Enige wat niet getoond wordt is de voeding. Die moet je dan zelf even checken door de PC open te maken (wel ff uitzetten natuurlijk :) )

• KevinT
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,80€ 248,80
1MSI Z170A TOMAHAWK€ 133,95€ 133,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 363,95€ 363,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1BitFenix Shinobi€ 55,-€ 55,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master GM G550M€ 62,95€ 62,95
1Crucial BX200 240GB€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.050,50

Die 50 euro over het budget zou je kunnen compenseren met evt 2e hands onderdelen. Bijv de GTX 970 staat in de Vraag en aanbod van tweakers altijd rond de 280 euro. Dat scheelt je dan weer 70 piek.
Dit draait CS:GO op een constante 300 FPS met -GEMAK-.

[ Voor 3% gewijzigd door KevinT op 05-01-2016 13:00 ]

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Waarom een over klok setup en een slechte ssd? Betwijfel of TS wil gaan over klokken. Voor hetzelfde geld heb je een normale build met een kwaliteit ssd.

• KevinT
rickbovenkamp schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:01:
Waarom een over klok setup en een slechte ssd? Betwijfel of TS wil gaan over klokken. Voor hetzelfde geld heb je een normale build met een kwaliteit ssd.
Lisa wil graag met het systeem weer wat jaren er tegen aan kunnen, dan is het toch zeker slim om een CPU te pakken die overclockbaar is. Ik heb zelf de 2500k op het moment en ben toch echt wel blij dat ik toendertijd net die paar tientjes meer heb besteed. Kan ik toch weer een jaartje langer vooruit.

Natuurlijk is de SSD niet van top kwaliteit maar ik probeer enigszins nog binnen het budget te blijven.

En natuurlijk heb ik ook maar even snel een opzetje naar voren gebracht. Met goede argumentatie is het mogelijk om als community een goede build neer te zetten voor Lisa. Dus kom zelf met een voorstel een beargumenteer maar eens waarom het beter is ;)

[ Voor 23% gewijzigd door KevinT op 05-01-2016 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:56:
De Best Buy Guides zijn en blijven handig! :) reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016 is de nieuwste.

P.S. Je hoeft niet bij elke post te groeten. ;)
:D

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kevtim schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:04:
Lisa wil graag met het systeem weer wat jaren er tegen aan kunnen, dan is het toch zeker slim om een CPU te pakken die overclockbaar is. Ik heb zelf de 2500k op het moment en ben toch echt wel blij dat ik toendertijd net die paar tientjes meer heb besteed. Kan ik toch weer een jaartje langer vooruit.

Natuurlijk is de SSD niet van top kwaliteit maar ik probeer enigszins nog binnen het budget te blijven.

En natuurlijk heb ik ook maar even snel een opzetje naar voren gebracht. Met goede argumentatie is het mogelijk om als community een goede build neer te zetten voor Lisa. Dus kom zelf met een voorstel een beargumenteer maar eens waarom het beter is ;)
CPU overclocking levert weinig extra performance op in games en je betaald wel flink meer per onderdeel ervoor, naar mijn idee teveel om overclocking echt nuttig te laten zijn. Daarmee zeg ik dus niet dat het nutteloos is, je moet het de investering waard vinden.

Ik zou dus géén K cpu pakken, maar de 6600 (non K dus) icm een B150 of H170 chipset. Scheelt echt een boel en qua performance merk je echt weinig verschil.
rickbovenkamp schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:01:
Een Crucial BX200 is anders zo'n slechte SSD niet en heeft bovendien minder risico op data-loss bij stroomuitval. Een 850 EVO van Samsung is leuk, maar neemt ook de nodige risico's met zich mee, vaak ben je zelfs beter af zónder de Samsung Magician software.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2016 13:11 ]

• KevinT
CptChaos schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:08:
[...]
CPU overclocking levert weinig extra performance op in games en je betaald wel flink meer per onderdeel ervoor, naar mijn idee teveel om overclocking echt nuttig te laten zijn. Ik zou dus géén K cpu pakken, maar de 6600 (non K dus) icm een B150 of H170 chipset. Scheelt echt een boel en qua performance merk je echt weinig verschil.
Oneens!

Ik heb toch een significante verbetering op CS:GO met de OC van 4.0 GHZ op mijn 2500k. Om en nabij 40 FPS. Het verschilt zwaar per game hoeveel performance gain je hieruit kan halen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kevtim schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:10:
Oneens!

Ik heb toch een significante verbetering op CS:GO met de OC van 4.0 GHZ op mijn 2500k. Om en nabij 40 FPS. Het verschilt zwaar per game hoeveel performance gain je hieruit kan halen.
CS:GO speel ik zelf niet (meer), maar de Source engine is er inderdaad een die wél van CPU-power houdt, net als Frostbite (van o.a. Battlefield, speel ik ook niet meer). Het is dus ook maar net welke games je speelt. Ik zou desondanks niet gaan overclocken omdat ik in 1 game dan wél baad zou hebben bij die 40 FPS extra, omdat de engine ook al de nodige jaren oud is en toch al een hoge FPS geeft met hedendaagse hardware. Ik speel daarbij op 1080p.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2016 13:17 ]

• KevinT
CptChaos schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:14:
[...]
CS:GO speel ik zelf niet (meer), maar de Source engine is er inderdaad een die wél van CPU-power houdt, net als Frostbite (van o.a. Battlefield). Het is dus ook maar net welke games je speelt. Ik zou niet gaan overclocken omdat ik in 1 game dan wél baad zou hebben bij die 40 FPS extra, omdat de engine ook al de nodige jaren oud is en toch al een hoge FPS geeft met hedendaagse hardware.
Natuurlijk, games zoals Battlefield enz draaien voluit op je GPU. Ik heb BF3 nog met een Q6600 gespeeld zonder enige problemen. TS heeft wel aangegeven dat ze veel tijd besteed op CS:GO en ik zie valve geen andere CS uitbrengen in de aankomende jaren. Natuurlijk kun je ook kiezen voor een non-k CPU maar dan kun je beter meteen een hele stap lager pakken bv een 6500 en een B moederbord. Dat is het verschuil in centen nog wel waard. Maar een 6600 en B mobo vs 6600k en z mobo. Dan zou ik mooi voor de K kiezen.

• rickbovenkamp
Het verschil tussen 250fps en 300fps ga je niet merken. Overigens is de CPU bij de meeste games over klokken alleen beter als het de beperkende factor is, zoals bij zulke hoge fps. Bij een normale game die je nu rond de 60fps zal draaien met deze videokaart zal dat niet het geval zijn.

• KevinT
rickbovenkamp schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:24:
Het verschil tussen 250fps en 300fps ga je niet merken. Overigens is de CPU bij de meeste games over klokken alleen beter als het de beperkende factor is, zoals bij zulke hoge fps. Bij een normale game die je nu rond de 60fps zal draaien met deze videokaart zal dat niet het geval zijn.
In CS:GO merk je het FPS verschil tot en met 300 FPS echt wel hoor. Vooral in de reactie snelheid van je muis beweging en natuurlijk de precisie waarmee je dan kan aimen.

En zonder argumenten vind ik het een beetje zinloze meningen die je aan het rondgooien bent over bijvoorbeeld de SSD en de FPS.

[ Voor 10% gewijzigd door KevinT op 05-01-2016 13:33 ]

• Baloes
CptChaos schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:08:

Een Crucial BX200 is anders zo'n slechte SSD niet en heeft bovendien minder risico op data-loss bij stroomuitval. Een 850 EVO van Samsung is leuk, maar neemt ook de nodige risico's met zich mee, vaak ben je zelfs beter af zónder de Samsung Magician software.
De BX200 heeft in tegenstelling tot de MX100 en MX200 geen bescherming tegen stroomuitval.. Verder neemt de schrijfsnelheid bij langdurig schrijven (grote bestanden) enorm af. Met de leessnelheden en accesstimes zit ie verder prima.

Zou dan gewoon de MX200 nemen.

• KevinT
Baloes schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:35:
[...]

De BX200 heeft in tegenstelling tot de MX100 en MX200 geen bescherming tegen stroomuitval.. Verder neemt de schrijfsnelheid bij langdurig schrijven (grote bestanden) enorm af. Met de leessnelheden en accesstimes zit ie verder prima.

Zou dan gewoon de MX200 nemen.
TS focused vooral op games dus er zullen niet veel "Waardevolle" bestanden op haar PC komen te staan. En als dat wel nodig is dan heeft ze daarvoor de 1TB blue HDD. ik zou waardevolle bestanden sowieso altijd op een normale HDD zetten omdat je hierbij nog een kans hebt om deze te recoveren zodra de hardeschijf kuren vertoont.

• Baloes
True maar de MX200 geeft je natuurlijk wel meer flexibiliteit om er in de toekomst of nu naast games mogelijk ook andere dingen mee te doen.

Bedenk verder overigens dat de caps niet alleen beschermen tegen stroomuitval maar ook nog bescherming geven tegen datacorruptie tijdens onverwachte onderbrekingen zoals BSOD's (unclean shutdown's)..

Zou voor mij genoeg zijn (zeker bij dit budget) om een toch wat betere SSD te nemen.. Maar dat moet TS natuurlijk zelf even inschatten.

Waardevolle data zou ik zowiezo altijd op 2 plaatsen bewaren. Zeker wanneer je er niets meer mee doet zou ik het op een (externe) HDD plempen.

• rickbovenkamp
Op 144hz is de lagg nog maar 6ms, 300fps zal dat dus ongeveer 3ms maken. Ik persoonlijk zal dat niet merken. Het kan wel een klein verschil maken maar als dat voor een persoon zo veel uitmaakt kan je beter g-sync of freesync monitor aanschaffen waardoor de refreshrate gecontroleerd word door je videokaart.

• KevinT
rickbovenkamp schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:32:
Op 144hz is de lagg nog maar 6ms, 300fps zal dat dus ongeveer 3ms maken. Ik persoonlijk zal dat niet merken. Het kan wel een klein verschil maken maar als dat voor een persoon zo veel uitmaakt kan je beter g-sync of freesync monitor aanschaffen waardoor de refreshrate gecontroleerd word door je videokaart.
Tja het is een beetje lastig uit te leggen maar in CS:GO merk je gewoon op een 60hz monitor of je op 150 FPS speelt of op bv 300. Je moet het gewoon een keer meemaken, ik irriteer mijzelf er iig mateloos aan als ik onder de 200 FPS kom.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er zijn genoeg filmpjes op YouTube die het fenomeen uitleggen, ik weet alleen even niet meer hoe het heet. Maar het was iets met springen of rennen, weet niet meer precies. Maar goed, dat is offtopic voor hier.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2016 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties iedereen!
Ik zal mij nog iets meer verdiepen in onderdelen (ik weet alleen niet zo goed wat ik moet kopen :()
Pagina: 1