Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07 20:13
Beste Tweakers,

het internet hier in huis (WiFi in studentenhuis) is niet al te best bij vlagen, maar het vreemde is dat wanneer ik een 2e monitor aansluit op mijn videokaart (Radeon r280X) via de DVI aansluiting het internet ineens veel trager wordt. De hoofdmonitor zit aangesloten met een HDMI kabel. Wifi ontvang ik met een TP-LINK TL-WDN4800 PCI card. Die 3 antennes steken dus net onder mijn videokaart de kast uit, maar de kabels van de monitoren zitten ook weer niet zo dichtbij de antennes dat deze het signaal zouden moeten storen. Ligt het probleem misschien bij een overbelasting van het moederbord ofzo? Ik kan zelf geen reden hiervoor bedenken. Alvast bedankt.

Steam: rh1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ik ben heel nieuwsgierig naar een daadwerkelijke test. Kan je eens voor mijn (onze?) overtuiging van het probleem 3x speedtest draaien met en zonder de monitor aangesloten?

Iets als:
- Met 1 monitor, draai speedtest, post results
- Sluit 2e monitor aan, draai speedtest, post results
Daarna nogmaals,
En tot slot, nog een keer:

Als er consequent een duidelijk meetbaar verschil is, kan er in ieder geval uitgesloten worden dat je gewoon gek wordt. Ik deel namelijk je mening: Het is echt een heel gek probleem. Als er echt een meetbaar verschil is, hoe zit het als je alleen die 2e monitor aansluit? Misschien verstoort de monitor het signaal om wat voor gekke rede dan ook.

Om wat voor monitoren gaat het? Wellicht een foto van je setup (gewoon een overview van je 2 monitoren en kast) en een detail foto van je bekabeling?

[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 05-01-2016 12:16 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1e3wc3.png
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2iu88xy.png
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/33cauc7.png
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/14cz3oz.png

1 en 3 zijn zonder tweede monitor en 2 en 4 met tweede monitor. Nu is het nog redelijk, maar soms zakt ie met 2e monitor onder de 5 Mb/s

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/20h7rqb.jpg

Hier zie je de aansluitingen. De HDMI kabel is een LG E2381 (23inch LED monitor) en de HDMI die in de DVI in gaat is een Sony Bravia KDL-20S2000 TV. Ik heb ook al de andere DVI poort geprobeerd maar die levert dezelfde problemen.

Denk niet dat het relevant is maar dit is er ook al met die PC gebeurt: Knal en Rook PC. Videokaart kapot?

Ondertussen heb ik wel een nieuwe videokaart, weer een Sapphire Radeon r280x Dual-X dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Volgens mij is dit het probleem

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 05:51
Daar sluit ik me bij aan,

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:45
Aangezien het mogelijk interferentie is, heb je de mogelijkheid om zowel op 2.4Ghz als op 5Ghz te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
nooberke schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:50:
Aangezien het mogelijk interferentie is, heb je de mogelijkheid om zowel op 2.4Ghz als op 5Ghz te verbinden?
Nee hij staat standaard op 2,4ghz volgens mij. Ik kan er als bewoner niet zomaar in helaas.
Bedankt voor het meedenken. Betekend dit dat de TV zelf interferentie uitstraalt? Want als ik hem aanzet ZONDER dat hij is aangesloten aan mijn PC, maar bijv op mijn playstation, dan haalt de PC wel gewoon hoge snelheid. Of komt die interferentie door het aansluiten ervan?[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 10:21
R1kske schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

1 en 3 zijn zonder tweede monitor en 2 en 4 met tweede monitor. Nu is het nog redelijk, maar soms zakt ie met 2e monitor onder de 5 Mb/s

[afbeelding]

Hier zie je de aansluitingen. De HDMI kabel is een LG E2381 (23inch LED monitor) en de HDMI die in de DVI in gaat is een Sony Bravia KDL-20S2000 TV. Ik heb ook al de andere DVI poort geprobeerd maar die levert dezelfde problemen.

Denk niet dat het relevant is maar dit is er ook al met die PC gebeurt: Knal en Rook PC. Videokaart kapot?

Ondertussen heb ik wel een nieuwe videokaart, weer een Sapphire Radeon r280x Dual-X dus.
Nog een tip voor je (No Offense) maar maak je pc even een keer goed schoon;)
Voordat er een Fan vast loopt en de boel te heet wordt etc.
[Just a tip;)]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Tijd voor een beter afgeschermde kabel... en betere Wifi antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
djkavaa schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:07:
[...]

Nog een tip voor je (No Offense) maar maak je pc even een keer goed schoon;)
Voordat er een Fan vast loopt en de boel te heet wordt etc.
[Just a tip;)]
Geloof het of niet maar iedere 2 weken stofzuig ik en eens in de zoveel tijd haal ik de kast open, echt een stof magneet.
Shaggy_NL schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:56:
Tijd voor een beter afgeschermde kabel... en betere Wifi antennes.
Zou een duurdere HDMI kabel de oplossing kunnen bieden? Of een betere HDMI -> DVI converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 13:57
Als die HDMI/DVI adapter van binnen niet goed is afgeschermd,dan zou deze ook nog wel eens de boosdoener kunnen zijn !Aangezien een X-voudige harmonische frequentie van de DVI dus in de 2,4Ghz valt ,zou het dus zeker kunnen interfereren!

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De interferentie kan ook van componenten op je videokaart komen. Als het radio gedeelte van je WLAN kaart slecht is afgeschermd kan die dat zo oppikken. Je zou nog kunnen proberen de WLAN kaart in een lager slot te plaatsen als je die mogelijkheid hebt.

Is je PC wel geaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
De PC zit in een geaarde stekkerdoos maar heb geen geaarde stopcontacten hier op de kamer behalve in de keuken.(student) Dus nee. Ik ga even kijken of hij nog een slot lager kan.

En even kijken of ik nog een andere adapter voor HDMI naar DVI. :) Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Neem een tijdelijk verlengsnoer met randaarde, en steek deze in de keuken. En kijk of dat helpt. Ik had dit in de jaren 90 met een ISDN kaart die niet goed wilde werken. Na een geaard WCD, was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aarding op orde krijgen is inderdaad raadzaam (verplicht zelfs...)

Als apparatuur gemaakt is om geaard aangesloten te worden moet je niet raar opkijken bij ongewenst gedrag als je het niet geaard aansluit. Vrijwel alles wat met een antenne werkt heeft erg specifieke eisen mbt aarding om te zorgen dat juiste signaal verstuurd en/of ontvangen wordt over juiste antenne. WiFi is zo'n ding met antennes ;)

Dat in NL in veel huizen stopcontacten met randaarde zeldzaam zijn, heeft de electronica weinig boodschap aan :z

Maar los daarvan, je WiFi-antennes zitten sowieso op een kansloos slechte locatie zo onderaan de achterkant van je PC behuizing. Je wilt antennes zo hoog mogelijk hebben en vrij van verstorende signalen en geleiders die de verzonden en ontvangen signalen kunnen vervormen.

Je zou kunnen kijken naar een verlengkabel voor de antennes, zoals Asus bij z'n PCE-AC66 levert:
Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/2189/asus-pce-ac66-card5.jpg

Daarmee kun je de antennes op een betere plek (bijv bovenop de kast of nog beter op/boven je bureau) zetten. Maareh, nog beter (en zeker goedkoper) - dit is een vaste PC. Vaste PC's verdienen vaste Ethernetbekabeling. 15m Ethernetkabel kost nog geen tientje...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
I know, ik had een ethernetkabel van 20 meter naar accesspoint op de gang lopen, maar deze is door de verhuurinstantie vervangen voor een ENGENIUS EAP300 V2 (zou beter zijn) welke geen LAN aansluitingen heeft, vreselijk. En de modem hangt in de kelder en ik zit op de eerste verdieping, dat is nogal een eindje in dit oude herenhuis.

En ook voor die aarding, ik zou het maar al te graag willen ivm veiligheid en duurzaamheid van de apparaten maar het zit er helaas op deze locatie niet in om alles hierop aan te sluiten.

Die Asus heb ik ook naar zitten kijken, wel aan de prijzige kant. Misschien zoeken naar losse antennes.

Ik ben trouwens ook al aan het lobbyen voor beter internet, ze zijn alleen nogal langzaam. Dat krijg je denk ik met verhuurders.

Ik ga eerst even kijken naar een andere adapter en het verplaatsen van de kaart. Bedankt voor het meedenken allemaal, ik laat weten als iets wel of niet lukt!

[ Voor 18% gewijzigd door R1kske op 05-01-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 05:51
Dan koop je voor een tientje een switch, en leg je alsnog die utp kabel

Dat wil zeggen, de switch plaats je dan bij het AP, daar prik je alles op

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
R1kske schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:00:
[...]

Zou een duurdere HDMI kabel de oplossing kunnen bieden? Of een betere HDMI -> DVI converter?
Je hebt ook kabels welke direct een DVI en HDMI connector hebben. Zo hoef je geen koppelstukjes te gebruiken. Ik heb zo'n kabel voor m'n pa z'n nieuwe PC mee laten komen destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 14:40
shure-fan schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:27:
Dan koop je voor een tientje een switch, en leg je alsnog die utp kabel

Dat wil zeggen, de switch plaats je dan bij het AP, daar prik je alles op
Exact, zolang het AP gewoon netjes bedraad is aangesloten op het modem en geen routering doet kan je er gewoon een switch voor hangen.

-edit- als aarding je probleem is kan je evt. een dhz aarding maken door je randaarde kabel aan te sluiten op bv een cv leiding (indien koper) of andere koperen leidingen in je kamer. Niet geheel zoals het bedoeld is, maar als noodoplossing werkt het prima. Nog beter is natuurlijk om te gaan klagen bij je verhuurder ;)

[ Voor 28% gewijzigd door terror538 op 06-01-2016 14:43 ]

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:47
Ik denk dat het idd die DVI naar hdmi is. Daar ligt een stukje van het metaal bloot.
Neem aan dat dat de stekker is die je er uit haalt om te testen?
Of heb je getest met eerst de ene eruit en daarna de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

DonJunior

NO Moderator

Iets heel doms misschien en excuses als het niet klopt.. maar beide kaarten (video en wifi) zitten op je pci aansluitingen. Kan het zijn dat door het aansluiten van een tweede scherm de pci-lanes bezet raken en dat daardoor de wifi kaart minder lanes toegewezen krijgt (omdat de videokaart prio krijgt ofzo)
Zoals ik zeg. het is misschien een brainfart maar zoiets schoot me te binnen..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
DonJunior schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:45:
Iets heel doms misschien en excuses als het niet klopt.. maar beide kaarten (video en wifi) zitten op je pci aansluitingen. Kan het zijn dat door het aansluiten van een tweede scherm de pci-lanes bezet raken en dat daardoor de wifi kaart minder lanes toegewezen krijgt (omdat de videokaart prio krijgt ofzo)
Zoals ik zeg. het is misschien een brainfart maar zoiets schoot me te binnen..
Aantal PCI-E lanes per device staat vast en kan niet dynamisch worden gewijzigd. Bovendien zal een 2e monitor zeer weinig extra bandbreedte over de PCI-e bus veroorzaken

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Gamebuster schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:13:
[...]

Aantal PCI-E lanes per device staat vast en kan niet dynamisch worden gewijzigd. Bovendien zal een 2e monitor zeer weinig extra bandbreedte over de PCI-e bus veroorzaken
Daarnaast is de bandbreedte die een PCI-e 1.0 x1 kaart 250MB/s dus zul je al een 2Gbit/s wifi verbinding moeten hebben om de PCI lane vol te trekken. Ik denk dat het duidelijk is dat dat geen invloed heeft op de networkperformance. De wifikaart gebruikt absoluut peanuts.
PCI-e 2.0 x1: 500 MB/s
PCI-e 3.0 x1: 1000 MB/s

Ik ging even uit van worst case scenario ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 06-01-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Probeer eens de stekker en draad een stukje in te pakken met aluminiumfolie, die ook contact maakt met het metaal van de kast.
Als dat niet helpt de wifi-kaart proberen in te pakken, met isolatie ertussen.

[ Voor 5% gewijzigd door Soldaatje op 06-01-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:40
Zit de pc wel in een geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Soldaatje schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:23:
Probeer eens de stekker en draad een stukje in te pakken met aluminiumfolie, die ook contact maakt met het metaal van de kast.
Als dat niet helpt de wifi-kaart proberen in te pakken, met isolatie ertussen.
Dat heeft allemaal weinig zin als de PC niet geaard is. De PC is nu gewoon 1 grote antenne.
Pagina: 1