Toetsenbord typt dubbele letters en meer vreemde zaken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11-2023
Hallo allemaal,

Mijn toetsenbord (op 2e pc) begon een tijdje geleden dubbele letters te typen, er werden zomaar vensters op de pc geopend als ik typte etc. Toen heb ik de proefversie van Malwarebytes geinstalleerd, deze vond malware en na deze verwijderd te hebben was het probleem voor 2 weken opgelost.

Vandaag begon de ellende opnieuw. Inmiddels beschik ik over de Premium versie van Malwarebytes maar deze vond geen enkele malware. Ook heb ik voor de zekerheid Adwcleaner en TFC (temp file cleaner) laten draaien, maar ook zonder succes.

Weten jullie wat de oorzaak/oplossing kan zijn? Het ligt niet aan het toetsenbord, want als ik een andere aansluit heb ik hetzelfde probleem |:(

Grtz Sonaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Virusscan gedaan? Geen verdachte programmaatjes actief?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Even een USB met Kickstart maken, http://www.surfright.nl/nl/kickstart Deze tool word actief voordat Windows opstart en haalt veel ellende definitief weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 21:22
hangende windows toets ?

Als er vensters openen, windows + e is explorer

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
RobinHood schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:59:
Virusscan gedaan? Geen verdachte programmaatjes actief?
Ja gedaan met Eset Nod32, niks gevonden…
diehard889 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:43:
hangende windows toets ?

Als er vensters openen, windows + e is explorer
Nope, met ander toetsenbord hetzelfde probleem…
GerardVanAfoort schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:33:
Even een USB met Kickstart maken, http://www.surfright.nl/nl/kickstart Deze tool word actief voordat Windows opstart en haalt veel ellende definitief weg!
Dit ga ik nu proberen, hoop dat het lukt, want het lijkt me ingewikkeld. Even afwachten maar.

Bedankt allen! _/-\o_

Grtz Sonaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Sonaya schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:29:
Dit ga ik nu proberen, hoop dat het lukt, want het lijkt me ingewikkeld. Even afwachten maar.

Bedankt allen! _/-\o_

Grtz Sonaya
Wat voor toetsenborden gebruik je, draadloos, met uitgebreide software/drivers? Anders zou ik die eerst ff uninstallen en een simpele ramplank bedraad aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:37:
[...]

Wat voor toetsenborden gebruik je, draadloos, met uitgebreide software/drivers? Anders zou ik die eerst ff uninstallen en een simpele ramplank bedraad aansluiten :)
Gewoon bedraad en tevens geprobeerd met een nieuwe draadloze.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Helaas kom ik niet verder met Kickstart:

Ik heb de Kickstart-usb aangemaakt en de pc geboot via usb. Nu verschijnt het 1e scherm (zie foto), maar er gebeurt verder niets. Ook niet als ik op Enter druk.
Opnieuw geprobeerd en direct na het verschijnen van het scherm op “1” gedrukt, helaas had dit ook geen effect |:( .

Kunnen jullie mij verder op weg helpen?

Op de site van HitmanPro staat het volgende, maar de versie die ik heb is 2.3 dus het probleem zou niet meer voor mogen komen 8)7 :

Ik heb mijn PC opgestart met de Kickstart USB stick, ik zie het Kickstart bootmenu, maar als ik een toets indruk gebeurt er niets.
Dit probleem treedt op sommige computers op indien u HitmanPro.Kickstart versie 2.2 of lager gebruikt. U kunt in de meeste gevallen het probleem voorkomen door direct op een toets '1', '2' of '3' te drukken, zodra het Kickstart bootmenu verschijnt. In versie 2.2 of ouder gaat het proces niet automatisch verder na het verstrijken van de wachttijd (ongeveer 10 seconden).
Dit probleem is opgelost in versie 2.3.

*Wat ik overigens vreemd vind: Nadat ik Kickstart op de usb had geïnstalleerd, zag mijn (andere, goede) pc de stick helemaal niet meer. Gaf dus niet "verwisselbare schijf F" o.i.d. weer. Als ik straks Kickstart weer van mijn usb af wil halen; hoe dan als de pc die stick niet ziet?

Grtz Sonaya

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/eqs479.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Sonaya op 05-01-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Ik vind 'm ook wel een beetje vreemd. Ik hoop niet dat je USB corrupt is geworden tijdens kickstart aanmaken! Anti rootkit draaien: https://www.malwarebytes.org/antirootkit/ op beide pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:26:
Ik vind 'm ook wel een beetje vreemd. Ik hoop niet dat je USB corrupt is geworden tijdens kickstart aanmaken! Anti rootkit draaien: https://www.malwarebytes.org/antirootkit/ op beide pc's
Rootkit draait nu.
Andere pc ziet stick nu wél. Klopt er wel dat op de Kickstart-usb 3 progjes staan? Zie foto.

Die bovenste 2 heb ik er niet opgezet. Bij het aanmaken van Kickstart wordt de stick eerst geformatteerd en daarna zet HitPro die Kickstart erop, dus het zal wel kloppen? Dacht...toch maar even vragen voor de zekerheid ;) .

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/ju9s0i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Gelukkig niet corrupt dus. Zodra je kickstart maakt trekt ie die 2 bestanden vers van de servers van Surfright :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoeveel toetsenborden zie je staan onder Apparaat beheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Deveon schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:22:
Kan ik niet zien want kan niet meer normaal op die pc werken. Alles wat ik aanklik gaat vervolgens zijn eigen weg.

Het lijkt erop dat HP mijn usb-sticks aan het verknallen is. Ging kickstart nl op een andere usb zetten maar keeg een foutmelding (zoiets als dat iets anders de stick al gebruikt oid). Na deze melding is OOK DEZE stick niet zichtbaar op de pc, ik kan hem ook niet uitwerpen en het lampje op de stick knippert al een hele tijd als een gek.
Denk dat ik hem in de prullenbak kan gooien als ik hem er nu uit trek. Pppfff...wat een gez**k en ik zit dit allemaal op mn werk, onder werktijd dus, te doen :/
Schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 15:00
Als je je pc eens aanzet met alleen het scherm eraan dus zonder randapparatuur doet de pc dan ook gek?
Zo niet sluit daarna één voor één de randapparatuur eens aan en per apparaat kijken hoe je pc reageert.

Mocht de pc zonder rand apparatuur nog steeds zo gek doen start hem dan eens op in veilige modus (F8) indrukken voordat windows start, wat doet de pc dan?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
PC doet alleen raar zodra ik het toetsenbord gebruik, verder niet. Dus vreemd typen zoals dit: tttttyyyyppeeeenn en als ik iets klik, bijv de map Program Files, gaat ie ineens naar een heel andere map ipv dat ie Program Files opent etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Zou het een conflict met een ander USB apparaat zijn, heb je gisteren een apparaat wat je dus 2 weken niet aangesloten hebt gehad weer gebruikt? In dat geval alle historische USB apparaten inzien/of uninstallen met http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html eerst zoveel mogelijk USB devices ontkoppelen, behalve muis. En je kan natuurlijk Windows schermtoetsenbord gebruiken voor dit karwei of even in veilige modus opstarten wat Axewi ook zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Deveon schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:22:
Eén toetsenbord.
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:08:
Zou het een conflict met een ander USB apparaat zijn, heb je gisteren een apparaat wat je dus 2 weken niet aangesloten hebt gehad weer gebruikt? In dat geval alle historische USB apparaten inzien/of uninstallen met http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html eerst zoveel mogelijk USB devices ontkoppelen, behalve muis. En je kan natuurlijk Windows schermtoetsenbord gebruiken voor dit karwei of even in veilige modus opstarten wat Axewi ook zegt.
Nee, betreffende usb gebruik ik vaak. Sinds ik kickstart erop heb gezet krijg ik steeds bij het uitwerpen de melding dat de stick in gebruik is. Dit was voorheen nooit zo dus kickstart heeft dit veroorzaakt. Ik heb nu 2 sticks voor kickstart gebruikt en beide sticks geven nu problemen op mijn pc. Vreemd, als er eerst niets mee aan de hand was!

Even verder over kickstart: ik het de helpdesk van HitmanPro benaderd met de vraag waarom kickstart blijft hangen en niet verder wil. De helpdesk vroeg mij toen waarom ik het wil gebruiken en heb het toetsenbordverhaal uitgelegd. Hun reactie hierop was: Je hebt Kickstart alleen nodig als de computer niet meer normaal opgestart kan worden door Ransomware.

???????????????????????

Weet het allemaal niet meer hoor... |:(

In veilige modus is het probleem precies hetzelfde.

Grtz Sonaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Axewi schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:40:
Als je je pc eens aanzet met alleen het scherm eraan dus zonder randapparatuur doet de pc dan ook gek?
Zo niet sluit daarna één voor één de randapparatuur eens aan en per apparaat kijken hoe je pc reageert.

Mocht de pc zonder rand apparatuur nog steeds zo gek doen start hem dan eens op in veilige modus (F8) indrukken voordat windows start, wat doet de pc dan?
Wat bedoel je met "zonder randapparatuur" want keyboard en muis blijven natuurlijk aangesloten. Is dit erg wat deze test betreft?

Heb m net met alleen toetsenbord en muis in de Veilige Modus gestart maar bij het inloggen gaf hij alweer dubbele letters. Na inloggen weer al dat zelfde gez**k.

Even ter info: ik dubbelklikte net op een map en er openden vanzelf een stuk of 10 verschillende vensters..

[ Voor 10% gewijzigd door Sonaya op 07-01-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:31
Heb je nog een PS/2 muis/toetsenbord, misschien is je USB gaar?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Meestal als er random letters getypt worden of vensters/programma's gestart worden is het niet malware maar een defect toetsenbord. De tijd dat malware voor de lol ging typen of visueel iets ging doen hebben we jaren geleden al wel achter ons gelaten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
bregweb schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:03:
Heb je nog een PS/2 muis/toetsenbord, misschien is je USB gaar?
johnkeates schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:04:
Meestal als er random letters getypt worden of vensters/programma's gestart worden is het niet malware maar een defect toetsenbord. De tijd dat malware voor de lol ging typen of visueel iets ging doen hebben we jaren geleden al wel achter ons gelaten ;-)
Het ligt niet aan het toetsenbord want ook al andere geprobeerd (draadloos). En nadat ik de malware eraf had geknald was direct het toetsenbordprobleem voor een aantal weken opgelost, maar is nu dus weer terug en nu is er geen malware meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Wat is de naam van de malware die je dan gevonden had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Probleem zit m ook in de muis zie ik nu; als ik bijv 1 map aanklik, wordt alles zomaar selecteerd.
Iets met rechtermuisknop doen kan ook niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
johnkeates schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:11:
Wat is de naam van de malware die je dan gevonden had?
Zou het niet weten en het was een proefversie van Malwarebytes en geen log meer van beschikbaar :/

Bericht hierboven mbt muis ook gelezen? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Sonaya op 07-01-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:08
Heb je niet per ongeluk in een spel een macro opgenomen met toetsenbord combinaties en muisklikken? Er is ergens vorig jaar een topic geweest over een razer toetsenbord dat ineens het zelfde gedrag vertoonde. Dat bleek afkomstig te zijn uit de razer software die ingame toetsenbord combinaties onthoudt en uitvoert.

welk toetsenbord gebruik je?
welke muis gebruik je?
gebruik je software die bij het toetsenbord/muis hoort of alleen de standaard drivers?

[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 07-01-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
nachtnet schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:16:
Heb je niet per ongeluk in een spel een macro opgenomen met toetsenbord combinaties en muisklikken? Er is ergens vorig jaar een topic geweest over een razer toetsenbord dat ineens het zelfde gedrag vertoonde. Dat bleek afkomstig te zijn uit de razer software die ingame toetsenbord combinaties onthoudt en uitvoert.
Nee, dit is een bedrijfscomputer, één van de drie (gelukkig de minst gebruikte) dus een aantal mensen hier is afhankelijk van wanneer ik nou eens die pc fix :? Legt lekker veel druk naast mijn gewone werk dat ik moet doen...pfff. Hele tijd heen en weer rennen, dit forum checken, adviezen opvolgen, wachen op advies mbt Kickstart voor ik er eens mee verder kan etc. Schiet niet op.
GerardVanAfoort schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:33:
Vermeulen, heb je mn bericht al gelezen mbt wat de supportdesk van HitmanPro over Kickstart zegt? ""Alleen voor opstartproblemen"" >> ???????????
En die hele Kickstart doet het bij mij dus niet, ondanks juiste versie van 2.3 of hoger 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:08
Sonaya schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Nee, dit is een bedrijfscomputer, één van de drie (gelukkig de minst gebruikte) dus een aantal mensen hier is afhankelijk van wanneer ik nou eens die pc fix :? Legt lekker veel druk naast mijn gewone werk dat ik moet doen...pfff. Hele tijd heen en weer rennen, dit forum checken, adviezen opvolgen, wachen op advies mbt Kickstart voor ik er eens mee verder kan etc. Schiet niet opp.
ook op een bedrijfscomputer kun je last krijgen van "game-"toetsenbord software die niet doet wat je verwacht.

welk toetsenbord en muis zijn er aangesloten en zijn er drivers voor deze geïnstalleerd?
Sonaya schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:57:
Het ligt niet aan het toetsenbord, want als ik een andere aansluit heb ik hetzelfde probleem |:(
Met het aansluiten van een ander toetsenbord sluit je "opholgeslagen" toetsenbordsoftware niet uit. Die blijft actief en geladen. Je zal echt de volledige toetsenbord drivers en programma's moeten verwijderen en dan testen met een ander toetsenbord.

[ Voor 24% gewijzigd door nachtnet op 07-01-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Kijk, dat ie het al niet doet is vreemd. Dan is er toch ergens wat mis. En bij onvoldoende historie/log/duidelijkheid geef ik graag tips hoe iets te onderzoeken.

2 sticks kapot kan, maar hoort niet te gebeuren op een gezonde pc met normale beveiliging.
Probeer in alle rust de event logs uit te pluizen, of begin van scratch.. met een nieuw OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:31
Sonaya schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:10:
[...]
[...]

Het ligt niet aan het toetsenbord want ook al andere geprobeerd (draadloos). En nadat ik de malware eraf had geknald was direct het toetsenbordprobleem voor een aantal weken opgelost, maar is nu dus weer terug en nu is er geen malware meer te vinden.
Dat draadloze TB was zeker ook USB O-)
Probeer eens een oud PS/2 toetsenbord en muis dan weet je het zeker

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sommige dingen hier klinken als hardwareproblemen met USB, daarnaast heb je overduidelijk security-issues.

Om helderheid te krijgen mbt waar het probleem echt zit, probeer eens vanaf LiveCD/USB (maakt niet uit welke) te booten. Gaat dat goed (geen dubbele tekens), dan is het puur een softwareprobleem en moet je de boel volledig schoon herinstalleren. Gaat het met de LiveCD ook fout, dan heb je een hardwareprobleem en moet je dat bovenal aanpakken. Workaround zou een powered USB-hub kunnen zijn. Helpt ook dat niet, dan heb je een nieuw moederbord nodig. Daarnaast zou ik echt wat tijd en moeite steken in security op orde krijgen, maar in dit geval is dat bijzaak.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaya
Het topic is nu zo lang en uitbreid geworden dat ik zie dat nu 2 zaken door elkaar gehaald worden. Voor de duidelijkheid:

PC A: betreft probleem met toetsenbord/muis dat eigen leven leidt

PC B: hierop ontstond het usb-probleem na aanmaken Kickstart (deze usb moest ik dus op PC A gaan gebruiken en daarop deed Kickstart het niet want programma ging niet verder...). Op 2 verschillende sticks geprobeerd en beide gaven problemen na het aanmaken van Kickstart. Overigens hebben beide sticks nu de naam HITMANPRO en krijg ik niet verwijderd, ook niet na format, maar dit is verder niet zo erg.

Laten we het maar alleen nog over PC A hebben ;) :

Inmiddels nog tig progjes erop los gelaten en van alles geprobeerd maar niets helpt. Ook nog steeds in contact met supportdesk HitmanPro. Die vroeg me een geavanceerde scan (voor experts) te maken en de log naar haar te mailen, zij kijkt dan of er iets vreemds op te zien is en wat ik evt kan verwijderen of niet. Ik wacht dat even af. Mocht dit ook niets opleveren, dan formatteer ik de pc en knal ik er opnieuw Win7 op.

Grtz Sonaya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-06 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doe nou eens een LiveCD/USB draaien. Dan weet je gelijk zonder meer werk of het aan hard- danwel software ligt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1