mijn pc is gehackt vandaag graag wat raad !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2021
Hallo, Ik ben een hardcore gamer en gebruik dagelijks Steam.
Maar vandaag toen ik een game afsloot die ik via Steam aan het spelen was, nam er iemand controlen over mijn muis. En die persoon neem ik aan begon overal op te klikken hij heeft gelukkig niets verwijderd, maar hij opende Wordpad en begon van alles te typen. Maar het sloeg op niets het waren geen worden of zinnen het ging als volgt "(wawaqsqsqs)" het was dus compleet wartaal. Ik kon gelukkig terug controle nemen over mijn muis maar hij stribelde tegen maar kon dan toch uiteindelijk mijn pc opnieuw laten opstarten.
Na Dat mijn pc opnieuw was opgestart dadelijk mijn wifi uitgeshakeld, en een grote virus scan gedaan maar niets gevonden. Ik heb ook een systeem herstel gedaan van 5 dagen.
Ben ook dadelijk naar mijn bios gegaan maar er is niets veranderd! gelukkig maar.
Nu zijn we al 4 uur verder er is niets meer gebeurd zou ik best een nieuwe windows erop zetten? of hebben jullie anderen ideeën Ben er echt ferm door verschrokken. Je hoort wel vaak van die verhalen maar had het zelf nog nooit meegemaakt, na al die jaren dat ik al pc's gebruik.

Specs: Windows 7 ultimate , virus scanner microsoft security essentials

En hardware ik weet niet als het in deze geval zal helpen maar zal het toch snel even neer zetten.
Amd a8 3,9 ghz quad core, 8gb ram Nvidia geforce gtx 750 ti 2gb Msi version

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb je software op je PC die remote assistance functie heeft?
Meen dat dat tegenwoordig o,a, ook in Skype zit

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:07
Als je eens JRT tool ( http://www.bleepingcomput...ad/junkware-removal-tool/ ) en Malewarebytes de gratis versie er over heen haalt ( https://www.malwarebytes....HyhFkDX0erKpUpxoCY3Tw_wcB )

Laat even weten wat JRT heeft gevonden, deze laat een notpad bestandje achter met wat hij heeft verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
McKaamos schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:45:
Heb je software op je PC die remote assistance functie heeft?
Meen dat dat tegenwoordig o,a, ook in Skype zit
Nee ik gebruik mijn pc alleen maar om te gamen dat is het vreemden. Ik gebruik altijd Steam en ook alleen maar games van Steam, en surfen op het web youtube en facebook. Ik merk wel dat mijn cpu wat harder werkt als er voor in idle is het altijd 6% 14% dan even terug naar 1%. Ik weet echt niet of mijn windows nog te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
dylan111111 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:50:
Als je eens JRT tool ( http://www.bleepingcomput...ad/junkware-removal-tool/ ) en Malewarebytes de gratis versie er over heen haalt ( https://www.malwarebytes....HyhFkDX0erKpUpxoCY3Tw_wcB )

Laat even weten wat JRT heeft gevonden, deze laat een notpad bestandje achter met wat hij heeft verwijderd.
Oke ga ik doen bedankt alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 20:25
Wat ook zomaar zou kunnen is dat je muis/toetsenbord bleef plakken en hij daardoor de gekste dingen deed. Ik zou hem toch maar even scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Aangezien je win7 ultimate gebruikt.. heb je deze legaal ? De zogenaamde pre-activated iso's bevatten heel wat spywar e.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

DukeBox schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:54:
Aangezien je win7 ultimate gebruikt.. heb je deze legaal ? De zogenaamde pre-activated iso's bevatten heel wat spywar e.d.
Precies wat ik dacht. Piet Particulier heeft 0.0 profijt van een Ultimate versie en vaak zijn deze dus via een niet legale bron binnen gehaald.
Weet TS zeker dat hij een "schone" iso heeft gebruikt?
Anders kun je windows wel opnieuw installeren maar zal dat waarschijnlijk weinig verschil maken ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
Heb zojuist JRT tool gebruikt en dit is het resultaat: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Junkware Removal Tool (JRT) by Malwarebytes
Version: 7.6.4 (09.28.2015:1)
Ran by jeffery on wo 07/10/2015 at 21:59:57,94
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~ Services

~~~ Tasks

~~~ Registry Values

Successfully deleted: [Registry Value] HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\GoogleChromeAutoLaunch_C263DEE69CD351CDE09BAED0A0B86466

~~~ Registry Keys

~~~ Files

~~~ Folders

~~~ Chrome

[C:\Users\jeffery\Appdata\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences] - default search provider reset

[C:\Users\jeffery\Appdata\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences] - Extensions Deleted:

[C:\Users\jeffery\Appdata\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - default search provider reset

[C:\Users\jeffery\Appdata\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Secure Preferences] - Extensions Deleted:
[]

Scan was completed on wo 07/10/2015 at 22:03:04,02
End of JRT log
Ik ga de volgende scan doen!
En deze windows is 100% goed ik mag altijd het cdtje lenen van mijn onkel zijn goede vriend voor een dag want hij heeft deze zelf nodig voor pc's in orde te maken. Mvg ! bedankt alvast voor julie goede raad !
Ik heb wel een nieuwe toetsenbord gekocht maandag razer blackwidow chroma zou een bug kunnen zijn van synapse 2.0 maar dat verklaard niet waarom ik mijn muis niet kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
pctweakerdude1 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:10:
En deze windows is 100% goed ik mag altijd het cdtje lenen van mijn onkel zijn goede vriend voor een dag want hij heeft deze zelf nodig voor pc's in orde te maken.
Serieus? Dus illegaal en dus ook mogelijk besmet.

Ik zou ook Hitman Pro eens laten draaien. Maar het beste koop je gewoon een echte legale Windows versie.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
redfoxert schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:15:
[...]

Serieus? Dus illegaal en dus ook mogelijk besmet.

Ik zou ook Hitman Pro eens laten draaien. Maar het beste koop je gewoon een echte legale Windows versie.
Deze windows is legitiem daar moet ik mij al geen zorgen over maken hij heeft de doos en aankoopbewijs.
Alvast bedankt voor all de hulp trouwens !
Ik kan ook gratis upgraden naar windows 10 zou dit een goede oplossing zijn ?

[ Voor 20% gewijzigd door pctweakerdude1 op 07-10-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:12
pctweakerdude1 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:10:
Ik heb wel een nieuwe toetsenbord gekocht maandag razer blackwidow chroma zou een bug kunnen zijn van synapse 2.0 maar dat verklaard niet waarom ik mijn muis niet kon gebruiken.
toch niet per ongeluk een defect toetsenbord of vastzittende toets(en)? Waardoor de gehele invoer van slag geraakt is?

wawaqsqsqs zijn trouwens toch ook de standaard control-toetsen die in veel spellen gebruikt worden? speel zelf nooit enig spel dus weet dit niet eens zeker...

google gebruiken met razer stuck keys levert een stortvloed (200.000) aan vergelijkbare problemen op..
bijvoorbeeld deze of deze

Zoeken naar razer random keys levert ook een kleine 400.000 resultaten op.

[ Voor 47% gewijzigd door nachtnet op 07-10-2015 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctweakerdude1
Ik heb zojuist malware bytes laten draaien, en had 22 geinfecteerden bastanden tot mijn verbazing. Heb alles netjes kunnen verwijderen en alles werkt weer perfect. Ik ga toch proberen om deze windows er op te laten draaien, maar als het nog is gebeurd dadelijk upgraden naar windows 10.

Ik zou graag een anderen virus scanner willen want heb toch het gevoel dat windows security essentials niet helemaal zijn werk doet. Weet iemand een goede gratis virus scanner?

Alvast erg bedankt allemaal voor julie hulp ! en een fijne dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:26
nachtnet schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:47:
[...]

wawaqsqsqs zijn trouwens toch ook de standaard control-toetsen die in veel spellen gebruikt worden? speel zelf nooit enig spel dus weet dit niet eens zeker...
Idd, zitten wel rond het gebied wat veel gebruikt word.
Niet toevallig enige "mods"/"addons"/(hacks voor games) die zoiets zouden kunnen veroorzaken?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Laatst online: 17-06 22:27
pctweakerdude1 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:59:
Ik heb zojuist malware bytes laten draaien, en had 22 geinfecteerden bastanden tot mijn verbazing. Heb alles netjes kunnen verwijderen en alles werkt weer perfect. Ik ga toch proberen om deze windows er op te laten draaien, maar als het nog is gebeurd dadelijk upgraden naar windows 10.

Ik zou graag een anderen virus scanner willen want heb toch het gevoel dat windows security essentials niet helemaal zijn werk doet. Weet iemand een goede gratis virus scanner?

Alvast erg bedankt allemaal voor julie hulp ! en een fijne dag
Kaspersky, Bitdefender doen het allemaal prima...., maar ik zou je van harte aanraden om voor een LEGALE te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

nachtnet schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:47:
[...]

toch niet per ongeluk een defect toetsenbord of vastzittende toets(en)? Waardoor de gehele invoer van slag geraakt is?

google gebruiken met razer stuck keys levert een stortvloed (200.000) aan vergelijkbare problemen op..
bijvoorbeeld deze of deze

Zoeken naar razer random keys levert ook een kleine 400.000 resultaten op.
Als eigenaar van Razer hardware: 100% dit. Die meuk kan af en toe hele rare dingen doen, en je moest eens weten wat Windows allemaal voor gekke dingen gaat doen als er een paar toetsen blijven hangen. Dan is wordpad opstarten helemaal niet zo gek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:31

E-Vix

Nu met sneeuw!

pctweakerdude1 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:59:
Kan je hier dan ook de log van posten?
Heel veel hits die Malwarebytes geeft zijn gewoon 'legitiem'. Ook trackingcookies worden door Malwarebytes als malware beschouwd

Je kan nog overwegen om een upgrade naar Windows 10 te doen en vervolgens een herstel te doen. In feite heb je hierna een volledig kaal geïnstalleerde Windows 10.

Overigens was één van mijn eerste gedachtes ook een mod / bot die niet doorhad dat je je spel al had afgesloten. Gebruik je mods of bots in je games? Er is hier niemand die je kan bannen of wat dan ook, dus als je ze gebruikt kan je het rustig toegeven.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Wipe je disk en herinstalleer alles met een veilige legale Windows en je hoeft je geen zorgen meer te maken. Behalve dat je wat games opnieuw moet installeren en edn paar miljoen WUpdates moet draaien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Gumball schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:42:
Wipe je disk en herinstalleer alles met een veilige legale Windows en je hoeft je geen zorgen meer te maken. Behalve dat je wat games opnieuw moet installeren en edn paar miljoen WUpdates moet draaien natuurlijk.
Beetje overdreven natuurlijk als het om een veel voorkomend hard/software probleem met het razer toetsenbord zou gaan.

In wat de ts tot nu toe gepost heeft aan "Logs en Malware" heeft mij in ieder geval nog niet overtuigd dat er meer aan de hand is dan een toetsenbord (hard/software) probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:49
Rootkit in je illegale windows distributie, of een HID device dat van alles aan het verkeerd doen is, kan ook.
Dat iemand je 'computer overneemt' en daarna onzin in notepad gaat typen lijkt me nou niet iets waar een malware schrijver moeite voor gaat doen, die gaat eerder geld verdienen ofzo, niet mensen die spelletjes spelen pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Geen toetsen die blijven hangen?

Ik kreeg ooit tijdens mijn stage vroeger een "HELP!" kreet van de administratiedame die opeens spontaan 40x een browserscherm voor haar neus kreeg.

Gewapend met de rescue-CD ben ik naar haar toe gegaan, schoof wat met het toetsenbord, en kon ik "Klaar!" zeggen. Zij verbaasd: "Huh?" Bleek dat haar Search-hotkey klemde onder haar monitor ;).

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxbet
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Kijk eens in de opgeslagen macro's van je toetsenbord. Ik heb al bij meerdere mensen met Razer toetsenborden de record button moeten remappen omdat ze macro's op normale toesten aan het mappen waren tijden het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

nachtnet schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:27:
[...]

Beetje overdreven natuurlijk als het om een veel voorkomend hard/software probleem met het razer toetsenbord zou gaan.
Ware het niet dat hij ook aangeeft dat zijn muis uit zichzelf bewoog en dat er "overal op werd geklikt". Een volle keyboard buffer die ineens geflushed werd of een hangende keyboard tool / driver zou kunnen voor de toestaanslagen maar muisacties lijken mij iets anders.

Overigens ben ik het er mee eens dat je beter kunt gaan voor een legale en 100% schone installatie ipv een geleende Windows versie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Bor schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:57:
[...]

Ware het niet dat hij ook aangeeft dat zijn muis uit zichzelf bewoog en dat er "overal op werd geklikt". Een volle keyboard buffer die ineens geflushed werd of een hangende keyboard tool / driver zou kunnen voor de toestaanslagen maar muisacties lijken mij iets anders.
Als ik het goed begrepen heb uit o.a. de door mij gelinkte pagina's zou het kunnen gaan om macro's die tijdens het spelen van spellen worden opgenomen. Het zou mij niet heel gek lijken als daar ook muiskliks in worden opgenomen. (daarnaast hoeven het geen muiskliks geweest te zijn. met een toetsenbord kun je ook al heel veel dingen doen die lijken op muiskliks.)

Maar eigenlijk verwacht ik dat 12 dagen na de topic start het probleem opgelost zou moeten zijn, uiteraard ben ik wel nieuwschierig naar een bericht van de ts met wat hij al dan niet gevonden heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 19-10-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

nachtnet schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:05:
[...]

Als ik het goed begrepen heb uit o.a. de door mij gelinkte pagina's zou het kunnen gaan om macro's die tijdens het spelen van spellen worden opgenomen. Het zou mij niet heel gek lijken als daar ook muiskliks in worden opgenomen. (daarnaast hoeven het geen muiskliks geweest te zijn. met een toetsenbord kun je ook al heel veel dingen doen die lijken op muiskliks.)
Klikken met de muis wordt daar inderdaad in opgenomen (ik heb het net zelf getest). Het bewegen van de muis niet.

Het kan natuurlijk altijd iets anders zijn, maar ook ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met de Razer hardware.
Maar eigenlijk verwacht ik dat 12 dagen na de topic start het probleem opgelost zou moeten zijn, uiteraard ben ik wel nieuwschierig naar een bericht van de ts met wat hij al dan niet gevonden heeft.
Zou wel leuk zijn om nog even wat te horen inderdaad :P
Pagina: 1