Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-09 13:40
Zie post beneden om huidige status te zien.

Hallo,
Onlangs heb ik een pc gebouwd. Momenteel werkt alles behalve mijn videokaart. De videokaart die in het moederboard zit of iets dergelijks werkt wel. Doe ik de hdmi kabel in de videokaart heb ik geen beeld. Als ik scan welke videokaart er op zit krijg ik dit: (gescand met speccy)

Intel HD Graphics 530
Fabrikant Intel
Model HD Graphics 530
Apparaat-ID 8086-1912
Herziening 7
Subfabrikant Gigabyte (1458)
Huidig prestatieniveau Level 0
Versie stuurprogramma 20.19.15.4331

In de kast is de 390 aan. De ventilatoren en verlichting werkt gewoon. Maar als ik de hdmi kabel er op aansluit krijg ik geen beeld. Herstarten werkt niet. Ook heb ik geprobeerd AMD Catalyst te installeren. Steeds krijg ik dan een melding dat de installatie niet is voltooid door een fout. Verder kom ik momenteel niet. Ik heb geen dvd driver dus de bijgeleverde cd kan ik ook niet gebruiken.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen met dit probleem. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Heb je in het BIOS wel ingesteld dat hij de PCI-e graphics moet gebruiken ipv onboard? Zo nee, boot eens in het BIOS en verifieer even of het daar wel goed staat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
MsG schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:33:
Heb je in het BIOS wel ingesteld dat hij de PCI-e graphics moet gebruiken ipv onboard? Zo nee, boot eens in het BIOS en verifieer even of het daar wel goed staat.
Zal er eens naar kijken. Dit heb ik zelf nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als dat niet werkt, heb je de 6 en de 6+2 pins aansluiting van de voeding op de videokaart aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Laatst online: 15-09 17:47
^ ik heb ook een r9 390 en ik was die ook perongeluk vergeten. Was gewend PC's te bouwen met alleen een 8 pin connector maar ze moeten er allebij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
Ik denk dat het aan de bios ligt. Ik heb de 6 pins en de 8 pins aangesloten. Als ik 1 vd 2 niet aansluit doet de verlichting het ook niet. Als ik de bios open kom ik niet in advanced settings. Hier zou ik de videokaart pci e in moeten stellen alleen kom ik daar niet op. Bij het opstarten druk ik op delete om in de bios te komen alleen kom ik hier niet verder. Ik heb nog niet op internet kunnen vinden hoe ik daar moet komen, op een gigabyte mobo.

edit: als ik op apparaat beheer zoek naar de r390 staat deze er ook niet bij. wel de intel onboard videokaart dinges.

[ Voor 11% gewijzigd door kevin12 op 04-01-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Kun je ook even vermelden over welke moederbord het gaat? (Als je dan toch bezig bent post gelijk het hele systeem)

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 213,90€ 213,90
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 364,50€ 364,50
1Cooler Master N200 Closed€ 39,95€ 39,95
1Scythe Mugen 4€ 39,70€ 39,70
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 46,50€ 46,50
1Cooler Master GM G550M€ 61,95€ 61,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 77,18€ 77,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 962,58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
Heb je alle drivers die je bij het Gigabyte moederbord krijgt wel geinstalleerd? Ik heb dezelfde en er zat een CD'tje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
rickbovenkamp schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:49:
Heb je alle drivers die je bij het Gigabyte moederbord krijgt wel geinstalleerd? Ik heb dezelfde en er zat een CD'tje bij.
Ik heb geen dvd station gekocht, dus de cd's heb ik niet gebruikt. Zou dit handmatig via internet wel mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
Ik denk het wel, anders ff een usb dvd lezer van iemand lenen. Daar zaten namelijk ook chipset drivers enzo bij zover ik zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

In het BIOS stond het dus al wel goed begrijp ik?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
MsG schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:49:
In het BIOS stond het dus al wel goed begrijp ik?
nee, ik kom de bios in. Alleen het gedeelte waar ik de pci e zou moeten activeren kan ik niet vinden. Hele bios doorgezocht punt voor punt. Nu op internet snel gekeken en daar staat dat je geavanceerde setting moet openen, nu kom ik daar niet op. Ik kan ook nergens vindewn hoe ik daar op zou moeten komen.

Eventueel zoals hierboven een dvd speler installeren zodat ik de bijgeleverde cd's kan installeren is momenteel even geen optie. Ik moet er eerst een bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Het lijkt me sterk dat dat het oplost, het zit al op een veel lager niveau. Zie je bij apparaatbeheer nog gele driehoekjes en dus niet-geïnstalleerde apparaten?

Je ziet ook niks van de opstart-schermen vóórdat Windows überhaupt laadt, als je de videokabel in de videokaart doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
MsG schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:02:
Het lijkt me sterk dat dat het oplost, het zit al op een veel lager niveau. Zie je bij apparaatbeheer nog gele driehoekjes en dus niet-geïnstalleerde apparaten?

Je ziet ook niks van de opstart-schermen vóórdat Windows überhaupt laadt, als je de videokabel in de videokaart doet?
Nee geen driehoekjes.

Als ik de kabel van mijn beeldscherm aansluit van de pc aansluiting direct naar de videokaart aansluiting heb ik geen beeld. Bij opstarten en als ik het doe als de pc aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice__Smit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 00:47
Zie je überhaupt je GPU in je apparaatbeheer terugkomen?
En let goed op, ik kan mij issues herinneren dat je HDMI kabel zelf ook moet voldoen aan bepaalde standaarden - probeer anders DVI of DisplayPort (indien je monitor >60HZ is wil je zowiezo geen HDMI) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
Maurice__Smit schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:12:
Zie je überhaupt je GPU in je apparaatbeheer terugkomen?
En let goed op, ik kan mij issues herinneren dat je HDMI kabel zelf ook moet voldoen aan bepaalde standaarden - probeer anders DVI of DisplayPort (indien je monitor >60HZ is wil je zowiezo geen HDMI) :)
nee die staat er helemaal niet in, ook als ik met speccy kijk wat ik geinstalleerd heb. Staat deze er niet bij. Als ik een andere kabel zou moeten gebruiken heb ik een probleem omdat ik een hdmi en vga slot heb op de monitor, verder niets om aan te sluiten op de videokaart. Op de videokaart heb ik geen vga slot wel een hdmi. Ik zou dus alleen een hdmi aansluiting kunnen gebruiken.

De hdmi heb ik gekocht bij de action, geen huismerk maar van de batterijen, kom even niet op de naam. Het bekende merk batterijen en het konijntje, daar is de hdmi kabel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jixxed
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 17:40
heb je het andere pci-e slot al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
jixxed schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:22:
heb je het andere pci-e slot al eens geprobeerd?
Nee dit heb ik niet gedaan.

Ik ga nu naar bed, morgen draai ik de pc open en controleer ik nogmaals of alles goed aangesloten zit. Ik heb een dvd speler besteld dus ik ga ook de cd's gebruiken. Mocht het dan nog niet werken horen jullie het van mij.
Ik zie op speccy dat ik 4gb ram heb terwijl ik er 8 in heb zitten dus daar klopt ook iets niet. Dus ik zal nog eens goed controleren en evt in het overige pci e slot plaatsen mits dit past. Meen even dat hij daar niet in paste wegens ruimtegebrek(not sure).

Voor zover alvast bedankt voor de hulp, jullie krijgen zsm nieuwe info morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jixxed
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 17:40
ik zie de volgende instellingen in de manual mbt grapics:

Onder Peripherals:
Initial Display Output
Specifies the first initiation of the monitor display from the installed PCI Express graphics card or the onboard
graphics.
IGFX Sets the onboard graphics as the first display.
PCIe 1 Slot Sets the graphics card on the PCIEX16 slot as the first display. (Default)

Onder BIOS Features:
Other PCI Device ROM Priority
Allows you to select whether to enable the UEFI or Legacy option ROM for the PCI device controller other
than the LAN, storage device, and graphics controllers.
Disabled Disables option ROM.
UEFI Only Enables UEFI option ROM only. (Default)
Legacy Only Enables legacy option ROM only.
This item is configurable only when CSM Support is set to Enabled

Deze laatste zou nog kunnen verklaren waarom je de kaart niet in windows ziet. Anders lijkt het op een hardware issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
jixxed schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:30:
ik zie de volgende instellingen in de manual mbt grapics:

Onder Peripherals:
Initial Display Output
Specifies the first initiation of the monitor display from the installed PCI Express graphics card or the onboard
graphics.
IGFX Sets the onboard graphics as the first display.
PCIe 1 Slot Sets the graphics card on the PCIEX16 slot as the first display. (Default)

Onder BIOS Features:
Other PCI Device ROM Priority
Allows you to select whether to enable the UEFI or Legacy option ROM for the PCI device controller other
than the LAN, storage device, and graphics controllers.
Disabled Disables option ROM.
UEFI Only Enables UEFI option ROM only. (Default)
Legacy Only Enables legacy option ROM only.
This item is configurable only when CSM Support is set to Enabled

Deze laatste zou nog kunnen verklaren waarom je de kaart niet in windows ziet. Anders lijkt het op een hardware issue.
Het 1e gedeelte staat in de bios. Ik kan kiezen uit PCIe of IGFX, hij staat nu ingesteld op pci e.
Dat 2e gedeelte begrijp ik niet helemaal moet ik zeggen. Het UEFI en legacy heb ik voorbij zien komen maar hoe dat precies zit weet ik niet.

Edit: De kaart zit nu in 1 vd 2 pci e sloten. Ik kan hem niet er uit halen omdat in het andere slot hij niet past.

[ Voor 4% gewijzigd door kevin12 op 05-01-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
Huidige status.

Hallo, ik heb nog steeds geen oplossing. Om het even overzichtelijk te houden heb ik hier wat info en ik hoop er hierna alsnog uit te komen.

Wat is precies mijn probleem: mijn videokaart wordt niet gevonden bij apparaten en als ik de hdmi kaart in de videokaart doe en op het beeldscherm aansluit krijg ik geen beeld. Wat wel helpt is mijn hdmi aansluiten op het mobo alleen is mijn videokaart dan niet ingeschakeld. (hdmi kabel is de enige aansluiting die in zowel mijn videokaart als beeldscherm past.)

Wat heb ik gedaan: (nieuwe pc geassembleerd)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,95€ 212,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 369,80€ 369,80
1Cooler Master N200 Closed€ 39,95€ 39,95
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 36,95€ 36,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master GM G550M€ 62,95€ 62,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,50€ 81,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 972,-

PC opnieuw uit elkaar gehaald(videokaart en ram,ram werkte voor de helft=nu opgelost). Videokaart opnieuw gecontroleerd, hij zit aangesloten in de PCI-E 16x slot(enige slot dat past). De schroeven van de kast zitten ook vast dus hij zit goed in de kast geklikt. en de 8 pins + 6 pins voeding kabel zijn aangesloten. Licht en ventilatoren van de videokaart zijn aan.
1. Windows 10 opnieuw geïnstalleerd.
2. mobo cd geïnstalleerd.
3. speccy geïnstalleerd, hieronder zie resultaat:
Besturingssysteem
Windows 10 Pro 64-bit
Processor
Intel Processor @ 3.20GHz
RAM
8,00GB
Moederbord
Gigabyte Technology Co., Ltd. B150M-D3H-CF (U3E1) 28 °C
Grafisch
ASUS VX279 (1920x1080@59Hz)
Intel HD Graphics 530 (Gigabyte)
Opslag
465GB Samsung SSD 850 EVO 500GB (SSD) 25 °C
Optische schijven
Geen optische schijven gedetecteerd
Geluid
Intel Display Audio
4. MSI cd installeren(geen succes) alleen liveupdate msi stond er op maar die werkt niet, dit zou moeten komen omdat ik een gigabyte mobo heb.
5. AMD drivers installeren. Net als de cd is dit geen succes, hij installeert gewoon niet. Ik weet ook niet waarom dit zo is.

Nu weet ik mij geen raad meer. Het besturingsprogramma installeert niet en de videokaart wordt niet gevonden bij apparaatbeheer. Ik heb geprobeerd om in de BIOS wat te doen maar daar ben ik te leek voor, ik weet niet wat ik zou moeten veranderen en op internet filmpjes hierover zijn er wel maar deze zijn voor mij niet duidelijk om de oplossing te vinden. Ik hoop dat nog iemand mij verder kan helpen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Kan je anders een video maken van je BIOS of wat foto's? Ik vermoed echt dat het daar in staat namelijk.

Het verschilt namelijk per BIOS hoe het er exact uit ziet. Het kan er bijvoorbeeld zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.motherboards.org/images/reviews/motherboards/1928_p5_8.jpg

Je moet kijken naar iets als Graphics Adapter en die moet dan NIET op iets staan als "Intel" of "Internal" maar moet je zetten op "External" of iets als "pci-e".

Anders kan je ook eventueel het BIOS nog updaten en kijken of het er dan staat.

Gewoon even goed alle menu's doorbladeren, desnoods maak je van elk scherm even een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:36

FlyEragon

Alien Monkeys

Laatste plaatje, kan je de internal graphics op "OFF" zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
FlyEragon schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:56:
Laatste plaatje, kan je de internal graphics op "OFF" zetten?
Geen beeld meer, krijg 5 korte snelle piepjes te horen.
edit: het normale aan piepje komt gevolgd dus door de 5 piepjes

[ Voor 12% gewijzigd door kevin12 op 07-01-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Kan je een andere videokaart proberen? Lijkt erop dat je videokaart er weinig zin in heeft, of perse in het andere slot wilt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
FlyEragon schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:32:
Kan je een andere videokaart proberen? Lijkt erop dat je videokaart er weinig zin in heeft, of perse in het andere slot wilt zitten.
het andere slot is geen optie, daar heb ik geen plek voor. In de videokaart handleiding staat ook dat hij in het slot moet staan waar ik hem nu in heb zitten. 16x
Helaas ben ik niet in de gelegenheid een andere videokaart te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Aha, dan lijkt het toch echt op een defecte videokaart. Controleer voor de zekerheid de voedingskabels van de videokaart. Als je een PSU hebt met modulair kabels, zit het misschien aan de voedings kant niet goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
Zit t ding goed ingeplugt? Alle kabels ook? Probeer anders even een foto te posten van de binnenkant.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

kevin12 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:27:
[...]

Geen beeld meer, krijg 5 korte snelle piepjes te horen.
edit: het normale aan piepje komt gevolgd dus door de 5 piepjes
Wat zegt je moederbordboekje over de 5 korte piepjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
zal zo een foto maken van het inpluggen. Ik heb een voeding waar de kabels van binnenin zijn verwerkt dus ik heb niet echt het idee dat her daar mee te maken heeft. Ook omdat de verlichting/ventilatoren van de videokaart het wel doen.

de piepjes ben ik nog aan het opzoeken.

edit: 1.AWARD BIOS 1short beep :System normal 2 short beep :CMOS Error 1 long beep and 1 short beep:Memory error 1 long beep and 2 short beep:Graphic card error 1 long beep and 3 short beep :AGP error 1 long beep and 9 short beep :Memory Error Continuous long beep :Memory not correctly installed Continuous short beep :Power supply unit failed 2.AMI BIOS 1 short beep :Memory Error 2 short beep:Memory parity check error. 3 short beep :basic memory 64K address check error 4 short beep :Real Time Clock malfunction . 5 short beep :CPU error 6 short beep:Keyboard error 7 short beep :CPU interruption error 8 short beep:Graphic card error 9 short beep :Memory error 10 short beep :CMOS error 11 short beep :CPU cache memory malfunction

cpu error

[ Voor 61% gewijzigd door kevin12 op 07-01-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Laatst online: 05-06 08:08
Ik zie op je bios foto dat de bios versie f3 is. Op de website van Gigabyte staat al een nieuwere versie (f5) met als release note 'Improve system compatibility', wellicht helpt dit?

[ Voor 4% gewijzigd door laminaatplaat op 07-01-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
laminaatplaat schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:40:
Ik zie op je bios foto dat de bios versie f3 is. Op de website van Gigabyte staat al een nieuwere versie (f5) met als release note 'Improve system compatibility', wellicht helpt dit?
dit had ik zelf nog niet gezien. ik weet wel dat er een f5 is, alleen hoe ga ik die nu ipdaten. I krijg geen beeld meer.
edit: is dit een kwestie van de batterij uit het mobo halen om de instellingen te resetten.
edit 2: heb weer beeld, batterij uit mobo om instellingen te resetten.

Ik ga nu proberen mijn bios te updaten naar f5

edit 3: bios is geupdate naar f5. ik had de videokaart er uit gehaald omdat ik anders niet bij de batterij kon. Deze ga ik nu weer vast maken aan het mobo en kijken of het iets uit maakt.

edit 4: geen verschil. nog steeds geen beeld van de videokaart.

[ Voor 34% gewijzigd door kevin12 op 07-01-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
En hoe staat het ervoor nu?

edit: oeps, hè wat vervelend

[ Voor 37% gewijzigd door laminaatplaat op 07-01-2016 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
laminaatplaat schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:27:
En hoe staat het ervoor nu?

edit: oeps, hè wat vervelend
de pc doet gewoon weer zoals in het begin, ik heb wel beeld maar nog steeds geen videokaart te bkennen in het systeem bij apparaatbeheer en speccy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
In je bios van je mobo onder "Miscellaneous Settings" kan je nog even proberen met de verschillende standen van Max Link Speed.

Anders wordt het denk ik toch tijd om de videokaart te testen in een ander systeem en/of een andere videokaart te testen in jouw systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door laminaatplaat op 07-01-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
laminaatplaat schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:11:
In je bios van je mobo onder "Miscellaneous Settings" kan je nog even proberen met de verschillende standen van Max Link Speed.

Anders wordt het denk ik toch tijd om de videokaart te testen in een ander systeem en/of een andere videokaart te testen in jouw systeem.
die staat op auto.

hmm ellende, dat zou dus betekenen dat hij misschien kapot is? of zal het aan mijn systeem kunnen liggen omdat als ik catalyst van amd download dit programma ook al niet installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Ik snap dat ie op auto staat, maar probeer ook even handmatig instellen op gen 1,2,3 (of wat de opties zijn dus).

Het testen met andere hardware is inderdaad om er achter te komen of je moederbord dan wel de videokaart defect is.

Wat betreft catalyst kan ik mij voorstellen dat ie niet installeert als er geen ATI kaart gezien wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door laminaatplaat op 07-01-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
laminaatplaat schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:21:
Ik snap dat ie op auto staat, maar probeer ook even handmatig instellen op gen 1,2,3 (of wat de opties zijn dus).

Het testen is inderdaad om er achter te komen of je moederbord dan wel de videokaart defect is.

Wat betreft catalyst kan ik mij voorstellen dat ie niet installeert als er geen ATI kaart gezien wordt.
ga ik nu direct doen, bedankt!

hmm okee ik dacht dat catalyst wel gewoon zou installeren als programma. Weet ik dat ook weer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Ik heb zelf een nVidia kaart en dus geen behoefte om dit te testen ;) gewoon een gokje

Kan je nog een foto maken van hoe je de stroomkabels aan je videokaart hebt aangesloten?

[ Voor 34% gewijzigd door laminaatplaat op 07-01-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
laminaatplaat schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:23:
Ik heb zelf een nVidia kaart en dus geen behoefte om dit te testen ;) gewoon een gokje
snap ik :). thuis heb ik ook een nvidea kaart maar omdat ik op kamers zit en niet wekelijks thuis kom is ruilen sws wat aan de lastige kant.

als gen123 niet werkt zou ik de kaart dan op kunnen geven als defect bij de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
kevin12 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:27:
[...]

snap ik :). thuis heb ik ook een nvidea kaart maar omdat ik op kamers zit en niet wekelijks thuis kom is ruilen sws wat aan de lastige kant.

als gen123 niet werkt zou ik de kaart dan op kunnen geven als defect bij de verkoper?
Nouja, het zou natuurlijk nog steeds ook aan je moederbord kunnen liggen of je psu. Dus 100% zeker ben je niet dat het de videokaart is op dit moment.

Heb je de hardware via een webshop gekocht? Dan kan je binnen twee weken na aankoop zonder opgaaf van reden je geld terug krijgen. Wellicht is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
laminaatplaat schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:31:
[...]

Nouja, het zou natuurlijk nog steeds ook aan je moederbord kunnen liggen of je psu. Dus 100% zeker ben je niet dat het de videokaart is op dit moment.

Heb je de hardware via een webshop gekocht? Dan kan je binnen twee weken na aankoop zonder opgaaf van reden je geld terug krijgen. Wellicht is dat een optie?
helaas heb ik er zo lang over gedaan dat ik net over die twee weken zit.

Ik zit er over na te denken om hier een pc winkel op te zoeken en een videokaart te kopen mits ik hem kan retouren. Stel die zou werken kan ik de huidige kaart gewoon terug sturen omdat die defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
ik ga dit weekend naar huis, zal het mogelijk zijn om de videokaart thuis te proberen. welke videokaart we daar hebben weet ik niet, wat ik wel weet is dat het een nvidea kaart is.
Gaat dit lukken of moet ik hier dingen voor gaan verwijderen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:44
Is de voeding thuis wel toereikend voor je 390? Als je niet alle voedingskabels met de juiste pinnen aansluit weigert die gewoon dienst. Dus als je voeding thuis niet genoeg pinnen heeft schiet je nog niet veel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
Ardjee schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:49:
Is de voeding thuis wel toereikend voor je 390? Als je niet alle voedingskabels met de juiste pinnen aansluit weigert die gewoon dienst. Dus als je voeding thuis niet genoeg pinnen heeft schiet je nog niet veel op
hmm dat was ik even vergeten.. ik denk het niet, systeem is een jaar of 3/4 ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Je kan anders proberen om te kijken of het wel lukt met molex naar 6- of 8-pins connectors. Als ie daar wel wat mee doet kan je al een deel uitsluiten. Een PC van 4 jaar oud zou nog best een voeding kunnen hebben die toereikend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
MsG schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:52:
Je kan anders proberen om te kijken of het wel lukt met molex naar 6- of 8-pins connectors. Als ie daar wel wat mee doet kan je al een deel uitsluiten. Een PC van 4 jaar oud zou nog best een voeding kunnen hebben die toereikend is.
helaas blijft het hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Thuis dus ook geen succes? Dan zou je de videokaart op zijn minst als DOA terug kunnen sturen en dan hoor je vanzelf of zij tot dezelfde conclusie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
MsG schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:12:
Thuis dus ook geen succes? Dan zou je de videokaart op zijn minst als DOA terug kunnen sturen en dan hoor je vanzelf of zij tot dezelfde conclusie komen.
Ik ben thuis nog niet geweest, ik ben er vanavond pas. Dan zal ik het zsm laten weten al ben ik bang dat de voeding niet sterk genoeg is. En of het zal werken met geïnstalleerde nvidea drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Je zal hoe dan ook beeld krijgen als hij werkt, hetzij met de basisdrivers van Windows zelf. Maar dan doet hij al 100x meer dan hij tot nu toe bij jou doet. Voor goed testen zul je denk ik even alle drivers van zowel AMD als Nvidia er af moeten gooien met DDU en dan alleen even AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
MsG schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:25:
Je zal hoe dan ook beeld krijgen als hij werkt, hetzij met de basisdrivers van Windows zelf. Maar dan doet hij al 100x meer dan hij tot nu toe bij jou doet. Voor goed testen zul je denk ik even alle drivers van zowel AMD als Nvidia er af moeten gooien met DDU en dan alleen even AMD.
okee dan ga ik dat gewoon proberen en hopen maar dat het werk zo niet denk ik dat de kaart gewoon kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bespaar je de moeite. Een videokaart hoort het bij boot al te doen. Drivers zijn pas relevant als OS geladen is. Als je op geen enkele manier beeld krijgt bij boot, dan kun je driverproblemen uitsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
dion_b schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:33:
Bespaar je de moeite. Een videokaart hoort het bij boot al te doen. Drivers zijn pas relevant als OS geladen is. Als je op geen enkele manier beeld krijgt bij boot, dan kun je driverproblemen uitsluiten.
de videokaart is dus kapot bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Volgens mij bedoelt hij meer de installeerhandelingen van drivers. Gezien je de videokaart nog niet hebt uitgetest op het andere systeem kan je deze nog niet uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
MsG schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:30:
Volgens mij bedoelt hij meer de installeerhandelingen van drivers. Gezien je de videokaart nog niet hebt uitgetest op het andere systeem kan je deze nog niet uitsluiten.
ow okee snap um.

Ik ga denk ik de kaart terug ga sturen, thuis kan ik de kaart dit weekend niet proberen omdat de hdmi die in de kaart pas thuis niet in het beeldscherm past.. Verder zou de voeding wel geschikt zijn alleen mis ik de 8 pins kabel, die zal wel ergens zitten maar ik schiet er dit weekend nies mee op omdat ik morgen weer terug ga naar mijn kamer en geen zin heb om nog een week te wachten ben onderhand al 3 weken bezig met het aan de praat krijgen van mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:15

Thomg

Aww yiss

kevin12 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:39:
PC opnieuw uit elkaar gehaald(videokaart en ram,ram werkte voor de helft=nu opgelost). Videokaart opnieuw gecontroleerd, hij zit aangesloten in de PCI-E 16x slot(enige slot dat past).
Enige die past?
Je hebt twee sloten, in welke zit ie?
Niet dat dit uitmaakt, maar toch nog wel even handig om hier wat meer duidelijkheid over te krijgen.
En doe ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
Thomg schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:17:
[...]

Enige die past?
Je hebt twee sloten, in welke zit ie?
Niet dat dit uitmaakt, maar toch nog wel even handig om hier wat meer duidelijkheid over te krijgen.
En doe ^
hij pas in 1 van de 2 pci-e sloten(pci-e 16x het bovenste slot), en de hdmi kabel is de enige die past in zowel de videokaart als de monitor. de vidokaart is dusdanig groot dat ik hem niet in et andere slot krijg, dan zit de voeding in de weg.

[ Voor 16% gewijzigd door kevin12 op 09-01-2016 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
Ik ben vandaag naar de winkel geweest, heb gevraagd of ze de videokaart willen testen. Nu werkt de videokaart bij hun wel. Zal het dan aan een kapot mobo zijn?

edit: ze hadden geen voeding die ze konden gebruiken dus ik heb mijn eigen voeding mee genomen, de voeding en de videokaart zouden beide dus goed zijn. De mobo werkt verder ook goed alleen wordt de videokaart niet gevonden bij apparaatbeheer en het beeld bij mij blijft zwart.

Welke opties blijfen er nu nog open?

[ Voor 50% gewijzigd door kevin12 op 12-01-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin12
Nieuw topic aangemaakt: Geen beeld videokaart(PCI-E16x slot kapot?)
Rede= het ligt waarschijnlijk aan de mobo.

Ik denk dat ik er zeker van ben dat het mobo defect is. Graag wil ik iedereen die mij heeft proberen te helpen enorm bedanken, zonder jullie was ik nog steeds niet achter het probleem gekomen. Daarom heel erg bedankt!!! Ik waardeer jullie hulp enorm ;)

[ Voor 48% gewijzigd door kevin12 op 12-01-2016 18:38 ]

Pagina: 1