Ik heb een gloednieuwe laptop (pricewatch: Peaq PNB C1011 - I0N1) waarop Windows 10 is geïnstalleerd. Tot mijn verrassing blijkt dit een 32 bit versie te zijn en geen 64 bit wat ik op vergelijkbare laptop wel had. Volgens microsoft is 64 bit met name interessant boven de 3,2GB intern geheugen. Het laptopje heeft 2 GB, betekent dat dat ik bij 32 bit kan blijven of is toch een upgrade (wat een complete herinstallatie betekent) aan te raden?
Vraag
Alle reacties
Denk je ooit het geheugen uit te gaan breiden voordat je aan een herinstallatie toe bent? Zonee, dan gewoon lekker laten tenzij je hoe dan ook een herinstallatie overweegt vanwege OEM meuk dat voorgeïnstalleerd is. Naast het geheugen is er niet heel veel dingen om echt 64 bit te moeten draaien.
Deze vraag is overigens al sinds Vista al gesteld en komt elke keer weer terug. Waarom heb je niet eerst even gezocht naar je antwoord, voordat je hier een topic over opent? Er is al zo veel over gezegd, dat je een encyclopedie kan vullen.
Deze vraag is overigens al sinds Vista al gesteld en komt elke keer weer terug. Waarom heb je niet eerst even gezocht naar je antwoord, voordat je hier een topic over opent? Er is al zo veel over gezegd, dat je een encyclopedie kan vullen.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Die processor ondersteund volgens mij niet meer dan 2GB werkgeheugen.
Ik heb gezocht, maar kreeg met windows 10 geen bruikbare resultaten.
Maar met 32 bit beperk ik me niet t.a.v. de performance?
Maar met 32 bit beperk ik me niet t.a.v. de performance?
welke performance.
64bit is nodig als je veel geheugen hebt. En dus apps die ook veel geheugen gebruiken.
64bits om youtube te starten is dus niet nodig.
Maar volgens mij zijn er niet veel atoms die meer dan 2GB aan kunnen.
En kan deze atom idd maar max 2gb aan. Dus heeft het ook geen zin om er 4 in te stoppen en 64 bits te installeren.
64bit is nodig als je veel geheugen hebt. En dus apps die ook veel geheugen gebruiken.
64bits om youtube te starten is dus niet nodig.
Maar volgens mij zijn er niet veel atoms die meer dan 2GB aan kunnen.
En kan deze atom idd maar max 2gb aan. Dus heeft het ook geen zin om er 4 in te stoppen en 64 bits te installeren.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Microsoft support http://answers.microsoft..../windows_10-windows_insta bitll/how-to-migrate-to-windows-10-64-bit-from-32-bit/40d90c4e-8845-4bcb-bb2f-aeab312caf74
verwijst naar een artikel waar uitgebreid wordt ingegaan op 32/64 bit. Daarin kom ik ook het volgende tegen:
Because the memory address space is much larger for 64-bit Windows, that means, you need twice as much memory than 32-bit Windows to accomplish some of the same tasks. But you’re able to do so much more, you can have more applications open, do things like run an Antivirus scan in the background or run multiple VMs, without it affecting your system performance. Windows 10 64-bit is more secure too, malicious code cannot easily infiltrate it, drivers are more reliable since they must be signed before they can work.
Dit klinkt toch alsof ik me beperk met 32 bit, of is dat voor mijn armzalige Atom niet van toepassing?
verwijst naar een artikel waar uitgebreid wordt ingegaan op 32/64 bit. Daarin kom ik ook het volgende tegen:
Because the memory address space is much larger for 64-bit Windows, that means, you need twice as much memory than 32-bit Windows to accomplish some of the same tasks. But you’re able to do so much more, you can have more applications open, do things like run an Antivirus scan in the background or run multiple VMs, without it affecting your system performance. Windows 10 64-bit is more secure too, malicious code cannot easily infiltrate it, drivers are more reliable since they must be signed before they can work.
Dit klinkt toch alsof ik me beperk met 32 bit, of is dat voor mijn armzalige Atom niet van toepassing?
Je kan met 64bit idd meer adresseren en dus uiteindelijk ook meer geheugen gebruiken. Dit geeft je inderdaad meer ruimte.(en zeker als je apps hebt die ook 64 bits zijn en daar goed gebruik van kunnen maken) Maar volgens mij kan de 3735F maar max 2GB aan.
Dus heeft geen zin om 64 bits te installeren. En kan je beter lekker bij 32bits blijven.
http://cpuboss.com/cpus/I...3745-vs-Intel-Atom-Z3735F.
http://ark.intel.com/nl/p...F-2M-Cache-up-to-1_83-GHz
die laatste van intel geeft wel aan: afhankelijk van het geheugen type. Maar volgens mij is het toch echt 2gb.
Daarbij vind ik de Atoms wel sterker geworden, maar nog steeds niet super.
Weet niet wat je bedoeling was te doen met deze laptop verder...
Dus heeft geen zin om 64 bits te installeren. En kan je beter lekker bij 32bits blijven.
http://cpuboss.com/cpus/I...3745-vs-Intel-Atom-Z3735F.
http://ark.intel.com/nl/p...F-2M-Cache-up-to-1_83-GHz
die laatste van intel geeft wel aan: afhankelijk van het geheugen type. Maar volgens mij is het toch echt 2gb.
Daarbij vind ik de Atoms wel sterker geworden, maar nog steeds niet super.
Weet niet wat je bedoeling was te doen met deze laptop verder...
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Thx, prima, blijf ik lekker bij 32 bit. Toch apart dat ze geen 64 bit installeren. Laptop wordt gebruikt als bitcoin miner, astron data analyse en big data neuro netwerken ;-)
Als je het weten wilt Ultrabook met 64
Als je het weten wilt Ultrabook met 64
Normaliter zou ik zeggen vanne, installeer er lekker x64 op, maar dit is uitsluitend voor thuis gebruik, met 2GB geheugen en weinig schijfruimte. Dan is de x86-variant veruit de beste keus. Die 200MB die je mist (wanneer er 4GB in zou zitten) ben je anders wel extra kwijt aan wat een x64 verbruikt, over een x86 installatie heen. En ook ben je een paar GB extra kwijt aan schijfruimte, met een x64 installatie.
Je quote geeft ook een nadeeltje: een 64b OS kost meer geheugen dan een 32b OS (immers: precies 64 bits opslaan kost voor beide evenveel, maar 1 bit opslaan kost 64 resp. 32 bits per object / taak / o.i.d.). Al zal het verschil misschien niet meetbaar zijn, geen idee.Poecillia schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:31:
Maar met het kleine bakje dat je hebt kom je nooit aan de performance waar 64b een voordeel is. No way dat je bijv. diverse VM's parallel gaat draaien
offtopic:
Bitcoins minen, dat gaat tegenwoordig toch nooit meer uitkunnen? Maar als hobby die geld mag kosten prima.
Bitcoins minen, dat gaat tegenwoordig toch nooit meer uitkunnen? Maar als hobby die geld mag kosten prima.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1