Ultrabook met 64

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:58
Ik ben weer op zoek naar een laptop. Het gaat om een laptopje erbij dat licht, snel en handig is. Ik heb gemerkt dat een Bay Trail laptopje prima voldoet (als hij het blijft doen :-)). De afwezigheid van een fan, de lange accuduur en de snelle opstarttijd door de SSD zijn voor mij belangrijk. Prijs kwaliteit is door de gratis windows 8.1 Bing en office 360 prima. Het scherm voldoende voor wat online series Het enige probleem dat ik met deze laptops eigenlijk altijd een net te krappe 32 GB SSD heb. Ik heb wel een NAS, maar de harde schijf loopt met wat extra applicaties snel vol en is te klein om te kunnen updaten naar windows 10.

Wat ga je met je laptop doen?Kantoorwerk, internet, Netflix, uitzending gemist en wat specifieke software onder windows om luidsprekeres te bouwen
Wat is je budget? 300 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?Hij komt het huis niet uit, maar in huis gaat hij wel veel heen en weer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Ik heb een negatieve ervaring met HP, die dus niet weer. Een goede optie is de pricewatch: Asus EeeBook F205TA-BING-FD018BS Maar ik zou dus graag een 64 GB SSD hebben en een net wat groter scherm is ook prettig. Voor die upgrade ga ik graag van 217 naar 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Emiel1984

Made in NL

Kan je de SSD niet upgraden in je huidige laptop ?
Welk type heb je nu precies ?

[ Voor 23% gewijzigd door Emiel1984 op 02-01-2016 12:55 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Ik heb nu de pricewatch: HP Stream 11-d000nd
Deze heeft het begeven. Is twee keer terug geweest voor reparatie onder garantie, maar niet gelukt. Ik krijg nu mijn geld terug. Dat is op zich netjes van Wehkamp.

SSD upgraden lijkt aantrekkelijk, zo duur zijn ze niet, maar het is ingewikkeld en succes niet gegarandeerd.

Ik heb inmiddels de pricewatch: Peaq PNB C1011 - I0N1 gevonden. Mixed feelings, SSD is inderdaad groter, meteen windows 10, maar geen office 360. Scherm is zelfde formaat, maar wel hogere resolutie. Reviews geven ook geen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Er is maar weinig wat binnen jouw budget valt. Rekening ermee houdende dat je niet zelf een SSD kan\wil inbouwen zou ik adviseren voor een Asus te gaan. pricewatch: Asus Transformer Book T100TAM-DK003B Deze heeft echter wel dezelfde capaciteit SSD maar bied daarnaast nog een 500GB HDD (het is een hybride). Dus wel 'snel' opstarten maar niet zomaar mee rond gaan lopen( dus eerst in slaapstand oid zetten).

Hij iets wel iets boven je budget. Je kan eventueel ook een 2e hands laptop overwegen met betere specificaties.

Je kan de HDD\SSD wellicht later(of direct) upgraden naar een volwaardige SSD als je dat aandurft. Al is dit als je er geen ervaring mee hebt wellicht wat spannender dan bij een andere (duurdere) laptop. Youtube staat echter vol met instructievideo's voor dit (type) netbookjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Emiel1984 op 02-01-2016 14:45 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Emiel1984 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 14:43:
Je kan de HDD\SSD wellicht later(of direct) upgraden naar een volwaardige SSD als je dat aandurft. Al is dit als je er geen ervaring mee hebt wellicht wat spannender dan bij een andere (duurdere) laptop. Youtube staat echter vol met instructievideo's voor dit (type) netbookjes.
Het is sterk de vraag of de SSD hier geupgrade kan worden. De kans is groot dat die 64GB op het moederbord vast zit, de kans is nog groter dat het hier om MMC geheugen gaat en niet om een SSD.

Ik zou, als het om uitbreidbaarheid gaat, de ASUS transformers sterk afraden; de reden dat ze zoveel in de "tablet" gepropt krijgen is omdat ze van alles de kleinste versie pakken, als het al niet vast zit op het moederboard. De 500GB harddisk is waarschijnlijk gewoon een 2.5" model en dus te vervangen, de 64GB opslag in de tablet is waarschijnlijk niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -madison-
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-08 18:54
Je zou ook een micro SD kaartje in de Asus die je zelf aangeeft kunnen stoppen.
Overigens is de schijf die er in zit groot genoeg om hem te kunnen updaten naar Windows 10. (Heb hem zelf ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

YouTube: ASUS T100 - wymiana HDD - HDD replacement
Deze video lijkt de instructies te geven om je hdd te 'updaten' naar een SSD.

Het lijkt idd te gaan om niet een hybryde maar een losse 500GB hdd en een eMMC van 64GB.

http://www.anandtech.com/...former-book-t100-review/6

[ Voor 30% gewijzigd door Emiel1984 op 02-01-2016 15:08 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Die Asus transformer is niet wat ik zoek. Veel duurder en toch met een HD. Ik heb geen zin om direct aan een nieuwe laptop te gaan zitten kloten waardoor garantie vervalt.

Ik zoek eigenlijk al een paar jaar naar een bay trail laptop met een scherm van 13/14 inch en 128 GB SSD voor 300-350 euro. Waarom is er geen enkele fabrikant die dat eens oppakt? Of je zit te improviseren met 10/11 inch en 32 GB SSD of er worden zwaardere processoren met lawaaiige fans en duurdere schermen in een laptop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Ik heb toch voor de Peaq gekozen omdat het de enige is met een grotere SSD voor een redelijke prijs. De 3 jaar garantie is ook belangrijk. Eerste indruk is goed. Ik zal binnenkort een review plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door Poecillia op 05-01-2016 15:44 ]

Pagina: 1