Asus k501lx fans draaien vaak (en hard)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316082

Topicstarter
Dag allen,

Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht: pricewatch: Asus K501LX-DM104T

Eenmaal thuis en ermee aan de slag lijken de fans erg vaak kort te gaan blazen. Dit duurt vaak iets van een halve minuut waarna de fans weer uit gaan en de laptop weer helemaal stil is. Dit gebeurt niet tijdens hele intensieve taken (Gewoon browsen , verkenner etc).
Ik heb wat gegoogled en zie dat heel veel mensen ditzelfde probleem hebben met dit model. Helaas kan ik de Asus helpdesk niet meer contacten maar misschien komt dit probleem jullie bekend voor en/of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:13
Ik heb dezelfde laptop en ik had er last van. Maar ik heb de laptop op energiebesparing gezet. Klik rechtermuisknop op baterij >energiebesparing.

En met Msi afterburner een paar keer op de resetknop klikken

En als ie t doet wen je er aan

Groet Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316082

Topicstarter
Hmm bedankt voor je tip, ik ga dat eens proberen.
Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat mijn laptop constant in energiebesparing staat omdat anders de fans constant beginnen te blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 316082 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:36:
Hmm bedankt voor je tip, ik ga dat eens proberen.
Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat mijn laptop constant in energiebesparing staat omdat anders de fans constant beginnen te blazen?
De warmte van die i7 en GTX kaart moet ergens heen. Als het passief kon had Asus dat graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
Zie dit draadje voor meer informatie.