Bose 802 aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyx4
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-03-2022
Hallo.Ik had een vraag over de aansluiting van een Bose 1800 de 802 II en de controller 802C.en welke is de plus+min ingang van de speakers,aan de speaker kabels heb er jack pluggen gesoldeerd aan de andere kant zijn speakon nl4fc .en als laatste vraag waar sluit ik de voorversterker een Sansui C2101.
alvast bedankt
mvg Har

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:03
Beste Har,

Ik begrijp je vragen niet helemaal.
Misschien even een fotootje toevoegen? Met name van de speaker is denk ik handig. Het type kabels maakt niet uit voor de polariteit en voor speakers is de polariteit sowieso niet zo belangrijk, als ze allebei maar gelijk aangesloten worden.
Verder begrijp ik de vraag van de sansui niet. Wat wil je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:13
Voorversterker naar controller, dan naar versterker.

Wel apart dat niet makkelijk te vinden is waar de plus en min op de speaker moeten komen tip/ring? Op een speakon is dit wel aangegeven, zou ook eerder de xlr pakken als input, wat degelijkere stekker dan een jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyx4
Alvast bedankt voor de uitleg.ik laat wat weten of het gelukt is vanmiddag.
mvg Har

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyx4
Goedemiddag.ik heb de speakers aandepraat gekregen met wat zoekwerk,met de jack pluggen,een jack moet er tot het einde in de 802 de andere jack voor de helft in bus van de 802.toen werkte de speakers,de voorversterker werkt ook met de Technics 1210,allen heb ik de controller nog niet aan gesloten op de 1800
ik heb 2 XLR verbinding stuk besteld male op male,dan zien we morgen wel verder hoe het klinkt,nu is het geluid niet zo beister.we hebben geduld.mvg Har

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:23
Dat kan kloppen dat het niet zo bijster is. De 802 klinkt van nature vrij verrot, de controller is om dat te compenseren.
In de 802 zitten alleen maar middentoners. De controller is een actieve EQ welke zo'n 10 tot 15dB aan hoog en laag toevoegt om het zo (soort van) full range te maken. Houd er rekening mee dat als je de 802 als full range speaker gebruikt (dus zonder sub/crossover) de middentoners het laag voor hun rekening moeten nemen en de units zo een grote uitslag moeten maken om dat te halen. Het max vermogen wordt daardoor beperkt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyx4
Hallo. Ik heb het aan,t draaien,de 1800/802/en de controller,het geluid met of zonder controller is nogal een heel groot verschil ook,tussen LP,s en Cd,s zit ook nogal en groot verschil de CD,s zijn stukken zuiverder,en toch heb ik een goede speler Technics 1210 mk2 met een concorde.heb je enig idee wat ik kan gebruiken voor een sub crossover,ik heb al zitten google voor de 302 is niet aantekomen aan en redelijke prijs.600€ is toch lijk mij een beetje teveel.
Pagina: 1