Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat ik met de gear die in mijn pc zit, ik niet de hoeveelheid FPS zou krijgen die ik hoor te krijgen.

Ik heb het met name over counter strike, waar ik in 4:3 1024x768 nergens echt hoger dan 200 haal, en op veel plekker zelfs onder 120, wat naar mijn idee niet hoort te kloppen.

Ik heb een nieuwe grafische kaart, maar omdat ik weet dat CSGO voornamelijk op CPU runt, vroeg ik me af:

Ik heb een:
Intel core i5 3570k
Gainward nvidia GeForce GTX 960 Phantom
Moederboard: MSI z77a-g43 (MS-7758)

ik zou naar mijn idee toch meer dan 200 FPS moeten kunnen hebben op lage settings?
Kan iemand mij hiermee helpen, ik ben er zelf verder niet zo goed mee.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Title fix naar iets inhoudelijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal wat het probleem is?
Volgens mij heb je geen last van lag en stutter of te lage fps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-08 00:50
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:27:
CSGO hoort met deze setup 200+ fps te halen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackshifty
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05-2023
Single monitor performance was de fix voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blackshifty schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:37:
Single monitor performance was de fix voor mij.
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:27:
Ja precies wat er gezegd wordt, naar mijn idee hoor ik met mijn gear steady 200+ fps te halen, maar ik wissel tussen 90 en 210 op verschillende mappen op verschillende plekken op de map. De grootte van de map heeft natuurlijk invloed maar ik zou toch wel steady 150+ moeten kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Even zoeken op Google en je ziet dat dat een mode is van je videokaart-drivers.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb single monitor performance al aan staan, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dylan_ schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 12:32:
[...]

CSGO hoort met deze setup 200+ fps te halen. 8)7
Ja, en?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:16:
[...]

Ja precies wat er gezegd wordt, naar mijn idee hoor ik met mijn gear steady 200+ fps te halen, maar ik wissel tussen 90 en 210 op verschillende mappen op verschillende plekken op de map. De grootte van de map heeft natuurlijk invloed maar ik zou toch wel steady 150+ moeten kunnen halen
Dus begrijp ik nog steeds het probleem niet.
Bij mijn weten is het verschil tussen 100 en 200 fps niet merkbaar, althans niet met mijn ogen.
Verder heb je geen problemen zo te lezen.

Het probleem is dus dat het moet kunnen maar het niet werkt?
Problemen beginnen pas rond de 30 fps.
Heb je rekening gehouden met het feit dat shaders / textures et cetera per level kunnen verschillen waardoor er fps verschillen optreden, hoe complexer, des te lager de framerate.
Zijn alle stuurpeogramma's up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:38:
[...]

Ja, en?

[...]

Bij mijn weten is het verschil tussen 100 en 200 fps niet merkbaar, althans niet met mijn ogen.

Heb je rekening gehouden met het feit dat shaders / textures et cetera per level kunnen verschillen waardoor er fps verschillen optreden, hoe complexer, des te lager de framerate.
Het punt is dat ik CSGO speel op een 144 Hz monitor, dus dan merk je het verschil echt wel. Ik wil ook graag gewoon mijn refresh rate op 144 kunnen laten staan en hem niet omlaag hoeven gooien naar 120. En ja ik snap dat het per level verschilt, maar ik heb alle settings al op zijn laagst gezet. En naar mijn idee zijn alle stuurprogramma's up to date ja, ik heb alleen niet windows 10 geinstalleerd maar daar zal het niet aan liggen. Hoe kan ik de rest checken?

Edit: Ik ga nu even checken of mijn intel drivers nog goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:51
Inb4 "maar je kunt toch niet meer zien dat 60fps !!!! " :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het niet vinden, kan iemand me even uitleggen hoe ik het moet doen? Ik ben verder niet super goed met computers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Hoe je wat moet doen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil checken of alle stuurprogramma's up to date zijn, maar bij het checken van mijn CPU loop ik al vast. Het kan zijn dat de drivers out of date zijn en dat het daaraan ligt? Ik heb het geprobeerd op te zoeken op de site van intel, maar het driver update programma dat je dan krijgt werkt niet goed.

Ik moet er trouwens nog wel even bij zeggen dat ik dit probleem alleen in CSGO heb tot nu toe, ik heb in League of Legends wel 250+ FPS(maar CS:GO is CPU heavy).

Dus zou je me door de stappen heen kunnen lopen om te checken of alles up to date is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:42:
Het punt is dat ik CSGO speel op een 144 Hz monitor, dus dan merk je het verschil echt wel. Ik wil ook graag gewoon mijn refresh rate op 144 kunnen laten staan en hem niet omlaag hoeven gooien naar 120.
Elke fps boven de 144 is zinloos gezien je monitor het niet meer aankan.

De discussie begrijp ik ook niet helemaal. 120 fps is netjes, ook als je professioneel CS:GO wil spelen.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:10:
Ik wil checken of alle stuurprogramma's up to date zijn, maar bij het checken van mijn CPU loop ik al vast. Het kan zijn dat de drivers out of date zijn en dat het daaraan ligt?
Je CPU heeft geen drivers, althans niet in de zin als een videokaart. Je kan hooguit kijken of er voor je chipset nieuwe drivers zijn.

Tegenwoordig is de CPU bijna nooit het probleem. Je kan met sommige spellen een Core i3 koppelen aan een Titan en nog steeds goede fps houden.

Je moet anders overwegen een betere kaart te kopen, bijvoorbeeld een GTX 970 of GTX 980. Als je fps er zo erg toe doen moet je dat er dan voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:14:
[...]

Elke fps boven de 144 is zinloos gezien je monitor het niet meer aankan.

De discussie begrijp ik ook niet helemaal. 120 fps is netjes, ook als je professioneel CS:GO wil spelen.

[...]

Je CPU heeft geen drivers, althans niet in de zin als een videokaart. Je kan hooguit kijken of er voor je chipset nieuwe drivers zijn.

Tegenwoordig is de CPU bijna nooit het probleem. Je kan met sommige spellen een Core i3 koppelen aan een Titan en nog steeds goede fps houden.

Je moet anders overwegen een betere kaart te kopen, bijvoorbeeld een GTX 970 of GTX 980. Als je fps er zo erg toe doen moet je dat er dan voor over hebben.
Het liefst zou ik gewoon vast rond de 150 FPS hebt zodat ik volop gebruik kan maken van de 144 Hz, dat is gewoon een stuk smoother. Het probleem nu is dat ik gewoon wissel tussen de 90 en 220 FPS en dat is heel vervelend. Ook heb ik net een nieuwe videokaart gekocht, en die is prima, want in andere spellen heb ik wel hoge FPS. Ook heb ik gekeken naar chipset, maar daarvoor kan hij de update om de 1 of andere reden niet installeren. Ik heb het nu 3x geprobeerd. Hij download hem wel maar installeert hem niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:32
Als je op 1024x768 speelt zal het idd de cpu zijn denk.

Ik weet niet of je overclocking al geprobeerd hebt? Om te testen of dit zin heeft kan je de cpu ook langzamer zetten en kijken of de framerates ook omlaag gaan.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:44:
Als je op 1024x768 speelt zal het idd de cpu zijn denk.

Ik weet niet of je overclocking al geprobeerd hebt? Om te testen of dit zin heeft kan je de cpu ook langzamer zetten en kijken of de framerates ook omlaag gaan.
Ja vandaar d8 ik ook dat het CPU was. Want op League krijg ik makkelijk 250 FPS de hele game.

Hoe overclock ik/zet ik de CPU langzamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
overclocken ziet er voor mij iets te ingewikkeld uit, dus dat wil ik liever even niet proberen voordat ik iets fout doe en mijn CPU sloop :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Valt mee, kost alleen een hoop tijd om het goed te doen.

Je zou nog kunnen proberen om in windows de powerplan op "high performance" te zetten als die daar nog niet stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:06:
Valt mee, kost alleen een hoop tijd om het goed te doen.

Je zou nog kunnen proberen om in windows de powerplan op "high performance" te zetten als die daar nog niet stond.
ja die had ik al.
Ik denk dat ik het gewoon op geef idk wat ik er verder aan kan doen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-08 00:50
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:38:
[...]

Ja, en?

[...]

Het verschil tussen 100 en 200 fps merk je zeker. Problemen beginnen pas rond de 30 fps? Ik weet niet op wat voor device jij gamed maar 40fps is imo echt unplayable. Zeker met shooters als CSGO.

Met deze setup moet je echt 200+ fps halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dylan_ schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:37:
[...]

Het verschil tussen 100 en 200 fps merk je zeker. Problemen beginnen pas rond de 30 fps? Ik weet niet op wat voor device jij gamed maar 40fps is imo echt unplayable. Zeker met shooters als CSGO.

Met deze setup moet je echt 200+ fps halen.
Daarom, ik vind het heel raar dat ik uberhaupt op 4:3 1024x768 alles op low maar 90 fps heb op sommige plekken. Ik ga volgende week naar een computer winkel voor support met mijn kast erbij om te kijken of zij iets kunnen doen, want ik kan niks meer bedenken.

Het enige wat kan is Vertical Sync aanzetten ingame maar dat geeft input lag en dat is ook weer naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

Soms is settings op low zetten niet gunstig voor je FPS.

Heb zelf al een paar keer gezien in games dat soms iets hogere settings betere FPS geven dan alles op low, omdat alles op low bijvoorbeeld je CPU je GPU niet meer kan bijhouden.

Voorbeeld (is inmiddels een aantal jaar terug):
Ik had m'n P4 systeem van een Radeon 9600Pro naar een GeForce 6800GT geupgrade, in de game Painkiller settings zelfde gelaten (1024x768, was toen overigens een normale resolutie), en m'n FPS ging omlaag....niet veel, maar toch wel wat. Nadat ik de resolutie hoger had gezet, naar (gut, wat was 1 stap hoger ookalweer? 1280x1024 ofzo?) was m'n FPS hoger dan op 1024x768 omdat de CPU minder een bottleneck werd.

Overigens, kun je ook kijken, wat je CPU en/of GPU load is tijdens de game. Kan zijn dat de game niet goed overweg kan met multicore en dat 1 core constant vol belast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:50:
[...]

Ja vandaar d8 ik ook dat het CPU was. Want op League krijg ik makkelijk 250 FPS de hele game.

Hoe overclock ik/zet ik de CPU langzamer?
Ik speel csgo met een 2500k en 290 en haal gewoon 300 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 16:24:
Soms is settings op low zetten niet gunstig voor je FPS.

Heb zelf al een paar keer gezien in games dat soms iets hogere settings betere FPS geven dan alles op low, omdat alles op low bijvoorbeeld je CPU je GPU niet meer kan bijhouden.

Voorbeeld (is inmiddels een aantal jaar terug):
Ik had m'n P4 systeem van een Radeon 9600Pro naar een GeForce 6800GT geupgrade, in de game Painkiller settings zelfde gelaten (1024x768, was toen overigens een normale resolutie), en m'n FPS ging omlaag....niet veel, maar toch wel wat. Nadat ik de resolutie hoger had gezet, naar (gut, wat was 1 stap hoger ookalweer? 1280x1024 ofzo?) was m'n FPS hoger dan op 1024x768 omdat de CPU minder een bottleneck werd.

Overigens, kun je ook kijken, wat je CPU en/of GPU load is tijdens de game. Kan zijn dat de game niet goed overweg kan met multicore en dat 1 core constant vol belast is.
Ik had net ff in mn task manager mn CPU gebruik gezien en in een bot game wordt er ongeveer 60% activity in mn cpu vast gesteld. Van mn GPU weet ik niet hoe ik dat check hoe doe ik dat? Ik zal proberen om een paar settings te veranderen en te kijken of het dan beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
legendareN schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 16:35:
[...]

Ik speel csgo met een 2500k en 290 en haal gewoon 300 fps.
wat zijn je ingame settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 16:43:
[...]

wat zijn je ingame settings?
Iedere resolutie (inclusief 1440). Alles op zn laagst maar puur omdat ik de tegenstander dan goed zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
legendareN schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:40:
[...]

Iedere resolutie (inclusief 1440). Alles op zn laagst maar puur omdat ik de tegenstander dan goed zie.
dan is het toch raar dat ik dat niet heb XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Als ik op dust 2 een deathmatch doe haal ik ~250 fps met m'n 4.4 GHz 4670K.

M'n gpu is een gtx670, maar die wordt maar 50% belast volgens afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:08:
Als ik op dust 2 een deathmatch doe haal ik ~250 fps met m'n 4.4 GHz 4670K.

M'n gpu is een gtx670, maar die wordt maar 50% belast volgens afterburner.
Ik heb een 3.4 GHz 3570K maar wel weer een GTX960. Ik had eerst een gt 630. Maar csgo is sowieso heel CPU heavy, wordt veel meer uit je cpu gehaald. Maar zelfs met een 3.4 GHz 3570K moet ik ook wel 200 fps kunnen krijgen. Ik ben nu aan het uitzoeken of mn quad-core wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:34
Is het niet mogelijk dat de GPU zo zwaar belast wordt dat deze te warm wordt? Je zou een programmaatje als MSI Afterburner kunnen downloaden om dit te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WK100 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:37:
Is het niet mogelijk dat de GPU zo zwaar belast wordt dat deze te warm wordt? Je zou een programmaatje als MSI Afterburner kunnen downloaden om dit te checken.
Het ligt niet aan mijn GPU. Ik heb 3 dagen geleden een nieuwe gekocht, want ik had hetzelfde probleem voor deze nieuwe. Ik dacht dus zelf ook dat ik een nieuwe GPU nodig had omdat mijn vorige al oud was en een stuk minder sterk. Daarom weet ik dat t vrij zeker aan de CPU ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Staat multicore rendering wel aan bij de opties? of heb je alles op disabled gezet zonder te kijken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:46
Heb je gekeken naar de temperatuur van de CPU en GPU?
Misschien dat één van deze gewoon te hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:57:
Staat multicore rendering wel aan bij de opties? of heb je alles op disabled gezet zonder te kijken? :P
Nee multicore rendering heb ik op enabled staan dat weet ik heel zeker. Ik weet niet 100% zeker of alle 4 de cores werken maar volgens ParkControl wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DGonlag2 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:59:
Heb je gekeken naar de temperatuur van de CPU en GPU?
Misschien dat één van deze gewoon te hoog zijn.
Van alle 4 de cores wordt gezegd dat ze binnen de toelaatbare temperatuur zijn(afwisselend van graadje of 40 tot graadje of 50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:58
Het ligt niet ana de CPU ik heb zelf een i5 3470. Ik haal ongeveer 150-270fps met een GTX970. Ga eens naar de nvidia site en download eens GeForce Experience en update je drivers eens. Op deze resolutie hoort je veel meer fps te krijgen dus denk een driver issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Puddi Puddin schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:27:
Het ligt niet ana de CPU ik heb zelf een i5 3470. Ik haal ongeveer 150-270fps met een GTX970. Ga eens naar de nvidia site en download eens GeForce Experience en update je drivers eens. Op deze resolutie hoort je veel meer fps te krijgen dus denk een driver issue.
Dat is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Wie de neuk gaat csgo op 10x7 spelen? Hoe hoger de resolutie, hoe meer GPU bound het spel wordt.
Multicore rendering wel aanzetten in-game by the way.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:36:
Wie de neuk gaat csgo op 10x7 spelen? Hoe hoger de resolutie, hoe meer GPU bound het spel wordt.
de helft van de community speelt 1024x786 of op zn minst 4:3 lol en ja heb multicore aanstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:12
Goed antwoord. Ik zie nergens waar je gecontroleerd heb of dit echt niet zo is. Ik heb alles even gelezen en hebt niet het idee dat je intensief in gaat op suggesties. Ik zie wel dat je liever met kast en al naar de pc boer gaat, waarom heb je dit topic aangemaakt ? In ieder geval, ik zou wat met de suggestie doen om wat met je settings te spelen want mijns inziens ligt daar je probleem. Succes.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:07:
[...]

de helft van de community speelt 1024x786 of op zn minst 4:3 lol en ja heb multicore aanstaan
Dat zeg jij. Alle populaire streamers draaien vrolijk 1080p/1440p/4k.

10x7 is een te lage resolutie voor fatsoenlijke framerates. Compleet CPU bound. Kan je net zo goed een 7300GT gaan gebruiken...

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:20:
[...]

Dat zeg jij. Alle populaire streamers draaien vrolijk 1080p/1440p/4k.

10x7 is een te lage resolutie voor fatsoenlijke framerates. Compleet CPU bound. Kan je net zo goed een 7300GT gaan gebruiken...
Ik ga wel even kijken of ik op 1920x1080 wel normale FPS hou, maar ik vind dat ook niet echt fijn spelen, maar ik ga het even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
nelizmastr schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:36:
Csgo word op competitie niveau. Inclusief pro's op 800x600 tot 1280x1024 gespeeld. Slechts een enkele speelt hoger. Komt vooral omdat de meeste 1.6 al 10 jaar spelen.

Spray control werkt fijner op lage resoluties.

Je zegt wel alle streamers.. je bedoeld misschien de mensen die casual spelen.. kijk eens naar sk f0rest, get_right, olofmeister.. paar van de beste spelers ter wereld. Die spelen niet op hoge resoluties.

Ook heeft in csgo met een degelijke processor zoals TS heeft, en inclusief mijn 2500k resolutie weinig invloed. Die processoren voldoen zodanig dat ik op 800x600 tot 1080p praktisch dezelfde fps gemiddelde haal.

[ Voor 30% gewijzigd door legendareN op 01-01-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jelle Brolnir schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:15:
[...]

Goed antwoord. Ik zie nergens waar je gecontroleerd heb of dit echt niet zo is. Ik heb alles even gelezen en hebt niet het idee dat je intensief in gaat op suggesties. Ik zie wel dat je liever met kast en al naar de pc boer gaat, waarom heb je dit topic aangemaakt ? In ieder geval, ik zou wat met de suggestie doen om wat met je settings te spelen want mijns inziens ligt daar je probleem. Succes.
Ik heb zo ongeveer alle suggesties geprobeerd en niks heeft tot nu tot succes geleid. Ik heb Geforce gedownload en er waren geen andere drivers available(met name omdat ik ook al 5 keer heb gezegd dat mijn video kaart net nieuw is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Probeer eens cache bestanden.. integrity blabla optie via steam te gebruiken en cs dan opnieuw te downloaden. Als je wilt kan ik je ook een fatsoenlijke config geven als ik thuis ben (morgen).

Een fout regeltje in je config die je niet in de video instellingen in t spel ziet staan, kan al voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
GPU kan wel nieuw zijn, maar betekent niet dat die 100% goed is.
Koeler hoeft maar een klein beetje verkeerd gemonteerd en dat ding wordt zo te heet.

Je gaf wel aan dat de CPU tussen de 40 en 50 graden zat, maar was dat onder load of idle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DGonlag2 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:46:
GPU kan wel nieuw zijn, maar betekent niet dat die 100% goed is.
Koeler hoeft maar een klein beetje verkeerd gemonteerd en dat ding wordt zo te heet.

Je gaf wel aan dat de CPU tussen de 40 en 50 graden zat, maar was dat onder load of idle?
Ik heb nu Chrome open, Teamspeak en Steam, de temperaturen zijn op het moment:

CPU: 42, 47, 47, 48 graden(4 cores)(verschilt per programma waarmee ik het meet)
Total load: pak m beet 15-20%(verschilt per programma waarmee ik het meet)

GPU:
44 graden
GPU memory: 12.1%(Fan 900 RPM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
legendareN schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:43:
Probeer eens cache bestanden.. integrity blabla optie via steam te gebruiken en cs dan opnieuw te downloaden. Als je wilt kan ik je ook een fatsoenlijke config geven als ik thuis ben (morgen).

Een fout regeltje in je config die je niet in de video instellingen in t spel ziet staan, kan al voor problemen zorgen.
Zaten 2 files in die "Failed to validate and will be reaquired"
Zal je morgen nog even laten weten over die config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:51:
[...]

Ik heb nu Chrome open, Teamspeak en Steam, de temperaturen zijn op het moment:

CPU: 42, 47, 47, 48 graden(4 cores)(verschilt per programma waarmee ik het meet)
Total load: pak m beet 15-20%(verschilt per programma waarmee ik het meet)

GPU:
44 graden
GPU memory: 12.1%(Fan 900 RPM)
Dit zijn dus vrijwel idle temperaturen.
Niet erg interessant ook. Wat je wil weten is de temperatuur tijdens het gamen (CS GO).

Gebruik daarvoor bijvoorbeeld HardwareInfo. Die laat je de sensoren meten tijdens het gamen. Kun je na afloop mooi een screenshot maken en aflezen wat de gemiddelde temperatuur was, of en hoeveel de CPU throttled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Ga naar steam > csgo folder en verwijder config.cfg en autoexec.cfg. Dan start t spel weer krijg je een nieuwe standaard config. Daar simpel wel alles op low zetten. Anti aliasing enzo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
legendareN schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:32:
Ga naar steam > csgo folder en verwijder config.cfg en autoexec.cfg. Dan start t spel weer krijg je een nieuwe standaard config. Daar simpel wel alles op low zetten. Anti aliasing enzo uit.
Dat heb ik een tijdje geleden al gedaan, na de R8 update. Heb dat toen gedaan omdat al mn settings automatisch omhoog schoten(heb t hele spel verwijderd en opnieuw geinstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DGonlag2 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:20:
[...]

Niet erg interessant ook. Wat je wil weten is de temperatuur tijdens het gamen (CS GO).

Gebruik daarvoor bijvoorbeeld HardwareInfo. Die laat je de sensoren meten tijdens het gamen. Kun je na afloop mooi een screenshot maken en aflezen wat de gemiddelde temperatuur was, of en hoeveel de CPU throttled.
Dat lijkt me wel handig, kan je ff een linkje sturen? Als ik hardwareinfo intyp op google krijg ik alleen hardware.info(website) of is dat de goede?

Edit: laat maar heb m gevonden denk. Ik ga ff een potje met wat bots doen en dan maak ik daar een screenshot van

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DGonlag2 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:20:
[...]

Ik kan niet goed vinden hoe dat programma werkt, ik heb het wel gedownload nu, maar hoe laat ik het meten tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Core temp. Als je dat opstart zie je direct de temperaturen al. Gewoon gamen en tegelijk kijken hoe warm je cpu word. Die geeft ook de max aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
Als je het programma opstart kun je kiezen om sensoren uit te lezen. Als je dat gewoon aan laat staan tijdens gamen dan kun je naderhand zien wat de max temp was en of er gethrottled werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DGonlag2 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:16:
Als je het programma opstart kun je kiezen om sensoren uit te lezen. Als je dat gewoon aan laat staan tijdens gamen dan kun je naderhand zien wat de max temp was en of er gethrottled werd.
Okee dat ga ik morgen dan doen, had hem al gevonden maar ff geen zin om nu een compleet potje te doen met 10 mensen en. Wordt vervolgd, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
legendareN schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:32:
Kan je me ff de files video.cfg videodefaults,cfg en config.cfg sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Counter Strike maar even helemaal van mijn computer afgegooid(kan geen kwaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:02:
[...]

Kan je me ff de files video.cfg videodefaults,cfg en config.cfg sturen?
Die bestanden komt nooit iemand aan. Enkel config en autoexec.cfg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
legendareN schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:56:
[...]

Die bestanden komt nooit iemand aan. Enkel config en autoexec.cfg
Ik had csgo opnieuw geinstalleerd en het leek even te helpen(in bot game) maar in een 5v5 cache game had ik gewoon dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Ik denk je grafische kaart. Csgo heeft wat updates gehad over de laatste 2 a 3 jaar gehad, game ziet er niet perse beter uit maar is wel wat meer eisend van je grafische kaart geworden.

Nogmaals gewoon je temperaturen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
Bij mij hielp het om multicore rendering uit te zetten, en V-sync ook. De ervaring is dat bij multicore rendering juist de CPU meer belast wordt ipv de GPU.

Loopt nu 150-200 frames op 1440p en de hoogste instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
legendareN schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:30:
Ik denk je grafische kaart. Csgo heeft wat updates gehad over de laatste 2 a 3 jaar gehad, game ziet er niet perse beter uit maar is wel wat meer eisend van je grafische kaart geworden.

Nogmaals gewoon je temperaturen checken.
Ik weet echt vrij zeker dat t mn grafische kaart niet is :s De rest is allemaal prima te doen. Maar t kan natuurlijk zijn dat je gelijk hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FreakerTweaker schreef op zondag 03 januari 2016 @ 02:25:
Bij mij hielp het om multicore rendering uit te zetten, en V-sync ook. De ervaring is dat bij multicore rendering juist de CPU meer belast wordt ipv de GPU.

Loopt nu 150-200 frames op 1440p en de hoogste instellingen.
Ik ga dit even proberen, maar idk of het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is heel raar, ik heb nu in een bot server wel 200+ FPS(bijna altijd), ook als er smokes liggen, maar zodra ik dan een normaal potje ga spelen gaat het alsnog omlaag naar 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lijkt wel of je netwerk niet kan volgen ondanks dat je wrs een zeer goede verbinding hebt.

weet niet of er net_graph in csgo zit (wrs wel) maar zet die eens aan en zie eens of alles toe is.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
Is niet zo raar. In bot games gebruik je je cpu meer dan je gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
In nvidia control panel bij csgo ook de powermanagement op "prefer max performance" gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:17:
Lijkt wel of je netwerk niet kan volgen ondanks dat je wrs een zeer goede verbinding hebt.

weet niet of er net_graph in csgo zit (wrs wel) maar zet die eens aan en zie eens of alles toe is.
Ja die heb ik zo ongeveer altijd aan staan, geen loss of choke, moet ik even bij mn netwerk kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:44:
In nvidia control panel bij csgo ook de powermanagement op "prefer max performance" gezet?
yessir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Tsja, ik haal iets over de 250 fps in bot games met een 4670K op 4.4, de 200 die jij haalt met een stock 3570K lijkt me dan vrij redelijk.

Zou het dan niet bij de cpu op gpu op zich zoeken, maar idd bij verbinding oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:55:
Tsja, ik haal iets over de 250 fps in bot games met een 4670K op 4.4, de 200 die jij haalt met een stock 3570K lijkt me dan vrij redelijk.

Zou het dan niet bij de cpu op gpu op zich zoeken, maar idd bij verbinding oid.
ik heb 1.0 Gbps met een kabel(niet op wifi). dat zou toch genoeg moeten zijn. Ik doe wel ff een speedtest om te testen, nog andere tips/checks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:17:

Ben nu een speedtest aan t doen, mn netwerk is volgens mij gewoon goed genoeg, nog tips/checks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mooie speed test maar dat zegt niets over de eventuele latency ;) trouwens wil je aub in het vervolg de Wijzigen "knop" gebruiken. Nu heb een quadrupple post gemaakt en dat hebben we niet graag.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:02:
Mooie speed test maar dat zegt niets over de eventuele latency ;) trouwens wil je aub in het vervolg de Wijzigen "knop" gebruiken. Nu heb een quadrupple post gemaakt en dat hebben we niet graag.
Ja zal ik voortaan doen, sorry! Heb je nog tests voor me die ik kan doen? (ik ben verder echt niet zo goed met computers/tests, maar ik leer hier wel heel veel van XD)
Ik heb in CMD een latency test(ping 127.0.0.1) gedaan, maar daar komen geen rare getallen uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je weet dat 127.0.0.1 je pc is. Tja volgens mij moet je genoegen nemen met die 200fps de source engine is nu eenmaal raar en helemaal het netwerk gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke we hebben een nieuwe ontwikkeling: Ik ging op een ander account en had toen ruim 300 FPS door de hele game heen, het is dus account bound. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
Wat voor een ander account? PC account, steam account, spel account?

Als het PC account is dan kan het er aan liggen dat je minder op de achtergrond heb draaien. Kan weer een beetje performance schelen.

Dat je in een game met bots meer fps krijgt dan in een online game is ook niet meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DGonlag2 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:30:
Wat voor een ander account? PC account, steam account, spel account?

Als het PC account is dan kan het er aan liggen dat je minder op de achtergrond heb draaien. Kan weer een beetje performance schelen.

Dat je in een game met bots meer fps krijgt dan in een online game is ook niet meer dan normaal.
Een andere steam account. Ik heb gewoon al mijn skins ge transferred en ga wel op die account spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Heb mijn mysterie ook opgelost. Die 250 fps komt bij mij door een 300 fps limiter, als ik die eraf haal is het gemiddelde ook enorm hoog, maar het gaat natuurlijk om de minimum fps, die zal er wel een stuk onder zitten.

Als ik de limiter op 125 zet is het gemiddelde 124, dan dus wel mooi steady.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:11:
Heb mijn mysterie ook opgelost. Die 250 fps komt bij mij door een 300 fps limiter, als ik die eraf haal is het gemiddelde ook enorm hoog, maar het gaat natuurlijk om de minimum fps, die zal er wel een stuk onder zitten.

Als ik de limiter op 125 zet is het gemiddelde 124, dan dus wel mooi steady.
Ja ik heb het gewoon op mijn manier opgelost. Als ik fps_max 0 invoer kan mijn FPS ook boven de 400 komen, maar dan treedt er wel vaak beetje screen tearing op, wat niet fijn is. Ik denk dat ik mn fps_max gwn op 300 houd
Pagina: 1