• SleepyPanda
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 15:15
Mede-Tweakers,

De laatste tijd heb ik last van een paar vervelende ads. Voornamelijk op PCGamer.com.

Het gaat hierbij om pop-ups en ads die het hele beeld vullen. Een bepaald geval trekt mijn aandacht. Het gaat om een pop-up die mij verteld dat Whatsapp is verlopen. Om de popup te sluiten druk ik op de terug-knop. Vervolgens laadt Chrome (for Android) deze pagina:
Klikken op eigen risico.

Op die pagina zie ik wat afbeeldingen, maar tegelijkertijd gaat mijn Galaxy S4 constant vibreren. Hoe kan een website dat doen? En hoe voorkom ik dat ik steeds redirect?

Iemand met meer kennis die daar iets over kan vertellen? :) Ik kan er echt niets over vinden. Ook niet als ik de URL Google.

Ps: Ik weet niet precies in welk sub-forum deze vraag hoort.

[ Voor 7% gewijzigd door SleepyPanda op 31-12-2015 03:30 . Reden: Link minder klikbaar gemaakt ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het is herkenbaar, ik heb er ook regelmatig last van wanneer ik mobiel aan het surfen ben. Het is een scam die al een tijdje aan de gang is: de oplichters hebben een banner geplaatst die het hele scherm overneemt (de redirect) om je zo schrik aan te jagen. Ze kunnen je telefoon laten trillen omdat hier een API voor is.

Je kunt er niet heel veel aan doen, behalve de pagina helemaal te sluiten en opnieuw naar de website te browsen. Op 'terug' drukken werkt niet omdat ze een paar redirects doen, waardoor je browser je steeds weer terugstuurt naar de pagina met de "WA is verlopen"-melding.

Het is wachten tot de advertentieboeren de slechte banner blokkeren, maar dat kan wel even duren. Met een ander domein duurde het eerder al een aantal weken tot er tot actie werd over gegaan, dat zal nu ook wel weer even duren...

We are shaping the future

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 16:10
Vanwege die ellendedingen ben ik pas geleden al eens op zoek geweest naar de mogelijkheden voor een adblocker op m'n telefoon. Het is dat het me nog net iets teveel moeite is, maar als de advertentieboeren er niet snel genoeg actie op ondernemen, gaan ze er zelf toch echt onder lijden.

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 19:43

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

crisp

Devver

Pixelated

Dit is een bekende malware banner. Hij wordt o.a. via Google's AdExchange geserveerd. Google is al op de hoogte maar lijkt weinig actie te ondernemen :(

Intentionally left blank

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Wat wel frappant is, is als je de pagina sluit en daarna dezelfde link nogmaals volgt, het vaak wel goed gaat. Blijkbaar serveert Google dan een andere ad ofzo.

Hoop dat dit snel ophoudt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 09:45
Ik krijg hem regelmatig op mijn telefoon (chrome browser).
En dan klagen advertentiebedrijven (en websites) over addblockers. Maar als je het niet hebt krijg je dus dit soort troep.

TheS4ndm4n#1919

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sites die het wat te dol maken en daardoor geen fijne experience meer leveren of gewoon heel zwaar worden laad ik mobiel tegenwoordig vaak via bijv. 4proxy.de ofzo.

specs

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb sinds kort Adquard premium op mijn S4 en heb tot nog toe geen last meer van redirects, popups en andere vervelende banners(ook in app banners zijn met premium nu verdwenen)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• SleepyPanda
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 15:15
Thanks allen! Nu weet ik tenminste dat het geen malware is. :)

Heb al jaren een adblocker op PC, maar dat moet nu dus blijkbaar ook op mobiel.
Pagina: 1