Device detect: Mobile view op Windows 10 Mobile / Continuum

Pagina: 1
Acties:

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:48
Op dit moment werk ik op Windows 10 via Continuum en ik merk hierbij dat de device detect van Tweakers niet goed werkt. Wanneer deze op 'automatisch' staat wordt de website weergegeven in mobiele weergave.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JirKgSRntA29vZ5Q9Mh7X5ng/thumb.png

Er valt omheen te werken door de weergave op desktopmodus te forceren, maar handig is dat niet.. Werkt jullie detectie niet ook op resolutie?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:22

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Is meer een bug in continuüm, die de verkeerde user agent doorgeeft. Maar is er uberhaupt nog wel een device detect nodig bij een responsive website?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verkeerde user-agent? Ik zie een "mobiel device: Nee" waar toch iets mee gedaan zou kunnen worden? Zoiets begreep ik ook uit crisp's reactie in Continuum-aware:
crisp schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:00:
[...]

Volgens mij past dat alleen de user-agent zodanig aan dat hij lijkt op een desktop client, maar wij doen daar verder niets mee ;)
En verder was het ook al gemeld in Continuüm support responsive design, voortaan even zoeken ;)
Hoewel, meer bug-reports is meer mensen die er last van hebben is meer prioriteit? :+

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:48
Migrator schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:51:

En verder was het ook al gemeld in Continuüm support responsive design, voortaan even zoeken ;)
Nouja, ik ga voor een bug niet in Mooie Features zoeken ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Sebazzz schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:08:
[...]

Nouja, ik ga voor een bug niet in Mooie Features zoeken ;)
offtopic:
Dat gelinkte topic staat in SB... En dan had je gelijk ook het topic in MF gevonden :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
Sebazzz schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:13:
Op dit moment werk ik op Windows 10 via Continuum en ik merk hierbij dat de device detect van Tweakers niet goed werkt. Wanneer deze op 'automatisch' staat wordt de website weergegeven in mobiele weergave.

[afbeelding]

Er valt omheen te werken door de weergave op desktopmodus te forceren, maar handig is dat niet.. Werkt jullie detectie niet ook op resolutie?
Blijkbaar geeft Continuüm de display resolutie van de telefoon door en niet die van het aangesloten scherm via het docking station. Aangezien wij puur op basis van media-queries de "grade" serveren wordt deze dus als telefoon herkend. We werken al heel lang niet meer met user-agents dus die informatie kan en mag geen roet in het eten gooien. Wel op user-agent gaan filteren lijkt mij ook geen optie daar we dan nog steeds niet weten wat voor resolutie er daadwerkelijk gebruikt wordt. Hoe dan ook, kun je bij Tweakers gelukkig wel een "grade" per device forceren dus dat zou moeten werken tot Microsoft besluit de juiste resolutie door te gaan geven via continuüm.
(Ik heb helaas geen continuüm om het zelf te checken dus dit is een aanname))
Pagina: 1