Continuum-aware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Beste devs,

De Lumia 950XL is binnen, en overal is er blijkbaar (valt ineens op) miracast apparatuur en de display dock zelf is er natuurlijk ook.

Op een of andere manier schaalt tweakers naar de tablet-modus als ik aan continuum ga hangen, terwijl de desktop weergave beter geschikt zal zijn. Is dit iets wat aan het profiel kan worden toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het ligt puur aan de browser welke modus hij selecteert. Dat ligt vooral aan de schermresolutie. Als jouw telefoon eigenlijk niet doorheeft dat ie 1920x1080 op een groot scherm aan het tonen is, dan kunnen wij dat ook niet afleiden :/

Wat je sowieso wel kan, is een modus forceren. Dat kan je doen door op het tandwiel-icoontje rechtsboven te drukken en bij 'Algemeen' dan "Schermgroottes" te veranderen in jouw voorkeur (bijvoorbeeld Desktops of "Grote tablets")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Er zijn anders genoeg sites die tegenwoordig je alsnog in een of andere responsive mobile site drukken, ook al doe je desktop weergave in de browser.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
ACM schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:37:
Het ligt puur aan de browser welke modus hij selecteert. Dat ligt vooral aan de schermresolutie. Als jouw telefoon eigenlijk niet doorheeft dat ie 1920x1080 op een groot scherm aan het tonen is, dan kunnen wij dat ook niet afleiden :/
Ook al is het 1920x1080 of zelfs nog hoger dan zal het alsnog als een mobiele browser worden herkend ;) Er draait geen desktop browser in continuum mode, tis gewoon de W10P browser. Dat zal denk ik nog een stukje zijn om te ontwikkelen vanuit MS, het zal de browser zelf moeten zijn die aangeeft wat het (op dat moment) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Señor Sjon schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:39:
Er zijn anders genoeg sites die tegenwoordig je alsnog in een of andere responsive mobile site drukken, ook al doe je desktop weergave in de browser.
Maar dat is dan een browser-feature waar wij niks aan kunnen doen (of ik iig niet weet hoe wel).
MicGlou schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:42:
Ook al is het 1920x1080 of zelfs nog hoger dan zal het alsnog als een mobiele browser worden herkend ;) Er draait geen desktop browser in continuum mode, tis gewoon de W10P browser. Dat zal denk ik nog een stukje zijn om te ontwikkelen vanuit MS, het zal de browser zelf moeten zijn die aangeeft wat het (op dat moment) is.
Het deel waar wij invloed op hebben kijkt naar de resolutie (althans, wat de browser rapporteert na correctie voor de 'device pixel ratio' enzo). Als de browser dan alsnog, zoals hiervoor ook genoemd, e.o.a. mobiele modus zelf verzint, kunnen wij daar op zich weinig aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05

crisp

Devver

Pixelated

ACM schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:31:
[...]

Maar dat is dan een browser-feature waar wij niks aan kunnen doen (of ik iig niet weet hoe wel).
Volgens mij past dat alleen de user-agent zodanig aan dat hij lijkt op een desktop client, maar wij doen daar verder niets mee ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1