Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over voeding

Pagina: 1
Acties:

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:54
Hoi, ik kan vanavond een pc in elkaar zetten en eventueel even testen, alleen ben ik bang dat misschien de voeding niet sterk genoeg is, het gaat om de volgende voeding: Cooler master rs-380-pmap, 380 watt denk ik.

In de computer zitten de volgende onderdelen:
Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3L
Videokaart: Sapphire radeon 6870
Processor: Q6600 intel
Geheugen: 2x1 GB DDR2 PC6400
Harde schijf: 250 Gb
En een paar kleine fans, er word geen overclock mee gedaan.

Denken jullie dat deze voeding het aankan of kan ik beter voor een ander gaan kijken?
Alvast bedankt.

Verwijderd

Gaat niet werken. De videokaart heeft 2x6 pin peg aansluitingen. De voeding heeft helemaal geen peg stekkers.

• mhpwolf
Verloopstekkers misschien?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:18

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OZgK17reYyQ9Jl1TT30YWMxV/full.jpg

Deze dingen bestaan gewoon.

Si vis pacem, para bellum

• mhpwolf
Die bedoel ik, ik heb nu al zo een kabeltje in gebruik voor de videokaart die ik gebruik, alleen dat moet er een tweede bij aan omdat de nieuwe videokaart 2x 6 pins nodig heeft.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014

br00ky

Moderator Harde Waren
Bedenk echter wel dat die verloopstekkers geen oplossing voor de langere termijn zijn. De kwaliteit is over het algemeen (erg) gammel, waardoor ze kunnen smelten met alle gevolgen van dien.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

http://outervision.com/power-supply-calculator reken eerst maar uit of het überhaupt kan met je voeding.

Beste is altijd een nieuwe voeding die het ondersteunt, die kosten tegenwoordig rond de 50 euro.

Si vis pacem, para bellum

• mhpwolf
Ik kan aan een ms tech 450 watt komen, nieuw, de betere keus denk ik toch?

• mhpwolf
De Sapphire radeon 6870 heeft 2 x 6 pinns connector nodig, de ms tech voeding heeft er 1, dan moet ik alsnog een verloopstekker gebruiken voor de tweede aansluiting van de kaart, of moet ik echt een voeding hebben met minimaal 2x6 pinns stekkers?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:28

D4NG3R

kiwi

:)

mhpwolf schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:19:
Ik kan aan een ms tech 450 watt komen, nieuw, de betere keus denk ik toch?
Als je zin hebt om je PC te frituren moet je er vooral zo'n C merk/kwaliteit voeding in gooien. d:)b

Wat betreft verloopjes: PCI-e cable :(. Trek er zelf een conclusie uit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mhpwolf
Ok, ik ga wel op zoek naar een nieuwe goede voeding, bedankt.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gooi je specs en budget anders even in Voeding advies en informatie topic - Deel 31, daar heb je vrij snel een goed en passend antwoord van mensen die zich er vaker/beter in verdiepen. ;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014

br00ky

Moderator Harde Waren
mhpwolf schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:32:
De Sapphire radeon 6870 heeft 2 x 6 pinns connector nodig, de ms tech voeding heeft er 1, dan moet ik alsnog een verloopstekker gebruiken voor de tweede aansluiting van de kaart, of moet ik echt een voeding hebben met minimaal 2x6 pinns stekkers?
Dan weet je meteen dat een MS-Tech geen goede voeding is (doh). Een goede voeding van 450W kan prima voldoende prik leveren, dus hebben die meestal ook 2x 6 pins PEG stekkers. Die MS-tech die je op het oog had is dus ook helemaal geen 450W stiekem, wat MS-tech dan ook maar mag beweren.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 30-12-2015 17:45 ]

• mhpwolf
Ik dacht die ms-tech is best een goed merk, echt waar, de computerboer hier is en duur en verkoopt ook nog eens slecht spul, daar ga ik dus ook niet meer heen. :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De gemiddelde computerboer heeft vrij weinig verstand van zaken en moet het puur en alleen hebben van grote getallen. Een 500W voeding voor maar 20 euro klinkt toch veel beter als eentje van 400W voor 50? Ware het niet dat de kwaliteit over het algemeen belangrijker is dan hoeveel deze claimed te kunnen leveren.

Pagina: 1