Van Fritzbox naar Experia V10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noord453
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01-2016
Hallo,
Ik ben zo klaar met XS4ALL dat ik over wil stappen naar een andere provider. XS4ALL weet gewoon niet hoe en wat Service is, zijn zeker niet meer zo exclusief met hun kwaliteit als voorheen en ik heb het nu echt met ze gehad.

Echter nu is het zo dat mijn telefonie geregeld wordt door de Fritzbox, door middel van de dect mogelijk
-heden die de Fritzbox 7490 biedt. Ik ben helemaal niet ontevreden over de Fritzbox bij mij in het netwerk.

Als ik overstap naar b.v. de moedermaatschappij van XS4ALL dan krijg ik een Experiabox V10. Is het mogelijk om de fritzbox te blijven gebruiken zoals ik die nu gebruik en de Experiabox volledig buitenbeschouwing te laten. Dus ook niet voor telefonie te moeten gebruiken?

mvg
Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 17:33
In geval van DSL: Neem je je nummer mee van XS4ALL naar KPN (porteren), dan moet je de experiabox gebruiken, aangezien je bij KPN alleen via de experiabox kunt bellen. Wat je ook kan doen is je nummer onderbrengen bij een ander voip provider (bijvoorbeeld cheapconnect), en die instellen in je fritzbox. Internet van KPN kun je namelijk wel via je eigen fritzbox laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zit bij Telfort en gebruik een zelf aangeschafte Fritz!box 7360 voor internet en televisie, dat werkt prima.
Vaste telefonie heb ik niet (mobiel abonnementje vind ik veel handiger), dus daar kan ik je niks over vertellen.
Kijk hier eens: Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20

Voor KPN weet ik het niet of je een eigen modem kunt gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 30-12-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noord453
HvanderT schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:31:
In geval van DSL: Neem je je nummer mee van XS4ALL naar KPN (porteren), dan moet je de experiabox gebruiken, aangezien je bij KPN alleen via de experiabox kunt bellen. Wat je ook kan doen is je nummer onderbrengen bij een ander voip provider (bijvoorbeeld cheapconnect), en die instellen in je fritzbox. Internet van KPN kun je namelijk wel via je eigen fritzbox laten lopen.
Dank je wel, goed idee denk ik zo ik zal eens kijken bij de voip provider die jij voorstelt. Ik heb trouwens een glasverbindng.

/Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 16:13

Eagle Creek

Breathing security

noord453 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:23:
Hallo,
Ik ben zo klaar met XS4ALL dat ik over wil stappen naar een andere provider. XS4ALL weet gewoon niet hoe en wat Service is, zijn zeker niet meer zo exclusief met hun kwaliteit als voorheen en ik heb het nu echt met ze gehad.
Hoe persoonlijk. Mijn ervaring met XS4ALL is juist subliem en ook in de meest recente Consumentengids kwamen ze weer zeer hoog (zo niet als hoogste) uit de bus als het gaat om support.

Desalniettemin: begrijp ik het goed dat je nu een glasverbinding via de Friz hebt lopen? Of Glas => UTP de Fritz in? En dan bij KPN ook weer glas?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
noord453 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:30:
[...]

Dank je wel, goed idee denk ik zo ik zal eens kijken bij de voip provider die jij voorstelt. Ik heb trouwens een glasverbindng.

/Gerard
kijk dan eens op netwerkje.com, daar staat zoiets wat je wil uitgelegd. In dat geval wordt de experiabox alleen voor telefonie gebruikt. Wil je dat niet, dan kun je je nummer misschien laten portieren naar die VoIP aanbieder. Dit stel je dan in in je fritzbox. Heb je die experiabox niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
KPN ondersteunt het in elk geval niet. Het kan allemaal wel, maar bellen kan je vergeten, dat moet via de Experia Box. De gegevens krijg je dan ook niet van KPN, de enige manier om daar achter te komen is TR069 verkeer aftappen of een flash dump van de Experia Box maken en daar de gegevens uit zien te halen.

[ Voor 43% gewijzigd door johnkeates op 30-12-2015 23:56 ]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:32
Kleine toevoeging op dit alles, alhoewel het voor de vraag niet uitmaakt: Glasvezelklanten krijgen op dit moment niet standaard de V10 maar de V9. Alleen DSL klanten krijgen standaard een V10.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• noord453
Ik heb op netwerkje.com gekeken, en daar werden 2 oplossingen besproken ja. Beide gaan uit van bellen via de experiabox. Ik heb geen dect hoofd toestel meer, alles zit in de experia box.

Dus als er iemand is die mij kan vertellen hoe ik zonder meer dit kan realiseren, en dus ook de functionaliteit van de fritzbox kan blijven gebruiken.

/Gerard

• krakendmodem
Barre73 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 00:37:
Kleine toevoeging op dit alles, alhoewel het voor de vraag niet uitmaakt: Glasvezelklanten krijgen op dit moment niet standaard de V10 maar de V9. Alleen DSL klanten krijgen standaard een V10.
Die keuze snap ik niet. Ik neem aan dat je juist bij glasvezel een sneller modem dan de v9 wil, vooral met Wi-Fi.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 18:45
HvanderT schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:51:
[...]

Die keuze snap ik niet. Ik neem aan dat je juist bij glasvezel een sneller modem dan de v9 wil, vooral met Wi-Fi.
Glasvezel klanten krijgen niet per se de V10, nee. VVDSL klanten krijgen wel de V10 omdat die net even wat beter presteert op zulke lijntjes.

• joop99
  • Laatst online: 18-07 14:53
ThinkPadd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:52:
Ik zit bij Telfort en gebruik een zelf aangeschafte Fritz!box 7360 voor internet en televisie, dat werkt prima.
Vaste telefonie heb ik niet (mobiel abonnementje vind ik veel handiger), dus daar kan ik je niks over vertellen.
Kijk hier eens: Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20

Voor KPN weet ik het niet of je een eigen modem kunt gebruiken.
Ik heb hetzelfde op telfort glasvezel(nieuwe propositie) maar dan met de Fritz box7490, telefoon nummer zit bij cheap connect (met de netwerkje oplossing heb je anders een issue omdat telefonie echt over het internet kanaal loopt bij Telfort). Voordeel van KPN is dat je als het goed is echt letterlijk de xs4all instellingen zou moeten kunnen gebruiken, bij Telfort moet je die aanpassen (ander internet vlan en geen pppoe).

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:32
Ik zit ook bij Cheap Connect. Wat ik eigenlijk het grootste voordeel vind is dat ik bij een overstap eigenlijk nergens meer aan hoef te denken. Geen portering die fout kan gaan ( en uiteraard eigen maildomein dus ook geen providermailadres).
En ik heb alleen maar een internetaansluiting nodig en het werkt. Geen instellingen wijzigen elke keer.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
HvanderT schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:51:
[...]

De software van de EB V10 is nog niet zo volwassen van die van de V9. De hardware is een klein beetje anders, maar tussen die twee zitten erg veel overeenkomsten qua linedrivers, SoC en specs voor opslag en werkgeheugen. De kloksnelheden ontlopen elkaar ook niet zo veel.

De V9 heeft 802.11n wat eigenlijk zelfs op de laagste snelheid nog de 100Mbit van glas vol trekt.

• joop99
  • Laatst online: 18-07 14:53
Barre73 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:22:
Ik zit ook bij Cheap Connect. Wat ik eigenlijk het grootste voordeel vind is dat ik bij een overstap eigenlijk nergens meer aan hoef te denken. Geen portering die fout kan gaan ( en uiteraard eigen maildomein dus ook geen providermailadres).
En ik heb alleen maar een internetaansluiting nodig en het werkt. Geen instellingen wijzigen elke keer.
Komt bekend voor, enige issue zijn de tv opnames in de cloud, daar zijn ook oplossingen voor maar die zijn wat meer werk ;-). Best eng voor de providers want voor mij is het nu echt commodity, zelfs het combivoordeel beschouw ik als niet echt heel belangrijk (gebruik het wel maar het voordeel is niet dusdanig dat het mij zou weerhouden van een overstap).
Pagina: 1