Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen.

Vandaag heb ik een router gekocht om te zorgen dat ik op mijn kamer ook Wi-Fi heb (deze staat in verbinding met een modem in een andere kamer). De betreffende router is de Sitecom Wi-fi router X4 N300. alles werkte naar behoren. Ik kon via de kabel en Wifi connectie maken met zowel het internet als in de router komen via de browser. hiervoor moest ik http://sitecom.router gebruiken.

Nu heb ik de nieuwste firmware erop gezet. (kan mogelijk ook de verkeerde versie zijn), maar nu kan ik geen connectie maken met het internet via wifi (hij ziet hem wel maar wil geen verbinding maken, elke keer popt het wachtwoordscherm weer op). ook kan ik niet meer in de router komen via de browser, ook daar popt heel de tijd het wachtwoordscherm op.

Ik heb al meerdere malen een fabrieksreset gedaan en al een aantal keer de router uit en opnieuw aan gezet. maar het wachtwoordscherm blijft tevoorschijn komen, dit terwijl ik wel het juiste WPA2 Password invul die op het meegeleverde blaadje staat.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/261j1hk.png

Bij ipconfig krijg ik dit te zien.

Is er iemand die er toevallig raad mee weet?

Bij voorbaat dank,

Danny

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) geef even aan exact welke Sitecom "X4 N300" je gekocht hebt. Een "WLR-xxx" typenr ofzo.
2) wat gebeurt er bedraad? Maw is het een algehele routerprobleem of alleen WiFi?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de WLR-4100 v1 003 X4 N300.

Bedraad kan ik gewoon connectie maken met het internet. Maar kan ik niet in de router komen. Telkens verschijnt dan het inlogschermpje opnieuw. Met WiFi werkt helemaal niks. Dit terwijl ik wel het juiste wachtwoord gebruik die onder de router staat. Nu zag ik dat ik per ongeluk de 002 ipv de 003 had geïnstalleerd. Sindsdien begonnen de problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ouch... verkeerde firmware flashen is doorgaans problematisch :X

De 003 zie ik (nog) niet op de Sitecom site staan, sterker nog ik vind er niets over op internet, behalve een eerdere GoT topic: Internet valt compleet weg tijdens downloaden Steam

Lijkt me goed idee om allereerst double-check te doen dat het echt de WLR-4100 v1 003 is en niet iets wat er stiekem veel op lijkt.

Maar goed, gesteld dat het echt een andere versie is van de WLR-4100. Een van de dingen die typisch bij zo'n revisie gewijzigd wordt is de WiFi-controller. In dat geval is er een andere/nieuwe driver in firmware voor nodig. Als je firmware draait die de controller in kwestie niet ondersteunt zou je exact de symptomen kunnen krijgen die je nu ervaart.

Leuk maar wat doe je eraan? Lastig. Hij doet nog genoeg dat je via terminal ws een emergency flash zou kunnen doen. Probleem is dat je niet zomaar terminal access krijgt. Sowieso moet je de router open schroeven, mogelijk een paar connectoren solderen. Voor internationaal gangbaar apparatuur kun je altijd wel ergens op internet een guide vinden, maar Sitecom is buiten NL, ES en DE vrijwel onbekend, dus je vindt er ook erg weinig info over, laat staan dat die er zou zijn voor een revisie waar de vendor zelf niets online heeft staan :o

Denk dat je het probleem aan Sitecom moet voorleggen, maar ik zou rekening houden met een nieuwe router kopen :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de goede uitleg! Morgen er maar even mee naar mediamarkt rijden dan. Maar ik hou er wel rekening mee dat ik een nieuwe moet kopen.

Top bedankt! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer u de internetkabel uit de WAN poort van de Sitecom router haalt en deze op dat moment een harde reset geeft d.m.v de OPS knop 15+ seconden ingedrukt te houden, komt u dan nog wel in de interface (menu) van de router? Als dat lukt kunnen wij u de correcte firmware versie sturen om deze vervolgens te laden in uw router.

Lukt dit niet, dan adviseer ik u inderdaad om terug te gaan naar de verkoper voor garantie.

Groet,

Peter
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Garantie?

Garantie is tegen fabricagedefecten, niet user error. Kan zijn dat de verkoper uit coulance wil helpen, maar hij is daartoe evenmin verplicht als wanneer een gebruiker het apparaat kapot heeft laten vallen. Wat dat betreft is inboedelverzekering misschien nog kansrijker...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:05:
Garantie?

Garantie is tegen fabricagedefecten, niet user error. Kan zijn dat de verkoper uit coulance wil helpen, maar hij is daartoe evenmin verplicht als wanneer een gebruiker het apparaat kapot heeft laten vallen. Wat dat betreft is inboedelverzekering misschien nog kansrijker...
De router heeft een firmware geaccepteerd van een ander model, dat is vrij ongebruikelijk, meestal moet het exact de goede firmware zijn wil hij flashen. Daarom zou het een fabrieksfout kunnen zijn.
User error vind ik niet, dat een consument hoort te weten dat exact het goede typenummer geflasht moet worden; als iemand ziet WLR-4100 v1 003 X4 N300 of WLR-4100 v1 002 X4 N300, dat lijkt eerder op een nieuwe versie van de firmware dan een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fabrieksfout? Er was in het geheel geen probleem aanwezig tot TS ging prutsen. Sitecom heeft duidelijk bij de op de site vermelde downloads vermed voor welke type ze waren. Daar stond dit apparaat niet bij.

M.i. schoonheidsfout dat de 003 helemaal niet op de site staat, maar ze beweren nergens dat de firmware voor de 001 en 002 er wel op zou moeten werken. Een consument die niet doorheeft dat je exacte typenr moet hebben, moet niet flashen, of iig niet raar opkijken als het fout gaat. TS pakt dat sportief en goed op trouwens.

Je gaat toch niet van een autofabrikant garantie proberen te krijgen omdat je e10 ipv diesel getankt hebt, omdat handleiding het alleen maar had over benzine vs diesel 8)7

Iedereen maakt fouten, maar beetje volwassene probeert een ander niet voor z'n fouten op te laten draaien.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 14:17
dion_b schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:52:

Je gaat toch niet van een autofabrikant garantie proberen te krijgen omdat je e10 ipv diesel getankt hebt, omdat handleiding het alleen maar had over benzine vs diesel 8)7
.
Ff off topic: Dat had wel een keer fijn geweest toen ik daar achter kwam O-) O-) O-)
Pagina: 1