Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantheman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-08-2021
Hallo allemaal,

Ik ben om te beginnen geen expert op het gebied van computers.
Elke keer als ik download op steam valt mijn internet er compleet vanaf, inclusief WiFi. Ik ben aangesloten met een internetkabel. Ik ondervind alleen problemen tijdens het downloaden op Steam, dus niet met andere zaken als torrents. Op mijn laptop gebeurt hetzelfde als ik download via Steam, maar dan mét WiFi. Mijn router is een sitecom. Het vreemde is dat ik vroeger met dezelfde router wel kon downloaden via Steam.

Mijn complete internet crasht dus. Wanneer ik via het wifi op mijn mobiel probeer te surfen of appen lukt het niet.

Ik heb nergens iemand anders kunnen vinden met hetzelfde probleem, wat bijzonder frustrerend is.

rechtsonderin komt een geel driehoekje bij mijn internet. Wanneer ik de stekker eruittrek van mijn router en uitlog op steam doet alles het weer.

Heeft iemand suggesties? Het zou ontzettend zonde zijn als ik niet meer kan downloaden via Steam. ;(

Alvast bedankt voor het helpen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 20:49
Ik vrees toch dat je de oorzaak bij de router moet zoeken.
Als het na een reset weer werkt dan kan deze de load niet aan.

Wat je kan proberen is om in steam de bandbreedte voor het downloaden te beperken.
(instellingen -download)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantheman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-08-2021
Heb ik geprobeerd, 1 mb. Dat werkte helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 20:49
Dan blijft troubleshooten over.

Neem je laptop eens mee naar een vriend / kennis en kijk of het downloaden dan wel goed gaat.
Dat er op 1 pc iets niet goed staat ingesteld kan ik inkomen, maar 2.

Gaat het daar wel goed dan ligt het toch aan de router. Over welk type en model hebben we het en de bandbreedte van je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In aanvulling op het al gegeven advies: welke router betreft het precies? Het exacte model zal te vinden zijn op de sticker op de router, bijvoorbeeld WLR-4100 v1 002 of WL-351 ZI v1 002. Met welk modem (merk/model/provider) is de router verbonden? Al een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd? Welke firmware versie is op de router geinstalleerd (bij de meeste modellen te vinden onder Status > System Status naast Boot/Runtime Code version)?

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 11:03
Graag wil ik hier op inhaken.
Heb je een oplossing gevonden?
Na jaren van trouwe dienst gaf mijn sitecom wl351 de geest.
Vervangen voor een wlr 4100 v1 003 x4 n300 en voor de v1 003 is er geen update te downloaden bij sitecom.
Zelfs als ik een speedtest doe bedraad gaat het al mis maakt niet uit welke ik probeer.
Internet verbinding weg en na schakelaar overhalen doet hij het weer.
Twee mails aan sitecom verzonden nul reactie.

Open ik twee websites en een is wat zwaar hup verbinding weg.
Ook middels wifi regelmatig problemen.
Terug naar de winkel geen optie dan ben je hem twee weken kwijt,wie kan er heden ten dage nog zonder internet?
Ik heb een fabrieks reset gedaan geen resultaat.
Wie o wie weet raad.
Gr Candy1

[ Voor 7% gewijzigd door candy1 op 12-12-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

candy1 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 15:04:
(...)
Vervangen voor een wlr 4100 v1 003 x4 n300 en voor de v1 003 is er geen update te downloaden bij sitecom.
Zelfs als ik een speedtest doe bedraad gaat het al mis maakt niet uit welke ik probeer.
Internet verbinding weg en na schakelaar overhalen doet hij het weer.
Twee mails aan sitecom verzonden nul reactie.
(...)
Zoals zojuist ook in PM gestuurd: graag zoeken we met je uit wat er misloopt. Zou je hiervoor je e-mailadres willen toesturen in een PM?

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

• candy1
Hallo Maarten,
Bedankt voor jumping in.
Pm heb ik verzonden met mijn gegevens.

Ik was altijd een tevreden sitecom gebruiker , en hoop dat jullie dat kunnen continueren dmv een oplossing.
Voor diegen die ook tegen dit probleem aanlopen zal ik de voortgang hier posten zodat de oplossing ook anderen kan helpen.
gr Candy1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• candy1
Beste Maarten en tweakers.
Het probleem lijkt opgelost.
Uitschakelen van de dienst Hardware Accelerator te vinden onder advance settings onderaan op disable zetten.
Omdat sitecom nu na tussen komst van Maarten WEL heeft gereageerd heb ik nogmaals dit uitgevoerd.

Echter nu heb ik eerst een fabrieks reset uitgevoerd en daarna de accelerator uitgezet.

Toch begrijp ik niet waarom dit af fabriek niet uit staat ,want ik heb inmiddels meer mensen gevonden die dit probleem hebben meegemaakt.
Niet iedereen heeft de kennis om een router menu te benaderen dus zou het out of the box moeten werken dit heb ik dus ook doorgegeven aan Sitecom.
Mocht het probleem terug komen dan zal ik dat hier melden vooralsnog lijkt het probleem nu opgelost.
mvr gr Candy1
Pagina: 1