Ik heb de ventilatie getest op mijn pc en dan werkt die gewoon. Ik heb de connector pinnetjes van de ventilator los gehaald en op enkele andere 24v of 12v aansluiting op de inductie kookplaat proberen aan te sluiten. Probleem is echter dat als de inductiekookplaat aan staat, en ik heb hem verbonden met andere uitstekende connector pinnetjes (die dus niet voor de ventilator bedoeld zijn) dan valt de plaat uit, alsof die reset of een soort kortsluiting maakt.
Dus de huidige status:
De stroomaansluiting die bedoeld is voor de ventilator geeft geen (of te weinig) stroom.
Andere stroomaansluitingen die rond de 24v zitten werken niet als ze aangesloten zijn op de ventilator.
Stiekem hoop ik dat jullie nog wat oplossingen of mogelijke ideen hebben.
Ik weet niet of het lastig is om een soort transformator te maken voor 24 volt en een schakelaar, maar ik denk dat ik dat niet ga doen (niet dat ik elke keer een schakelaar moet om halen als ik even wil koken).
Foto van het toetspaneel en de aansluitingen (links bovenin, is hetzelfde als die van rechtsboven in, als de kabel rechtsboven in verplaats naar links boven werkt de plaat, alleen als die oververhit raakt gaat die flippen (allemaal rare getallen en letters springen te voorschijn, zit geen logica in voorzover ik zag, correspondeert ook niet met een fout code oid) Als ik de ventilator hierop aansluit (er staat 24 volt) dan schakelt de kookplaat zichzelf direct uit.
Rechtsonder zit een klein brandplekje van de inductieplaat, maar weet niet of dit een oorzaak kan zijn.

Nog wat andere foto's
Ventilatoraansluiting waar geen stroom uit komt.

Overview van de kookplaat moederbord (printplaat, oid)
Dus de huidige status:
De stroomaansluiting die bedoeld is voor de ventilator geeft geen (of te weinig) stroom.
Andere stroomaansluitingen die rond de 24v zitten werken niet als ze aangesloten zijn op de ventilator.
Stiekem hoop ik dat jullie nog wat oplossingen of mogelijke ideen hebben.
Ik weet niet of het lastig is om een soort transformator te maken voor 24 volt en een schakelaar, maar ik denk dat ik dat niet ga doen (niet dat ik elke keer een schakelaar moet om halen als ik even wil koken).
Foto van het toetspaneel en de aansluitingen (links bovenin, is hetzelfde als die van rechtsboven in, als de kabel rechtsboven in verplaats naar links boven werkt de plaat, alleen als die oververhit raakt gaat die flippen (allemaal rare getallen en letters springen te voorschijn, zit geen logica in voorzover ik zag, correspondeert ook niet met een fout code oid) Als ik de ventilator hierop aansluit (er staat 24 volt) dan schakelt de kookplaat zichzelf direct uit.
Rechtsonder zit een klein brandplekje van de inductieplaat, maar weet niet of dit een oorzaak kan zijn.

Nog wat andere foto's
Ventilatoraansluiting waar geen stroom uit komt.

Overview van de kookplaat moederbord (printplaat, oid)
[ Voor 32% gewijzigd door Rolucious op 30-12-2015 13:39 . Reden: Verkleinen foto ]