GSM-houder aan PC-Kast Mod

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:38

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Yo!

Ik heb net een klein casemodje gedaan, ik heb een universele gsm houderbevestiging gemonteerd aan een afdekplaatje voor een pc kast en deze eringeklikt. Hieraan heb ik een originele Nokia GSM houder geschroeft. Leek me wel makkelijk als ik de datakabel of handsfreeset erin wil pluggen :P

Hier de foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~burkels/nokia.jpg

Iemand nog opmerking of tips? Ik hoor ze graag!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
nog ff stroom naar je telefoon bouwen. en als je telefoon gaat dat je muziek automatisch op pauze gaat :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Nuttig ! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• nitpicker
  • Laatst online: 08-08 13:44

nitpicker

uNF

ehm.. mijn monitor gaat altijd helemaal trillen als er een berichtje of telefoontje binnenkomt.. ik kan me zo voorstellen dat je hd het ook niet zo leuk vind als je gebeld of ge-sms-t wordt??!

Tis maar een hersenspinseltje?!

Verwijderd

OK, maare GSM storen toch met je PC.

Luister maar eens naar je boxen net voordat je gebeld wordt.

Systeembeheer heeft op school een algeheel GSM verbod in computerlokalen ingevoegd.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

GSM stoort met boxen en met scherm omdat die allebei werken met magnetische velden.
De PC zelf heeft hier dus weinig last van. Enige magnetische in een PC is al afgeschermt.
Dus. Kan geen kwaad wat betreft de PC! En aangezien PC-boxjes altijd magnetisch zijn afgeschermt zodat je ze naast het scherm kan zetten zullen die ook niet al te erg storen wanneer je je telefoon maar naast of achter de boxjes hebt en niet ervoor!

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Wel een goed idee, geen gekloot met datakabelds die net te kort zijn

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Ehm, wel leuk.

Verbouwing

Verwijderd

Ehhh.... de signalen van de GSM zijn hoog frequente signalen, das wel effe iets anders als een magneetje :( daarom reageren monitor en speakers er ook op.

PC heeft daar geen last van aangezien deze met metalen kast is geaard, dan worden alle storingen afgeleid via de aarde!

btw het is niet noodzakelijk randaarde maar ik zou het wel doen om storing, lekstroom op de kast te voorkomen :)

Verwijderd

Sorry, maar ik vind het 3 keer niks.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
hmmmmm zoiets zat ik ook al aan te denken, want dat ruimt je bureau ook weer op (nooit meer zoeken naar je GSM! jeeh)
hoef ik niet meer door die bulten papier te spitten om em te vinden.....

moet je wel de discipline opbrengen (oeh oeh wat een zware taak) om em elke keer in die houder te zetten... :P

Verwijderd

mmm het idee is wel leuk maar had je dat houdertje niet op een iets fraaiere manier kunnen vastmaken :?

Verwijderd

hehe je zei het al.

geinig gedaan

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
zeer handig :)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

ik heb ooit eens zitten denken aan een houder voor mijn bierflesje, maar de uitvoering is er nooit van gekomen wegens tijd gebrek. maar misschien voordat Campzone begint is i toch aan mijn PC bevestigt

Verwijderd

/me heeft nog zo;n ericsson ding over :)

incl 12v auto-aansteker aansluiting...

Ik weet niet wat die los kosten?

Verwijderd

Hier kan ik maar één ding op zeggen:"TJA"...
>:)

Verwijderd

Btw, breekt dat niet snel af op weg naar een lan of zo???

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
vette foon :)

Audi A8 W12 6.0

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Heb het net getest en als ik word gebelt heb ik amper storing. En het uiterlijk......ik ben er een half uur mee bezige geweest, misschien dat ik het wat netter maak als ik het echt handig vind. En pc boxjes gebruik ik niet, heb me pc aangesloten op mijn stereo.

Maar bedankt voor de leuke reacties vast :P

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 19:51 schreef LoCuTuS2000 het volgende:
Yo!

Ik heb net een klein casemodje gedaan, ik heb een universele gsm houderbevestiging gemonteerd aan een afdekplaatje voor een pc kast en deze eringeklikt. Hieraan heb ik een originele Nokia GSM houder geschroeft. Leek me wel makkelijk als ik de datakabel of handsfreeset erin wil pluggen :P

Hier de foto:
[afbeelding]

Iemand nog opmerking of tips? Ik hoor ze graag!
tja wat zal ik er van zeggen

HET ZIET ER NIET UIT :r

Verwijderd

Mijn labtec boxjes reageren er ook niet op, die staan er meestal net zover vanaf als de monitor, die wel gaat flippuh... weet je wel meteen dat je gebeld word...

Soms flipt ie ook weleens, maar dan krijg ik niks, weet iemand wat dat kan zijn... afgebroken gesprek of zo?

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 00:08 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Mijn labtec boxjes reageren er ook niet op, die staan er meestal net zover vanaf als de monitor, die wel gaat flippuh... weet je wel meteen dat je gebeld word...

Soms flipt ie ook weleens, maar dan krijg ik niks, weet iemand wat dat kan zijn... afgebroken gesprek of zo?
Communicatie tussen telefoon en zendmast, om ff te zeggen dat hij nog aanstaat

Verwijderd

Hee, Loccy.

Je hoort hier en daar wat mensen zeuren dat "het er niet uitziet", maar ik vind het wel meevallen en bovendien is het wel praktisch.

Over dat storen gesproken, da's wel grappig: het viel me van de week nog op dat ik opeens heel even allemaal horizontale trillijntjes door mijn scherm zag lopen vlak voordat mijn GSM die er vlakbij lag afging. Maar tijdens het overgaan en na het opnemen was het volgens mij al meteen weg.

Verwijderd

Nog nooit gezien. Ik leg hem wel gewoon op mijn bureau. Maar het is wel grappig.

• FreakNL
  • Laatst online: 11:39

FreakNL

Well do ya punk?

Op donderdag 21 juni 2001 00:07 schreef sub-zero het volgende:

[..]

Jezus man, laat die jongen nou :(

Als hij het nou leuk vindt...

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:52
Op donderdag 21 juni 2001 00:07 schreef sub-zero het volgende:

[..]

VOLKOMEN mee eens!!! :r

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op donderdag 21 juni 2001 10:37 schreef Freak666 het volgende:

[..]

Jezus man, laat die jongen nou :(

Als hij het nou leuk vindt...
Tja hij vraagt toch om een mening, die hoeft toch niet altijd positief te zijn ..
Al zouden sommige mensen het wel iets genuanceerder kunnen brengen :)

Ik vind het zelf nou ook niet geweldig, maar tis wel een mod.
Kan me alleen niet voorstellen dat het practisch is.
Iedere keer als je phone gaat moet je naar je p.c. grijpen , ik leg hem ook liever naast mijn toetsenbord, of onder mijn monitor... zie je tenminste wanneer je gebeld word :D

Een tip is misschien om i.p.v. een houder een carKit te gebruiken, dan kun je lekker je phone opladen , en HANDSFREE bellen .. kijk en dan zie ik het nut er weer helemaal van in .. maar ok .. die carkits zijn nou niet echt goedkoop :(

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

25 piek, maar dan moet je wel een auto-aansteker-mod maken...

Tis 12 volt, weet alleen niet hoeveel watt et trekt...

Btw, wat kosten ericsson auto laders voor de t28s ?

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Op woensdag 20 juni 2001 20:17 schreef MrK het volgende:
OK, maare GSM storen toch met je PC.

Luister maar eens naar je boxen net voordat je gebeld wordt.

Systeembeheer heeft op school een algeheel GSM verbod in computerlokalen ingevoegd.
offtopic:
bij ons is dat een algemeen verbod... dus overal... behalve als je 1 poot buiten de deuren hebt gepleurd... maarja ze doen et toch gewoon in de aula niemand kijkt er meer van op en de congierges hebben er schijt aan ze vinden het maar een }:O regel :)

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Negatieve reacties heb ik geen moeite mee, maar het zou wel prettig zijn als je dan een goeie tip hebt voor me.

Een handsfreeset heb ik al (origineel van nokia) dus dan is het oordopje in, op het knopje drukken bij de microfoon en klaar.

Maar ik weet nog niet of ik het echt handig vind, als het echt makkelijk is verzin ik wel iets beters.

Verwijderd

ik vind die houder niet echt bijzonder of mooi. maar die gsm destemeer :9~

• freaky20
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Ik vind het ook niet echt proffesioneel overkomen, helaas.... misschien moet je iets met ijzer aan elkaar lassen en dan mooi spuiten/schilderen en dan pas aan je kast schroeven... Het ziet er nu zo uit dat elk moment van de dag dat ding van je kast afflikkert..... :o

Dus... maak een leuk ontwerpje en bouw het :)

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Pagina: 1