Toon posts:

Hoe haal ik meer uit mijn macbook pro 13 2015?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.487 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste LS,

Sinds 5 dagen heb ik een macbook pro 13inch 2015. Mijn eerste mac. Ik had hiervoor een Windows computer.
Wie kan mij een tip geven over hoe ik meer kan halen uit mijn mac?
Alvast bedankt.

Gr. Desire

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:50
Waarom heb je een mac gekocht? Wat mis je precies?

Hier kun je veel info lezen:
Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 7
[OS X El Capitan 10.11] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 14:10
Openschroeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows liep steeds vast en nog nooit een Windows computer gehad die meer dan 3 jaar meeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Tja, als je niet de moeite neemt om je te verdiepen in vrij prijzig gereedschap, dan vermoed ik dat je Apple ervaring ook op een deceptie gaat uitlopen. Maar ik weet het niet :P

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Escovan: Wat een negatieve reactie zeg! Jij neemt aan dat ik geen moeite heb genomen? Hoe weet jij dat? Jouw reactie verwerp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:30:
@ Escovan: Jouw reactie verwerp ik.
Okay, dan hoef ik het ook niet toe te lichten. Wat weet ik er van. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
1. Geeft X bedrag uit;
2. Wat kan ik er eigenlijk mee? :?

Even zonder gekheid: Waarom gingen je Windows PC's niet langer dan drie jaar mee? Wat wil je met je laptop doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 28-12-2015 14:34 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

@ Escovan: Wat een negatieve reactie zeg! Jij neemt aan dat ik geen moeite heb genomen? Hoe weet jij dat? Jouw reactie verwerp ik.
De reactie van Escovan vind ik best wel een touché eigenlijk... je hebt een MacBook Pro 13 2015 gekocht voor minimaal € 1400,- en na 5 dagen heb je al hulp nodig om 'er meer uit te halen'. Dat komt op mij ook over als niet echt een doordachte aankoop. Met welk doel heb je de MacBook gekocht? Wat wil je met een laptop?

Ik heb het gevoel dat je lood met oud ijzer vergelijkt. Ergo; een Windows laptop in de zelfde prijscategorie als een MacBook gaat echt wel langer mee dan 3 jaar. En een Windows die crasht heeft veel al te maken met rotzooi die wordt geïnstalleerd door de gebruiker.

[ Voor 19% gewijzigd door Han op 28-12-2015 14:35 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:29
Nou het is ook niet echt dat ik je openingspost erg informatief kan noemen. Na het lezen van je post zat ik even te staren...

"Wie kan mij een tip geven over hoe ik meer kan halen uit mijn mac?" Daar kun je natuurlijk alle kanten mee op... Wat is de bedoeling? Wat moet er volgens jou nog meer mogelijk zijn? Als je zulke informatie geeft dan kunnen mensen je helpen. Met alleen de bovenstaande vraag niet en dan kun je reacties zoals die van Escovan krijgen...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 07:54
Ulysses schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:27:
Tja, als je niet de moeite neemt om je te verdiepen in vrij prijzig gereedschap, dan vermoed ik dat je Apple ervaring ook op een deceptie gaat uitlopen. Maar ik weet het niet :P
Wat een reactie, heb ook een iMac besteld zonder mij echt te verdiepen. Ik doe toch geen ingewikkelde dingen en vermoed dat internet/mail, streaming ook met een iMac gaat :+ .

Werk af en toe op een macbook voor het werk (software die enkel op mac draait) en dat loopt wel los.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Gebruik zoveel mogelijk ingebouwde Apple software (Safari, Photos, iTunes, Apple Music). Alhoewel je dan een echte Apple Fag® bent, kan je wel lol hebben met wat Apple je allemaal te bieden heeft. Software werkt leuk samen en sommige dingen werken best geinig. O.a. Apple's Pages, Number en iMovie zijn uitstekend en komen volgens mij gratis bij je macbook.

De ingebouwde software is niet altijd optimaal, maar ook qua stroomverbruik is de ingebouwde apple software veel beter dan 3rd party alternatieven. Zo verbruiken Spotify en Chrome veel meer stroom van Safari en Apple Music, ondanks dat Safari soms een beetje buggy is en Apple Music ook niet echt ideaal is.

Met een iPhone of iPad erbij heb je ook lol, want dan kan je bijv. op je laptop je navigatie instellen zodat deze klaar staat op je iPhone of iPad voor onderweg. (Er wordt gewoon een lijst met ingevoerde adressen onthouden). Met een Apple Carplay autoradio is de fun dan nog groter: Ik zoek het adres op op mijn macbook, loop naar m'n auto, sluit de telefoon aan, open navigatie en het adres staat dan al helemaal klaar; Ik hoef alleen maar op "OK" te drukken.

Met een iPhone kan je bellen en gebeld worden op je macbook wanneer deze beiden verbonden zijn op hetzelfde netwerk. Je kan tevens SMSen met je iPhone via je macbook (ook zonder hetzelfde netwerk). Dit alles gaat via "Messages". Je kan tevens Facebook, Google Chat, enz koppelen aan Messages.

Tot slot kan je 'm neerzetten op je bureau en lekker klaarkomen terwijl je staart naar je aluminium baksteen om even te vergeten hoeveel hard verdiende centjes het ook alweer kostte. Maar he, je hebt wel een super scherp Facebook logo door het Retina Scherm. Zo kan je met je 700 euro iPhone een foto maken van je 1700 euro macbook pro, deze synchroniseren met Auto Importer of Photos en delen naar Facebook met de ingebouwde Social Media support. Zo kunnen al je vriendjes en vriendinnetjes zien dat jij veel geld hebt en daardoor Apple hardware kan betalen.
Ulysses schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:32:
[...]

Okay, dan hoef ik het ook niet toe te lichten. Wat weet ik er van. O-)
Niet naar hem luisteren hoor. Escovan biedt Windows support en zijn mening is daarom iets vertekend in voordeel van Windows. Gamebuster werkt exclusief met Apple computers dus mijn mening is totaal niet vertekend.

[ Voor 31% gewijzigd door Gamebuster op 28-12-2015 14:53 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Gamebuster: Wat geweldig. Mooi dat je zo uitlegt. Aan jouw reactie heb ik veel meer aan dan sommige reacties hierboven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Owja, als je meer uit tweakers.net wil halen, probeer eens de Quote knop :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Gamebuster schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:44:

Niet naar hem luisteren hoor. Escovan biedt Windows support en zijn mening is daarom iets vertekend in voordeel van Windows. Gamebuster werkt exclusief met Apple computers dus mijn mening is totaal niet vertekend.
Damn, busted. Ik moet mijn nieuwe website nog bijwerken trouwens, thanx for reminding me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:32
Nu heeft de TS nog niet 1 woord gerept over wat hij vooral doet op een computer (foto, gewoon surfen, ...). Als we dat al wat weten dan kunnen we je pas echt verder helpen... Het is allemaal wat te vaag nu.

Voor de rest kan ik Gamebuster wel volgen en kan ik enkel toevoegen dat eens je heel wat meer hebt van het Apple eco systeem je nog meer plezier zal beleven van je (toch wel dure) aankoop. Ikzelf ben ook pas sinds mei overgestapt van Windows naar Mac en heb ondertussen een Mac Mini en MacBook (iPad gebruikt mijn vrouw al langer), alsook de Time Capsule. De volgende stap is een iPhone eens mijn huidige Xperia Z het zal begeven (of toch bijna).

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gamebuster schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:53:
Owja, als je meer uit tweakers.net wil halen, probeer eens de Quote knop :)
Hahaha. Nogmaals hartelijk dank voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 07:54
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:21:
Windows liep steeds vast en nog nooit een Windows computer gehad die meer dan 3 jaar meeging!
En heb je aan die windows PC evenveel geld uitgegeven dan aan je macbook?

Ik heb nu 2 jaar een asus N550 laptop (i7, 12GB ram, 512GB SSD) en die werkt nog steeds zoals op dag 1. Een 'moderne' computer gaat echt lang mee als je niet gamed (en dan nog).
Mijn desktop (grote full tower) heeft 5 jaar lang zonder problemen gewerkt, dat was nog een i7 950 CPU. Enkel de SSD eens vervangen onder garantie en een nieuwe videokaart en draait nu bij iemand anders zijn thuis.

Nu ik nietmeer game en een 'clean' bureau wil dus een iMac (27") besteld. Vooral omwille van form factor, 3 jaar garantie en 45% korting waardoor hij over een termijn van 3 jaar geen drol kost :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:26
Engineer Stewie schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:17:
[...]

En heb je aan die windows PC evenveel geld uitgegeven dan aan je macbook?

Ik heb nu 2 jaar een asus N550 laptop (i7, 12GB ram, 512GB SSD) en die werkt nog steeds zoals op dag 1. Een 'moderne' computer gaat echt lang mee als je niet gamed (en dan nog).
Mijn desktop (grote full tower) heeft 5 jaar lang zonder problemen gewerkt, dat was nog een i7 950 CPU. Enkel de SSD eens vervangen onder garantie en een nieuwe videokaart en draait nu bij iemand anders zijn thuis.

Nu ik nietmeer game en een 'clean' bureau wil dus een iMac (27") besteld. Vooral omwille van form factor, 3 jaar garantie en 45% korting waardoor hij over een termijn van 3 jaar geen drol kost :+ .
Aan de andere kant gaan mijn Macs gemiddeld ook maar 3 jaar mee :D

1e na twee jaar gestolen
2e na 4 jaar ingeruild, omdat de batterij zo goed als dood was (en ik toe was aan een nieuwe)
3e is nu na 3 jaar de Fusion disk kapot gegaan en heb nu een SSD erin gezet.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, even een vraag voor de experts onder ons: gisteren was ik op een website en ik wilde een video bekijken op mijn macbook pro retina, maar dat kon niet. Ik heb al het programma VLC op mijn computer zitten! Wat kan ik hieraan doen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:39:
Wat kan ik hieraan doen?
Alvast bedankt.
Ik heb wel eens Windows op een Mac gezet, draaide prima op die dure hardware. O-)

Trollen is nergens voor nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 30-12-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-10 06:28
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:39:
Hallo, even een vraag voor de experts onder ons: gisteren was ik op een website en ik wilde een video bekijken op mijn macbook pro retina, maar dat kon niet. Ik heb al het programma VLC op mijn computer zitten! Wat kan ik hieraan doen?
Alvast bedankt.
Volgens mij ben jij niet serieus te nemen toch??

Je begint een topic met de vraag hoe je meer uit je macbook pro kan halen? Daar kan niemand iets mee natuurlijk, zo onduidelijk als de pest.
En nu denk je hier gratis computer lessen te kunnen krijgen??

Verbaast me dat je überhaupt weet hoe dat ding aan moet...

Jammer dat ik ongeveer 5 minuten kwijt ben geweest om dit topic door te lezen want het slaat werkelijk nergens op.

PS. ik voeg me toe aan Escovan.
Ik zou gewoon windows erop zetten als ik jou was, kan je showen met het design van Apple en mooier nog, jij kan er ook daadwerkelijk mee overweg. Althans ik neem aan dat je weleens eerder voor een computer gezeten hebt?

Fijne dag en een goede jaarwisseling.

De volgende keer graag niet reageren en gewoon een topic report aanmaken. Dit voegt niets toe aan het topic, behalve dat het hierdoor verder ontspoort.

[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 30-12-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ulysses schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:42:
[...]

Ik heb wel eens Windows op een Mac gezet, draaide prima op die dure hardware. O-)
JeroenC schreef op woensdag 30 december 2015 @ 08:51:
[...]

Volgens mij ben jij niet serieus te nemen toch??

Je begint een topic met de vraag hoe je meer uit je macbook pro kan halen? Daar kan niemand iets mee natuurlijk, zo onduidelijk als de pest.
En nu denk je hier gratis computer lessen te kunnen krijgen??

Verbaast me dat je überhaupt weet hoe dat ding aan moet...

Jammer dat ik ongeveer 5 minuten kwijt ben geweest om dit topic door te lezen want het slaat werkelijk nergens op.

Fijne dag en een goede jaarwisseling.
Bedankt voor je respectvolle houding. Hopelijk komt iemand anders met een antwoord/suggestie op mijn vraag ipv...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
*knip*

Graag een topicreport aanmaken en niet reageren in het topic.

[ Voor 111% gewijzigd door Hoedje op 30-12-2015 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

*knip*

Graag een topicreport aanmaken en niet reageren in het topic.

[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 30-12-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip*

Ga er niet op, maar maak een topicreport aan.

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 30-12-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:18:
[...]

Heb ik je soms iets misdaan? Waarom reageer je zo?
Nu een advies van mijn kant: Vergeet niet aardig te zijn jegens iedereen en kennis is bedoeld voor overdracht.
Nou ik wil je niet ''afzeiken'' of iets in die richting, mijn excuses indien ik serieus overkom.

Maar ik meen het serieus dat je eerst google dient te gebruiken, zelf voor de lol 1x jou probleem/vraag ingevoerd en direct de eerste link geeft het antwoord.

Wat wij dus verwachten van jou:
Zelf op onderzoek uitgaan via bijvoorbeeld google. Stel je vind daar verschillende oplossingen die bij jou niet blijken te werken zit je met een ''exclusief'' probleem, vanaf dat moment ben je hier aan het juiste adres.

Echter zijn we er niet om dit soort basis dingetjes te verhelpen. Waarom niet?
Indien wij jou aansporen zelf op onderzoek uit te gaan zul je zien dat je veel wijzer wordt dan wanneer je alles vraagt en andere het voor je uitzoeken en vervolgens het antwoord hier neerzetten.

Zo doen wij hier op tweakers.net dat met alles, onze wasmachine kaduc? Googlele, tv stuk? Google, internet down? smartphone erbij en googlele.

Lukt het uiteindelijk onszelf niet het probleem op te lossen dan vragen we elkaar om extra hulp.

Doen wij dit allemaal niet dan wordt tweakers.net omgetoverd tot een facebook/nu.nl site wat wij absoluut niet willen hebben. Ook zijn er dadelijk miljoenen topics met vragen waarbij we zoiets hebben van: 8)7 8)7 |:( |:(

PS. dit is niet iets wat wij hier allemaal verzinnen en neerzetten om ''gal'' te spugen richting jou, het staat in de regeltjes van tweakers.net: eerst zelf op onderzoek uitgaan, lukt het allemaal niet een topic starten en geef aan wat je allemaal zelf geprobeerd en onderzocht hebt.
Jij houd je gewoonweg totaal niet aan de regels en doet helemaal niks zelf en je geeft hier niet aan wat je zelf al gedaan hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 30-12-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

JeroenC schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:24:
[...]

Nou ik wil je niet ''afzeiken'' of iets in die richting, mijn excuses indien ik serieus overkom.

Maar ik meen het serieus dat je eerst google dient te gebruiken, zelf voor de lol 1x jou probleem/vraag ingevoerd en direct de eerste link geeft het antwoord.

Zelf op onderzoek uitgaan via bijvoorbeeld google. Stel je vind daar verschillende oplossingen die bij jou niet blijken te werken zit je met een ''exclusief'' probleem, vanaf dat moment ben je hier aan het juiste adres.

Indien wij jou aansporen zelf op onderzoek uit te gaan zul je zien dat je veel wijzer wordt dan wanneer je alles vraagt en andere het voor je uitzoeken en vervolgens het antwoord hier neerzetten.

Zo doen wij hier op tweakers.net dat met alles, onze wasmachine kaduc? Googlele, tv stuk? Google, internet down? smartphone erbij en googlele.

Lukt het uiteindelijk onszelf niet het probleem op te lossen dan vragen we elkaar om extra hulp.

Doen wij dit allemaal niet dan wordt tweakers.net omgetoverd tot een facebook/nu.nl site wat wij absoluut niet willen hebben. Ook zijn er dadelijk miljoenen topics met vragen waarbij we zoiets hebben van: 8)7 8)7 |:( |:(

PS. dit is niet iets wat wij hier allemaal verzinnen en neerzetten om ''gal'' te spugen richting jou, het staat in de regeltjes van tweakers.net: eerst zelf op onderzoek uitgaan, lukt het allemaal niet een topic starten en geef aan wat je allemaal zelf geprobeerd en onderzocht hebt.
Jij houd je gewoonweg totaal niet aan de regels en doet helemaal niks zelf en je geeft hier niet aan wat je zelf al gedaan hebt.
Het is de schuld van Rutte :+ Man wat hou ik van de reacties op Nu.

Maar TS, welke video doet het niet? Heb je een video gedownload of probeer je er 1 op internet te kijken. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
garriej schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:43:
[...]

Het is de schuld van Rutte :+ Man wat hou ik van de reacties op Nu.

Maar TS, welke video doet het niet? Heb je een video gedownload of probeer je er 1 op internet te kijken. ?
Oké nou dan speciaal voor jou een nu.nl nivo reactie:
Macbook? Pff wat moet je met macbook, koop een android computer met windows dat werkt veel beter want appel is gewoon de duivel en ja daarom moet je geen macbook kopen want niks werkt daarop. Want ja euhhh uhh. uhhh hahaha ja apple ja uh appel, wat moet je met een appel dat is om te eten hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

JeroenC schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:50:
[...]

Oké nou dan speciaal voor jou een nu.nl nivo reactie:
Macbook? Pff wat moet je met macbook, koop een android computer met windows dat werkt veel beter want appel is gewoon de duivel en ja daarom moet je geen macbook kopen want niks werkt daarop. Want ja euhhh uhh. uhhh hahaha ja apple ja uh appel, wat moet je met een appel dat is om te eten hoor.
Dankjewel. Dit is precies de reden dat ik nu.nl reacties lees. Er is gewoon, naast tweakers, geen beter vermaak op internet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
garriej schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:51:
[...]

Dankjewel. Dit is precies de reden dat ik nu.nl reacties lees. Er is gewoon, naast tweakers, geen beter vermaak op internet te vinden.
Haha, ja geen dank :D.. Om eerlijk te zijn, ik vond het op het begin van nu.nl ook wel leuk om die reacties te lezen. Je krijgt er wel een goed gevoel van, stel je zit ooit op zo'n moment van pff ben ik nu zo dom omdat ik iets niet snap? Dan ga je naar nu.nl en lees je daar de eerste 5 reacties, je ego krijgt gelijk weer een boost.
Maar ik lees het al een tijdje niet meer eigenlijk, althans de reacties op een artikel. Nu.nl is leuk om door te lezen op het toilet, scheelt een papieren krant.
Ondanks nu.nl en het vermaak daar, hoop ik niet dat het nu.nl nivo zich verspreid naar tweakers.net.

Dit is dan ook de reden waarom ik serieus reageer hier en aangeef zelf op onderzoek uit te gaan, en vervolgens indien het dan nog niet lukt de bevindingen hier te plaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 30-12-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JeroenC schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:24:
[...]

Als je mijn vraag goed leest dan zie je dat je met je reactie hierboven de plank misslaat.
1. Ik had zelf (als nieuwkomer in de mac/appel wereld) zover gekomen dat ik het programma VLC nodig had. Maar het afspelen van de video werkte nog steeds niet!
2. Ik vraag hier niet om het voor mij te doen ofzo, maar waar ik het zelf kan vinden om meer over kan lezen.
Hopelijk weet je voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:04:
[...]

Als je mijn vraag goed leest dan zie je dat je met je reactie hierboven de plank misslaat.
1. Ik had zelf (als nieuwkomer in de mac/appel wereld) zover gekomen dat ik het programma VLC nodig had. Maar het afspelen van de video werkte nog steeds niet!
2. Ik vraag hier niet om het voor mij te doen ofzo, maar waar ik het zelf kan vinden om meer over kan lezen.
Hopelijk weet je voldoende.
Indien jij een film bijvoorbeeld download krijgt het altijd een bepaald formaat, zoals MKV, MP4 etc etc.
Wat jij vervolgens nodig hebt is een player die dat bestandtype kan afspelen, VLC ondersteund heel veel inderdaad, maar misschien niet dat gene wat jij wilt afspelen. Doordat jij met geen informatie komt is het voor ons gissen. Enige wat wij weten: je was op een website en wilde een video bekijken ( dan lijkt mij niet dat jij iets met VLC kan maar dat je richting zaken als flashplayer moet kijken ). Maar aangezien jij aangeeft VLC te gebruiken denk ik dat jij een film gedownload hebt. (dit soort info is allemaal nodig om jou van een helder antwoord te voorzien).
Indien jij een film op een website wilt zien dan kom je vaker uit op programma's/plugins zoals flashplayer etc.

2. Hier heb ik antwoord op gegeven: google

Info die wij dus nodig hebben:
Op welke website probeer jij een video te bekijken?
Indien die info wat je gaf niet klopt en je niet via een website iets probeert te kijken maar een gedownloade video:
Wat voor bestandstype heeft de video?
Wat voor melding krijg je indien je de video wilt afspelen?
Veelal zegt de melding precies dat gene wat jij moet doen.

[ Voor 32% gewijzigd door LopendeVogel op 30-12-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 19:22
*knip*

Dit is niet de HK.

[ Voor 78% gewijzigd door Hoedje op 30-12-2015 11:22 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Dit is natuurlijk ook niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 30-12-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:13
Helaas gaat dit nergens naartoe. Voor iedereen die niet inhoudelijk heeft gereageerd, maak de volgende keer een topic report aan en reageer niet in het topic. Dit is natuurlijk geen warm welkom in de community :).

desiremac, je mag een nieuw topic openen. Maar omschrijf je vraag dan wel duidelijk en geef daarbij voldoende details. Op deze manier heeft het natuurlijk geen zin en kunnen we je ook niet verder helpen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.