Hallo,
Ik heb componenten gekocht en een pc in elkaar gezet, dit heb ik voor de 1e keer gedaan en de volgorde gehanteerd van handleidingen op YouTube. Nu heb ik de pc proberen op te starten en het werkt niet. Het beeldscherm geeft aan geen VGA, ik krijg dus niks te zien op het beeldscherm en BIOS etc kan ik niet zien omdat het beeldscherm verder zwart blijft.
Mijn systeem:
Stappenplan wat ik heb gehanteerd:
- Alle kabels/stekkers na lopen of ze goed vast zitten.
- Videokaart losgekoppeld en opnieuw geprobeerd.
- Toetsenbord/muis aangesloten, de lampjes hiervan gaan niet aan.
Wat doet de pc nu:
- De pc start op zonder piepje.
- Het beeldscherm blijft zwart.
- De led verlichting van het moederbord/videokaart gaan wel aan.
- De ventilatoren van de cpu/kast/videokaart gaan wel aan.
Ik heb alle onderdelen op internet besteld, niets is 2e hands of niet nieuw. Verder ben ik niet in de gelegenheid om even snel een onderdeel te vervangen/verwisselen om uit te testen. Ik weet momenteel niet meer wat ik er aan kan doen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Indien iets niet duidelijk is hoor ik het graag, alvast bedankt!
- De ventilatoren blijven vervolgens een paar seconde aan en gaan dan weer uit en vervolgens weer aan.
Ik heb componenten gekocht en een pc in elkaar gezet, dit heb ik voor de 1e keer gedaan en de volgorde gehanteerd van handleidingen op YouTube. Nu heb ik de pc proberen op te starten en het werkt niet. Het beeldscherm geeft aan geen VGA, ik krijg dus niks te zien op het beeldscherm en BIOS etc kan ik niet zien omdat het beeldscherm verder zwart blijft.
Mijn systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 212,80 | € 212,80 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 369,24 | € 369,24 |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty) | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 80,31 | € 80,31 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 970,05 | |
Stappenplan wat ik heb gehanteerd:
- Alle kabels/stekkers na lopen of ze goed vast zitten.
- Videokaart losgekoppeld en opnieuw geprobeerd.
- Toetsenbord/muis aangesloten, de lampjes hiervan gaan niet aan.
Wat doet de pc nu:
- De pc start op zonder piepje.
- Het beeldscherm blijft zwart.
- De led verlichting van het moederbord/videokaart gaan wel aan.
- De ventilatoren van de cpu/kast/videokaart gaan wel aan.
Ik heb alle onderdelen op internet besteld, niets is 2e hands of niet nieuw. Verder ben ik niet in de gelegenheid om even snel een onderdeel te vervangen/verwisselen om uit te testen. Ik weet momenteel niet meer wat ik er aan kan doen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Indien iets niet duidelijk is hoor ik het graag, alvast bedankt!
- De ventilatoren blijven vervolgens een paar seconde aan en gaan dan weer uit en vervolgens weer aan.