• dustyrick
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
Heey,

Gisteren alle componenten voor een nieuwe pc binnen gekregen. Na het in elkaar zitten van de pc wilt deze echter niet opstarten. Ik zie linksboven in beeld een streepje knipperen op het beeld maar verder komt wilt hij niet.

Het gaat om:
i5 6400
8GB Kingston hyperx fury 2400Mhz
Gigabyte GA-B150m D3HD
MSI GTX970

Ik heb al geprobeerd om de onboard video alleen te gebruiken, maar hetzelfde resultaat. Ook heb ik al geprobeerd om op te starten met 1 RAM module en in verschillende slots.

Ik hoor enkel 5 (lange) piepjes, nu lijkt dat te gaan om een probleem met de CPU, maar ook hier vindt ik verschillende dingen over op internet. Iemand bekend met dit?

Het is 1x gelukt om tot het bureaublad te komen, maar hierna liep de pc vast en sindsdien start hij niet meer op.

Het toch al meerdere computer gebouwd, maar beide ram modules kapot geleverd? Dat zou toch wel erg toevallig zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door dustyrick op 25-12-2015 13:08 ]

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01 13:40

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Welke voeding gebruikt je?

Verwijderd

Als bovenstaande hieruit Twijfels tussen systemen voortgekomen is dan heb ik een paar vragen.
Welk type 520w Coolermaster is het precies.
Welk merk en type ssd('s)?
Heb je Windows opnieuw geïnstalleerd of de ssd alleen overgezet en aangesloten.

• dustyrick
Ik gebruik de voeding uit het oude systeem:

pricewatch: Cooler Master Real Power M520

Het treft uiteraard het systeem uit dat topic.

Ik heb de SSD uit de vorige pc gepakt en deze direct aangesloten op het nieuwe systeem. Echter heb ik ook al geprobeerd om zonder een hardeschijf op te starten, maar dan blijf het probleem hetzelfde. De pc gaat aan, geeft 5 piepjes en restart. Wanneer de pc aan is, zie ik in het beeld een knipperend streepje.

Verwijderd

Lees dit even door. Zelfde probleem met hetzelfde ram. Skylake i5 6500 start niet op Opgelost door een bios update. Iets ander type mobo maar ik denk dat het dezelfde oplossing is.

Jou voeding ondersteunt geen C6/C7 powerstates. Hierdoor is het mogelijk dat het systeem instabiel wordt omdat de cpu vereist dat de voeding minimaal 0,05 A op 12v kan leveren. Door C6/C7 op enable te zetten in het bios zal het probleemloos werken.

Bij een nieuw systeem is het aan te raden een clean install van Windows te doen mits je een retail versie hebt. Een OEM versie zit altijd vast aan het moederbord waarbij het wordt gebruikt al is dat vaak ook te omzeilen door een belletje naar MS.

• dustyrick
Dat op enable zetten gaat niet lukken, want ik kan niet in de bios komen..
Zover komt de pc niet eens, ik zie enkel het streepje linksboven knipperen. Zelfs het standaard Gigabyte scherm krijg ik niet te zien.

Dan zou ik dus ook geen bios update kunnen doen?

http://www.gigabyte.co.nl...t-page.aspx?pid=5590#bios

Want als ik nu kijk naar de cpu support, staat mijn cpu er al tussen met de bios versie die er nu opstaat, maar dit is dus niet de reden van de update?

[ Voor 32% gewijzigd door dustyrick op 25-12-2015 15:43 ]

Verwijderd

Het gaat erom dat het ram niet ondersteund wordt met het huidige bios. Bios laten updaten door de winkel waar je de boel gekocht hebt is de oplossing.

• dustyrick
Na een hele dag proberen en uiteindelijk de bios geupdate te hebben, werkte het RAM geheugen nog steeds niet. Toen besloten om het terug te sturen en een 2133 Mhz setje te halen. Dit werkte direct. lesje geleerd..

Het is wel apart dat het 2400Mhz ram zoveel problemen geeft, want ik het precies hetzelfde ram gehaald maar dan 2133Mhz.

Bedankt voor de tips! :)
Pagina: 1