Nieuw scherm 21:9 3440x1440, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:35
Ik zoek een?
Monitor ter vervanging van multimonitor opstelling.
In de gamekamer was 3x 24" nog mooi, maar nu in de woonkamer kan dat niet meer.
Met 2 schermen valt niet te gamen, met 1 1920x1200 scherm mis ik werkruimte.

Wat is je budget?
750-1000

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Maakt niet zoveel uit lijkt me, hij zal worden aangesloten op een 290X (DVI, HDMI, DP).

Ik spendeer ongeveer 90% van m'n tijd met multitasken: internet, skype, browsergame, youtube, excel.
De overige 10% ben ik aan het gamen: Battlefield, COD, GTA, Diablo, Starcraft (behoorlijk divers). Deze speel ik eigenlijk alleen singleplayer, 144Hz, gsync/freesync en 0 input lag zijn voor mij dan ook geen vereiste.

Wensen voor het nieuwe scherm:
34"
3440x1440
gebogen/curved
VA-paneel ivm zwartwaarde, IPS mag eventueel ook (mn huidige IPS schermen bevallen prima).

Nu zit ik voornamelijk te kijken naar de volgende 3-5 schermen.

1: pricewatch: Samsung S34E790C Zilver, Zwart
Voordelen: VA paneel, geen inputlag.
Nadelen: prijs, kleurechtheid

2: pricewatch: HP Envy 34c Zilver, Zwart
Voordelen: VA paneel, betaalbaar
Nadelen: speakers die ik niet gebruik (design wel mooi), inputlag 32ms, iets glanzender vergeleken bovenstaand (lastig met zon van de zijkant?)

3: pricewatch: Dell U3415W Zwart
Voordelen: goede kleurweergave, geen inputlag
Nadelen: veel gevallen met backlight bleed, 'slechte' zwartwaarde

4. pricewatch: LG 34UC87C-B Zwart / pricewatch: LG 34UC97C Zilver, Zwart
Voordelen: ?
Nadelen: ?

In eerste instantie wilde ik de Samsung kopen, maar de 150 euro goedkopere modellen lonken ook wel :9
Is er een reden waarom ik een monitor absoluut niet of juist wel moet kopen?

Bij de buren kiezen ze voor de Dell, maar ik lees er niks over backlight bleeding.
Ik vraag me dus af hoe betrouwbaar hun advies is.
http://nl.hardware.info/r...-breder-breedst-conclusie

• Leyaena
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2025
Persoonlijk zou ik eerder neigen naar de Dell-monitor.
Als je problemen hebt met backlight bleed, kan je tenslotte nog steeds gewoon terug naar de winkel gaan en'm inwisselen tegen eentje die daar geen last van heeft.

De HP-monitor zou ik sowieso niet aanbevelen, die inputlag is een automatische dealbreker.

Ik vermoed dat je dit overigens al wel zult weten, maar hou er rekening mee dat sommige games geen 21:9 aspect ratio zullen ondersteunen. Eentje waarvan ik hierover zeker ben uit de lijst van games die je vermeldde is Starcraft. In het geval van Starcraft gaat'm dit vooral over het oneerlijke voordeel in player-versus-player. Dit gewoon even ter zijde.

Als je toch terug meer zou gaan gamen, zijn GSync/Freesync overigens een echte aanrader.

Maar met die Dell kan je naar mijn mening dus niet veel fout doen ;)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hij zal net wat buiten je budget vallen maar : pricewatch: Acer Predator XR341CK Zwart is eigenlijk wat je zoekt.

Heb deze in het echt gezien en dit is wat ik zou nemen om mijn 3 x 24" setup te vervangen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Leyaena schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:57:
Persoonlijk zou ik eerder neigen naar de Dell-monitor.
Als je problemen hebt met backlight bleed, kan je tenslotte nog steeds gewoon terug naar de winkel gaan en'm inwisselen tegen eentje die daar geen last van heeft.
Mijn Dell heb ik al een aardige tijd hier staan. Of het qua bleeding beter geworden is weet ik niet. Wat ik wel weet is toen ik de mijne kocht ze allemaal last hadden van bleeding. Omruilen is dan nutteloos omdat ieder scherm het heeft. Misschien is het nu anders maar ik vermoed van niet. Zo'n groot beeld verlichten zonder bleeding is gewoon heel lastig. Het was in ieder geval niet zo dat de ene het wel had en de andere niet, ze hadden het allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 28-12-2015 14:02 ]

• Leyaena
PilatuS schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:01:
[...]

Mijn Dell heb ik al een aardige tijd hier staan. Of het qua bleeding beter geworden is weet ik niet. Wat ik wel weet is toen ik de mijne kocht ze allemaal last hadden van bleeding. Omruilen is dan nutteloos omdat ieder scherm het heeft. Misschien is het nu anders maar ik vermoed van niet. Zo'n groot beeld verlichten zonder bleeding is gewoon heel lastig. Het was in ieder geval niet zo dat de ene het wel had en de andere niet, ze hadden het allemaal.
Na even opzoekwerk, heeft Dell in februari dit jaar een revisie gedaan, A01, die het grootste deel van de problemen met QA en backlight bleed zouden moeten oplossen.

Overigens is het natuurlijk belangrijk om een onderscheid te maken tussen backlight bleed en de standaard IPS glow. Ik vermoed echter dat de curved aard van de monitor al veel zal helpen om IPS glow te minimaliseren.

[ Voor 43% gewijzigd door Leyaena op 28-12-2015 14:13 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Leyaena schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:12:
[...]

Na even opzoekwerk, heeft Dell in februari dit jaar een revisie gedaan, A01, die het grootste deel van de problemen met QA en backlight bleed zouden moeten oplossen.

Overigens is het natuurlijk belangrijk om een onderscheid te maken tussen backlight bleed en de standaard IPS glow. Ik vermoed echter dat de curved aard van de monitor al veel zal helpen om IPS glow te minimaliseren.
Als dit verbeterd is dan kan ik de Dell alleen maar meer aanraden.

• Leyaena
PilatuS schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:29:
[...]

Als dit verbeterd is dan kan ik de Dell alleen maar meer aanraden.
De Dell is zeker ook degene die ik zou kiezen in OP's plaats :)

• mitsumark
Thanks allen.
Uit de review van TFT central komen ook geen heel schokkende dingen, dan ga ik dus voor de Dell hopende op een A01 revisie.
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u3415w.htm

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 29-12-2015 17:26 ]

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-02 18:05
Ik ben ook opzoek naar een 34".
Gamen zal niet hardcore zijn. ( BF4, Starwars battlefront, Guildwars 2, Star Citizen )

Ik zie dat je een keuze hebt gemaakt, wat zijn je bevindingen van deze Dell ?

• mitsumark
Ik gebruik hem nu een maandje en tot nu toe bevalt het scherm me prima.
Enige waar ik geen rekening mee gehouden had was dat hij via HDMI maar op 50Hz draait, heb dus nog een DP kabeltje gehaald (moet je videokaart wel een DP poort hebben), die hadden ze er best bij mogen doen voor dit geld.

Bij helemaal donker beeld inderdaad wel wat bleeding in de hoeken, maar in de praktijk helemaal geen last van.

Ik had nog een beetje de hoop om hem op een hoger Hz te zetten, maar bij 61 gaat ie al raar doen dus dat is geen optie (ondanks dat sommigen op internet zeggen dat het kan).
Nodig is het overigens niet want alles draait nu ook prima, ik ben sowieso al geen Hz junk.

Games als GTA V en COD draaien prima, naar mijn idee geen rare dingen.

Met de huidige prijs lijkt het me sowieso een goede keus.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-02 18:05
Dank je voor je reactie.
Geen DP kabeltje erbij is inderdaad wel sneu, zeker je 60hz niet gaat halen met hdmi.
lg levert deze er wel standaard bij, maar deze zijn weer flink duurder in prijs.
Pagina: 1