40" Gaming TV || Input lag performance

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPJR
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2022
Beste Tweakers,

Na lange tijd op een kleine monitor te hebben gegamed (X360) wou ik de sprong wagen naar een ~40" HDTV. Na een tijd zoeken had ik een bijzonder mooie deal gevonden voor een Samsung UE40JU6410S. Hoewel meerdere reviews een bovengemiddelde input lag performance vermeldden, merkte ik toch dat deze performance niet genoeg was voor mij als FPS liefhebber. Ik heb gelukkig een mede-Tweaker blij kunnen maken met het toestel, en ben nu op zoek naar een toestel dat nóg geschikter is voor console gaming.

Ik zoek een?
(U)HDTV die uitermate geschikt is voor console gaming.

Wat is je budget?
Ik heb ~€600 in gedachten, maar ben bereid extra te betalen voor een sprong in kwaliteit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk om te (console)gamen. Daarnaast wil ik 'm gebruiken voor HD films/series en het kijken van voetbalwedstrijden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb altijd een voorkeur gehad voor Samsung TV's, maar na het lezen van eerdere posts lees ik dat Sony voor wat betreft gaming TV's voorop loopt. De TV's die ik steeds in eerdere posts naar voren zie komen zijn:
1. Sony Bravia KDL-42W705B (bizar lage input lag à 13,5ms volgens deze review)
2. Sony Bravia KDL-42W805B (input lag van 22,4ms volgens Tweakers review)

Welke vragen heb je hier nog over?
Gezien de eerdere posts inmiddels op leeftijd zijn, zijn de toen aanbevolen TV's niet echt meer in voorraad en zijn er wellicht betere alternatieven. Kortom, ik vroeg me dus af of bovenstaande TV's nog steeds de beste gaming TV's zijn, of dat er inmiddels betere op de markt zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPJR
Korte update (en bump)
De 2015 Sony series lijken de bovengenoemde 2014 serie niet te overtreffen (de input lag prestaties van de 2015 serie zijn zelfs erg matig) en om deze reden had ik dus besloten om de bovengenoemde KDL-42W705B te kopen. De laatste leverancier bleek zijn website echter niet up to date te hebben; hij had 'm ook niet meer. Deze is dus geen optie meer.

Ik ben een beetje huiverig om de huidige 'second best', de KDL-42W805B, te kopen gezien zijn input lag van 22ms. De UE40JU6410S die ik eerder had, had een input lag van 27ms en hoewel dat al erg laag is merkte ik nog steeds dat het voor mij te hoog lag. Ik betwijfel dus of die 5ms voor mij het verschil zullen maken.

Ik hoop dat iemand van jullie misschien een gouden tip heeft, of wellicht advies over wat te doen in deze situatie. Ik hoor het heel graag!

Edit
De W805B is ook niet meer leverbaar. Terug bij af dus, helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door CPJR op 03-01-2016 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
CPJR schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:42:
Korte update (en bump)
De 2015 Sony series lijken de bovengenoemde 2014 serie niet te overtreffen (de input lag prestaties van de 2015 serie zijn zelfs erg matig) en om deze reden had ik dus besloten om de bovengenoemde KDL-42W705B te kopen. De laatste leverancier bleek zijn website echter niet up to date te hebben; hij had 'm ook niet meer. Deze is dus geen optie meer.

Ik ben een beetje huiverig om de huidige 'second best', de KDL-42W805B, te kopen gezien zijn input lag van 22ms. De UE40JU6410S die ik eerder had, had een input lag van 27ms en hoewel dat al erg laag is merkte ik nog steeds dat het voor mij te hoog lag. Ik betwijfel dus of die 5ms voor mij het verschil zullen maken.

Ik hoop dat iemand van jullie misschien een gouden tip heeft, of wellicht advies over wat te doen in deze situatie. Ik hoor het heel graag!

Edit
De W805B is ook niet meer leverbaar. Terug bij af dus, helaas.
Wilde hem eerst al posten maar de enige aanbieder was platte tv en die voorraadaanduiding van ze klopt nooit voor oudere modellen:
pricewatch: Toshiba 47L6463DG Zwart Nu bij de MM maar €495 tijdens de BTW dagen. Had niet verwacht dat ie in de pricewatch en de webshop zou staan, leek me een gevalletje showmodel, maar dat is dan weer een meevaller.
Input lag:18ms (https://www.avforums.com/...3-full-hd-tv-review.10700)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28tbcl4.jpg
(dit was nog van vlak vóór de actie)

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 28-01-2016 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPJR
Thanks voor je reactie, apis29! Ziet inderdaad uit als een goede deal, maar ik heb inmiddels met veel geluk een Sony Bravia KDL-42W705B op de kop kunnen tikken voor 450 euro.

Toch bedankt voor het meedenken!