Gaming TV (ongeveer 42 inch) (<1000 euro)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JowJoris
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik zoek een?
Gaming TV van ongeveer 42 inch voor mijn PS4.

Wat is je budget?
Ik heb geen vast budget. Het zal wel zeer handig zijn als de TV minder dan 1000 euro kost. Voor de rest het liefst natuurlijk wel zo goedkoop mogelijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk wil ik de TV gebruiken voor games van mijn PS4. Daarnaast zou ik het ook zeer handig vinden om SMART functies te gebruiken zoals YouTube bekijken of eventueel muziek luisteren via Spotify.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al wel een aantal TV's gevonden, maar geen enkele voldeed aan mijn criteria. Na mijn verwachtingen te hebben verlaagd ben ik tevreden als het voldoet aan de hierboven genoemde punten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is de beste reactietijd voor een gaming TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je graag wil gamen op je tv moet je zorgen dat je een tv hebt met een lage input lag. Sony is erg goed op dat gebied. Kijk eens of je een W6, W7 of W8 model interessant genoeg vind. Met het gesteld budget en wensen qua schermformaat kun je die allemaal wel in huis halen. Stel je niet te veel voor van de "smart"-functies, in de praktijk valt dit allemaal nogal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JowJoris
S1NN3D schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:30:
Als je graag wil gamen op je tv moet je zorgen dat je een tv hebt met een lage input lag. Sony is erg goed op dat gebied. Kijk eens of je een W6, W7 of W8 model interessant genoeg vind. Met het gesteld budget en wensen qua schermformaat kun je die allemaal wel in huis halen. Stel je niet te veel voor van de "smart"-functies, in de praktijk valt dit allemaal nogal tegen.
Oke bedankt voor je reactie. Ik heb even rondgekeken en ben op deze Tv gestuit:
Sony Bravia KDL-42W805B
Helaas kan ik hiervan niet de input lag zien, maar voor de rest ziet hij er uitstekend uit en ik hoor van meerdere forums dat deze tv perfect is voor gamen.

[ Voor 13% gewijzigd door JowJoris op 10-07-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 20:01
Hier wordt 'ie gereviewed en kun je tevens lezen over de inputlag:
reviews: Sony W8: mooi om te kijken, mooi om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 09:15

Falastine

Think about my signature...

Verder de smart functies heb je ook op je ps4, werken bovendien veel beter.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
JowJoris schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:28:
[...]

Oke bedankt voor je reactie. Ik heb even rondgekeken en ben op deze Tv gestuit:
Sony Bravia KDL-42W805B
Helaas kan ik hiervan niet de input lag zien, maar voor de rest ziet hij er uitstekend uit en ik hoor van meerdere forums dat deze tv perfect is voor gamen.
8ms vs CRT; de 42W705B haalde 6ms ... (aangenomen* 22ms vs 14ms volgens de Bodnar methode)

* aangenomen omdat het nooit daadwerkelijk gemeten is op de 42" variant van de W8, de 50" scoorde 22ms en ook 8ms vs CRT vandaar ...

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 11-07-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JowJoris
apis29 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:24:
[...]

8ms vs CRT; de 42W705B haalde 6ms ... (aangenomen* 22ms vs 14ms volgens de Bodnar methode)

* aangenomen omdat het nooit daadwerkelijk gemeten is op de 42" variant van de W8, de 50" scoorde 22ms en ook 8ms vs CRT vandaar ...
Welke verschillen zijn er nog meer tussen de W8 en W7? Als de W7 een lagere inputlag heeft is het toch logischer als ik die koop, of gaat die lagere inputlag ten koste van de beeldkwaliteit en heeft de W8 daarom een hogere input lag maar wel beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JowJoris schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:29:
[...]

Welke verschillen zijn er nog meer tussen de W8 en W7? Als de W7 een lagere inputlag heeft is het toch logischer als ik die koop, of gaat die lagere inputlag ten koste van de beeldkwaliteit en heeft de W8 daarom een hogere input lag maar wel beter beeld.
Het verschil is eigenlijk alleen wél of géén 3D tussen de twee, de reviews op hdtvtest zijn vrij vergelijkbaar verder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JowJoris
apis29 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:14:
[...]

Het verschil is eigenlijk alleen wél of géén 3D tussen de twee, de reviews op hdtvtest zijn vrij vergelijkbaar verder ...
Ik heb gekeken naar de reviews van de W7 en het schijnt dat de W7 problemen heeft met snelle beelden en daardoor verliest het beeld scherpte en detail. Ook heeft de tv last van balken op het scherm waarschijnlijk door de backlightning. Qua prijs scheelt het maar €30 euro dus dan is het extra 3d mooi meegenomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JowJoris schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:55:
[...]

Ik heb gekeken naar de reviews van de W7 en het schijnt dat de W7 problemen heeft met snelle beelden en daardoor verliest het beeld scherpte en detail. Ook heeft de tv last van balken op het scherm waarschijnlijk door de backlightning. Qua prijs scheelt het maar €30 euro dus dan is het extra 3d mooi meegenomen :).
Dat zit bij de de W8 precies hetzelfde in elkaar die backlight (alleen van onder LEDs) en het fenomeen is vertical banding, waar elke tv wel last van heeft in meer of mindere mate bij panning shots (ook in meer of mindere mate van exemplaar tot exemplaar van een precies hetzelfde type) ...
Ben wel benieuwd welke review jij gelezen hebt want zoveel zijn er niet van de 42W705B. Het paneel van de 42W8 is niet veel anders (maar wel een ander paneel) en die van andere maten mag je niet zomaar vergelijken eigenlijk ...
(edit: zie al welke, een gebruikersreview hier)

De enigen die ghosting of response time meten zijn die reviews van digitalversus en rtings. Om het vergelijkbaar te houden meet digitalversus 11ms voor de 42W705 en 9ms voor de 50W805 (waar 11ms volgens hun gemiddeld is) maar je kan er dus niet automatisch van uitgaan dat de 42W805B dus ook 9ms zou scoren ...
http://www.digitalversus....mobile-reviews-a1104.html

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 12-07-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JowJoris
apis29 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:28:
[...]

Dat zit bij de de W8 precies hetzelfde in elkaar die backlight (alleen van onder LEDs) en het fenomeen is vertical banding, waar elke tv wel last van heeft in meer of mindere mate bij panning shots (ook in meer of mindere mate van exemplaar tot exemplaar van een precies hetzelfde type) ...
Ben wel benieuwd welke review jij gelezen hebt want zoveel zijn er niet van de 42W705B. Het paneel van de 42W8 is niet veel anders (maar wel een ander paneel) en die van andere maten mag je niet zomaar vergelijken eigenlijk ...
(edit: zie al welke, een gebruikersreview hier)

De enigen die ghosting of response time meten zijn die reviews van digitalversus en rtings. Om het vergelijkbaar te houden meet digitalversus 11ms voor de 42W705 en 9ms voor de 50W805 (waar 11ms volgens hun gemiddeld is) maar je kan er dus niet automatisch van uitgaan dat de 42W805B dus ook 9ms zou scoren ...
http://www.digitalversus....mobile-reviews-a1104.html
Hmm nu zit ik toch weer te twijfelen tussen W8 en de W7. Welke zou u kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14

Typhone

Who Dares Wins

W8. Zelf een hele tijd gehad (KDL47W805B), prachtig scherm en helemaal NERGENS last van met gamen. Al de randkul eromheen kun je in de regel vergeten want daar ga je toch niet naar kijken. 3D is ook zo'n armetierig iets wat ik niet eens zou meenemen in je besluit. Snel scherm en zeer geschikt voor FPS-games (BF4, CoD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 12 juli 2015 @ 23:26:
W8. Zelf een hele tijd gehad (KDL47W805B), prachtig scherm en helemaal NERGENS last van met gamen. Al de randkul eromheen kun je in de regel vergeten want daar ga je toch niet naar kijken. 3D is ook zo'n armetierig iets wat ik niet eens zou meenemen in je besluit. Snel scherm en zeer geschikt voor FPS-games (BF4, CoD).
47W805A ;). 'Helaas' heeft die helemaal niks te maken met de W805B wat een opvolger van de W685A is; de W705B is de opvolger van de W655A.
Toevallig is die 47W805A ook getest door digitalversus op ghosting time en zoals bij vrijwel elk IPS paneel is die hoger dan bij een VA, in dit geval 19ms (vs 11ms dus voor de 42W705B) ...

Ik zou voor de 50W705/6B gaan maar aangezien het een ~42 inch moet worden, zou ik dan voor de pricewatch: Sony Bravia KDL-42W828B Zwart gaan voor dat kleine prijsverschil en zo laat in het jaar (€50 t.o.v. 42W705B en €20 t.o.v. 42W805B al staat er nu ook een van €545 zie ik).

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 13-07-2015 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JowJoris
apis29 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 01:19:
[...]

47W805A ;). 'Helaas' heeft die helemaal niks te maken met de W805B wat een opvolger van de W685A is; de W705B is de opvolger van de W655A.
Toevallig is die 47W805A ook getest door digitalversus op ghosting time en zoals bij vrijwel elk IPS paneel is die hoger dan bij een VA, in dit geval 19ms (vs 11ms dus voor de 42W705B) ...

Ik zou voor de 50W705/6B gaan maar aangezien het een ~42 inch moet worden, zou ik dan voor de pricewatch: Sony Bravia KDL-42W828B Zwart gaan voor dat kleine prijsverschil en zo laat in het jaar (€50 t.o.v. 42W705B en €20 t.o.v. 42W805B al staat er nu ook een van €545 zie ik).
Wat is dan het verschil tussen 805 en de 828 want de 828 is moeilijk te bestellen online zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JowJoris schreef op maandag 13 juli 2015 @ 01:32:
[...]

Wat is dan het verschil tussen 805 en de 828 want de 828 is moeilijk te bestellen online zie ik.
Enige voordeel wat ie zou moeten hebben is dat de LED Motion functie (Impulse Mode) minder beeld 'flicker' (knipperend) zou moeten geven (bij 805 zelfde als op 705). Dit kan je gebruiken om Motion Blur te verminderen maar gaat wel ten koste van de beeldhelderheid; eigenlijk alleen bruikbaar in het donker ... Eigenlijk overbodig maar misschien om achter de hand te hebben. Bij de nieuwe modellen kan je het beter instellen (43W755C en 43W805C) alleen die zijn pas uit en nog aan de dure kant ... (en hogere input lag maar nog steeds acceptabel)
All black frame insertion techniques incur some brightness loss and introduce flicker: after all, new black frames are added in-between the original video frames to “reset” our retinal persistence and deliver clearer perceived motion. On the Bravia KDL-42W705B though, the algorithm was too aggressive: with [LED Motion Mode] enabled, we only managed to extract a highest luminance of 36 cd/m2 even with [Backlight] and [Contrast] cranked up to max; and the flicker was very noticeable on bright scenes.
A quick paragraph on [Motionflow] “Impulse“, whose black frame insertion algorithm we found to be less aggressive and more user-friendly than the [LED Motion Mode] implemented on the lower-end W705 series. The KDL50W829′s [Impulse] mode evinced less flicker and double image ghosting than the KDL42W705′s [LED Motion Mode], and we managed to extract a higher light output of 49 cd/m2 with [Backlight] and [Contrast] cranked up to “Max“. Sure, it’s still quite dim, but it’s usable for viewers who crave the clearest/ sharpest motion from an LCD.
As suspected, the KDL42W829′s lower Motionflow XR rating meant that Sony’s [Motionflow] motion-compensated frame interpolation (MCFI) control was nowhere to be found in the user menu. There’s one way to increase motion resolution from the LCD baseline of 300 (determined via the horizontally scrolling lines pattern in Chapter 31 of the FPD Benchmark Software test disc) to 1080, and that’s by engaging [LED Motion Mode] which activates black frame insertion (BFI). However, the resultant picture was too dim for this feature to be practical: even with [Backlight] and [Contrast] cranked to “Max“, peak light output from our 42W829 sample dropped to a paltry 27 cd/m2 once [LED Motion Mode] was switched on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JowJoris
apis29 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 01:40:
[...]

Enige voordeel wat ie zou moeten hebben is dat de LED Motion functie (Impulse Mode) minder beeld 'flicker' zou moeten geven. Dit kan je gebruiken om Motion Blur te verminderen maar gaat wel ten koste van de beeldhelderheid; eigenlijk alleen bruikbaar in het donker ... Eigenlijk overbodig maar misschien om achter de hand te hebben. Bij de nieuwe modellen kan je het beter instellen (43W755C en 43W805C) alleen die zijn pas uit en nog aan de dure kant ...

[...]

[...]

[...]
Maakt dat veel uit dat 'flicker' ,want ik zit wel vaak in het donker te gamen. Als het niet erg opvalt de 'flicker' is het toch een overbodige luxe?

De 805 zou ik eventueel morgen al kunnen bestellen bij wehkamp waar ik goede ervaringen mee heb . De 828 daarintegen is alleen te bestellen via 3 sites volgens tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JowJoris schreef op maandag 13 juli 2015 @ 01:45:
[...]

Maakt dat veel uit dat 'flicker' ,want ik zit wel vaak in het donker te gamen. Als het niet erg opvalt de 'flicker' is het toch een overbodige luxe?

De 805 zou ik eventueel morgen al kunnen bestellen bij wehkamp waar ik goede ervaringen mee heb . De 828 daarintegen is alleen te bestellen via 3 sites volgens tweakers.
Als je die functie niet aan zit heb je er sowieso geen last van ;) . Ligt er verder ook maar net aan of je er gevoelig voor bent, denk dat het best mee zal vallen. Ik zie dat Wehkamp ook de 705B heeft, misschien kan je die zelfs eerst nog testen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JowJoris
apis29 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 01:53:
[...]

Als je die functie niet aan zit heb je er sowieso geen last van ;) . Ligt er verder ook maar net aan of je er gevoelig voor bent, denk dat het best mee zal vallen. Ik zie dat Wehkamp ook de 705B heeft, misschien kan je die zelfs eerst nog testen ...
Dan kom je toch weer uit op de wel of geen 3d functie. De testen van beide zijn bijna gelijk en ik denk dat voor die 30 euro extra ik wel een gokje wil wagen om de 3d functie uit te proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JowJoris schreef op maandag 13 juli 2015 @ 02:12:
[...]

Dan kom je toch weer uit op de wel of geen 3d functie. De testen van beide zijn bijna gelijk en ik denk dat voor die 30 euro extra ik wel een gokje wil wagen om de 3d functie uit te proberen. ;)
3D of nóg lagere (/de laagste) input lag is de keus dus ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JowJoris
apis29 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:20:
[...]

3D of nóg lagere (/de laagste) input lag is de keus dus ;) ...
Zal je dat verschil in input lag erg merken eigenlijk?
Via onderstaande sites zijn beide tv's getest en daarbij verschilt de input lag 10ms in het voordeel van de W7.

http://www.homecinemamaga...n-w706b-serie-lcd-led-tv/

http://www.homecinemamaga...b-w805b-serie-lcd-led-tv/

De W8 is alleen gestest met het 50" model, maar dat zou toch eigenlijk weinig verschil qua inputlag moeten opleveren aangezien het hetzelfde paneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De input lag van de Sony's is echt ontzettend laag en stukken beter dan de gemiddelde lcd. Het heeft geen enkele zin om de W7 of W8 te prefereren wat dat betreft dus laat dit onderwerp los; je gaat geen verschil ondervinden. Het enige vraagpunt wat betreft W7 of W8 is of je wel of niet de 3D-functie de moeite waard vind.

Als je echt stof tot nadenken wil: overweeg of je de 50 inch variant wil/kan neerzetten. Deze hebben namelijk een beter paneel dan de 42 inch modellen. Dat lijkt me eerlijk gezegd een veel zinvollere overweging dan nadenken over een verschil in input lag dat je toch niet zult merken.
Pagina: 1