Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met LAN: laptop wel, AP geen signaal op LAN kabel

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:40
Ik heb een lan kabel getrokken naar een bedoelde aansluiting boven de showroom/inpakruimte. Hier wil ik een AP aansluiten om zowel voor laptop als POS verbinding te verzorgen.

AP (smc) gaat niet werken; statuslampje blijft onregelmatig knipperen. Zelfde AP werkt wel op een andere (dichterbij) locatie.
Laptop aan de LAN kabel; gewoon verbinding.
Ander AP zelfde probleem.

Afstand is wat ruim, ik schat 45m en 2x zo'n soort lasblokje gebruikt. Kabel ligt 12m onder de grond door in een verzamelbuis.

Wat zou dit kunnen zijn; maar beter nog: hoe dit op te lossen? Ik wil wel een AP gebruiken omdat de POS oplossing alleen Wifi ondersteund..

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 11:31
Controleer eerst eens met een kabeltester, om zeker te zijn dat de 8 draden contact hebben( ook in de goede volgorde).
Zo nee:
Nieuwe utp kabel of als dat niet lukt de koppel stukjes vervangen door switches.

• the noise
Ok, die tester had ik persoonlijk overgeslagen. Maar een vriend heeft 'em liggen. Switch; halverwege kan ik een hubje/switch plaatsen, dat is een idee :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

the noise schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:32:
...Afstand is wat ruim, ik schat 45m en 2x zo'n soort lasblokje gebruikt. Kabel ligt 12m onder de grond door in een verzamelbuis...
Koop FF een goeie kabel van de juiste lengte; aan beide uiteinden een RJ45 WCD
Je wilt toch niet voor iedere betalende klant in je kelder moeten kruipen om die koppelstukjes weer vast te zetten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Geen 'lasblokjes' gebruiken.

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 11:31
Ik bedoel niet halverwege een switch, koppelstukken moet je beiden vervangen door een switch.

Mooiste is natuurlijk nieuwe kabel en de WandContactDoosjes.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

45 meter werkt niet .. krijg ik ook zo'n cca gevoel bij
Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

Iperf

• the noise
Tnx voor reageren.
Het stuk wat ondergronds gaat geeft enorm storing. Ligt in één verzamelbuis met oa electra; cv & aansturing, waterleiding en nog iets.

Daar zit m'n probleem voor nu.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een normale cat5e(of beter) kabel heeft daar eigenlijk geen last van

heb je ze zelf (verkeerd) geknepen misschien? heb ja cca kabels gebruikt ? die koppestukjes, sja ik gebruik ze soms maar er zijn mensen met slechte ervaring

Iperf

Pagina: 1