Toon posts:

[speaker]Raveland wel betrouwbaar en goed???

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
maar hoe moet ik de condensatoren aansluiten? heppie daar ook een schema'tje voor liggen?
Zoals ik hierboven al zei: bij de woofer de spoel in serie. Bij de tweeter de condensator in serie, de spoel parallel.
Enneh, die filters:
Hoe moet je die aansluiten, en waar zijn ze te koop??
Die koop je gewoon bij speakerland

Ruud (eigenaar) verstuurd onder rembours(f15), maar je kan ook gewoon naar zijn winkel in Oss. Ik weet niet waar je zelf woont, maar het is zeker de moeite waard om er een bezoekje te brengen. Ruud wil je dan ook vast wel ff laten zien hoe je die 3 onderdeeltjes achterop de speakerterminal soldeert. Voor die paar tientjes verschil kan je beter naar een winkel gaan, waar men bereid is je ook goed advies te geven en niet alleen maar een paar units te verkopen. Pas wel op bij Ruud; Een bekende uitspraak van hem: "wat je nu doet is wel leuk, maar als je het echt goed wilt doen". Met als resultaat dat je weer wat poen armer, maar tevreden de zaak uitloopt. Maar jij wilt een budgetspeaker, dus de poot een beetje stijf houden :)
Verder helemaal top!!!
Achja, je moet toch wat. Het is tentamentijd, dus studieontwijkend gedrag alom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik woon in amersfoort, das dus te ver, mar wat bedoel je met serie en parallel?
Ik ga vandaag ff naar de bieb voor die boeken, dus als het daar in staat laat ik het wel weten, anders wil ik het graag weten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.l.r.vanweeghel/mark_filter.gif

Ik heb ff een visaton plaatje aangepast.
L1: De spoel voor de tweeter
C1: De condensator voor de tweeter
L2: De spoel voor de woofer

En hoe bedoel je, dat is te ver? Het is maar een uurtje met de trein. De winkel zit op 3 minuten lopen van het station. Je mailt hem gewoon ff van te voren of hij de spullen heeft en haalt ze op een zaterdag op. Krijg je nog ff wat tips mee, kan je overal nog mooi ff aanzitten en dan ga je weer. Ik vind het altijd wel lache, daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hoe keurig is iemand anders ooit zo bedient op GoT??

Grote klasse!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om mijn eigen speakers te bouwen. Ik heb alleen een iets ruimer budget (ongeveer 600 gulden).

Zelf zat ik te denken aan W250s als woofer.
Welke speaker ik als tweeter neem dat weet ik nog niet.

Maar hoe bereken ik welke spoelen en welke condensatoren ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Met een 25 cm woofer zit je toch al snel aan een 3 weg combinatie..

Er zijn tabellen voor componenten voor kantelpunten met speakers met een bepaalde weerstand (Ohm). Waar je deze kan vinden weet ik niet zo een twee drie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Waar je deze kan vinden weet ik niet zo een twee drie..
online?

hier?(kijk bij crossover)
of hier?
en nog een
in het nederlands

spass damit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Mooi topic is dit, erg leerzaam, mijn complimenten. Jammer dat Jag geen pluimpjes kan geven ofzo, dat je bij elke poster zijn pluimpjes rating kan zien. Want dan had Lampje er al wel wat verdiend hier :)

Dit is misschien offtopic, maar als je ongeveer een budget van F1200,- hebt. Wat voor wooferdrivers van Visaton zouden jullie dan aanraden? Zomaar een vraag hoor, hoef geen uitgebreid antwoord ofzo. Is ook maar een idee.

Nog een vraagje voor Lampje; Wat voor opleiding doe jij momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb geen ervaringen met woofers, die niet als budget klasse aangemerkt worden. Echter, met de keuze voor een Visaton instapper en een GOEDE tweater ga je zo naar een totaalprijs van 1000 pieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dit is misschien offtopic, maar als je ongeveer een budget van F1200,- hebt. Wat voor wooferdrivers van Visaton zouden jullie dan aanraden? Zomaar een vraag hoor, hoef geen uitgebreid antwoord ofzo. Is ook maar een idee.
1200 gulden is een heel mooi budget. En er is niemand die je VERPLICHT om visaton te kopen. Je kan dan al heel mooie kits kopen van de bekende DIY-zaken
Remo
speakerland
Speaker&Co
Nog een vraagje voor Lampje; Wat voor opleiding doe jij momenteel?
Technische bedrijfskunde aan de universiteit Twente. Ondertussen ben ik al heel-veelste-jaars.

Wat is TBK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 13:34

Jag

Op donderdag 28 juni 2001 12:29 schreef Yokozuna het volgende:
Mooi topic is dit, erg leerzaam, mijn complimenten. Jammer dat Jag geen pluimpjes kan geven ofzo, dat je bij elke poster zijn pluimpjes rating kan zien. Want dan had Lampje er al wel wat verdiend hier :)
Oh nee? Ik heb net Wekkel en Lampje een positieve note gegeven :)
Op donderdag 28 juni 2001 18:53 schreef Lampje het volgende:
Technische bedrijfskunde aan de universiteit Twente. Ondertussen ben ik al heel-veelste-jaars.

Wat is TBK?
Ow, grappig, een vriend van mij doet ook TBk in Twente, wordt 3e jaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.niehoff.nl <-- Professioneel geluid voor een goeie prijs! Dynacord is goed en Electro Voice!!! Kost wat daar dan heb je ook wat! Tenminse 100x beter als die Conrad shit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik geloof dat hij het PA stadium al gepasseerd is, topic lezen kan geen kwaad hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Oh nee? Ik heb net Wekkel en Lampje een positieve note gegeven
Yiiieeehaaaa :)

(is dat gunstig, een pos. note?)
Ik geloof dat hij het PA stadium al gepasseerd is
Ik ben eigenlijk ondertussen wel een beetje nieuwsgierig wat Markje aan het doen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Op vrijdag 29 juni 2001 00:33 schreef Lampje het volgende:

[..]

Yiiieeehaaaa :)

(is dat gunstig, een pos. note?)
[..]

Ik ben eigenlijk ondertussen wel een beetje nieuwsgierig wat Markje aan het doen is...
Nou ja, het geeft je wat krediet voor het geval je een keer iets stoms doet.
En verder kan het helpen als je mod wil worden, maar dan moet je eigenlijk wel een hele lijst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mark, wat ben je nu van plan te gaan bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om een speakersysteem te bouwen *D

Nee, een 2weg met de w130 en de dt94, met de filters, baspijp en de rest van de zooi die mij aanbevolen is, als ie klaar is zet ik wel wat pics on the web.

Maar, eerst ff wat geld verdienen bij de ptt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op donderdag 28 juni 2001 18:53 schreef Lampje het volgende:

[..]

1200 gulden is een heel mooi budget. En er is niemand die je VERPLICHT om visaton te kopen. Je kan dan al heel mooie kits kopen van de bekende DIY-zaken
Ik zie bij Remo staan: AlCone Davis luidsprekerkasten
Davis Aktieve subwoofer, Seas, Manger, Schallwandler, Focal, Morel, Audax, Eton,
Dynaudio, Thiel & Partner, Davis car audio,
ScanSpeak, Philips, Vifa, Kef

MEt meer dan 80% heb ik gene ervaring, welk(e) merk(en) zou jij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zie bij Remo staan: AlCone Davis luidsprekerkasten
Davis Aktieve subwoofer, Seas, Manger, Schallwandler, Focal, Morel, Audax, Eton,
Dynaudio, Thiel & Partner, Davis car audio,
ScanSpeak, Philips, Vifa, Kef
Eigenlijk alles wel, maar wat het meest geschikt voor jouw budget zou zijn: Vifa, peerless en focal.

Waarbij ik verwacht dat Vifa de meeste keus voor jou geeft. Kijk ook maar eens bij de bouwpakketten bij speaker&Co en speakerland. Scanspeak is uitermate goed (Raad eens wat ik heb....), maar met scan-speak spullen valt voor 1200 net niks te doen. Het kan wel, maar met Vifa kom je beter uit. En je mag niet vergeten dat Vifa (en peerless en focal) uitermate goede merken zijn. Ga maar eens kijken wat een Focal zuiltje kost en welke units daarin zitten. Word je meteen duidelijk wat zo leuk is aan zelfbouw!
Voor 1200 piek kan je Gradient en cost-effective wel skippen. Je hebt genoeg geld om je uit te leven met Vifa. De meest traditionele aanrader is de 17wp-200. Die doet het altijd goed, een echte klassieker. Kombineer dat me teen leuke tweeter (HT-300) en je hebt een monitor waar je U tegen zegt. Zoek maar eens op internet, hoeveel mensen wel niet een DIY projectje met die woofer hebben gedaan. En het komt altijd goed. "de celeron in de DIY-speakerbusiness". Hij heet trouwens in amerika iets anders. Iets van p17wj-00-08. Zoek daar maar eens op, met altavista oid. Dan krijg je wel een indruk wat je met dit woofertje allemaal kan doen... En dat voor 130 piekjes :) Ikzelf heb net een aanbieding gekregen voor de p17wg0008. Ik heb er meteen 5 van gekocht. Het verschil zit hem in de magneet: de G geeft aan dat er een kleinere magneet aan zit. (G is 240 gram, J is 415 gram). Maar ik heb er wel 5 voor de prijs van 1 >:) Jij mag een gok doen wat er in mijn toekomstige home theater speaker gaat komen :9
Pagina: 1 2 Laatste