Enorme storing met lekkende gebruikersgegevens bij Steam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat ik spontaan uitkwam in de account van een wildvreemde.
Wat nazoekingen gedaan en op Reddit blijkt dat dit een enorm probleem is.

zie ook: https://www.reddit.com/r/..._someone_random_on_steam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:00

markvt

Peppi Cola

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, had ik niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een apart topic hiervoor wordt wel gewaardeerd lijkt mij.
Dit is een behoorlijk serieus probleem, er ligt erg veel persoonlijke data op straat atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:49:
[...]

Dit is een behoorlijk serieus probleem, er ligt erg veel persoonlijke data op straat atm
Dat leek mij ook. Mochten mensen hier willen reageren, dan merken we het wel.

Overigens hebben ze na ongeveer anderhalf uur Steam offline gezet.

Ik vind het erg toevallig dat het net op kerstmis, als alle medewerkers weg zijn, gebeurt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
[...]

Laten we hier aub niet meedoen met de massahysterie die veelal gebaseerd is op een paar screenshots waarvan niet eens zeker is in hoeverre ze allemaal echt zijn.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Nnoitra schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:37:
[...]

Laten we hier aub niet meedoen met de massahysterie die veelal gebaseerd is op een paar screenshots waarvan niet eens zeker is in hoeverre ze allemaal echt zijn.
Die screenshots waren wel echt, heb zelf ook in een aantal accounts gezeten.
http://www.theverge.com/2...ay-sale-security-problems

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is eindelijk een reactie van Valve:
https://steamcommunity.co...rum/0/458604254431478327/
Account information incorrect
We've gotten reports that people sometimes see other people's account information on the account page. Valve has been made aware of this and are working on a fix.

Some frequently asked questions:
- No, Steam is not hacked

- Creditcard info and phone numbers are, as required by law, censored and not visible to users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Hoe zit het eigenlijk als je 2fa aan hebt staan, kan een ander dan nog met je account aan de haal?

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nnoitra schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:37:
[...]

ik kwam er zelf achter dat dit zo was en heb het ook zelf gezien. Ik heb ook wat screenshots, die ik vanwege privacy niet zal plaatsen. Het is zeker niet verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Die reactie staat er al een tijdje en is niet van valve of steam maar van een Steam Community-moderator.
Oftewel; zoveel zegt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16
Dat is geen reactie van Valve maar van een steam community moderator dus dat is niet echt betrouwbaar. Zo lang het niet van een medewerker van Valve komt zou ik het met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ADDG schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:43:
[...]

Dat is geen reactie van Valve maar van een steam community moderator dus dat is niet echt betrouwbaar. Zo lang het niet van een medewerker van Valve komt zou ik het met een korreltje zout nemen.
Oh, ok, jammer.

ik vind nog dit:

http://www.pcgamesn.com/s...y-and-more-info-at-random

en een aardige blog van SteamDB: https://steamdb.info/blog/recent-caching-issues-on-steam/

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Hmm lullig dat dit precies met Kerst gebeurt, zullen niet veel mensen aanwezig zijn daar. Wel een groot probleem als ze daadwerkelijk persoonsgegevens laten zien :-x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Strunkie schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:40:
Die screenshots waren wel echt, heb zelf ook in een aantal accounts gezeten.
http://www.theverge.com/2...ay-sale-security-problems
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:42:
ik kwam er zelf achter dat dit zo was en heb het ook zelf gezien. Ik heb ook wat screenshots, die ik vanwege privacy niet zal plaatsen. Het is zeker niet verzonnen.
Als het inderdaad gaat om een caching probleem, wat vooralsnog het geval lijkt te zijn, dan is er alleen maar informatie te zien van mensen die daadwerkelijk die pagina's hebben bezocht.
Ben je niet met je account op een pagina geweest waar die informatie staat, dan kan die pagina ook niet in de cache zitten.

Ook heb ik niet gezegd dat het verzonnen is, maar er is veel incorrecte en verzonnen informatie online gezet.
Van gephotoshopte screenshots tot verhalen dat een kennis van een kennis een game heeft gekocht die nu aan iemand anders zijn account is gekoppeld.

En het trieste is, het gros van de mensen neemt alles wat op het internet staat voor waar aan en gaan dat ook weer her en der verkondigen en als het even kan dikken ze het nog een beetje aan ook.
Zo voed je de 'massahysterie'.

[ Voor 18% gewijzigd door Nnoitra op 25-12-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Ondanks dat het echt slecht is dat het uberhaupt kan, is er nog niet heel veel aan de hand.
CC gegevens zijn afgeschermd, alleen de laatste 2 cijfers zijn zichtbaar. Telefoonnummers zijn ook afgeschermd, de laatste 4 cijfers zichtbaar. Mailadres is wel helemaal zichtbaar.

Voor de zekerheid kan je je Paypal account ontkoppelen van Steam. Dit wel ff via de Paypal site doen en niet via Steam en verder gewoon ff afwachten hoe snel ze het gaan fixen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:30:
[...]

Ik vind het erg toevallig dat het net op kerstmis, als alle medewerkers weg zijn, gebeurt.
Het lijkt me héél sterk dat Valve gedurende de grootste sale van het jaar geen medewerkers beschikbaar heeft. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:57:
[...]

Het lijkt me héél sterk dat Valve gedurende de grootste sale van het jaar geen medewerkers beschikbaar heeft. ;)
Goed punt. Ik vond wel dat het erg lang duurde voordat de boel offline ging. Misschien zat GabeN nog aan de kerstdis.

Overigens is de boel weer online. Ik ben benieuwd wat de fall-out hiervan gaat zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Lijkt ook meer op een caching probleem als wat anders gezien Steam alleen door een Russische hack groep een ddos op het dak heeft gekregen.

Gewoon wachten op informatie van steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Dang, niemand die ff een leuke game voor me heeft gekocht :(

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
T.net is er snel bij:
nieuws: Steam geeft gebruikers per abuis inzicht in andermans data

Weet iemand of een Ddos caching-problemen kan geven, trouwens?
(Dat er rare timing-issues gebeuren waardoor de webservers en de caching-server niet lekker met elkaar communiceren ofzo?)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Anandus: Alleen als bug lijkt me :)

Mijn vermoeden is dat het een exploit betreft met welke ze gewacht hebben om vandaag een massale aanval mee te doen. Maar dat is puur giswerk

"Now that the issue is resolved, we have even more proof indicating that this was a read-only caching
issue.".

Fingers crossed

[ Voor 27% gewijzigd door MrMonkE op 26-12-2015 00:40 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

bobsquad schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 00:12:
Lijkt ook meer op een caching probleem als wat anders gezien Steam alleen door een Russische hack groep een ddos op het dak heeft gekregen.
Dat sowieso, dat is ook het eerste dat ik zei. Een vriend van me was al min of meer aan het flippen omdat hij andermans data kon inzien en dat zijn creditcardgegevens in gevaar waren of dat mensen op zijn account iets konden kopen. Het leek echter in alles op cachingproblemen waarbij je pagina's van de verkeerde accounts kreeg voorgeschoteld. Het daadwerkelijk posten van data werkte nergens. En van creditcardnummers waren alleen de laatste twee cijfers zichtbaar. :P

Een storm in een glas water, IMO. Onhandig? Zeker. Het huidige drama waard? Nope. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1