Hoever wil je je eigen maatstaven cultiveren en als een reli fundamentalist je dogma's dwingend gaan opleggen??
Zou ik zo'n sig kiezen??
Nee zeker niet, maar laat anderen vooral anders zijn dan ik en weer anderen anders dan zij zijn.
Voor mij zit er wel enig verschil in persoonlijke weging als ik de volgende zinnen vergelijk:
- 1-Godallemachtig, er zijn wéér zeven kinderen verdronken voor de kust van Griekenland.
- 1-Godallemachtig, ik typte net per ongeluk twee keer hetzelfde woord.
Het ene kan ik goed begrijpen en het andere valt onder de noemer van iemand die aan aanstelleritis lijdt.
Het laatste is ook maar een mening en ik zou er bij een 'passant gebruik' niet iemand voor wakker maken.
Als het chronisch ondoelmatig wordt dan zou ik zeggen dat het van mij best iets minder hyper kan.
Of het minder
móet is dan weer niet aan mij en ik zou het ook niet waarderen als zoiets reactionair afgedwongen wordt.
Als ik mij aan zoiets stoor dan kan ik gewoon doorlopen zonder te zeuren.
Ja er zijn grenzen, zoals het in elkaar trappen van een bushokje, maar als iemand verbaal en dus pijnloos de puber wilt uithangen dan gaat dat vanzelf een keer over.
Ook zonder een verstikkende bemoeienis van instituties.
Als zoiets toch pijn doet, dan komt dat door je eigen keuzes en gedachten, het is niet anders.

Waarom hij vindt dat wij moeten weten dat een jointje lekker of belangrijk is, snap ik ook niet helemaal. Is stoer misschien om dat in je onderschrift te vermelden.
Ik snap niet waarom jointjes in dezelfde categorie als vloeken in de kerk moeten vallen, is dit niet gewoon een klein beetje benepen en intolerant gedacht??
Laat de godvrezende Bible Belt vooral blijven waar die nu is en ons niet lastig vallen met hun strikt dogmatische uitgangspunten en claustrofobische beperkingen voor een gehele samenleving, nu wij ons net bevrijd hebben van dat eeuwenlang beklemmende juk.