Kan ik in veel gevallen begrijpen.
onbeschaafd,
Als je vloeken al onbeschaafd vindt, wat denk je dan van:
oorlog, terrorisme, jihad, crimineel geweld, witteboordencriminaliteit, winkeldiefstal, of beter:
dagelijks afgezet worden door grote bedrijven door veel te dure producten te kopen, de verhouding tussen inkomens, hoe we met migranten omgaan, invasie op onze privacy, het betreden van grijze zones uit winstbejag.
Allemaal dingen die we als mensheid dagelijks doen, sommige illegaal, andere legaal - maar jij besteedt je tijd hier om op een forum te komen klagen over vloeken?
niet netjes,
Begrijpelijk.
aanstootgevend,
hangt af van persoon tot persoon
kwetsend
idem.
en Tweakers onwaardig.
Wie ben jij om daarover te oordelen?
Tweakers is een weerspiegeling van een deel van de maatschappij en, los van het feit dat veel mensen zich online enigzins anders gedragen dan in het echt, denk ik dat het op het vlak van vloeken hier best een eerlijke weerspiegeling is.
Met andere woorden, je bent bezig met een heilige moraaloolog en je probeert je eigen moraal af te dwingen van een (volgens beperkte representatie in dit topic) overgrote meerderheid. Om even een overdreven maar niet onterechte vergelijking te maken: Jihadi's willen ook hun wetten/moraal en godsdienst opdringen.
Ik kan je dus maar aanraden om je vermoedelijk godsdienstig geïnspireerde queeste te stoppen en je spreekwoordelijke andere wang aan te bieden. Bovenal denk ik dat je, als ik gelijk heb, je eigen waarden van tolerantie hier met voeten treedt.
Ik mis in je lijstje hierboven eigenlijk het belangrijkste woord waar ik enige vorm van terechtwijzing zou over kunnen aanvaarden: buitenproportioneel.
Als de persoon in kwestie zowat elk woord afwisselde met een vloek of krachtterm, dan zou ik een vraag aan die persoon tot omzichtiger omspringen best kunnen begrijpen.
Een tweede item die ik zou kunnen aanvaarden vind ik ook in de aangedragen bron niet terug: benadelen/aanvallen/... van een persoon of deel van de bevolking.
Dus wat mij betreft: take your holy war elsewhere. De maatschappij zit nu eenmaal zo in elkaar en Tweakers is niet het beginpunt waarop je op dat vlak het verschil kan/zal maken.
[
Voor 3% gewijzigd door
H!GHGuY op 25-12-2015 22:52
]