Behalve ALS er iets afbreekt , dan is lijm je redding .... solderen leek niet te werken
Whohoo, eindelijk verzonden vandaag 
Hoe lang duurde het bij diegene die die dingen al dagen aan het teasen zijn
?

Hoe lang duurde het bij diegene die die dingen al dagen aan het teasen zijn
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Leuk spul, ga er ook een zooitje van bestellen (ook wat dingen anders dan star wars
) Tangetjes heb ik nog wel liggen, geduld niet echt dus ben benieuwd hoeveel ik er afmaak. 
Edit: Toch wat star wars besteld, plus wat vliegtuigen en tankjes. Ben benieuwd.
Edit: Toch wat star wars besteld, plus wat vliegtuigen en tankjes. Ben benieuwd.
[ Voor 18% gewijzigd door EcoR op 03-01-2016 12:23 ]
Sow, ook net m'n eerste bestelling geplaatst. Opera van Sidney en Bur Khalifa, ik heb niet zoveel met Star Wars
Zat er al langer naar te kijken, maar dit topic heeft me over gehaald
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Nee, dan heb je niet zoveel ván Star Wars
Alles is uiteraard welkom hier , het is ook geen Star Wars topic
Die AT-ST heeft me wel een paar keer doen vloeken inmiddels , die heeft echt veel kleine onderdelen , en als je dan flink op weg bent en er achter komt dat er wat fout zit (dus alles weer los moet pielen) helpt ook niet mee
Die AT-ST heeft me wel een paar keer doen vloeken inmiddels , die heeft echt veel kleine onderdelen , en als je dan flink op weg bent en er achter komt dat er wat fout zit (dus alles weer los moet pielen) helpt ook niet mee

Omdat ik zelf ook niet zoveel met Star Wars heb, heb ik voor mezelf 2 andere modellen besteld:
Een SR71
Een Apache
Nu zat ik gisteravond nog wat te kijken en ze hebben zelfs modellen van wapens
M82A1 en van een vliegdekschip
Een SR71
Een Apache
Nu zat ik gisteravond nog wat te kijken en ze hebben zelfs modellen van wapens
M82A1 en van een vliegdekschip
Boullie
De Millennium Falcon zit ook in elkaar , moet je nog beginnen met deze bouwpakketjes en heb je ook deze dan kun je hier goed mee beginnen , vergeleken met de AT-ST is deze wel erg makkelijk

ps ik ben ook benieuwd naar toevoegingen van andere modellen buiten Star Wars om , ooit heb ik deze allemaal klaar en dan moet ik toch met wat anders verder
Vandaag ook een handig setje (antistatische) pincetten binnen gekregen , goede kwaliteit zeker voor dat geld ! en ook handig voor ander gepruts later

ps ik ben ook benieuwd naar toevoegingen van andere modellen buiten Star Wars om , ooit heb ik deze allemaal klaar en dan moet ik toch met wat anders verder

Vandaag ook een handig setje (antistatische) pincetten binnen gekregen , goede kwaliteit zeker voor dat geld ! en ook handig voor ander gepruts later

[ Voor 31% gewijzigd door Cardwizard op 06-01-2016 00:27 ]
Wat ik niet precies uit dit topic kan opmaken, kopen jullie die modellen via Ali Express evenals het gereedschap? Of via http://www.innovatoys.com/starwars?
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Via AliExpress inderdaad maar eigenlijk overal wel vandaan (eBay etc. etc.) staat volgens mij wel een paar keer aangegeven hier dat het meeste bij AliExpress vandaan komt , daar zijn alleen niet alle modellen te vinden en die zul je dus elders moeten zoeken
[ Voor 22% gewijzigd door Cardwizard op 08-01-2016 10:19 ]
Cool, ik heb inmiddels ook wat modellen en gereedschap besteld. Soort van terug naar de jaren dat ik modellen van plastic in elkaar bouwde. Nostalgie.cardwizard schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:09:
Via AliExpress inderdaad maar eigenlijk overal wel vandaan (eBay etc. etc.) staat volgens mij wel een paar keer aangegeven hier dat het meeste bij AliExpress vandaan komt , daar zijn alleen niet alle modellen te vinden en die zul je dus elders moeten zoeken
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Star Wars of ook andere ?Arethusa schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:13:
[...]
Cool, ik heb inmiddels ook wat modellen en gereedschap besteld. Soort van terug naar de jaren dat ik modellen van plastic in elkaar bouwde. Nostalgie.
Vandaag trouwens bericht gekregen van de verkoper op AliExpress dat de overige modellen niet geleverd kunnen worden , dat is wel jammer

Met een kruis er door heb ik in huis , de rest wil ik er eigenlijk nog wel bij hebben
[ Voor 76% gewijzigd door Cardwizard op 08-01-2016 15:56 ]
Vroeger had ik de Nebukadnezar uit de Matrix, een onderzeeer en nog meer modellen van "Revell" (meen ik mij te herinneren).cardwizard schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:37:
[...]
Star Wars of ook andere ?
Vandaag trouwens bericht gekregen van de verkoper op AliExpress dat de overige modellen niet geleverd kunnen worden , dat is wel jammer
[afbeelding]
Met een kruis er door heb ik in huis , de rest wil ik er eigenlijk nog wel bij hebben
Via AliExpress heb ik nu enkele Star Wars modellen besteld.
Heb je de AT-ST ook goedkoop van Aliexpress kunnen regelen, of heb je daar ergens anders wat meer voor betaald? Ik heb tot nu toe dezelfde collectie als jij, minus de AT-ST duscardwizard schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:37:
[...]
Star Wars of ook andere ?
[afbeelding]
Die heb ik op eBay gekocht (Duitsland) iets van 13 euro inc verzenden voor betaald
Zavvi had laatst een leuke aanbieding , 3 voor 25 euro maar helaas hadden ze nog maar 3 modellen en 1 daarvan had ik al , dus niet gedaan
Zavvi had laatst een leuke aanbieding , 3 voor 25 euro maar helaas hadden ze nog maar 3 modellen en 1 daarvan had ik al , dus niet gedaan
Bij de conrad hebben ze ook een aantal van de originele, voor ik meen 11 of 12 euro per stuk? En hebben ze daar ook niet een "bestel voor XX euro en krijg gratis verzenden" actie?
'Gratis levering vanaf € 25,- met iDEAL'TFDev schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:58:
Bij de conrad hebben ze ook een aantal van de originele, voor ik meen 11 of 12 euro per stuk? En hebben ze daar ook niet een "bestel voor XX euro en krijg gratis verzenden" actie?
Dus net niet met twee bestellingen.. Maarja, dan doe je er eens setje meuk bij voor een paar euro. (kleine glaszekeringen bijv, uit ervaring
Maar nette vondst, alleen jammer dat ze ze pas over 7 dagen verwachten
[ Voor 13% gewijzigd door MusicAddict op 08-01-2016 20:34 ]
welke verkoper is het? Scheelt weer hopeloos gewacht op iets wat uiteindelijk tegenvalt..
http://s.aliexpress.com/aqqUzaYf
Volgens mij verkopen ze allemaal exact hetzelfde spul
De Duitse verkoper op eBay : metal-earth-shop is ook een aanrader , daar heb ik de AT-ST gekocht en heeft de overige modellen (en meer) ook
Volgens mij verkopen ze allemaal exact hetzelfde spul
De Duitse verkoper op eBay : metal-earth-shop is ook een aanrader , daar heb ik de AT-ST gekocht en heeft de overige modellen (en meer) ook
[ Voor 45% gewijzigd door Cardwizard op 08-01-2016 20:45 ]
Zullen ze zelf wel uit China laten komenMusicAddict schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:32:
[...]
..., alleen jammer dat ze ze pas over 7 dagen verwachten
Ik vind het namelijk wel opvallend dat ze exact dezelfde modellen verkopen als op AliExpress en niet de modellen die ook op AliExpress ontbreken.
Maar ze verkopen het toch echt als 'Metal Earth'.. Dus verwacht wel van conrad dat ze ook daadwerkelijk de 'echte' verkopen.cardwizard schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:49:
[...]
Zullen ze zelf wel uit China laten komen![]()
Ik vind het namelijk wel opvallend dat ze exact dezelfde modellen verkopen als op AliExpress en niet de modellen die ook op AliExpress ontbreken.
Die 7 dagen was maar bij een tweetal van de versies. Meer metal earth modellen hebben ze ook zie ik nu.
Let op de knipoog
Denk niet dat ze het kunnen maken om "imitatie" onder de originele naam te verkopen .
Imitatie is een groot woord trouwens , heb beide gehad en het enige verschil is uiteraard verpakking en de naam die ontbreekt bij sommige modellen op het voetje , kwaliteit of materiaal kan ik geen verschil in ontdekken
De bouwtekening is ook wat duidelijker bij de originele trouwens
Denk niet dat ze het kunnen maken om "imitatie" onder de originele naam te verkopen .
Imitatie is een groot woord trouwens , heb beide gehad en het enige verschil is uiteraard verpakking en de naam die ontbreekt bij sommige modellen op het voetje , kwaliteit of materiaal kan ik geen verschil in ontdekken
De bouwtekening is ook wat duidelijker bij de originele trouwens
Niet geziencardwizard schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:16:
Let op de knipoog
Maar krijg de neiging om een aantal echte te halen als die ik besteld heb niet snel binnenkomen. Heb tijd maar heb geen modellen om te maken. First world problems zullen we maar zeggen
[ Voor 19% gewijzigd door MusicAddict op 09-01-2016 00:10 ]
Je kunt natuurlijk de modellen bestellen die niet op AliExpress te koop zijn , volgens mij zijn dat trouwens nieuwe modellen die sinds kort te koop zijn vandaar dat er nog geen imitatie van is , zal later misschien nog wel komen
Wat leuk een topic hierover.
Ik heb er ook wat staan, en koop ze eigenlijk alleen van plekken waar ik ben geweest, dus tot nu toe staat er het World Trade Center NYC, Cable Car uit Frisco, en het White House.
CN Tower is onderweg, evenals de Big Ben.

Ik heb er ook wat staan, en koop ze eigenlijk alleen van plekken waar ik ben geweest, dus tot nu toe staat er het World Trade Center NYC, Cable Car uit Frisco, en het White House.
CN Tower is onderweg, evenals de Big Ben.

Humankind… be both.
2 weken was wat optimistisch rond de feestdagen, ik wacht geduldig verder.J-M-T schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 00:16:
Ik heb vanochtend een aantal modellen besteld samen met het zelfde Ali kniptangetje. Ik heb hier verder nog een circliptang liggen die denk ik wel handig is maar daar moet ik nog achter komen. Zal wel een week of 2 duren voordat ik de bestelling binnen krijg.
Leuk om foto's langs te zien komen. Heb er nog niet echt een beeld bij hoe het nu elkaar gaat maar dat vind ik juist wel leuk. Beetje aanklooien straks.
Er komt ook SW The force Awakens spullen aan september 2016.
Bron ?? Er is toch ook al wat te koopAxente schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:19:
Er komt ook SW The force Awakens spullen aan september 2016.
Oops verkeerd dacht folder van 2016 gevonden te hebben was dus 2015. 266 t/m 269 modellen zijn op the force awakens gericht.

klopt inderdaad , dacht al mis ik nou iets..... vanaf 261 is dus niet op AliExpress te koop , omdat ze nog te nieuw zijn denk ik , zie op de Facebook pagina dat de laatste modellen vanaf 17 december leverbaar waren , inderdaad nog erg vers dus
[ Voor 30% gewijzigd door Cardwizard op 10-01-2016 19:27 ]
Mooi, cardwizard!
TIE Fighter nog in het droogdok?
Mijn TIE Advanced is ook klaar
TIE Fighter nog in het droogdok?
Mijn TIE Advanced is ook klaar

[ Voor 8% gewijzigd door Melkunie op 12-01-2016 20:43 ]
Die moet ik inderdaad nog maken , ook de Destroyer Droid ligt nog te wachten , ben nu op zoek naar zuiltjes van bv acrylaat in verschillende hoogtes om de modellen op te zetten (niet makkelijk voor een leuke prijs), is allemaal zo vlak op deze manier
Zo, dat is snel: 3 januari besteld, 6 januari verzonden, zojuist de melding dat het pakketje op het lokale afhaalpunt klaarligt. Hopelijk vanavond nog tijd om op te halen
Net ook 4 binnen gekregen.
Rappe service
Vanavond eens kijken of ik er 1 in elkaar kan zetten....
Rappe service
Vanavond eens kijken of ik er 1 in elkaar kan zetten....
Haters everywhere but I don’t really care
Er ligt een pakketje bij de Jumbo. Zullen de bouwpakketjes zijn 
Sowieso dat die knaap van de PostNL de vorige keer gewoon een (groter) pakketje halverwege in de achtertuin in het rommelhok heeft gezet, dus ik snap de logica compleet niet. (en ik stond aan de straat te wachten, hij belde maar 1 keer aan)
Flikker dat pakketje dit keer gewoon in de brievenbus, past makkelijk als ik het formaat zie.
Maar ik zie het al, aparte regeling; http://www.webwinkelweblo...tandaard-naar-afhaalpunt/
Nou is dat voor mij nog geen 100 meter lopen, maar toch. Had het gisteren al kunnen hebben

Sowieso dat die knaap van de PostNL de vorige keer gewoon een (groter) pakketje halverwege in de achtertuin in het rommelhok heeft gezet, dus ik snap de logica compleet niet. (en ik stond aan de straat te wachten, hij belde maar 1 keer aan)
Flikker dat pakketje dit keer gewoon in de brievenbus, past makkelijk als ik het formaat zie.
Maar ik zie het al, aparte regeling; http://www.webwinkelweblo...tandaard-naar-afhaalpunt/
Nou is dat voor mij nog geen 100 meter lopen, maar toch. Had het gisteren al kunnen hebben
Werd hier gewoon door brievenbus gedaan 
En vreemd genoeg blijven pakketjes uit China gewoon thuis komen.
Vanavond begonnen aan de Millennium Falcon.
Wel leuk spul, gaat aardig wat tijd in zitten. Spul doet me denken aan RG Gundam modellen, ook 1 groot klikfestijn, zonder lijm, Japanse instructies....
En vreemd genoeg blijven pakketjes uit China gewoon thuis komen.
Vanavond begonnen aan de Millennium Falcon.
Wel leuk spul, gaat aardig wat tijd in zitten. Spul doet me denken aan RG Gundam modellen, ook 1 groot klikfestijn, zonder lijm, Japanse instructies....

Cool, die Gundams heb ik ook een paar gehad. Heb er zelfs nog eentje liggen ergens, denk ik 
Vind de die Metal Earth modelletjes wel een stik lastiger in elkaar te friemelen. Maar da's juist goed.
Vind de die Metal Earth modelletjes wel een stik lastiger in elkaar te friemelen. Maar da's juist goed.
Ik heb het al weer opgegeven voor vandaag, écht geen zin meer.
En ik ben zodanig geduldig, dus dat zegt ook wat over het priegelwerk
Weet wel dat ik de rest van de set niet meer ga kopen, heb al de twijfels of ik deze wel ga afmaken.
En ik ben zodanig geduldig, dus dat zegt ook wat over het priegelwerk
Weet wel dat ik de rest van de set niet meer ga kopen, heb al de twijfels of ik deze wel ga afmaken.
[ Voor 33% gewijzigd door MusicAddict op 14-01-2016 14:09 ]
Toevallig kwam ik een tijdje terug dit topic tegen, ooit wel eens kort iets met modelbouwen gedaan maar meer ook niet. Vooral het verven vond ik teveel gedoe
Ik vond dit er wel gaaf uitzien, en i.c.m. de Star Wars modellen leek het me wel iets om te proberen. Gisteren de pakketjes binnen gekregen en 's avonds begonnen aan het eerste model: R2D2 (niet echt de makkelijkste om mee te beginnen geloof ik maar ach
)
Het heeft even geduurd (uurtje of 4/ 4,5?), maar ik ben best blij met het resultaat
Op naar de volgende!

:edit
Vraagje aan de ervaren bouwers, gebruiken jullie iets van handschoentjes? Ik heb mijn best moeten doen om hier en daar een vingerafdruk weg te poetsen, wat overigens niet geheel is gelukt

Ik vond dit er wel gaaf uitzien, en i.c.m. de Star Wars modellen leek het me wel iets om te proberen. Gisteren de pakketjes binnen gekregen en 's avonds begonnen aan het eerste model: R2D2 (niet echt de makkelijkste om mee te beginnen geloof ik maar ach
Het heeft even geduurd (uurtje of 4/ 4,5?), maar ik ben best blij met het resultaat
Op naar de volgende!

:edit
Vraagje aan de ervaren bouwers, gebruiken jullie iets van handschoentjes? Ik heb mijn best moeten doen om hier en daar een vingerafdruk weg te poetsen, wat overigens niet geheel is gelukt

[ Voor 13% gewijzigd door dnbo op 14-01-2016 14:28 ]
Nee gebruik geen handschoenen , vlekken zitten er wel op maar van een afstand zie je niks daar is het te klein voor
Nou, die Chinezen kunnen niet lezen oid. Bur Khalifa en de Opera van Sidney besteld, en Bur Khalifa en een Japans kasteel ontvangen, waarbij die laatste verpakt was in een doosje van een of andere tank en er alleen een sticker op de doos zat die aangaf dat er iets anders in zou zitten.Ardana schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:02:
Sow, ook net m'n eerste bestelling geplaatst. Opera van Sidney en Bur Khalifa, ik heb niet zoveel met Star WarsZat er al langer naar te kijken, maar dit topic heeft me over gehaald
Nu vind ik het niet zo erg, want ik twijfelde toch al of dat Japanse kasteel wilde hebben, maar slordig is het wel.
Gewoon in de brievenbus gekomen trouwens.
Nu nog tijd zien te vinden om het in elkaar te zetten
De series hebben allemaal dezelfde verpakkingen. Alle Star Wars modellen hebben dezelfde verpakking, en een rits gebouwen hebben dezelfde etc. Ze plakken er inderdaad een sticker achterop met wat het daadwerkelijk is, scheelt weer in de kosten natuurlijkArdana schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:04:
[...]
Nou, die Chinezen kunnen niet lezen oid. Bur Khalifa en de Opera van Sidney besteld, en Bur Khalifa en een Japans kasteel ontvangen, waarbij die laatste verpakt was in een doosje van een of andere tank en er alleen een sticker op de doos zat die aangaf dat er iets anders in zou zitten.
Nu vind ik het niet zo erg, want ik twijfelde toch al of dat Japanse kasteel wilde hebben, maar slordig is het wel.
Gewoon in de brievenbus gekomen trouwens.
Nu nog tijd zien te vinden om het in elkaar te zetten
Humankind… be both.
Deze verpakking was echt overduidelijk voor 1 type tank, niet voor een hele range.
Maar dan nog is het slordig dat ze het verkeerde leveren.
Diezelfde verpakking zat ook om een windmolen hier, dus daar zullen nog wel een stel anderen in zitten ookArdana schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:37:
Deze verpakking was echt overduidelijk voor 1 type tank, niet voor een hele range.
[Edit]
Hm, hier staat ook nog een satelliet op, is dit dezelfde verpakking?

[ Voor 26% gewijzigd door Spike_wolf op 15-01-2016 16:42 ]
Humankind… be both.
Yup, en aan de achterkant staat diezelfde tank nog een keer. Kennelijk dus idd zo de bedoeling, ik vond het wat vreemd 
Maar blijft jammer dat ik wél het verkeerde model geleverd heb gekregen
Edit: laat maar, kennlijk was ik bezopen oid (niet heel onwaarschijnlijk, aangezien ik op 01-01-2016 besteld heb), want ik blijk wel dat Japanse kasteel besteld te hebben
Ok! Ik ga wel kijken hoe het er allemaal uit komt te zien
Edit: laat maar, kennlijk was ik bezopen oid (niet heel onwaarschijnlijk, aangezien ik op 01-01-2016 besteld heb), want ik blijk wel dat Japanse kasteel besteld te hebben
[ Voor 37% gewijzigd door Ardana op 15-01-2016 19:33 ]
Daar hoef je niet bezopen voor geweest te zijn, die Ali site werkt echt belabberd, ik heb daar inmiddels ook al 2 keer verkeerd besteld. Het "kleuren" systeem werkt voor geen meter blijkbaarArdana schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:30:
Yup, en aan de achterkant staat diezelfde tank nog een keer. Kennelijk dus idd zo de bedoeling, ik vond het wat vreemd
Edit: laat maar, kennlijk was ik bezopen oid (niet heel onwaarschijnlijk, aangezien ik op 01-01-2016 besteld heb), want ik blijk wel dat Japanse kasteel besteld te hebbenOk! Ik ga wel kijken hoe het er allemaal uit komt te zien
Humankind… be both.
Van de Star Wars modellen zaten 2 modellen in een andere verpakking dan de rest (zoals de foto hierboven) 1 daar van had zelfs folie over de platen heen ter bescherming
Vandaag een briefje in de brievenbus met het bericht dat m'n pakketje opgehaald kan worden bij de lokale Cigo. Jammer genoeg was die net een kwartiertje dicht toen ik thuis kwam en is die ook morgen gesloten. Maandag gaat het dan wellicht worden, iets voor de alsnog koude winteravonden.
Op met die foto's!!!!!
Kan niet wachten tot mijn volgende weer binnenkomt...
Kan niet wachten tot mijn volgende weer binnenkomt...
Die is er (nog) niet helaaspixels66 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:05:
Heeft iemand trouwens een linkje naar de goedkope China versie van Poe's X-Wing fighter? Ik vind alleen de gewone X-Wing met 4 ronde motoren ipv 4 halve ronde motoren..
Da's jammer.. Over 3 maanden ga ik naar de VS, en dan neem ik deze mee naar huis (heel gaaf!!) :

$20 inclusief verzenden uit Amerika (MSRP is 19.99):pixels66 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:09:
Da's jammer.. Over 3 maanden ga ik naar de VS, en dan neem ik deze mee naar huis (heel gaaf!!) :
[afbeelding]
http://www.ebay.com/itm/F...45a1e5:g:TsUAAOSwJcZWcA0W
Ik had 'm al gezien ja, maar ik wacht nog even tot de vakantie, dan heeft het wat meer waarde voor mij..
Heeft iemand hier een tip hoe ik dat kleine radar dingetje op de Millenium Falcon mooi rond krijg? Het lijkt bij mij helemaal nergens op, en hoe langer ik het probeer, hoe lelijker het wordt..
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Ik geloof dat ik die rond een ronde naaldvijl heb gerold. Misschien dat de punt van een potlood ook goed werkt?
Ik heb hem langs de achterkant van een penseel grotendeels de goede vorm gegeven, daarna met een smalle pincet stukje voor stukje handmatig verder gebogen tot hij netjes rond was.
Humankind… be both.
De "nieuwe" millennium falcon met vierkante schotel is nu ook verkrijgbaar (origineel)
Levering binnen. 

Ben nu begonnen met de AT-AT.
Edit:
En vanmiddag afgemaakt. Ik ben nooit van het model bouwen geweest maar ik kan me hier wel mee vermaken.

Edit:
En vanmiddag afgemaakt. Ik ben nooit van het model bouwen geweest maar ik kan me hier wel mee vermaken.

[ Voor 44% gewijzigd door J-M-T op 19-01-2016 15:50 ]
Wat een vreemde verpakkingen, zijn dat die China versies??
Komen van AliExpress. Aan de achterkant zit een sticker met het model, verder geen idee. Ik ga er vanuit dat er een boel imitatie soorten zijn.
daar heb ik er ook wat van , en deze zoals eerder te zien in het topicpixels66 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:21:
Wat een vreemde verpakkingen, zijn dat die China versies??
Zijn ze zeker! Al blijft er alleen een envelopje over dus die verdwijnt in de vuilnisbak.Melkunie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:38:
Ik vind ze wel mooi! Ik heb zelf andere van AliExpress gekregen.
Eentje in de linker, de rest in de rechter variant. De rechter heeft ook allemaal stickers op de achterkant met het model.
[afbeelding]
Ik wilde je nog zeggen dat ik je avatar zo tof vind.cardwizard schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:38:
[...]
daar heb ik er ook wat van , en deze zoals eerder te zien in het topic
[ Voor 39% gewijzigd door J-M-T op 19-01-2016 19:48 ]
Tja, da's bij de mijne ook allemaal, alleen een envelopje en instructiepapiertje. Geen idee waarom ik die stapel nog heb liggen
Nu ook eindelijk binnen (eigenlijk 2 weken geleden al, was me ontgaan dat PostNL blijkbaar pakketjes uit China niet meer aflevert maar op postkantoor dumpt).J-M-T schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:00:
Levering binnen.
[afbeelding]
Edit:
[afbeelding]
Nu staat er dat je sommige verbindingen moet 'twisten' ipv omklappen, maar met de pincet die ik erbij heb besteld krijg ik dat niet voor elkaar, het pinnetje glipt er doorheen.
Twisten jullie ook? En met welke tool gaat dat goed?
Wat een priegelwerk trouwens!
Ik heb hier en daar een paar lipjes gedraaid, om te kijken of dat sterker was, of omdat ik echt geen ruimte had om te buigen, maar ik geloof dat ik van alles wat ik nu heb staan 98% van de lipjes gebogen heb, werkt prima zolang je een beetje logisch nadenkt en ze de juiste richting op buigt voor maximaal effectCyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:02:
[...]
Nu ook eindelijk binnen (eigenlijk 2 weken geleden al, was me ontgaan dat PostNL blijkbaar pakketjes uit China niet meer aflevert maar op postkantoor dumpt).
Nu staat er dat je sommige verbindingen moet 'twisten' ipv omklappen, maar met de pincet die ik erbij heb besteld krijg ik dat niet voor elkaar, het pinnetje glipt er doorheen.
Het draaien heb ik gewoon met m'n pincet gedaan, maar de pincet die ik gebruik is goed sterk en van een degelijke kwaliteit, dus your milage may vary
Misschien als je de pincet een wart slag draait ofzo? Dus hem niet in het verlengde van het lipje laten lopen maar er haaks op.
Humankind… be both.
Pincet die ik via AliExpress erbij had kan inderdaad niet goed omgaan met een kwartslag draaien, daar gebruik ik een kleine puntbektang van de action voor (2,5 euro voor 3 tangetjes geloof ik). Zeker aan de binnenkant van de modellen vind ik het kwartslag draaien zorgen voor sterkere verbindingen dan ombuigen, dan blijft er soms toch een beetje speling op zitten (ligt waarschijnlijk volledig aan mijn gebrek aan geduld om het helemaal netjes te doen
)
Verder ben ik er niet heel goed in; Ik heb al twee modellen gesloopt tijdens het bouwen door iets teveel kracht te zetten op bepaalde punten. Op zich niet erg voor die 3,5 euro per model via AliE, maar toch jammer. Nu even moed verzamelen om het model van het drumstel te gaan maken (ronde dingen buigen valt me behoorlijk tegen om dat netjes te doen).
Verder wel leuk om op een regenachtige dag te doen, ben toch zo weer een paar uurtjes zoet per model.
Verder ben ik er niet heel goed in; Ik heb al twee modellen gesloopt tijdens het bouwen door iets teveel kracht te zetten op bepaalde punten. Op zich niet erg voor die 3,5 euro per model via AliE, maar toch jammer. Nu even moed verzamelen om het model van het drumstel te gaan maken (ronde dingen buigen valt me behoorlijk tegen om dat netjes te doen).
Verder wel leuk om op een regenachtige dag te doen, ben toch zo weer een paar uurtjes zoet per model.
[ Voor 16% gewijzigd door EcoR op 30-01-2016 00:50 ]
Ik draai ze nooit. Keertje geprobeerd, beviel me niet. Neem echter wel de tijd om de lipjes zo goed en strak mogelijk om te buigen en dat scheelt.
Ik gebruik er zelf een punttang met een hoek voor. Met fijne punt, wordt ook wel gebruikt voor circlips.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:02:
[...]
Nu ook eindelijk binnen (eigenlijk 2 weken geleden al, was me ontgaan dat PostNL blijkbaar pakketjes uit China niet meer aflevert maar op postkantoor dumpt).
* Belindo meldt zich
Ik ben altijd al fan geweest van 3D bouwpakketjes. Van de bekende Revell modelbouwpakketten (waarbij schilderen m'n zwakke punt is), via een hoop 3D Crystal Puzzles naar de Nano Blocks en wat houten bouwpakketten.
Nu heb ik deze week voor m'n verjaardag van mijn vrouw
twee pakketjes van Metal Earth gekregen. De Titanic en de Notre Dame (van de IConx serie). Ik had niet eerder gehoord van deze pakketjes, maar ik ben zéér verrast. Als ik dit eerder geweten had 
Ik ben met de Titanic begonnen, met alleen een pincet. Maar voor de Notre Dame heb ik eerst maar even een mooi setje met verschillende tangetjes gehaald. Die van de Big Bazar/Action hadden mij iets teveel ruimte tussen de bekjes om die kleine lipjes goed te kunnen grijpen, dus dan maar even gelijk een duurder setje.
De Titanic is af, de Notre Dame is voor het weekend. Maar mijn vrouw heeft als test net nog een imitatie via AliExpress besteld (
). Ikzelf ga zo de R2D2 via Ebay bestellen in China, wederom als test om even kwaliteit/verzending te proberen.
De twee voor m'n verjaardag zijn echter de originele Metal Earth, via Bol.com besteld en verzonden. Verzending had beter gekund, helemaal NL<>NL, een hoekje van het envelopje was verbogen waardoor de twee plaatjes metaal ook waren gebogen. Gelukkig heeft dit voor het uiteindelijke resultaat geen invloed gehad. Vandaar dat ik ook wel uit China eens wil bestellen. De Notre Dame zit in een betere verpakking (soort doosje met klepje en doorkijkvenster).
Binnenkort maar eens een nieuwe plank vrijmaken in de boekenkast voor deze metalen modellen. Ik = verkocht
Pics or it didn't happen:
Ik ben altijd al fan geweest van 3D bouwpakketjes. Van de bekende Revell modelbouwpakketten (waarbij schilderen m'n zwakke punt is), via een hoop 3D Crystal Puzzles naar de Nano Blocks en wat houten bouwpakketten.
Nu heb ik deze week voor m'n verjaardag van mijn vrouw

Ik ben met de Titanic begonnen, met alleen een pincet. Maar voor de Notre Dame heb ik eerst maar even een mooi setje met verschillende tangetjes gehaald. Die van de Big Bazar/Action hadden mij iets teveel ruimte tussen de bekjes om die kleine lipjes goed te kunnen grijpen, dus dan maar even gelijk een duurder setje.
De Titanic is af, de Notre Dame is voor het weekend. Maar mijn vrouw heeft als test net nog een imitatie via AliExpress besteld (
De twee voor m'n verjaardag zijn echter de originele Metal Earth, via Bol.com besteld en verzonden. Verzending had beter gekund, helemaal NL<>NL, een hoekje van het envelopje was verbogen waardoor de twee plaatjes metaal ook waren gebogen. Gelukkig heeft dit voor het uiteindelijke resultaat geen invloed gehad. Vandaar dat ik ook wel uit China eens wil bestellen. De Notre Dame zit in een betere verpakking (soort doosje met klepje en doorkijkvenster).
Binnenkort maar eens een nieuwe plank vrijmaken in de boekenkast voor deze metalen modellen. Ik = verkocht
Pics or it didn't happen:
Metal Earth | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Coding in the cold; <brrrrr />
Welkom bij de club, Belindo. Veel plezier!
Kreeg zojuist de wekelijkse mail van AliExpress. Lijkt er op dat de Destroyer Droid nu ook in China te vinden is

http://nl.aliexpress.com/...7a-45ea-9dc4-536a34309d90
Kreeg zojuist de wekelijkse mail van AliExpress. Lijkt er op dat de Destroyer Droid nu ook in China te vinden is

http://nl.aliexpress.com/...7a-45ea-9dc4-536a34309d90
Die is al een hele tijd te koop , ligt ook al een tijdje in de kast om nog in elkaar gezet te worden
De nieuwe modellen (Force Awakens) zijn nog niet te vinden
trouwens leuk om ook eens andere modellen te zien , wil binnenkort ook wat anders er bij bestellen
De nieuwe modellen (Force Awakens) zijn nog niet te vinden
trouwens leuk om ook eens andere modellen te zien , wil binnenkort ook wat anders er bij bestellen
Ook maar eens begonnen, ik was er al achter dat je dat kniptangetje echt wel nodig hebt, maar nu heb ik ook ontdekt dat je niet gesteld moet zijn op je nagels
Ik heb hele zachte nagels, dus zo'n lipje verbuigen staat garant voor een haal in m'n nagels. Maar goed, die groeien terug, en m'n goeie pincetten wil ik er niet mee beschadigen. Het moeilijkste vind ik nog om op je juiste plek druk te zetten om die lipjes om te buigen.
't Is een echt geduld en priegelwerkje, maar wel grappig om een keer te doen. Ik ben nu bezig met het Japanse kasteel.
't Is een echt geduld en priegelwerkje, maar wel grappig om een keer te doen. Ik ben nu bezig met het Japanse kasteel.
Ik ben vandaag aan de Notre Dame begonnen, en ondanks dat die net als de Titanic 'moderate' zou zijn, is het toch nét iets meer gepriegel, maar zeker leuk
Zo is elke steunpilaar (42 stuks) een los onderdeel wat gevouwen en geplaatst moet worden (met drie lipjes elk).Dit weekend de rest van deze afbouwen.
(Klikbaar)
(Klikbaar)

[ Voor 0% gewijzigd door Belindo op 19-02-2016 16:56 . Reden: Typo ]
Wat vet dit! Bookmarked...
En verbazingwekkend goedkoop. Een leuk model heb je al vanaf € 4-5 euro.
Waar kun je de moeilijkheidsgraad eigenlijk zien? Want van het Japanse kasteek valt het me eigenlijk nogal tegen: da's nog best veel moeilijk priegelwerk.
Waar kun je de moeilijkheidsgraad eigenlijk zien? Want van het Japanse kasteek valt het me eigenlijk nogal tegen: da's nog best veel moeilijk priegelwerk.
Vaak klopt er van die index erg weinig , had keer een "moeilijk" die heel makkelijk was ... en andersom
[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 20-02-2016 15:53 ]
En afBelindo schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:38:
Ik ben vandaag aan de Notre Dame begonnen (...) Dit weekend de rest van deze afbouwen.

Ben wel echt onder de indruk van de precisie van de onderdelen. Dit model bouw je in drie delen, en als je die uiteindelijk in elkaar zet komt élk van de 13 lipjes precies uit met de openingen in de bodemplaat. Echt bizar precies.
Bedankt voor de foto's! Had aan de hand van de productfoto's eigenlijk niet zoveel met de gebouwen, maar op jouw foto's komen ze toch een stuk aantrekkelijker over. Misschien toch ook maar eens eentje gaan uitzoeken als ik de Star Wars modellen af heb
Ter promotie is er ooit een grote R2-D2 gemaakt , daar is schijnbaar veel vraag naar en nu gaan ze deze waarschijnlijk uitbrengen rond de zomer ergens

Alweer even stil hier, dus UPDATE!
Kwam er van de week achter dat 'China' een verzameling nieuwe modellen op voorraad heeft!
Zo zijn er bijvoorbeeld nieuwe Star Wars modellen, maar ook Star Trek en Mass Effect zijn nu ook verkrijgbaar.

Heb zelfd de twee Enterprise varianten, de Normandy en de Turian Cruiser besteld. Ben benieuwd
Kwam er van de week achter dat 'China' een verzameling nieuwe modellen op voorraad heeft!
Zo zijn er bijvoorbeeld nieuwe Star Wars modellen, maar ook Star Trek en Mass Effect zijn nu ook verkrijgbaar.

Heb zelfd de twee Enterprise varianten, de Normandy en de Turian Cruiser besteld. Ben benieuwd
Notre Dame met een paar lampjes:

Verlichting komt uit een jogging led strip die ~1 euro kost op aliexpress:

Verlichting komt uit een jogging led strip die ~1 euro kost op aliexpress:

Een tijdje geleden heb ik ook een paar Metal earth modellen gekregen. Waaronder de Ford Mustang die toch wel een beetje een uitdaging was om te maken.
Dit model lag al een tijdje te wachten, maar nu heb ik eindelijk de P-51 Mustang kunnen bouwen. Hieronder kan je een kort filmpje bekijken van tijdens het bouwen:
Gisteren de Hulk Buster binnengekregen. In totaal 3 sheets, maar de sheets zijn 2x zo groot als de modellen die ik normaal heb. Tevens ook de eerste waar magneetjes bij geleverd werden.
:strip_exif()/f/image/SCVRGrpZZAHLncVK0BbIsD7V.jpg?f=fotoalbum_large)
Na zo'n 3 uur pielen, hoofd zit vast met een magneetje. Ik vermoed dat de ledematen ook met een magneetje vast komen te zitten zodat je verschillende poses kunt aannemen.
:strip_exif()/f/image/SCVRGrpZZAHLncVK0BbIsD7V.jpg?f=fotoalbum_large)
Na zo'n 3 uur pielen, hoofd zit vast met een magneetje. Ik vermoed dat de ledematen ook met een magneetje vast komen te zitten zodat je verschillende poses kunt aannemen.
:strip_exif()/f/image/siZv8tmiTZwvnjQogxM1yFim.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!