Ik had 'm al gezien ja, maar ik wacht nog even tot de vakantie, dan heeft het wat meer waarde voor mij..
Is ook zo 
Wel een cool ding ook...
Wel een cool ding ook...
Haters everywhere but I don’t really care
Heeft iemand hier een tip hoe ik dat kleine radar dingetje op de Millenium Falcon mooi rond krijg? Het lijkt bij mij helemaal nergens op, en hoe langer ik het probeer, hoe lelijker het wordt..
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
Ik geloof dat ik die rond een ronde naaldvijl heb gerold. Misschien dat de punt van een potlood ook goed werkt?
Ik heb hem langs de achterkant van een penseel grotendeels de goede vorm gegeven, daarna met een smalle pincet stukje voor stukje handmatig verder gebogen tot hij netjes rond was.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
De "nieuwe" millennium falcon met vierkante schotel is nu ook verkrijgbaar (origineel)
Levering binnen. 

Ben nu begonnen met de AT-AT.
Edit:
En vanmiddag afgemaakt. Ik ben nooit van het model bouwen geweest maar ik kan me hier wel mee vermaken.

Edit:
En vanmiddag afgemaakt. Ik ben nooit van het model bouwen geweest maar ik kan me hier wel mee vermaken.

[ Voor 44% gewijzigd door J-M-T op 19-01-2016 15:50 ]
Wat een vreemde verpakkingen, zijn dat die China versies??
Komen van AliExpress. Aan de achterkant zit een sticker met het model, verder geen idee. Ik ga er vanuit dat er een boel imitatie soorten zijn.
daar heb ik er ook wat van , en deze zoals eerder te zien in het topicpixels66 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:21:
Wat een vreemde verpakkingen, zijn dat die China versies??
Zijn ze zeker! Al blijft er alleen een envelopje over dus die verdwijnt in de vuilnisbak.Melkunie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:38:
Ik vind ze wel mooi! Ik heb zelf andere van AliExpress gekregen.
Eentje in de linker, de rest in de rechter variant. De rechter heeft ook allemaal stickers op de achterkant met het model.
[afbeelding]
Ik wilde je nog zeggen dat ik je avatar zo tof vind.cardwizard schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:38:
[...]
daar heb ik er ook wat van , en deze zoals eerder te zien in het topic
[ Voor 39% gewijzigd door J-M-T op 19-01-2016 19:48 ]
Tja, da's bij de mijne ook allemaal, alleen een envelopje en instructiepapiertje. Geen idee waarom ik die stapel nog heb liggen
Nu ook eindelijk binnen (eigenlijk 2 weken geleden al, was me ontgaan dat PostNL blijkbaar pakketjes uit China niet meer aflevert maar op postkantoor dumpt).J-M-T schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:00:
Levering binnen.
[afbeelding]
Edit:
[afbeelding]
Nu staat er dat je sommige verbindingen moet 'twisten' ipv omklappen, maar met de pincet die ik erbij heb besteld krijg ik dat niet voor elkaar, het pinnetje glipt er doorheen.
Twisten jullie ook? En met welke tool gaat dat goed?
Wat een priegelwerk trouwens!
Ik heb hier en daar een paar lipjes gedraaid, om te kijken of dat sterker was, of omdat ik echt geen ruimte had om te buigen, maar ik geloof dat ik van alles wat ik nu heb staan 98% van de lipjes gebogen heb, werkt prima zolang je een beetje logisch nadenkt en ze de juiste richting op buigt voor maximaal effectCyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:02:
[...]
Nu ook eindelijk binnen (eigenlijk 2 weken geleden al, was me ontgaan dat PostNL blijkbaar pakketjes uit China niet meer aflevert maar op postkantoor dumpt).
Nu staat er dat je sommige verbindingen moet 'twisten' ipv omklappen, maar met de pincet die ik erbij heb besteld krijg ik dat niet voor elkaar, het pinnetje glipt er doorheen.
Het draaien heb ik gewoon met m'n pincet gedaan, maar de pincet die ik gebruik is goed sterk en van een degelijke kwaliteit, dus your milage may vary
Misschien als je de pincet een wart slag draait ofzo? Dus hem niet in het verlengde van het lipje laten lopen maar er haaks op.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Pincet die ik via AliExpress erbij had kan inderdaad niet goed omgaan met een kwartslag draaien, daar gebruik ik een kleine puntbektang van de action voor (2,5 euro voor 3 tangetjes geloof ik). Zeker aan de binnenkant van de modellen vind ik het kwartslag draaien zorgen voor sterkere verbindingen dan ombuigen, dan blijft er soms toch een beetje speling op zitten (ligt waarschijnlijk volledig aan mijn gebrek aan geduld om het helemaal netjes te doen
)
Verder ben ik er niet heel goed in; Ik heb al twee modellen gesloopt tijdens het bouwen door iets teveel kracht te zetten op bepaalde punten. Op zich niet erg voor die 3,5 euro per model via AliE, maar toch jammer. Nu even moed verzamelen om het model van het drumstel te gaan maken (ronde dingen buigen valt me behoorlijk tegen om dat netjes te doen).
Verder wel leuk om op een regenachtige dag te doen, ben toch zo weer een paar uurtjes zoet per model.
Verder ben ik er niet heel goed in; Ik heb al twee modellen gesloopt tijdens het bouwen door iets teveel kracht te zetten op bepaalde punten. Op zich niet erg voor die 3,5 euro per model via AliE, maar toch jammer. Nu even moed verzamelen om het model van het drumstel te gaan maken (ronde dingen buigen valt me behoorlijk tegen om dat netjes te doen).
Verder wel leuk om op een regenachtige dag te doen, ben toch zo weer een paar uurtjes zoet per model.
[ Voor 16% gewijzigd door EcoR op 30-01-2016 00:50 ]
Ik draai ze nooit. Keertje geprobeerd, beviel me niet. Neem echter wel de tijd om de lipjes zo goed en strak mogelijk om te buigen en dat scheelt.
Ik gebruik er zelf een punttang met een hoek voor. Met fijne punt, wordt ook wel gebruikt voor circlips.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:02:
[...]
Nu ook eindelijk binnen (eigenlijk 2 weken geleden al, was me ontgaan dat PostNL blijkbaar pakketjes uit China niet meer aflevert maar op postkantoor dumpt).
* Belindo meldt zich
Ik ben altijd al fan geweest van 3D bouwpakketjes. Van de bekende Revell modelbouwpakketten (waarbij schilderen m'n zwakke punt is), via een hoop 3D Crystal Puzzles naar de Nano Blocks en wat houten bouwpakketten.
Nu heb ik deze week voor m'n verjaardag van mijn vrouw
twee pakketjes van Metal Earth gekregen. De Titanic en de Notre Dame (van de IConx serie). Ik had niet eerder gehoord van deze pakketjes, maar ik ben zéér verrast. Als ik dit eerder geweten had 
Ik ben met de Titanic begonnen, met alleen een pincet. Maar voor de Notre Dame heb ik eerst maar even een mooi setje met verschillende tangetjes gehaald. Die van de Big Bazar/Action hadden mij iets teveel ruimte tussen de bekjes om die kleine lipjes goed te kunnen grijpen, dus dan maar even gelijk een duurder setje.
De Titanic is af, de Notre Dame is voor het weekend. Maar mijn vrouw heeft als test net nog een imitatie via AliExpress besteld (
). Ikzelf ga zo de R2D2 via Ebay bestellen in China, wederom als test om even kwaliteit/verzending te proberen.
De twee voor m'n verjaardag zijn echter de originele Metal Earth, via Bol.com besteld en verzonden. Verzending had beter gekund, helemaal NL<>NL, een hoekje van het envelopje was verbogen waardoor de twee plaatjes metaal ook waren gebogen. Gelukkig heeft dit voor het uiteindelijke resultaat geen invloed gehad. Vandaar dat ik ook wel uit China eens wil bestellen. De Notre Dame zit in een betere verpakking (soort doosje met klepje en doorkijkvenster).
Binnenkort maar eens een nieuwe plank vrijmaken in de boekenkast voor deze metalen modellen. Ik = verkocht
Pics or it didn't happen:
Ik ben altijd al fan geweest van 3D bouwpakketjes. Van de bekende Revell modelbouwpakketten (waarbij schilderen m'n zwakke punt is), via een hoop 3D Crystal Puzzles naar de Nano Blocks en wat houten bouwpakketten.
Nu heb ik deze week voor m'n verjaardag van mijn vrouw

Ik ben met de Titanic begonnen, met alleen een pincet. Maar voor de Notre Dame heb ik eerst maar even een mooi setje met verschillende tangetjes gehaald. Die van de Big Bazar/Action hadden mij iets teveel ruimte tussen de bekjes om die kleine lipjes goed te kunnen grijpen, dus dan maar even gelijk een duurder setje.
De Titanic is af, de Notre Dame is voor het weekend. Maar mijn vrouw heeft als test net nog een imitatie via AliExpress besteld (
De twee voor m'n verjaardag zijn echter de originele Metal Earth, via Bol.com besteld en verzonden. Verzending had beter gekund, helemaal NL<>NL, een hoekje van het envelopje was verbogen waardoor de twee plaatjes metaal ook waren gebogen. Gelukkig heeft dit voor het uiteindelijke resultaat geen invloed gehad. Vandaar dat ik ook wel uit China eens wil bestellen. De Notre Dame zit in een betere verpakking (soort doosje met klepje en doorkijkvenster).
Binnenkort maar eens een nieuwe plank vrijmaken in de boekenkast voor deze metalen modellen. Ik = verkocht
Pics or it didn't happen:
Metal Earth | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Coding in the cold; <brrrrr />
Welkom bij de club, Belindo. Veel plezier!
Kreeg zojuist de wekelijkse mail van AliExpress. Lijkt er op dat de Destroyer Droid nu ook in China te vinden is

http://nl.aliexpress.com/...7a-45ea-9dc4-536a34309d90
Kreeg zojuist de wekelijkse mail van AliExpress. Lijkt er op dat de Destroyer Droid nu ook in China te vinden is

http://nl.aliexpress.com/...7a-45ea-9dc4-536a34309d90
Die is al een hele tijd te koop , ligt ook al een tijdje in de kast om nog in elkaar gezet te worden
De nieuwe modellen (Force Awakens) zijn nog niet te vinden
trouwens leuk om ook eens andere modellen te zien , wil binnenkort ook wat anders er bij bestellen
De nieuwe modellen (Force Awakens) zijn nog niet te vinden
trouwens leuk om ook eens andere modellen te zien , wil binnenkort ook wat anders er bij bestellen
Ook maar eens begonnen, ik was er al achter dat je dat kniptangetje echt wel nodig hebt, maar nu heb ik ook ontdekt dat je niet gesteld moet zijn op je nagels
Ik heb hele zachte nagels, dus zo'n lipje verbuigen staat garant voor een haal in m'n nagels. Maar goed, die groeien terug, en m'n goeie pincetten wil ik er niet mee beschadigen. Het moeilijkste vind ik nog om op je juiste plek druk te zetten om die lipjes om te buigen.
't Is een echt geduld en priegelwerkje, maar wel grappig om een keer te doen. Ik ben nu bezig met het Japanse kasteel.
't Is een echt geduld en priegelwerkje, maar wel grappig om een keer te doen. Ik ben nu bezig met het Japanse kasteel.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik ben vandaag aan de Notre Dame begonnen, en ondanks dat die net als de Titanic 'moderate' zou zijn, is het toch nét iets meer gepriegel, maar zeker leuk
Zo is elke steunpilaar (42 stuks) een los onderdeel wat gevouwen en geplaatst moet worden (met drie lipjes elk).Dit weekend de rest van deze afbouwen.
(Klikbaar)
(Klikbaar)

[ Voor 0% gewijzigd door Belindo op 19-02-2016 16:56 . Reden: Typo ]
En verbazingwekkend goedkoop. Een leuk model heb je al vanaf € 4-5 euro.
Waar kun je de moeilijkheidsgraad eigenlijk zien? Want van het Japanse kasteek valt het me eigenlijk nogal tegen: da's nog best veel moeilijk priegelwerk.
Waar kun je de moeilijkheidsgraad eigenlijk zien? Want van het Japanse kasteek valt het me eigenlijk nogal tegen: da's nog best veel moeilijk priegelwerk.
Vaak klopt er van die index erg weinig , had keer een "moeilijk" die heel makkelijk was ... en andersom
[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 20-02-2016 15:53 ]
En afBelindo schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:38:
Ik ben vandaag aan de Notre Dame begonnen (...) Dit weekend de rest van deze afbouwen.

Ben wel echt onder de indruk van de precisie van de onderdelen. Dit model bouw je in drie delen, en als je die uiteindelijk in elkaar zet komt élk van de 13 lipjes precies uit met de openingen in de bodemplaat. Echt bizar precies.
Bedankt voor de foto's! Had aan de hand van de productfoto's eigenlijk niet zoveel met de gebouwen, maar op jouw foto's komen ze toch een stuk aantrekkelijker over. Misschien toch ook maar eens eentje gaan uitzoeken als ik de Star Wars modellen af heb
Ter promotie is er ooit een grote R2-D2 gemaakt , daar is schijnbaar veel vraag naar en nu gaan ze deze waarschijnlijk uitbrengen rond de zomer ergens

Alweer even stil hier, dus UPDATE!
Kwam er van de week achter dat 'China' een verzameling nieuwe modellen op voorraad heeft!
Zo zijn er bijvoorbeeld nieuwe Star Wars modellen, maar ook Star Trek en Mass Effect zijn nu ook verkrijgbaar.

Heb zelfd de twee Enterprise varianten, de Normandy en de Turian Cruiser besteld. Ben benieuwd
Kwam er van de week achter dat 'China' een verzameling nieuwe modellen op voorraad heeft!
Zo zijn er bijvoorbeeld nieuwe Star Wars modellen, maar ook Star Trek en Mass Effect zijn nu ook verkrijgbaar.

Heb zelfd de twee Enterprise varianten, de Normandy en de Turian Cruiser besteld. Ben benieuwd
Notre Dame met een paar lampjes:

Verlichting komt uit een jogging led strip die ~1 euro kost op aliexpress:

Verlichting komt uit een jogging led strip die ~1 euro kost op aliexpress:

Een tijdje geleden heb ik ook een paar Metal earth modellen gekregen. Waaronder de Ford Mustang die toch wel een beetje een uitdaging was om te maken.
Dit model lag al een tijdje te wachten, maar nu heb ik eindelijk de P-51 Mustang kunnen bouwen. Hieronder kan je een kort filmpje bekijken van tijdens het bouwen:
Gisteren de Hulk Buster binnengekregen. In totaal 3 sheets, maar de sheets zijn 2x zo groot als de modellen die ik normaal heb. Tevens ook de eerste waar magneetjes bij geleverd werden.
:strip_exif()/f/image/SCVRGrpZZAHLncVK0BbIsD7V.jpg?f=fotoalbum_large)
Na zo'n 3 uur pielen, hoofd zit vast met een magneetje. Ik vermoed dat de ledematen ook met een magneetje vast komen te zitten zodat je verschillende poses kunt aannemen.
:strip_exif()/f/image/SCVRGrpZZAHLncVK0BbIsD7V.jpg?f=fotoalbum_large)
Na zo'n 3 uur pielen, hoofd zit vast met een magneetje. Ik vermoed dat de ledematen ook met een magneetje vast komen te zitten zodat je verschillende poses kunt aannemen.
:strip_exif()/f/image/siZv8tmiTZwvnjQogxM1yFim.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!