[Monitor] TN vs IPS, 144 vs 60, of toch Koreaantje?

Pagina: 1
Acties:

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik zoek een?
Monitor op op te gamen. De games die ik op het moment speel zijn Battlefield 3/4, CS:GO, CoD:BO2 en Far Cry 4.

Wat is je budget?
€350 maximaal.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor elk merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige PC ziet er als volgt uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 253,-€ 253,-
1Gigabyte GA-Z97X-SLI€ 112,51€ 112,51
1EVGA GeForce GTX 970 FTW ACX 2.0 4GB€ 378,-€ 378,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 41,95€ 41,95
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 72,-€ 72,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 41,95€ 41,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 69,-€ 69,-
1Samsung 850 Pro 512GB€ 220,95€ 220,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.217,26

Met mijn GTX970 moet zowel 1080p144Hz als 1440p60Hz geen probleem zijn.

tl;dr van wat hier onder staat:
pricewatch: AOC G2460FQ Zwart.
pricewatch: Asus VG248QE Zwart.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart.
of Koreaanse import pricewatch: Qnix QX2710 Evolution II Zwart?

Mijn opmerkingen en vragen:
Ik erger mij kapot aan de screan tearing van mijn huidige pricewatch: Iiyama ProLite E2407HDS-1 Zwart. Ik heb hem via het Nvidia control panel kunnen overklokken van 60Hz naar een stabiele 72Hz. Vandaar dat ik erg veel behoefte heb aan een monitor met een hogere refreshrate. Dan kom ik uit op een pricewatch: Asus VG248QE Zwart of de wankele maar goedkopere pricewatch: AOC G2460FQ Zwart.

Echter zijn ook de kleuren niet best en ik kan me soms ook ergeren aan de invidividuele pixels die ik kan onderscheiden, zelfs op "slechts" 24" 1080p. Vandaar dat ik ook uitkijk naar een IPS 1440p scherm. De pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart lijkt mij een mooie keuze, maar dan zit ik weer met die verdoemde 60Hz... uit reviews kan ik opmaken dat hij niet bepaald hoog overklokt, hij komt tot rond de 75 (wat ik nu ook heb, ik erger me nog steeds aan de tearing).

In in een ideale wereld zou ik voor iets als een pricewatch: Asus MG279Q Zwart gaan, maar daar heb ik het geld niet voor over.

De afgelopen dagen heb ik daarom besteed aan het zoeken van een gulden middenweg, en heb mij daar laten verleiden om een "Koreaantje" te kopen (mede dankzij Koreaanse IPS monitors).
Deze uitstekende review van stin00, productreview: Qnix QX2710 Evolution II Zwart review door stin00, laat mijn hartje sneller kloppen. Het scherm loopt stock op 60Hz, maar uit vele berichten en reviews heb ik begrepen dat er een overklok tot minimaal 96Hz wordt gegarandeerd.
Echter, ik ben er niet helemaal gerust op, zo'n Koreaans importscherm.

Maar na het zien van deze eBay advertentie (van een verkoper waar ik veel over heb gelezen, 99,3% positief uit 23.500 reviews) ging het toch wel kriebelen. USD$200, zo'n 180 euro voor hetzelfde fantastische scherm dat stin00 en vele anderen als een fantstisch scherm bestempelen. Daar komt nog €30 verzenden bij. Vervolgens hoort daar natuurlijk nog de Nederlandse BTW bij en het pakket zal natuurlijk door de douane moeten (ik lees daar verschillende kosten over: uiteenlopend van €0 bij een mazzeltje tot €150). Dan komt het totaal op zo'n 180+21% + 30 + 70 = 320 euro? Dat vind ik een mooie prijs. Mijn oude monitor gaat ik de verkoop, de opbrengst daarvan gaat natuurlijk af van de prijs van elk nieuw scherm, dus niet alleen het Koreaantje.

Wat is verstandig? Een A-merk 24" TN 1080p144Hz of 25" IPS 1440p60Hz,
... of een Koreaans importje van PLS 1440p+-100Hz.
Graag hoor ik meningen, ervaringen, adviezen (betreft keuze, maar ook aankoop eBay) of opmerkingen (dingen die ik over het hoofd zie/ waar verkeerd naar kijk).

[ Voor 0% gewijzigd door TheTinusNL op 24-12-2015 13:42 . Reden: Goede eBay URL ]

Informaticus of vakkundig Googler?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:13
misschien pricewatch: Asus VX24AH Zwart

heb er de reviews nog niet van bekeken. maar 1440p ips met 75 voor 300 klinkt ook aardig. maar is ook weer een stuk goedkoper als de rest van die specs. dus er kan wat mis mee zijn.

garantie is wel een probleempje met een import.

/edit. foutje in de pricewatch is 60hz ipv 75.

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 24-12-2015 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ah leuk dat je ook de Koreaanse monitor(en) hebt bekeken en mijn (under construction) review van de Qnix :)
De screen tearing problemen zouden eigenlijk, zelfs met je Iiyama, niet echt mogen optreden. Zet je wel Vsync aan in je games zodat je FPS & refreshrate op elkaar worden afgestemd? Je kan namelijk behoorlijk pittige tearing krijgen als je bijv. 150 FPS rendered terwijl je monitor op 60 Hz draait.

Zo te zien speel je voornamelijk FPS shooters waarbij responstijd + refreshrate wel behoorlijk wat invloed hebben. Het nadeel van de Koreaanse Qnix is de feitelijke responstijd die toch wel wat kan oplopen helaas. Vooral casual gaming is het niet zo'n probleem, maar als je op een beetje niveau snelle FPS games speelt dan kan het wel wat hinderlijk worden; met name als je hier gevoelig voor bent, wat waarschijnlijk in jouw geval zo is. Ik ben zelf bijvoorbeeld ook erg gevoelig voor het aantal hertz waar een scherm op draait, terwijl anderen het veel minder zien. Elk menselijk oog is toch weer anders.

Het budget van 350 is mooi, maar zet je vaak wel voor een lastige keuze: een soort 'luxe' probleem.
Je wil graag het liefst een 27" 2560x1440 IPS scherm met 4ms en 144 Hz; helaas is dat niet haalbaar met dit budget. Ik begin er zelf ook van te watertanden maar kan het ook niet betalen :+

Je moet daarom de volgende afwegingen maken en bepalen welke voor jou het meest belangrijk zijn:

(1) Welke beeldscherm techniek kies je? TN, IPS/PLS of A-MVA?
TN is relatief goedkoop waardoor je 144 Hz kan nemen, maar je levert wel fors in op kijkhoeken, kleuren, contrast en dergelijken.

IPS is qua kleuren het mooist, maar wordt onbetaalbaar met <5ms responstijd en >120 Hz.

A-MVA is een prachtige middenweg met zeer hoog contrast, goede zwartwaarden, geen IPS glow en goede responstijd. Echter is het aanbod van 25-28" A-MVA monitoren helaas nog zeer beperkt.

(2) Hoe belangrijk zijn 'mooie' kleuren voor je?

(3) Kan je leven met 4-8ms responstijd of heb je liever, vanwege FPS games, een zo laag mogelijke responstijd?

(4) Hoe belangrijk is de refreshrate (Hz) voor je?

Een Koreaanse import is leuk en ik geniet er nog dagelijks van, maar er zijn wel risico's natuurlijk.
Pixeldefecten, garantie, wiebelige voet.. Je kan niet zo even een webshop opbellen en vragen om een RMA/reparatie/garantie etc.

Zoals je al aangeeft moet je denk ik eerst even bepalen waarvoor je kiest: TN of IPS of A-MVA.
Het blijft een lastige keuze waardoor suggesties/adviezen geven erg lastig is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
loki504 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:24:
misschien pricewatch: Asus VX24AH Zwart

heb er de reviews nog niet van bekeken. maar 1440p ips met 75 voor 300 klinkt ook aardig. maar is ook weer een stuk goedkoper als de rest van die specs. dus er kan wat mis mee zijn.

garantie is wel een probleempje met een import.

Dat scherm heb ik ook al bekeken en die stond ook hoog op mijn wenslijstje, maar toen kwam ik er ook achter dat het dus 60Hz is, geen 75.
Dan ga ik liever voor een tientje meer voor de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart, de Tweakers-favourite.
stin00 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:45:
Ah leuk dat je ook de Koreaanse monitor(en) hebt bekeken en mijn (under construction) review van de Qnix :)
De screen tearing problemen zouden eigenlijk, zelfs met je Iiyama, niet echt mogen optreden. Zet je wel Vsync aan in je games zodat je FPS & refreshrate op elkaar worden afgestemd? Je kan namelijk behoorlijk pittige tearing krijgen als je bijv. 150 FPS rendered terwijl je monitor op 60 Hz draait.
Vsync begin ik niet aan, dat wordt mij te traag. Speel al tijden zonder Vsync. Heb het net in BF4 weer eens geprobeerd, maar na een minuut kon ik er niet meer tegen. Liever tearing dan die extreme vertraging van muisbewegingen.
Zo te zien speel je voornamelijk FPS shooters waarbij responstijd + refreshrate wel behoorlijk wat invloed hebben. Het nadeel van de Koreaanse Qnix is de feitelijke responstijd die toch wel wat kan oplopen helaas. Vooral casual gaming is het niet zo'n probleem, maar als je op een beetje niveau snelle FPS games speelt dan kan het wel wat hinderlijk worden; met name als je hier gevoelig voor bent, wat waarschijnlijk in jouw geval zo is. Ik ben zelf bijvoorbeeld ook erg gevoelig voor het aantal hertz waar een scherm op draait, terwijl anderen het veel minder zien. Elk menselijk oog is toch weer anders.
Het zijn inderdaad snelle FPS games, maar ik speel ook gewoon voor de lol. Ik speel dus niet "op een beetje niveau"/competitive, ik speel gewoon voor de fun.
...
(1) Welke beeldscherm techniek kies je? TN, IPS/PLS of A-MVA?
TN is relatief goedkoop waardoor je 144 Hz kan nemen, maar je levert wel fors in op kijkhoeken, kleuren, contrast en dergelijken.

IPS is qua kleuren het mooist, maar wordt onbetaalbaar met <5ms responstijd en >120 Hz.

A-MVA is een prachtige middenweg met zeer hoog contrast, goede zwartwaarden, geen IPS glow en goede responstijd. Echter is het aanbod van 25-28" A-MVA monitoren helaas nog zeer beperkt.
Een upgrade naar een TN paneeltje van 1080p 120/144 Hz zie ik eigenlijk stiekem niet echt zitten. €300 neerleggen voor een dubbele refreshrate... meh.
Bij 1440p 120/144Hz zie ik dat wel zitten, maar dan kom je automatisch op IPS paneeltjes, maar daar staat de prijs dan ook naar.

IPS/PLS wordt inderdaad onbetaalbaar op >120 Hz, daarom heb ik naar de Koreaanse monitors gekeken omdat deze wel betaalbaar zijn.

A-MVA 1080p zelfde verhaaltje als TN, te weinig verbeteringen voor de prijs. Op 1440p kom je dan op scherm van 32" en €500, dat gaat hem ook niet worden. 120/144Hz A-MVA gaat over de €1000, nope.

Ik denk dat de keuze dus op IPS/PLS valt.
(2) Hoe belangrijk zijn 'mooie' kleuren voor je?
Mijn huidige TN scherm is zo oud, vaag en grijs, ik ga er eigenlijk van uit dat elk scherm een verbetering brengt. Kleuren zijn belangrijk, maar hebben niet de hoogste prioriteit: ze zijn een soort bonus.
(3) Kan je leven met 4-8ms responstijd of heb je liever, vanwege FPS games, een zo laag mogelijke responstijd?
Op welke meting is die 4-8 gebaseerd?
Mijn huidige monitor komt namelijk bij flink wat metingen ruimschoots boven 4-8. Hier heb ik tot nu toe geen enkel probleem mee gehad, mits Vsync uit staat.
(4) Hoe belangrijk is de refreshrate (Hz) voor je?
Zoals ik al aangaf erger ik mij dood aan tearing. Vsync is geen optie voor mij. Een refreshrate van 96Hz+ van zo'n Koreaans scherm zie ik wel zitten. Wat dat betreft liever 96Hz PLS > 144Hz TN.
Een Koreaanse import is leuk en ik geniet er nog dagelijks van, maar er zijn wel risico's natuurlijk.
Pixeldefecten, garantie, wiebelige voet.. Je kan niet zo even een webshop opbellen en vragen om een RMA/reparatie/garantie etc.

Zoals je al aangeeft moet je denk ik eerst even bepalen waarvoor je kiest: TN of IPS of A-MVA.
Het blijft een lastige keuze waardoor suggesties/adviezen geven erg lastig is
Die pixeldefecten maak ik me eigenlijk geen zorgen om. Ik zie dat meer als een lelijke vorm van geldplukkerij. Ze beloven maximaal 3 dode pixels, daar kan ik mee leven voor die prijs. :)

Wiebeligheid: tja, mijn huidige twee monitoren wiebelen ook als een gek als je er een tik tegen geeft... maar wie doet dat nou tijdens gebruik? Ik zet de monitor neer en daar zal hij de komende tijd onaangetast blijven staan.

Garantie/communicatie: ik ben mij bewust van het risico. Dit is eigenlijk het enige struikelblok waar ik tegenaan loop.

Verder: ik vind op eBay tientallen verschillende soorten/versies van de QX2710 Evolution ll. Heb je nog tips waar ik op moet letten? Tot nu toe heb ik het volgende al gevonden, maar misschien zie ik iets over het hoofd:
- Off-grade versies vermijden
- Alleen versies met enkel een DVI-D ingang nemen: de rest is niet overklokbaar. Anders kan ik net zo goed een Nederlands 1440p60Hz scherm kopen....
- Verkoper: ik denk dat ik bij accessorieswhole blijf. Met 99,3% tevredenheid uit 23.500 reviews moet dat goed komen.
- ???

Bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat IPS de leukste keuze is, dat wordt namelijk echt een wereld van verschil tov je oude TN paneeltje. Als je daar nog een resolutie van 2560 x 1440 pixels bijvoegt krijg je helemaal een nieuwe, in mijn ogen fantastische, ervaring. Ik kwam zelf ook van een 24" LG TN schermpje. Die heb ik er nu naast hangen maar wat is dat ding qua beeld foeilelijk zeg :D

Ik zie op Ebay dat ze nu ook Qnix QX2710's aanbieden met multi input waarbij ze wél zeggen dat hij geen frames skipped. Dit was toen ik hem kocht wel het geval; de multi input (hdmi/dp/dvi) Qnixen konden wel naar 90 Hertz etc. maar vertoonden frameksipping, waardoor het geen zin had. Ik ben toen zelf voor het DVI only model gegaan.

Zaken waar je op moet letten:

- Waar komt de Qnix vandaan? Sommige verkopers zitten in de USA en dat is volgens mij nog duurder dan vanuit Korea (gek genoeg). De levertijd uit Korea was bij mij echt 2 of 3 dagen, bizar snel.

- Ga voor een MATTE (mat paneel) Qnix, de glossy is weerspiegelend en dodelijk irritant.

- Vermijdt inderdaad off-grade; dit zijn panelen met een defect.

- Lees goed de advertentie door of er dus inderdaad off-grade staat of wat anders. Check ook wat ze zeggen mbt pixeldefecten. Ik heb zelf betaald voor een 'ultimate pixel perfect' model. Dit schijnt pure marketing onzin te zijn, maar ik deed het alsnog. Mail desnoods vooraf even met de verkoper dat je echt een pixel perfect model wilt, voor wat het waard is. Met een beetje geluk zit er ook nog wat speling in de prijs, ik krijg 10 euro terug toen ik vooraf met ze mailde :P

- Houd het inderdaad bij een goed gereviewde verkoper, denk dan aan:
http://www.ebay.nl/itm/Pe...54ec2c:g:200AAOSwd0BVzUKt

Koop hem vooral niet uit Italië of iets dergelijks; deze kopen hem vaak in via Korea en versturen hem door.
Je betaalt dan alsnog importkosten + vaak een hogere prijs... Profiteurs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
De Kerst is voorbij, tijd om weer verder op onderzoek uit te gaan. :+
stin00 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:08:
...
- Houd het inderdaad bij een goed gereviewde verkoper, denk dan aan:
http://www.ebay.nl/itm/Pe...54ec2c:g:200AAOSwd0BVzUKt
...
Ik ga toch voor de zekerheid voor een variant met Perfect Pixel o.i.d.
Het scherm dat ik eerst op het oog had is weliswaar in de uitverkoop $50 goedkoper, maar kan wel tot maximaal 3 defecte pixels bevatten.
Hoewel het waarschijnlijk marketing is, is het toch een fijne gedachte in het achterhoofd om te weten dat je geen dode pixels krijgt.

Ik stond eigenlijk op het punt om de QNIX te kopen die jij linkte, totdat...
Het enige probleem waar ik nu nog tegenop kijk is de reactietijd van het scherm. Ik heb al verschillende forums doorgelezen en daar wordt weinig duidelijk. Ik heb inmiddels verschillende verhalen gehoord:
  • Het is een PLS paneel met een opgegeven reactietijd van 6ms. De werkelijke totale reactietijd zal dus nog hoger liggen. Hier wordt om die reden de QNIX afgeraden voor snelle FPS games. Gebruikers beweren dat de reactietijd niet geschikt is voor snelle FPS's.
  • Er is geen scaler aanwezig, dus is de reactietijd snel. Bijkomend nadeel is dat je lagere resoluties met zwarte randen kunt weergeven, maar ik zie geen reden om 1080p te gamen als je een 1440p scherm bezit... mijn GTX970 moet 1440p op Medium/High settings makkelijk kunnen spelen. Gebruikers beweren dat er geen hoge reactietijd waar te nemen is.
Volgens HWI heeft mijn huidige monitor ook een flinke reactietijd. Zelf merk ik hier niets van tijdens het gamen.
Als de QNIX ongeveer dezelfde reactietijd (of minder) heeft als mijn huidige monitor dan ga ik het kopen zeker overwegen. Zonder Vsync ondervind ik geen enkele last van een trage reactie bij mijn huidige monitor.
Als echter blijkt dat de reactietijd van de QNIX toch significant hoger ligt dan mijn huidige monitor dan ga ik toch liever voor een ander scherm.

Stin00, uit jouw ervaring blijkt ook dat de reactietijd niet best is in snelle FPS games, was dit met of zonder Vsync?

Verder, voor zo ver ik het goed begrijp, heeft de PLS QNIX geen last van framedropping tijdens een overklok, mits het een DVI-D only versie is? Bij HDMI/True10/DP etc. versies treedt er wel framedropping op en is overklokken dus zinloos.

In dit topic een stukje naar onder scrollen naar de reactie van GoodBytes. Deze persoon legt haarfijn uit waarom de schermen zo goedkoop zijn.
In het begin (bij het maken van dit topic), was ik heel goed te spreken over deze Koreaanse schermen, maar intussen weet ik het niet meer zo goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
De opgegeven reactietijd van de Qnix moet je met een korrel zout nemen. Aen aantal adverteerders beweren dat dit 6ms is, terwijl anderen weer 8ms beweren. Het paneel uit mijn Qnix is de volgende: http://www.panelook.com/L...0_LCM_overview_12403.html
Hier staat een reactietijd van 12ms, al weet ik niet hoe ze deze hebben gemeten. Hieruit ontstaat dan ook mijn grootste ergernis: elke reviewer gebruikt weer een andere methode om de responstijd te meten.

Wat ik je uit mijn ervaring kan zeggen is dat de reactietijd bij mij geen issue vormt. Ik kan er prima Counterstrike Source en dergelijken mee spelen. Door de overlock richting de 100 Hz voelt het scherm ook stukke sneller aan. Ik heb nu liever een monitor met 10ms en 100 Hz dan een monitor met 1ms en 60 Hz; de refreshrate weegt voor mij (persoonlijk) zwaarder dan de responstijd. Ik zal straks nog even een potje CSS spelen en er extra op letten, heb t al een tijdje niet meer gedaan :) In games heb ik eigenlijk altijd V-sync nu aan (op 100 Hz) zodat er 0 screen tearing plaatsvindt.

Waar ik de wat lager reactietijd wel wat merk is bij het snel scrollen over webpagina's; je ziet het dan een beetje. Maar dit is op mijn LG W2442PA tn monitor stukken irritanter doordat deze op 60 Hz draait. Als ik daar webpagina's op bekijk is het helemaal om te janken. Het gaat allemaal zoveel vloeiender op 100 Hertz op de Qnix!

Terugkomend op een andere vraag van je: De QNIX met dvi-d only vertoont inderdaad geen frameskipping bij een overclock tot 100 Hz. Soms heb je veel geluk en heb je zelfs op 110-120 Hz geen frameskipping, maar ik vind zelf 100 Hertz meer dan voldoende. Ik wil de monitor ook niet maximaal overclocken omdat het ongetwijfgeld de levensduur wat verkort. Dit geldt nou eenmaal bij alles dat je overclockt.

Verder heb ik de monitor zelf niet echt op 1080p gebruikt, ik laat hem altijd op 2560 x 1440px staan. Ik zou ook nooit meer terug willen naar Full-HD; WQHD is echt perfect.

Ten slotte denk ik inderdaad dat het om panelen gaat die door Samsung, om wat voor reden dan ook, zijn afgekeurd. Er gelden vrij strenge regels in de monitoren industrie. Het is ook geen toeval dat Samsung een hoofdkantoor heeft in Seoel (Zuid-Korea) en dat de Ebay Qnix verkopers ook vrijwel allemaal uit Zuid-Korea komen. Ik zou niet precies weten waarop panelen worden afgekeurd, maar ik gok op backlightbleeding of andere klachten.

Die 'GoodBytes' beweert trouwens het volgende: "This is how they are able to get "overclocking", at the cost of having graphic card capability issues (and they are). So you don’t know if your monitor will work on your next graphic card upgrade. " Hiervan zou ik niet al te veel geloven, puur omdat het een by-pass model monitor is. Ik heb m'n eigen Qnix getest met een breed scala aan videokaarten; HD7950, r9 290 tri-x, 970 GTX (Evga, Asus), MSI 980 TI, 980 GTX (Evga/Gigabyte). Deze deden het allemaal perfect en ze hadden géén invloed op de hoogte van de overclock of wat dan ook.

Verder kaart hij de garantie aan, wat inderdaad een heikel punt is. Daar valt geen speld tussen te krijgen.
Over de glossy bezel (randen) van het scherm: ik vind het zelf geen probleem, al heb ik liever een matte bezel. Echter is 27" dusdanig groot dat ik nooit echt naar de bezels van de monitor kijk.

Er zit geen OSD (Onscreen Display) op wat betreft de brightness knoppen, maar deze werken wel gewoon perfect. Er zijn ook niet 5-8 stappen zoals hij aangeeft maar veel meer. Je kan hier echt uitstekend de brightness mee regelen.

Al met al blijf ik toch tevreden met de Qnix QX2710. Ja er is een risico, ja het zijn waarschijnlijk afgekeurde panelen en de garantie is 0. Het blijft een gok die je waagt. Echter ben ik wel blij met mijn gok, want ik heb nu een paneel dat normaliter in een 500-600+ euro Samsung scherm gebruikt wordt. Eigenlijk heb ik dus een dikkere monitor dan mijn budget op de 'normale' markt zou kunnen krijgen.

Enfin ik kan begrijpen dat je wat minder te spreken bent over de Qnix. Je zal het toch zelf moeten afwegen. De veiligste keuze is gewoon bij een normale webshop een monitor te kopen, bijvoorbeeld de pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart . Hiervan zijn de reviews prima, al schijnt de IPS-glow hier ook behoorlijk aanwezig te zijn.

Edit: Er zijn overigens wel meerdere Tweakerts met een Qnix, wellicht ook een aantal die regelmatig FPS games spelen. Misschien kan je nog even bij wat mensen polsen hoe hun ervaringen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Het heeft even geduurd, maar ik ben er uit. Ik ga toch voor een QX2710 Evo II.
Als ik selecteer/zoek op
  • DVI-D only (nodig voor 96+Hz overklok en geen frameskipping)
  • Perfect Pixel (nul pixels defect)
  • Matte
krijg ik de keuze uit drie verschillende advertenties. Twee van accessorieswhole en één van 7daysdirect.
Dat is degene van 7daysdirect.
en verder:
accessorieswhole 1.
accessorieswhole 2.

Ik neig eigenlijk sowieso naar accessorieswhole omdat deze een veel hogere feedbackscore krijgt. Bovendien heb ik over accessorieswhole ook op internet goede dingen gelezen, 7daysdirect ben ik nog niet tegengekomen op verschillende forums.

Beide accessorieswhole-advertenties zijn identiek, op de prijs na. Dus dan is het niet meer dan logisch om voor de goedkoopste te gaan.
Zie ik verder nog wat over het hoofd? Ik wil namelijk wel zekerheid dat ik een juist scherm ontvang. :+
Anders ga ik over op bestellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
TheTinusNL schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:45:
Als ik selecteer/zoek op
  • Matte
krijg ik de keuze uit drie verschillende advertenties. Twee van accessorieswhole en één van 7daysdirect.

[...]

en verder:
accessorieswhole 1.
accessorieswhole 2.

Ik neig eigenlijk sowieso naar accessorieswhole omdat deze een veel hogere feedbackscore krijgt. Bovendien heb ik over accessorieswhole ook op internet goede dingen gelezen, 7daysdirect ben ik nog niet tegengekomen op verschillende forums.

Beide accessorieswhole-advertenties zijn identiek, op de prijs na. Dus dan is het niet meer dan logisch om voor de goedkoopste te gaan.
Zie ik verder nog wat over het hoofd? Ik wil namelijk wel zekerheid dat ik een juist scherm ontvang. :+
Ja je ziet 1 ding over het hoofd. mijn informeren hoe het bevalt >:)

Zit erg te twijfelen tussen de asus MG279Q en eventueel een import.
de import is vele male goedkoper. en weet nog niet of ik freesync ga missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:12:
[...]

Zit erg te twijfelen tussen de asus MG279Q en eventueel een import.
de import is vele male goedkoper. en weet nog niet of ik freesync ga missen.
Diezelfde MG278Q/MG279Q bracht mij ook op het idee om te zoeken naar een goedkoper alternatief. Zodoende dat ik bij de Koreaantjes kwam. :+

Mocht alles goed verlopen, dan plaats ik zeker weten een review. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
TheTinusNL schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:22:
[...]

Diezelfde MG278Q/MG279Q bracht mij ook op het idee om te zoeken naar een goedkoper alternatief. Zodoende dat ik bij de Koreaantjes kwam. :+

Mocht alles goed verlopen, dan plaats ik zeker weten een review. :D
thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
TheTinusNL schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:45:
Als ik selecteer/zoek op
  • Matte

[...]

en verder:
accessorieswhole 1.
accessorieswhole 2.

Leuk dat je voor de Qnix gaat, ik ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen etc. :)
Die laatste link in je bericht is inderdaad een goede advertentie van een betrouwbare verkoper, en nog eens relatief goedkoop! Die zou ik inderdaad bestellen :) Wellicht nog even de verkoper een berichtje sturen dat je echt een model wil met 0 pixelfouten, just in case!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Bestelling is geplaatst, met als opmerking dat ik alleen 0 defecte pixels accepteer (zoals de advertentie ook belooft).

En nu maar afwachten... 5-8 januari wordt het afgeleverd. oOo

Bedankt voor alle hulp! :D

///
loki504 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:24:
misschien pricewatch: Asus VX24AH Zwart...
Deze heb ik aan laten passen. Staat nu wel correct op 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Waar heb je hem uiteindelijk besteld ? Ik heb mijn bureau dieper gemaakt en zit nog tegen een 60hz 22inch scherm te staren :(

Ik ben zeer geintresseerd in die Qnix dus welke heb je precies besteld ?? Oh wat zijn de verwachtte importkosten ?

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Kzyto schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:14:
Waar heb je hem uiteindelijk besteld ? Ik heb mijn bureau dieper gemaakt en zit nog tegen een 60hz 22inch scherm te staren :(

Ik ben zeer geintresseerd in die Qnix dus welke heb je precies besteld ?? Oh wat zijn de verwachtte importkosten ?
Ik heb de in een vorige reactie genoemde "accessoirieswhole 1" (AW 1) gekocht op eBay.
Ik koos voor AW als verkoper omdat deze een uitstekende feedbackscore kreeg.

Mijn variant van de QX2710 Evo 2:
DVI-D only voor een zo hoog mogelijke overklok. Heeft ook geen framedropping bij een overklok.
Ik heb de Matte versie gekozen. Dit omdat ik veel zonlicht op mijn scherm krijg, dan is Glossy niet fijn.
Ik heb een pixeldefect 0 variant gekozen. In principe garandeert dat mij een scherm dat volledig werkt, zo niet dan valt het onder garantie. Ik betwijfel wel het nut hiervan: ik denk dat het puur marketing is. Maar als je anders toch een paar dode pixels hebt valt het niet onder de garantie en ben je de pineut. :+

Importkosten schat ik rond de €50? Hier lees ik veel verschillende verhalen over. De exacte kosten krijg ik natuurlijk pas te zien bij aankomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Newegg doe €55,64 betalen aan btw import kosten en wat er nog bij komt op een product van €236,99

dus vermoed dat jij dat ook kwijt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanees
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Dode pixel garantie is inderdaad pure marketing. Vaak is het zelfs zo dat je alsnog niet kan retourneren met 1/2/3 pixels (goed lezen wanneer je het koopt). Ik heb zelf ook een Qnix en hij gaat niet hoger dan 85 hz zonder artifacts, deal with it. Ik zou het in 2016 absoluut niet aanraden een Koreanse monitor te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
TheTinusNL schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 01:22:
[...]

Importkosten schat ik rond de €50? Hier lees ik veel verschillende verhalen over. De exacte kosten krijg ik natuurlijk pas te zien bij aankomst.
Ah oke thanks ! Ik denk dat ik het er gewoon op gok. Er zijn geen vergelijkbare schermen van dit formaat en specs voor deze prijs. Ik kan overigens wel leven met een paar dode pixels en ze geven aan maximaal 3.
Refreshrate zou wel fijn zijn als hij iig minimaal 100hz weet te halen.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanees
Kzyto schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:32:
[...]

Ah oke thanks ! Ik denk dat ik het er gewoon op gok. Er zijn geen vergelijkbare schermen van dit formaat en specs voor deze prijs. Ik kan overigens wel leven met een paar dode pixels en ze geven aan maximaal 3.
Refreshrate zou wel fijn zijn als hij iig minimaal 100hz weet te halen.
Dat is absoluut waar, verwacht echter geen kwaliteit. Ik prefereer mijn asus VG248qe 144 hz over mijn Qnix voor gamen. In windows is 1440p echter wel lekker (maar heb je dus geen 85 hz voor nodig).

Bij mij zit het panel bijvoorbeeld scheef in de behuizing, op zich niet zo'n ramp maar om het op te lossen moet je hem wel helemaal uit elkaar halen. De rechteronderhoek is niet zichtbaar bij mijn exemplaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Milanees op 29-12-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Milanees schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:35:
[...]

Dat is absoluut waar, verwacht echter geen kwaliteit. Ik prefereer mijn asus VG248qe 144 hz over mijn Qnix voor gamen. In windows is 1440p echter wel lekker (maar heb je dus geen 85 hz voor nodig).

Bij mij zit het panel bijvoorbeeld scheef in de behuizing, op zich niet zo'n ramp maar om het op te lossen moet je hem wel helemaal uit elkaar halen. De rechteronderhoek is niet zichtbaar bij mijn exemplaar.
Ik zit momenteel nog met een 60hz Philips 220E van ik gok inmiddels 7 jaar oud. Ik kan toch wel verwachten dat die Qnix een beter beeld geeft dan mijn huidige Philips . Ik game voornamelijk momenteel Project Cars en Dayz kan ik vloeiender beeld verwachten ??

Kwaliteit van de bouw heb ik geen problemen mee. Ik schroef alles open als het moet dus dat is geen issue voor mij. Ik wil hem trouwens aan de muur bevestigen heeft deze Vesa eigenlijk ?

Edit : Heb hem ook besteld. Gelijk ergens anders een muurbeugel besteld ook hopelijk alles zaterdag binnen zou mooi zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door Jeff[NL] op 30-12-2015 16:43 ]

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Milanees schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:18:
Ik heb zelf ook een Qnix en hij gaat niet hoger dan 85 hz zonder artifacts, deal with it.
Waarschijnlijk komt dat omdat jij een QX2710 hebt met meerdere aansluitingen? Die komen inderdaad niet ver. De DVI-D only varianten, zoals degene die ik heb besteld, zouden tot minimaal 96 gaan... Ben benieuwd.
Kzyto schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:14:
Vanochtend stond de UPS koerier al voor de deur, terwijl verwacht werd dat het pas 5-8 januari was. :D
De importkosten voor mij bedragen €65 op een aankoop van ongeveer €270.

• Jeff[NL]
Ben benieuwd naar je bevindingen. Heb mijn kabel en muurbeugel al binnen. Hopelijk zaterdag koerier aan de deur !

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Hier zo'n 25000 bevindingen: http://www.overclock.net/...r-1440p-monitor-club/0_30 ;)

Anyway, heb nu zo'n 2 jaar mijn Qnix in gebruik en draait nog als een tiet op 120 Hz. (Meestal 115 zodat GPU netjes downclocked)
Heb hier een zipje waar ik destijds alle settings en benodigde bestanden in heb opgeslagen:
https://www.dropbox.com/s...fy1e/qnix%202710.zip?dl=0
De patchers gebruik ik niet meer, maar als je ze nodig hebt wel even nieuwe versie downloaden.

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 31-12-2015 16:08 ]

• stin00
  • Niet online
unfor schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:54:
Hier zo'n 25000 bevindingen: http://www.overclock.net/...r-1440p-monitor-club/0_30 ;)

Anyway, heb nu zo'n 2 jaar mijn Qnix in gebruik en draait nog als een tiet op 120 Hz.
Heb hier een zipje waar ik destijds alle settings en benodigde bestanden in heb opgeslagen:
https://www.dropbox.com/s...fy1e/qnix%202710.zip?dl=0
De patchers gebruik ik niet meer, maar als je ze nodig hebt wel even nieuwe versie downloaden.
Nice, draait hier na bijna 2 jaar ook nog als een trein op 100 Hz.

De patchers etc. zijn niet echt meer nodig, in ieder geval niet voor Nvidia. Je kan via de Nvidia driver zelf een custom resolutie instellen die ook na een update van de driver blijft bestaan; wel zo makkelijk :)

Heb je verder nog enige waarden aangepast trouwens? Ik doel dan op de timings van het scherm, bijv. het Voorportaal en/of de synchronisatiebreedte.
Kzyto schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:42:
[...]

Ik zit momenteel nog met een 60hz Philips 220E van ik gok inmiddels 7 jaar oud. Ik kan toch wel verwachten dat die Qnix een beter beeld geeft dan mijn huidige Philips . Ik game voornamelijk momenteel Project Cars en Dayz kan ik vloeiender beeld verwachten ??

Kwaliteit van de bouw heb ik geen problemen mee. Ik schroef alles open als het moet dus dat is geen issue voor mij. Ik wil hem trouwens aan de muur bevestigen heeft deze Vesa eigenlijk ?

Edit : Heb hem ook besteld. Gelijk ergens anders een muurbeugel besteld ook hopelijk alles zaterdag binnen zou mooi zijn :)
Gaaf, gefeliciteerd met de bestelling. Hopelijk zit het bij jou ook allemaal snor :)
Er zit inderdaad een standaard vesa mount aan! Het openschroeven van de behuizing is geen moeilijk klus, zo gepiept.

Mocht je vragen hebben over (de)montage of andere zaken kan je altijd even een PM sturen.

[ Voor 33% gewijzigd door stin00 op 31-12-2015 16:11 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
stin00 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:10:
[...]

Nice, draait hier na bijna 2 jaar ook nog als een trein op 100 Hz.

De patchers etc. zijn niet echt meer nodig, in ieder geval niet voor Nvidia. Je kan via de Nvidia driver zelf een custom resolutie instellen die ook na een update van de driver blijft bestaan; wel zo makkelijk :)

Heb je verder nog enige waarden aangepast trouwens? Ik doel dan op de timings van het scherm, bijv. het Voorportaal en/of de synchronisatiebreedte.
Voor 120 Hz moet ik de timings aanpassen om geen groene artifacting te krijgen, settings staan in die zipfile opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanees
[quote]TheTinusNL schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:50:
[...]

Waarschijnlijk komt dat omdat jij een QX2710 hebt met meerdere aansluitingen? Die komen inderdaad niet ver. De DVI-D only varianten, zoals degene die ik heb besteld, zouden tot minimaal 96 gaan... Ben benieuwd.

Nee, heb wel degelijk de juist variant:). DVI-D dual link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
loki504 schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:12:
[...]
...
...
Om het kort te houden: na bijna drie dagen gebruik durf ik nu al te zeggen dat de QX2710 mijn beste aankoop van 2015 was. _/-\o_
Ik kan je van harte aanbevelen om ook een QX2710 te kopen!

Komend van een 1080p 72Hz TN paneeltje is zelfs 1440p IPS/PLS 60Hz al een fantastische game-ervaring. Inmiddels heb ik mijn QX2710 op 96Hz draaien en dat is al een wereld van verschil met 60. Binnenkort ga ik verder, hopelijk richting de 120 Hz. :D
Van inputlag, wat mijn grootste zorg was, valt niets te merken. Dode pixels heb ik ook nog niet kunnen vinden.
Review komt er nog aan, maar ik dacht ik laat nu alvast even wat weten, omdat er nog een leuke korting is op mijn model, mocht je die ook willen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
TheTinusNL schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:33:
[...]
Om het kort te houden: na bijna drie dagen gebruik durf ik nu al te zeggen dat de QX2710 mijn beste aankoop van 2015 was. _/-\o_
Kijk dit zijn de betere berichten :D Komt ook precies overeen met mijn eigen reactie, de Qnix was destijds ook mijn beste aankoop sinds lange tijd!

Ben benieuwd tot hoe ver je Qnix gaat en hoop dat je er lang van kan genieten.
Uit eigen ervaring vind ik zelf 100 hertz erg prettig. Hierboven nam de helderheid van het paneel toch wel noemenswaardig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Ik heb hem inmiddels binnen en hij draait nu een uurtje of 4 en ik ben erggggg tevreden moet ik zeggen.
Project Cars gespeeld o.a en dat ziet er al echt stukken beter uit dan mijn oude scherm. Heb hem momenteel mbv Evga Precision X naar 96hz gezet.

Kijk me ogen ook uit nagenoeg alles ziet er beter uit dan ik gewend was. Lijkt of ik meer kleuren zie ofzo :)

Verder heb ik geen dode pixels nog gezien maar wel een heel licht wit plekje beetje wazig als het scherm helemaal zwart is bijvoorbeeld tijdens laden van een game oid. Niet storend iig het is verder nooit aanwezig.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
TheTinusNL schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:33:
[...]

Komend van een 1080p 72Hz TN paneeltje is zelfs 1440p IPS/PLS 60Hz al een fantastische game-ervaring. Inmiddels heb ik mijn QX2710 op 96Hz draaien en dat is al een wereld van verschil met 60. Binnenkort ga ik verder, hopelijk richting de 120 Hz. :D
Van inputlag, wat mijn grootste zorg was, valt niets te merken. Dode pixels heb ik ook nog niet kunnen vinden.
Review komt er nog aan, maar ik dacht ik laat nu alvast even wat weten, omdat er nog een leuke korting is op mijn model, mocht je die ook willen. :)
Goed om te horen dat je er blij mee bent😃
Mijn upgrade is even naar de zijlijn geschoven. Maar komt vast binnenkort nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanees
Goede aankoop dus! Veel plezier ermee. Ik kan je als tip meegeven mocht er iets kapot gaan oid wil assecorieswhole je meestal wel tegemoet komen. Zoals gezegd haalde ik maar 85 Hz en heb hier een klein bedrag voor terug gekregen:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Milanees schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:18:
Goede aankoop dus! Veel plezier ermee. Ik kan je als tip meegeven mocht er iets kapot gaan oid wil assecorieswhole je meestal wel tegemoet komen. Zoals gezegd haalde ik maar 85 Hz en heb hier een klein bedrag voor terug gekregen:)!
Mooi om te horen dat AW klanten tegemoet komt.
Ik heb mijne nu zonder probleem op 105 Hz lopen, prima zo. Binnenkort weer een stukje verder proberen. :9

Pagina: 1