Ledspot knippert in combi met PIR sensor

Pagina: 1
Acties:

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03 12:02
Het is al een ouder draadje, maar ik zit met hetzelfde probleem :)

Ik heb een simpele Goobay 96007 gekocht voor een bergkast, welke volgens de doos geschikt zou moeten zijn voor een LED peertje. Het peertje is trouwens 6W, en de schakelaar een relais-sensor met een duidelijk hoorbare "klik" bij het schakelen.

Alles aangesloten zoals het volgens de handleiding moest, en toen werkte het niet. De schakeldraad aangesloten op de "N" (nul) van de sensor, en nu blijft het peertje knipperen als een stroboscoop.

Ik heb helaas geen normale peertjes, maar met LED peertjes van 4W, 6W en 10W blijft hij telkens knipperen als een gek. Hebben jullie toevallig een idee waardoor dat zou kunnen komen? Ik ben een beetje ten einde raad met die manual en de Goobay tutorials die ik online kan vinden namelijk :)

Hieronder een schematje van hoe ik 'm had/heb aangesloten:
Goobay 69007 LED sensor

[ Voor 19% gewijzigd door Kapotlood op 01-04-2017 11:32 ]

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-03 12:02
Och da's stom inderdaad... ik heb 'm verkeerd getekend! :)

Ik heb op het schakelpunt waar voorheen een touw-schakelaar zat een bruine + zwarte draad, en bij het lichtpunt een blauwe + zwarte draad. Zo heb ik 'm 2x aangesloten met de bovenstaande problemen:
Goobay 69007

[ Voor 24% gewijzigd door Kapotlood op 01-04-2017 13:21 ]

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07-2025
Je denkt verkeerd... het is geen dimmer waarvan je maar één draad van de dimmer hoeft te gebruiken.
Ik heb wel een andere volgorde gebruikt dan de pdf, maar de benamingen/kleuren zijn identiek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D0gEenT.png

[ Voor 23% gewijzigd door PE4000 op 01-04-2017 13:52 . Reden: correctie ]

Pagina: 1