CPU + Mobo... Will it work?

Pagina: 1
Acties:

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:01

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuw systeem te bouwen met de volgende combinatie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 261,51€ 261,51
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 324,46

Nu is de vraag, gaat dit werken. Natuurlijk heeft het geen ECC ram support, maakt mij ook vrij weinig uit gezien dit geen hardcore server wordt of wat dan ook. De reden voor de Xeon is omdat het de goedkoopste 8 threads CPU is op 1150. Onboard graphics maakt mij ook vrij weinig uit, ik plug wel iets in het PCI slotje.

Nu staat er op de site van Asrock dat de 1231v3 ondersteund wordt voor dit bordje, echter wel vanaf bios versie 1.90. Nu zit ik met het volgende dilemma,

- Ik kan het mobo kiezen en hopen dat deze aankomt met v1.90 of hoger
- Ik kan het moederboard flashen bij aankomst (zonder CPU?)
- Ik kan voor een ander bordje gaan. Dit gaat me wel gelijk wat meer kosten.

Thanks!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het systeem gaat ook echt gebruikt worden als workstation/servertje/videoencoding etc, gezien de Xeon keuze? :)

Je kan vooraf bij aanschaf even de webshop mailen/bellen welke biosversie erop geflashed staat.
Dit mobo kan niet zonder CPU worden geflasht.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Waarom post je dit in een ander topic? In je andere topic vermeld je waarvoor je het systeem wil gebruiken en geef je meer informatie..Deze vraag had je daar toch ook kunnen stellen. Topics maar openen om snel reacties te krijgen is niet de bedoeling.

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Topicstarter
ToFast schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:09:
Waarom post je dit in een ander topic? In je andere topic vermeld je waarvoor je het systeem wil gebruiken en geef je meer informatie..Deze vraag had je daar toch ook kunnen stellen. Topics maar openen om snel reacties te krijgen is niet de bedoeling.
True, maar hier gaat het over 2 specifieke componenten die naar mijn mening meer in deze categorie pasten. En ik vermeld hier weinig info bij, nogmaals, omdat dit meer een technische vraag betreft dan een kopers vraag :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bios 1.9 is van 2 jaar geleden en inmiddels is de laatste bios 2.5.
Mag je bij aankoop toch wel aan kunnen nemen dat er een later bios op staat dan 1.9.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:26

Nemesizz

Untouchable

rm_a_rayman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:28:
Bios 1.9 is van 2 jaar geleden en inmiddels is de laatste bios 2.5.
Mag je bij aankoop toch wel aan kunnen nemen dat er een later bios op staat dan 1.9.
Toch zie je (of zag...'vroeger' of paar jaar terug in elk geval) maar al te vaak dat zo'n bordje lang niet altijd met een recente BIOS versie uitkomt. Ding is lang op transport, of ligt weet ik hoe lang ergens in een magazijn voordat het eindelijk een keer z'n weg naar een shop vind en daadwerkelijk verkocht word.

Nu is 2 jaar verschil inderdaad wel erg lang, maar onmogelijk is het (helaas) zeker niet.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 20:21

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Het gaat dus om dit topic: Basis werkstation

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Topicstarter
Jup, thats the one.

Anyway, even contact opgenomen met de webshop zoals voorgesteld door Stin. Helaas niks op de doos, maar ze gaan ervan uit dat dit allemaal goed zit gezien de 2 jaar. Mocht het toch niet goed zitten kan ik het weer terug sturen.

Bedankt voor de hulp.

Pagina: 1