Ik ben van plan een nieuw systeem te bouwen met de volgende combinatie:
Nu is de vraag, gaat dit werken. Natuurlijk heeft het geen ECC ram support, maakt mij ook vrij weinig uit gezien dit geen hardcore server wordt of wat dan ook. De reden voor de Xeon is omdat het de goedkoopste 8 threads CPU is op 1150. Onboard graphics maakt mij ook vrij weinig uit, ik plug wel iets in het PCI slotje.
Nu staat er op de site van Asrock dat de 1231v3 ondersteund wordt voor dit bordje, echter wel vanaf bios versie 1.90. Nu zit ik met het volgende dilemma,
- Ik kan het mobo kiezen en hopen dat deze aankomt met v1.90 of hoger
- Ik kan het moederboard flashen bij aankomst (zonder CPU?)
- Ik kan voor een ander bordje gaan. Dit gaat me wel gelijk wat meer kosten.
Thanks!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed | € 261,51 | € 261,51 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 62,95 | € 62,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 324,46 | |
Nu is de vraag, gaat dit werken. Natuurlijk heeft het geen ECC ram support, maakt mij ook vrij weinig uit gezien dit geen hardcore server wordt of wat dan ook. De reden voor de Xeon is omdat het de goedkoopste 8 threads CPU is op 1150. Onboard graphics maakt mij ook vrij weinig uit, ik plug wel iets in het PCI slotje.
Nu staat er op de site van Asrock dat de 1231v3 ondersteund wordt voor dit bordje, echter wel vanaf bios versie 1.90. Nu zit ik met het volgende dilemma,
- Ik kan het mobo kiezen en hopen dat deze aankomt met v1.90 of hoger
- Ik kan het moederboard flashen bij aankomst (zonder CPU?)
- Ik kan voor een ander bordje gaan. Dit gaat me wel gelijk wat meer kosten.
Thanks!
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply