Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alleen gamen, resolutie momenteel op 1650x1080 maar ga ik later nog upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Seasonic M12II Evo 520w psu uit oktober dit jaar
Sapphire R9 280x Dual-X OC 3GB DDR5
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon wat er normaal in een computer hoort
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Skylake is gewenst, Kast met window als het kan. Energieverbruik maakt me niets uit, geluidsniveau graag stil, maar is geen vereiste.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Advies over onderstaande build om misschien de prijs nog een paar tientjes naar beneden te krijgen.
Ik twijfel vooral over de keuse tussen i5-6400 en i5-6500.
Daarnaast ben ik zelf erg slecht in het kiezen van componenten voor het uiterlijk. De videokaart zelf is vooral zwart. Kan ik het beste een ander moederboard kiezen voor het uiterlijk? Of ander ram, ik heb nl de bovenste gewoon gepakt.
Is het slim om met de HDD nog een maandje te wachten en in plaats daarvan een aftermarket cooler te kopen? (Scythe Fuma, Gelid Transfusions Tranquilo, Noctua oid.)
Operating System heb ik al.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alleen gamen, resolutie momenteel op 1650x1080 maar ga ik later nog upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Seasonic M12II Evo 520w psu uit oktober dit jaar
Sapphire R9 280x Dual-X OC 3GB DDR5
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon wat er normaal in een computer hoort
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel CPU
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Skylake is gewenst, Kast met window als het kan. Energieverbruik maakt me niets uit, geluidsniveau graag stil, maar is geen vereiste.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Advies over onderstaande build om misschien de prijs nog een paar tientjes naar beneden te krijgen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 191,95 | € 191,95 |
1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
1 | NZXT S340 Zwart | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 47,95 | € 47,95 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 514,70 |
Ik twijfel vooral over de keuse tussen i5-6400 en i5-6500.
Daarnaast ben ik zelf erg slecht in het kiezen van componenten voor het uiterlijk. De videokaart zelf is vooral zwart. Kan ik het beste een ander moederboard kiezen voor het uiterlijk? Of ander ram, ik heb nl de bovenste gewoon gepakt.
Is het slim om met de HDD nog een maandje te wachten en in plaats daarvan een aftermarket cooler te kopen? (Scythe Fuma, Gelid Transfusions Tranquilo, Noctua oid.)
Operating System heb ik al.
i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000