[iPhone 5] App Store gebruikt veel mobiele data?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 698729

Topicstarter
Goedemorgend,

Zijn er hier nog mensen die een iPhone 5 hebben, die heel veel mobiele data verbruikt, zonder iets te doen? Is hier iets aan te doen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Geef eens wat meer info, iOS versie, telecomprovider, wat heb je zelf al onderzocht..?

Bij instellingen mobiel netwerk kan je per app zien wat het verbruikt (vanaf iOS 8.x)
Ook instellingen algemeen ververs op achtergrond kan van invloed zijn op data gebruik als je een app niet afsluit. Ook zijn er apps die alsnog op de achtergrond data kunnen gebruiken, mits je dit toestaat.

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 698729

Topicstarter
Ik heb iOS 9 dat erop staat nu. De app store verbruikt heel veel wat ik raar vind. Ik heb Proximus als provider. Ik ben al opzoek geweest welke apps veel verbruiken. Ik heb er misschien ook onnodige apps opstaan. Ik heb al instellingen aangepast voor bepaalde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-07 15:37

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Als je app store veel gebruikt heb je misschien automatische updates aan staan in combinatie met Wifi-Assisentie.
Die laatste vind je onder je instellingen bij Mobiele Netwerk helemaal onderin. Die schakelt automatisch naar je 3/4G als de WiFi minder is.

Ik zou die sowieso uit zetten, dan zal je date verbruik minder worden :)

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Inderdaad iTunes en AppStore automatische downloads onderdelen uitzetten, of even per onderdeel uitzetten als test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:30

NSG

Je weet niks!

Momenteel geen last meer van, maar tussen 2 en 3 maanden geleden meerdere keren meegemaakt dat er 's nachts zo'n 800MB werd verstookt. En dat terwijl de telefoon aan de oplader lag, wifi aanstond, automatische app updates uitstond en ik van vrijwel alle apps die iets kunnen scyhroniseren, mobiele data had uitgezet.

Wat de oorzaak is geweest weet ik nog steeds niet, maar ben er wel voor overgestapt naar een andere provider waar er niet betaald moet worden na het overschrijden van de databundel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

NSG schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:48:
Momenteel geen last meer van, maar tussen 2 en 3 maanden geleden meerdere keren meegemaakt dat er 's nachts zo'n 800MB werd verstookt. En dat terwijl de telefoon aan de oplader lag, wifi aanstond, automatische app updates uitstond en ik van vrijwel alle apps die iets kunnen scyhroniseren, mobiele data had uitgezet.

Wat de oorzaak is geweest weet ik nog steeds niet, maar ben er wel voor overgestapt naar een andere provider waar er niet betaald moet worden na het overschrijden van de databundel..
offtopic:
dit iPhone 5S verbruikt 3G data terwijl Wifi beschikbaar is draadje gezien? En had je misschien Simyo?

Pagina: 1