iPhone 5S verbruikt 3G data terwijl Wifi beschikbaar is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mijn dochter heeft sinds enkele maanden een iPhone 5S 32GB met een Simyo sim-only abonnement.
Deze telefoon verbruikt bijna elke dag wel 3G data terwijl ze thuis is, met prima Wifi dekking.
Dit heeft al een keer een flinke rekening van Simyo opgeleverd helaas.
Het meest opvallende is dat dit verbruik voornamelijk 's nachts plaatsvindt.

De telefoon is onlangs naar 9.2 geupgrade maar dat heeft geen verbetering gebracht, afgelopen nacht om 2:08 is er toch weer ruim 54 MB aan 3G data verstookt. (meestal gaat het om minder MB's, tot zo'n 5 MB)

Nou ben ik zelf geen Apple gebruiker dus heb ik flink zitten googlen naar vergelijkbare gevallen en eventuele oplossingen en ondertussen is Wifi assistentie uitgeschakeld, evenals iCloud.
Ze heeft 3G voor de meeste apps uitgezet, alleen de apps die ze ook wel buitenshuis gebruikt mogen nog 3G gebruiken. Ook is er een reset voor de netwerk instellingen uitgevoerd.
De enige "oplossing" die ik gevonden maar nog niet uitgevoerd heb is een hard reset van het toestel.

Zijn er nog andere mogelijkheden om de oorzaak te achterhalen en uit te schakelen?

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-07 14:20
WiFi assistentie uitzetten.

Instellingen, mobiel netwerk, dan helemaal onderaan de assistent uitzetten.

edit: Niet goed gelezen...

Welke app verstookt er dan 50mb bij geen gebruik? Moet toch iets van een sync zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Wouter36 op 21-12-2015 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

R-v-R schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:55:
Nou ben ik zelf geen Apple gebruiker dus heb ik flink zitten googlen naar vergelijkbare gevallen en eventuele oplossingen en ondertussen is Wifi assistentie uitgeschakeld
Wouter36 schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:20:
WiFi assistentie uitzetten.

Instellingen, mobiel netwerk, dan helemaal onderaan de assistent uitzetten.
B)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
@Fietsbel Scherp, niet zoals ik dus :D excuse moi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kun je mobiele data niet gewoon uitzetten? Dan weet je zeker dat er niks verbruikt wordt, ook niet als je WiFi verbinding toevallig wegvalt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
@Jeroenneman

Mobiele data uitzetten kan natuurlijk wel maar ik wil ook heel graag weten wat de oorzaak van dit data verbruik is.
En dat elke avond uitzetten gaat ze ook regelmatig vergeten ben ik bang ;-)

Edit: ik ben sowieso nieuwsgierig om welke app het gaat maar ik wil ook heel graag weten waarom dit verkeer dan niet via Wifi plaatsvindt.

[ Voor 25% gewijzigd door R-v-R op 21-12-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:43

swv

Weet je ook welke apps data verbruiken 's nachts? Dat wordt namelijk per app vrij gedetailleerd weergegeven onder Instellingen > Mobiele netwerk > Gebruik mobiele data voor:. Dat verbruik staat los van wat over Wi-Fi verbruikt wordt dus daar kun je niet mee worden verward. Scroll op die pagina ook even naar beneden en doe voor het slapen gaan 'Stel gegevens opnieuw in', zodat je weet welke app(s) er de schuldige zijn ;)

Het zou ook kunnen dat de iPhone de verbinding met het Wi-Fi netwerk verliest en dat er daarom in de nacht ook (kort) mobiele data wordt verbruikt. Dit klinkt in eerste instantie niet logisch want dan zou je het ook overdag moeten merken. Enfin, vooral onder iOS 8 waren er Wi-Fi problemen met iOS devices die de verbinding verloren met routers. Onder iOS 9 zou het niet meer voor mogen komen dus kan het ook aan de router liggen. Maar dat is vanachter mijn bureau lastig oordelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
@sww89

Ik zal die teller vanavond resetten en dan morgen even laten kijken welke apps 3G hebben gebruikt.
Ben benieuwd!

Ik zal ook vanaf mijn laptop via Wifi een ping naar een website opstarten om te zien of er 's nachts iets vreemds gebeurt in mijn netwerkje. Het kan zijn dat de router of het accesspoint stiekem 's nachts een eigen leven leiden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
iOS applicaties kunnen 'Background refresh' aan hebben staan (zoals facebook). Het kan zijn dat de iPhone gebruik maakt van 3G indien de telefoon gelocked is. Probeer eens te kijken wat er gebeurd als het scherm niet gelocked wordt 's nachts.

Ook kun je de slaapstand activeren op de telefoon. Dit kan automatisch maar ook handmatig. Dan krijg je geen notificaties meer binnen en doet background refresh ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:27
Ik heb ook een probleem gehad met het gebruik van data wat niet te achterhalen was. Het totale mobiele datverbruik was 2 keer zo hoog als het totaal van de som van alle apps en systeem (dit kun je mooi zijn nadat je de gegevens opnieuw hebt ingesteld). Ik merkte dit op vakantie doordat ik ieder keer binnen een minuut na het inschakelen van roaming door mijn dagbundel heen was.

Uiteindelijk heeft het resetten naar fabrieksinstellingen en vervolgens de reservekopie weer terugzetten het probleem opgelost

Ik begrijp dat dit niet hetzelfde is als bovenstaand probleem, maar mogelijk dat mijn oplossing in dit geval wel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik denk dat het echt aan Wi-Fi -of eerder het gebrek daar aan- kan liggen. En of de iPhone of het netwerk daar de schuld van is kan ik niet zeggen. Op het forum van Simyo zijn meerdere berichten te vinden over ongewoon dataverbruik. Neem bijvoorbeeld dit topic van twee dagen geleden https://forum.simyo.nl/fa...mb-verbruik-vandaan-31613. En zo zijn er meerdere klachten te vinden de laatste tijd. Mocht het dus echt een keertje mislopen dan is Simyo wel flexibel zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Wanneer een iPhone dataverbinding heeft via 3/4g en wi-fi verbinding zal deze de wi-fi verbinding verbreken wanneer die gelocked word. Push notificaties etc komen dan binnen via 3/4g en eventuele Whatsapp foto's worden ook op die manier geladen. Mogelijk is dit het probleem.

(Hoewel 50MB wel erg veel is, dit zou eerder 5MB moeten zijn zoals normaal)

[ Voor 12% gewijzigd door xh3adshotx op 21-12-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
xh3adshotx schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:20:
Wanneer een iPhone dataverbinding heeft via 3/4g en wi-fi verbinding zal deze de wi-fi verbinding verbreken wanneer die gelocked word. Push notificaties etc komen dan binnen via 3/4g en eventuele Whatsapp foto's worden ook op die manier geladen. Mogelijk is dit het probleem.

(Hoewel 50MB wel erg veel is, dit zou eerder 5MB moeten zijn zoals normaal)
Dat een iPhone 3/4G verkiest boven Wifi wanneer ie gelocked is vind ik heel vreemd en ook onwenselijk.
Is dat nog ergens te wijzigen of zit je daar aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:23
Je kunt mobiele data, of alleen 3G/4G, uitschakelen.
Het kost minder energie om via 3G/2G de push berichten op te halen, immers is er altijd al een mobiele verbinding paraat om mee te kunnen bellen, en is het een kleine moeite om deze te gebruiken voor een beetje internet.

Het aanzwengelen van de WiFi chip is nergens voor nodig als de telefoon in locked is. Tenzij er natuurlijk nog achtergrondprocessen draaien, zoals iCloud sync of backup.

Maar je iPhone heeft nu data tellers bij Mobiel Netwerk. Kijk nou eerst eens welke app er data verbruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 21-12-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Dat WiFi in een slaapmodus gaat om energie te besparen begrijp ik. Maar ik kan mij niet voorstellen dat dat dan in één nacht 50MB kost. Dan moet het OS toch ingrijpen en overgaan op WiFi wanneer data wordt gevraagd? Een pushbericht kost toch ook maar enkele Kb's? Van Simyo weet ik dat zij afronden per 1 Kb en niet zoals vele andere b-providers per 100 Kb. Dus mocht het druk geweest zijn op Whatsapp om maar wat te noemen, dan hoeven we daar ook de oorzaak niet in de zoeken. Wat wel kan is dat in Whatsapp het automatisch downloaden van afbeeldingen aanstaat. Dus mocht dat tegelijkertijd ook gebeuren over de 3G verbinding dan loopt dat op. Maar dan nog blijft 50MB veel... Ik ben benieuwd wat R-v-R na vannacht kan terugkoppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
's Nachts ligt de iPhone altijd aan de lader. Wanneer hij dat detecteert hoeft ie voor mij geen berichten via 3G binnen te halen om een heel klein beetje stroom te besparen.
Ik heb een pingtool met timestamp op mijn laptop gezet, die gaat vannacht fijn naar nu.nl pingen.
Op de iPhone heeft mijn dochter de background refresh van alle apps uitgezet.
We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Neemt je dochter haar telefoon mee naar d'r kamer als ze gaat slapen? Het kan zijn dat de telefoon dan simpelweg geen verbinding meer kan maken met het netwerk omdat het signaal niet zo ver komt. En zonder wifi verbinding gaat internet inderdaad via 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
Ze heeft een prima Wifi verbinding in haar kamer, daar heeft haar vader wel voor gezorgd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Kan data roaming misschien een verbinding verstoren of gaan lurken? In welke regio woon je?
Roaming kan je bij mobiel netwerk wel op alleen spraak zetten.

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Als een idevice aan de lader ligt gaat ie dan ook in deep sleep? Naar mijn weten niet en blijft WiFi ingeschakeld tijdens laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
De pingtest heeft gelopen van 23:00 tot 7:00 en het resultaat was 5 mislukte pings.
Ik liet elke 10 seconden één keer een ping doen naar www.nu.nl
De mislukte pings waren niet achter elkaar maar verspreid over de nacht.
Ik heb nog niet kunnen zien of haar telefoon afgelopen nacht data heeft verbruikt en de laatste meting bij Simyo is van gisterenavond om 18:00 dus ik moet nog heel even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:06

Tazzios

..

Wat je daadwerkelijk verbruikt en wat Simyo rekent aan MB's kan ook afwijken wegens afronding per sessie.
Dus bekijk wat de telefoon aangeeft als verbruik en wat simyo aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-07 22:30
-Excuses OP niet goed gelezen.-

[ Voor 90% gewijzigd door diefightdie op 22-12-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

R-v-R schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:48:
De pingtest heeft gelopen van 23:00 tot 7:00 en het resultaat was 5 mislukte pings.
Ik liet elke 10 seconden één keer een ping doen naar www.nu.nl
De mislukte pings waren niet achter elkaar maar verspreid over de nacht.
Ik heb nog niet kunnen zien of haar telefoon afgelopen nacht data heeft verbruikt en de laatste meting bij Simyo is van gisterenavond om 18:00 dus ik moet nog heel even geduld hebben.
Het feit dat de laptop 5 mislukte pings had zegt nog weinig over de iPhone bedenk ik mij nu. Tenzij het hele netwerk tijdelijk op z'n gat ligt natuurlijk. En was tweakers.net niet nog betrouwbaarder geweest :+ ?

Ik ben nog steeds benieuwd.
Tazzios schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:55:
Wat je daadwerkelijk verbruikt en wat Simyo rekent aan MB's kan ook afwijken wegens afronding per sessie.
Dus bekijk wat de telefoon aangeeft als verbruik en wat simyo aangeeft.
Dat is niet het geval, tenzij ze niet eerlijk factureren. Zie rechter kolom https://www.simyo.nl/tarieven/sim-only. Gaat per 1 kB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:34:
Kan data roaming misschien een verbinding verstoren of gaan lurken? In welke regio woon je?
Roaming kan je bij mobiel netwerk wel op alleen spraak zetten.
We wonen in Noord-Holland dus zullen geen last hebben van roaming.

EDIT:

Zojuist waren de gegevens bij Simyo geupdate en ik ben toch wel weer een beetje verrast.
Vannacht om 2:08 een verbruik van 0,03 MB
Geen idee wat dat geweest is en waarom dat niet via Wifi gebeurde maar het is veel te weinig om me druk over te maken.
Maar om 10:08 terwijl ze nog thuis was, zomaar een verbruik van 58,6 MB.
Op dat tijdstip liep mijn pingtest niet meer maar als het internet thuis niet werkt ben ik de eerste die dat te horen krijgt ;)
Het gekke is dat, wanneer het verbruik wat groter is, het bijna altijd om zo'n 55 tot 60 MB gaat.
Ik zal vanavond op haar telefoon kijken om te zien of ik iets kan ontdekken maar omdat ze vanmiddag wel langere tijd buitenshuis is geweest zal het wel lastig worden om te achterhalen wat er vanochtend is gebeurd.

EDIT-2:

Op haar telefoon waren twee programma's die samen veruit het grootste deel van het dataverbruik voor hun rekening hadden genomen: facebook en twitter
Ik heb de firmware van ons accesspoint maar even geupdate alhoewel ik niets zag staan in de changelog wat hier betrekking op zou kunnen hebben.
Op de iPhone heb ik ons thuis netwerk laten "vergeten" en daarna opnieuw handmatig aangemaakt.
Die tip was ik ondertussen ook ergens tegengekomen.
Wat ik helaas ook ben tegengekomen zijn veel problemen van iPhones met zwakke of instabiele Wifi verbindingen. Met haar vorige telefoon, een iPhone 4, waren er nooit problemen met hoog dataverbruik en verder is er helemaal niets gewijzigd in het thuis netwerk.
Het zou me niet verbazen als de Wifi module in haar iPhone niet zo best is en af en toe geen verbinding meer ziet. De signaalsterkte die hij aangeeft is overigens wel hoog.
Zijn er programmaatjes waarmee je de Wifi verbinding van een iPhone gedurende langere tijd kunt monitoren?

[ Voor 83% gewijzigd door R-v-R op 22-12-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik had de Edit's gemist ;)

Wat betreft het dataverbruik zoals Simyo die weergeeft: ik las op hun forum dat hun altijd in blokken van +-58MB factureren, dus dat kan verklaren waarom dat getal (of iets dat daar in de buurt zit) zo vaak terug komt op de factuur. Dat betekent dat de tijdstippen van verbruik niet altijd tot op de minuut nauwkeurig zullen worden weergeven. Ik ben geen Simyo klant dus weet ook niet hoe die omgeving er voor klanten uitziet, maar zo vat ik het op.

Facebook en Twitter zijn de schuldigen dus.. Ik had bijna niet anders verwacht ;) Heb je de tip van tweaker The_ghost16 nog geprobeerd over background refresh? Dat vind je onder Instellingen > Algemeen > Ververs op achtergrond. Als Facebook en Twitter daar aangevinkt staan, dan kan dat het hoge dataverbruik verklaren. Zet dit dus sowieso UIT. Scheelt ook weer batterij.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit geweten dat de iPhone in standby blijkbaar geen WiFi gebruikt. Normaal gesproken worden er pushnotificaties verstuurd zoals ik eerder beschreef en die gebruiken amper data. Als je bij een notificatie getriggerd wordt de iPhone op te pakken en te ontgrendelen, dan gaat de iPhone vanzelfsprekend over op WiFi om alle data binnen te hengelen. Staat 'Ververs op achtergrond' aan, dan hebben de betreffende apps blijkbaar meer 'bevoegdheden' en halen ondersteunende apps wanneer die behoefte er is zelfstandig data van internet op de achtergrond terwijl de iPhone vergrendeld is. Met name Facebook is zo'n griezelige app die altijd met het internet verbonden wil zijn. Blijkbaar gebeurt dat over 3G dan. Zoals ook in dit topic wordt beweerd en wat ik elders ook lees is dat wanneer de iPhone aan de lader hangt, hij wel verbonden zou moeten blijven met WiFi. Mocht je hier meer over willen weten, stuur dan Apple support een mailtje. Kost niets en ze zijn erg behulpzaam https://www.apple.com/nl/support/ Wellicht dat een genius hier dan uitsluitsel over kan geven.

Nog een tip wat betreft Facebook. Haal die app sowieso van haar telefoon af want die app heeft onnodige impact op de batterij van de iPhone en blijkbaar ook van 3G. Een snelkoppeling maken naar de mobiele website in Safari werkt ook prima. Nadeel is dat jouw dochter geen notifcaties meer ontvangt. Kan mij voorstellen dat dat niet wenselijk is ;)
Zie optie 3 uit dit artikel op iCulture hoe het maken van een snelkoppeling naar het startscherm werkt http://www.iculture.nl/ti...es-in-safari-iphone-ipad/

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 26-12-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:23
Je kunt de twitter en facebook app herinstalleren.

De data op de factuur is niet zo nuttig. Dat is de som over meerdere uren.

Staat er ook Spotify op? Of Youtube, video over 3g kost veel data.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 26-12-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
Tijdens de vakantie dagen was ze vaak thuis en heeft ze mobiele data uitgezet, dat werkt gelukkig nog wel goed.
Alle apps moeten dan wel via Wifi communiceren en dat heeft niet geleid tot meldingen van programma's die geen verbinding met de buitenwereld konden maken.
Ook bij Simyo was er geen 3G verbruik te zien in de dagelijkse overzichten.
Waarom gebruikt de 5S 3G data wanneer ze thuis is en er een prima Wifi dekking aanwezig is?
Met haar iPhone 4 hadden we deze problemen niet en aangezien er qua provider of thuis situatie totaal niets is veranderd geef ik toch de iPhone 5S en/of de nieuwe IOS versie de schuld van dit probleem.

Background refresh staat nu voor alle apps uitgeschakeld en aangezien ze weer vaak op pad is, staat 3G nu weer ingeschakeld. Als er nu nog steeds 3G data wordt verbruikt wanneer ze thuis is zal ik Facebook en Twitter opnieuw laten installeren.
Als dat ook niet helpt blijft volgens mij alleen de fabrieksinstellingen reset over, als er nog andere suggesties zijn hoor ik dat heel graag!

Edit:
Zojuist de bijgewerkte Simyo overzichten even bekeken en vanochtend om 5:57 toch weer 2MB verbruikt.
Ze lag toen nog thuis te slapen.
Background refresh uitschakelen is blijkbaar niet de oplossing ....

[ Voor 9% gewijzigd door R-v-R op 04-01-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15
Mijn iPhone 4 + Simyo heeft dit anders ook wel af en toe. Gaat gelukkig niet om veel verbruik, maar soms ineens wel even, dus het blijft altijd opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
Gisteren ochtend om 5:40 was het weer raak, zo maar 30MB van haar databundel gebruikt terwijl ze thuis lag te slapen.
Als het elke dag zoveel zou zijn ben je toch erg snel door je bundel heen en kun je een pittige rekening van Simyo verwachten.

@dcl!
Je hebt nooit kunnen ontdekken wat de oorzaak van dat dataverbruik was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

R-v-R schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:57:
Gisteren ochtend om 5:40 was het weer raak, zo maar 30MB van haar databundel gebruikt terwijl ze thuis lag te slapen.
Als het elke dag zoveel zou zijn ben je toch erg snel door je bundel heen en kun je een pittige rekening van Simyo verwachten.

@dcl!
Vervelend om te horen dat het sluipverbruik nog steeds doorgaat. Ik heb de datateller van mijn iPhone een reset gegeven en zal eens kijken hoeveel sluipverbruik ik heb in standby over een paar uur. Ik heb mijn iPhone vandaag toch niet nodig voor vermaak dus kan dan mooi zien wat ie in standby doet als ik berichtjes ontvang. Ik heb echter geen facebook of twitter, maar ben desondanks wel benieuwd of ie sowieso Wi-Fi of 4G gebruikt en hoeveel.

Ik heb KPN dus maak gebruik van hetzelfde netwerk, maar kan niet uitgebreid zien wanneer ik wat volgens KPN verbruikt heb (ja pas op de maandelijkse factuur). Wel kan ik zien dat ik deze maand tot nu toe 1004 MB verbruikt heb en de teller wordt vrij snel bijgewerkt. Ik ben dan ook benieuwd waar die teller vanavond opstaat en of dat overeenkomt met wat de iPhone aangeeft (die zelfs nog veel nauwkeuriger is).

Edit 08/01 21:30: Momenteel 475kB over het mobiele netwerk verbruikt, waarvan 223kB voor het systeem en 252kB aan mail. Ik heb 5 mailtjes ontvangen met opmaak dus dat betekent dat WiFi daar niet voor wordt gebruikt. Ik heb ook Whatsapp berichtjes ontvangen (10 denk ik) maar die heeft de iPhone niet geregistreerd onder mobiele data. Ik zal morgen eens kijken hoe het er dan voorstaat. Waarschijnlijk zet deze lijn zich vannacht door bij mij. Ik heb namelijk geen apps die veel notificaties/downloads krijgen op Whatsapp en Mail na dan ;)

[ Voor 17% gewijzigd door swv op 08-01-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:15
R-v-R schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:57:

Nee, nooit. Op het Simyo forum wordt nogal eens verwezen naar het feit dat iPhones "een eigen leven leiden" maar dat lijkt me ook maar een dooddoener om van klagende klanten af te zijn.

Overigens leg ik de schuld niet direct bij Simyo, het feit dat Apple je iPhone een sms laat sturen als er weer een iOS update is geweest/instellen iMessage etc blijft belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Oke minder dan 1,5 dag later heb ik 1.9MB verbruikt over het mobiele netwerk. Mijn iPhone is alleen even naar de super geweest vandaag. 1.2MB ging op aan het systeem en de rest is toe te schrijven aan mail. Deze cijfers komen overeen met de iPhone van jouw dochter in de 'normale' nachten. Al blijft het van mijn kant ook een steekproef op 364 andere dagen.

Als Twitter en met name Facebook echte boosdoeners zijn als uitschieters na een nacht, dan zou ik die apps (als test) verwijderen van de iPhone. Beide apps vereisen immers veel achtergrond activiteit en dus netwerkverkeer dat blijkbaar dan niet over WiFi gaat als de iPhone in standby is. Al blijf ik het nog steeds raar vinden dat dat >50MB is op sommige momenten voor een achtergrond proces (zoals we het mogen aannemen). Maandelijks zit je toch zo slapend op ±500MB?

Andere optie is er mee leren leven of de bundel iets vergroten. Als vind ik het zelf een slecht en niet wenselijk advies. Het lijkt me sterk dat een reinstall van de iPhone helpt maar je weet nooit. Wellicht dat iemand anders met dergelijke apps nog een ervaring kan delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Op jouw test kom je dan op 50 MB over een hele maand, systeem berichten, mail WhatsApp en ff buiten de deur gebruik. 50-100 MB aan dit soort data gebruik is dan ook vrij normaal te noemen voor een iPhone.

Soms 'slapend' verbruik in een nacht 50 MB is dus echt onverklaarbaar hoog!

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

is iCloud ingeschakeld? worden dan ook de foto's van de iphone met de foto app op de desktop of laptop ge'synct. dat was bij mij het gaval en koste mij meer dan mijn halve bundel van 2 gig!

aangezien Facebook in ze eentje al 1 gig opslurpt in gebruik (safari versie totaal niet) is dat heel ook.
Bij instellingen op de iPhone kan je aangeven of foto's mag sync'en via je databundel en wifi of alleen wifi.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:26
Ik werd er gillend gek van, Simyo prepaid en heel vaak 3g uitgeschakeld. Alleen als ik wil whatsappen staat ie aan.

Op de iphone zelf alleen whatsapp toestemming gegeven voor 3g (en 9292+NSplanner) om 3G te gebruiken. Toch ging mijn prepaid tegoed gillend gek omlaag in een paar weken tijd. Volgens de app heb ik 30 mb gebruikt, Whatsapp geeft nog niet eens 10% van die data weer - begrijp niet waar het vandaan komt.

Binnenkort naar BEN overstappen, maandelijks opzegbaar 300MB/SMS + 2000GB 4G internet 14 euro p/m met ingesteld plafond, dan maar wat meer betalen.
Pagina: 1