zwakke schakel? wat vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334314

Topicstarter
Ik speel armored warfare (nog in beta) en geraak niet boven 30 fps. Dit is mijn hardware:
- i5-4440 CPU @ 3.10GHz (kan nog naar 3.3 Ghz van zodra ik betere cooler heb)
- windows7 64bit
- Nvidia Gforce GT640 2GB (max overclock)
- Asus Z87-K
- 8GB ram

Naar 't schijnt is AW vooral belastend voor de CPU dus misschien eerder die upgraden? wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Je grafische kaart is in deze zeker de bottleneck, een 640 is nou niet echt een gamerskaart. Ondanks het feit dat AW op de CPU hangt heb je in den beginnen een goede GPU nodig. Daar schort het hier aan.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:26
Lijkt waarschijnlijk @ millman.
Daarbij als ik google op "armored warfare fps" vind je veel problemen met fps drops. Had je al gegoogled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334314

Topicstarter
er zijn idd veel mensen met fps-drops maar daar heb ik weinig problemen mee, bij ij is't eerder constant net onder de 30. Maar bedankt voor de info, ik zal dan mijn grafische kaart updaten. Is de rest van mijn systeem dan wel redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:12
Zeker de GPU. Niks mis met je CPU alleen je GPU is nu zegmaar niet een gamerskaart. Ik zou budget opnemen voor een R9 380 4GB of een R9 370 s je geen andere games speelt hier ga je heel veel plezier van hebben! Btw over wat voorn voeding praten we?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je hoofdvraag is beantwoord, al is Overclocking & Tweaking het verkeerde subforum voor dit onderwerp. Voor de kwestie omtrent het vervangen van de videokaart verwijs ik je naar *Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.