Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Videokaart bij A6-6400K 100-200 euro

Pagina: 1
Acties:

• Hulpnodig1234
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 14-08-2016
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
ik zoek een goeie maar niet zo een duure videokaart die op mijn moederbord past MSIA68HM GRENADE

Wat is je budget?
tussen de 100 en 200 euro is mijn budget

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik wil een goeie videokaart waarmee ik runescape kan spelen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
MSI A68HM Grenade is het moederbord
Crucial Ballistix Sport 4GB DDR3-1600 x2
AMD FM2 A6-6400K Dual Core 3,9GHz

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden en wat zijn je eisen?

Verder is het verschil tussen een kaart van 100 euro en een kaart van 200 euro enorm, dus wat heb je liever?

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• Hulpnodig1234
RobinHood schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:41:
Wat heb je zelf al gevonden en wat zijn je eisen?

Verder is het verschil tussen een kaart van 100 euro en een kaart van 200 euro enorm, dus wat heb je liever?
ik wil dat ik runescape gewoon op 60 fps kan spelen op low details

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22:29
Welke voeding heb je?? Heel belangrijk voor de keuze van een nieuwe gpu. Graag merk type en wattage :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:35

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

OSRS? RS3? Welke voeding heb je? Wat heb je zelf al gevonden?

• Hulpnodig1234
Ik heb zelf nog niks gevonden qua videokaart
ik heb 450 Watt voeding
het merk weet ik niet
ik speel rs3

• RobinHood
  • Niet online
Tja, het is wel belangrijk om je eigen onderzoek te doen, aldus het CAA.

Ook is het erg belangrijk om te weten welke voeding, en het liefst ook hoelang je hem hebt, er in je systeem zit.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• Hulpnodig1234
ik heb de voeding 2 weken give or take

• Hulpnodig1234

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Titel wat inhoudelijker gemaakt.

"Ik heb een 450W voeding" zegt he-le-maal niks. Die 750ti die je nu voor ogen hebt gebruikt dan wel niet veel, maar een slechte voeding kan elk systeem fataal worden. Zoek dus even uit welke voeding je exact hebt.

Overigens is een 750ti niet een heel slechte keus, omdat je processor al snel gaat bottlenecken bij snellere videokaarten. Hij kan overigens wel makkelijk goedkoper, pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING.

[Voor 18% gewijzigd door br00ky op 20-12-2015 22:10]

• Hulpnodig1234
wat is bottlenecken?

• RobinHood
  • Niet online
Ja, maar welke voeding?

En waarom de 750ti? Op watt/performance doet hij het goed, maar de even dure R9 370 is toch iets van 15% sneller gemiddeld gezien: http://www.techpowerup.co...SI/GTX_950_Gaming/30.html

Overigens, gezien RS3 volgens mij nauwelijks wat vraagt, en low al voldoende is, kun je ook een pricewatch: Gigabyte GV-R736OC-2GD nemen, die volgens mij vergelijkbaar is met de HD7790, en dus iets van 15% trager zal zijn dan de 750ti, maar alsnog een iets betere prijs/performance heeft.

• Hulpnodig1234
Dit staat op de voedi ng

Ms-tech
s-ata netzteil
atx powersupply
ms-n450 sys rev.b

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Terugsturen, meteen. Dat is de grootste bagger die je kan kopen.

• Hulpnodig1234
welke zal ik dan kopen?

• RobinHood
  • Niet online
Beetje eigen inzet en zelf opzoeken kan geen kwaad, we hebben een heel mooi topic daarvoor met meer dan genoeg info in de TS.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
On a different note, het gaat natuurlijk om je pc uit Hulp nodig met slecht presterende pc. Ik zou dat hele ding gewoon terugsturen. Je hebt een spreekwoordelijke kat in de zak gekocht.

• Hulpnodig1234
br00ky schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:33:
On a different note, het gaat natuurlijk om je pc uit Hulp nodig met slecht presterende pc. Ik zou dat hele ding gewoon terugsturen. Je hebt een spreekwoordelijke kat in de zak gekocht.
daarom ben ik bezig om hem nu beter te maken

• RobinHood
  • Niet online
Tja, maar waar te beginnen?
Die APU zal nooit echt supersnel worden, dus vervangen
Mobo is vrij beperkt
4GB RAM is weinig voor gaming.
Er moet een echte videokaart in
Er moet een echte voeding in [dit is echt absolute noodzaak!]
Een systeem met een enkele HDD zal nooit responsief gaan aanvoelen.

Dat ding is gewoon een behoorlijke miskoop.

• Hulpnodig1234
RobinHood schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:40:
Tja, maar waar te beginnen?
Die APU zal nooit echt supersnel worden, dus vervangen
Mobo is vrij beperkt
4GB RAM is weinig voor gaming.
Er moet een echte videokaart in
Er moet een echte voeding in [dit is echt absolute noodzaak!]
Een systeem met een enkele HDD zal nooit responsief gaan aanvoelen.

Dat ding is gewoon een behoorlijke miskoop.
nieuwe apu is onderweg
4gb ram word binnekort 8
videokaart ben ik nu over aan ht denken
echte voeding ben ik nog niet over uit
er zit nu ook een ssd in samen met een hdd

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je met een dedicated GPU gaat werken, waar het hier wel op lijkt, had je beter een pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed kunnen bestellen. Dit is kort door de bocht de allersnelste apu zonder iGPU voor een fors lagere prijs. Met een instap videokaart erbij is een 7850K, of je er nou een GPU bij steekt of niet, gezien.
4gb ram word binnekort 8
Erg verstandig!
videokaart ben ik nu over aan ht denken
Denk vooral niet al te zwaar, voor je een bottleneck introduceert.
echte voeding ben ik nog niet over uit
Dit is sowieso een no-brainer. MS-tech is zoals al gezegd, echt troep.
er zit nu ook een ssd in samen met een hdd
Zeer goede keus!

Al met al, was je niet goedkoper uit geweest als je toch niet je hele set gewoon terug had gestuurd en opnieuw was begonnen? Nu probeer je er met houtje-touwtje oplossingen nog iets van te maken. Wat je nu betaald hebt voor je bestelling bij gamepc.nl was niet zoveel, maar als je de helft gaat vervangen ben je alsnog waarschijnlijk duurder uit. Een fatsoenlijke voeding kost je immers minimaal vier tientjes, 4GB RAM extra 2 tientjes, een nieuw CPU 80, en een videokaart minimaal 100 (nieuw).

Tel dat op bij wat je al betaald hebt (misschien krijg je nog een paar tientjes voor je A6-6400K), en dan kom je op een leuk bedrag voor een budget game pc.

• Hulpnodig1234
br00ky schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:58:
[...]

Als je met een dedicated GPU gaat werken, waar het hier wel op lijkt, had je beter een pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed kunnen bestellen. Dit is kort door de bocht de allersnelste apu zonder iGPU voor een fors lagere prijs. Met een instap videokaart erbij is een 7850K, of je er nou een GPU bij steekt of niet, gezien.

[...]

Erg verstandig!

[...]

Denk vooral niet al te zwaar, voor je een bottleneck introduceert.

[...]

Dit is sowieso een no-brainer. MS-tech is zoals al gezegd, echt troep.

[...]

Zeer goede keus!

Al met al, was je niet goedkoper uit geweest als je toch niet je hele set gewoon terug had gestuurd en opnieuw was begonnen? Nu probeer je er met houtje-touwtje oplossingen nog iets van te maken. Wat je nu betaald hebt voor je bestelling bij gamepc.nl was niet zoveel, maar als je de helft gaat vervangen ben je alsnog waarschijnlijk duurder uit. Een fatsoenlijke voeding kost je immers minimaal vier tientjes, 4GB RAM extra 2 tientjes, een nieuw CPU 80, en een videokaart minimaal 100 (nieuw).

Tel dat op bij wat je al betaald hebt (misschien krijg je nog een paar tientjes voor je A6-6400K), en dan kom je op een leuk bedrag voor een budget game pc.
ik heb al een nieuw proccesor gekocht dat is namelijk deze http://www.processorstore...926.1775382633.1450642423 als het goed is gaat die er morgen in samen met de nieuwe ram reep

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:55
APU is niet echt geweldig on te gamen. een intel i5 6400. zal in games met zijn IGPU evengoed presteren als je APU. hang je er een r9 380 aan en hij blaast je APU/GPU combi veder weg als jij in 24 uur kan vliegen.

Mijn advies. stuur alles terug onder de 14 dagen koop op afstand wet. en maak een topic aan op Desktop Aankoopadvies

Waarbij je een mengelmoes van reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015

die 2 systemen(ligt een beetje aan je budget).

Daar kom je veel veder mee als je APU/AMD systemen. misschien dat AMD met zijn Zen CPU weer een beetje in de race kan komen. maar die komt pas eind 2016. voorlopig AMD op CPU gebied links laten liggen.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
loki504 schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:11:
hang je er een r9 380 aan en hij blaast je APU/GPU combi veder weg als jij in 24 uur kan vliegen.
Helemaal mee eens, maar dit is in het licht van wat je er voor betaalt natuurlijk geen vergelijking ;).

[Voor 15% gewijzigd door br00ky op 21-12-2015 21:13]

• RobinHood
  • Niet online
En AMD is ook gewoon een prima keuze bij een beperkt budget, een pentium geeft in moderne games slechte frametimes, een i3 is een stuk duurder dan een Athlon X4, en ook lang niet altijd zijn meerprijs waard.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 01:51
loki504 schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:11:
APU is niet echt geweldig on te gamen. een intel i5 6400. zal in games met zijn IGPU evengoed presteren als je APU. hang je er een r9 380 aan en hij blaast je APU/GPU combi veder weg als jij in 24 uur kan vliegen.
De i5 is 50 euro duurder en in games toch meestal 10-20% langzamer.
Als je er een dedicated videokaart tegenaan gooit is de vergelijking natuurlijk helemaal zoek (dan moet je inderdaad/overigens ook geen APU kopen).

Wat betekent die x2 bij het geheugen?
Zeker voor een APU is het belangrijk dat je geheugen in dual channel zal draaien, bij voorkeur ook op een zo hoog mogelijke snelheid.

[Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 22-12-2015 00:06]

• Anoniem: 683497
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Hulpnodig1234 schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:03:
[...]

ik heb al een nieuw proccesor gekocht dat is namelijk deze http://www.processorstore...926.1775382633.1450642423 als het goed is gaat die er morgen in samen met de nieuwe ram reep
Waarom ben je niet voor de pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed gegaan? Die is sneller dan de A10 7800 voor bijna de helft van de prijs. De x4 860k is een A10 7850k zonder geïntegreerde GPU, en aangezien je toch een videokaart wilt gaan kopen heb je dus €50-€60 extra betaald voor de iGPU die je niet gaan gebruiken.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 22-12-2015 10:58]

• Johan9711
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:47

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Wat ik je aanraad is je PC terugsturen naar gamepc.nl, en proberen je pc weer vanaf het begin te bouwen, zodat je zelf (eventueel via dit forum) kwaliteitsonderdelen kunt selecteren.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True