Hulp nodig met slecht presterende pc

Pagina: 1
Acties:

• Hulpnodig1234
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik heb een budgetgamepc gekocht op www.gamepc.nl wat er allemaal in zit is dit

Sharkoon VG4-W - Rood 4044951016204

AMD FM2 A6-6400K Dual Core 3,9GHz AD640KOKHLBOX

Standaard koeling Standaard koeling

MSI A68HM Grenade 7891-001R

Crucial Ballistix Sport 4GB DDR3-1600 Crucial Ballistix Sport 4GB DDR3-1600

AMD Radeon HD7000 1GB AMD Radeon HD7000 1GB

1000 GB Sata III Harde schijf WD10EZEX

Geen 2e Harde schijf Geen 2e Harde schijf

DVD Brander / Speler SH-224BB-BEBE

Geen 2e optische drive Geen-2e-optische-drive

Geen geheugenkaartlezer Geen cardreader

Standaard geluidskaart Standaard geluidskaart

1Gbit netwerkkaart 1Gbit netwerkkaart

450 Watt Standaard voeding 450 Watt Standaard voeding

het probleem wat ik nu dus heb is dat mijn pc ronduit niet aan mij verwachtingen voldoet en slecht presteert ook heb ik het probleem dat ik niet al het ram geheugen kan gebruiken dat in mijn pc hier een screenshot ervan http://prntscr.com/9fn14c

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-01 13:27

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

De reden dat je 3gb usable hebt is omdat je interne grafische kaart (waarschijnlijk) die éne GB gebruikt.
Gebruik je wel de videokaart die in je pc zit of heb je monitor aansluiting op je moederbord gebruikt?

edit: ik zag dat je vorige topic gesloten is. Ik hoop dat je nu wel wat met de tips gaat doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Afvalzak op 18-12-2015 13:12 ]

Last.fm | Code Talks

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:59

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Probeer eerst even een goed lijstje te maken met de generator, dat leest altijd makkelijker.
Waar het op lijkt is dat je videokaart niet in gebruik is maar hij de GPU van je APU pakt en daardoor dus ook wat van je geheugen inlevert.

Verder is een AMD Radeon HD7000 1GB volgens mij geen bestaande videokaart.
Als het goed is zit op je APU de volgende GPU - Radeon HD8470D.
Zie je die staan in je apparaatbeheer of control center?

HANDTEKENING!!!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Heb je je monitor in de goeie uitgang gestoken? Dus niet in het moederbord maar in de videokaart. En kun je je onboardvideokaart niet uitzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door MB113 op 18-12-2015 13:14 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• Hulpnodig1234
MB113 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:13:
Heb je je monitor in de goeie uitgang gestoken? Dus niet in het moederbord maar in de videokaart.
ik zal even een foto maken van waar die in zit

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-01 08:23
Even terug komend op een vraag uit het gesloten topic?
Heb je windows opnieuw geinstaleerd of heb je gewoon je illegale geactiveerd?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• Hulpnodig1234
melantrix schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:16:
Even terug komend op een vraag uit het gesloten topic?
Heb je windows opnieuw geinstaleerd of heb je gewoon je illegale geactiveerd?
de niet geactiveerde windows die erop stond heb ik een productcode voor gekocht en die geactiveerd dus niks opnieuw geinstalleerd

Verwijderd

Er zit een HD7480 on de APU. Dat zal de HD7000 1gb zijn.
En welke games heb je het over? Een simpel spelletje gaat hierop nog wel lukken maar wat serieuzere games niet. Daar is dit niet voor geschikt. Beetje office, email, browsen en een filmpje kijken zal prima gaan maar daar houd het ook bij op. Je kan er een videokaart in stoppen maar een gamepc wordt het nooit. Daar is de cpu gewoonweg te traag voor.

• Hulpnodig1234
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:19:
Er zit een HD7480 on de APU. Dat zal de HD7000 1gb zijn.
En welke games heb je het over? Een simpel spelletje gaat hierop nog wel lukken maar wat serieuzere games niet. Daar is dit niet voor geschikt. Beetje office, email, browsen en een filmpje kijken zal prima gaan maar daar houd het ook bij op. Je kan er een videokaart in stoppen maar een gamepc wordt het nooit. Daar is de cpu gewoonweg te traag voor.
ik speel er voornamelijk runescape op nog nooit een andere game gedaan

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:41
Heb je nog wat gedaan met de tip over hoog idle CPU gebruik?!

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Hulpnodig1234
MB113 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:13:
Heb je je monitor in de goeie uitgang gestoken? Dus niet in het moederbord maar in de videokaart. En kun je je onboardvideokaart niet uitzetten.
hier is een foto van me kabel aansluiting http://prntscr.com/9fn67a

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
Met een idle cpu-gebruik van tegen de 50% klopt er simpelweg iets niet. Aangezien je het image van Windows waarschijnlijk uit secundaire bron hebt gedownload is de kans aanwezig dat er wat software "mee is gekomen" in deze installatie. Denk hierbij aan een bitcoin miner of iets dergelijks. Installeer eens een schone installatie van een origineel medium of deel een screenshot met alle processen geordend op CPU-gebruik met ons. Dan kunnen we zien welk proces je cpu aan het belasten is.

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Ja dat is je moederbord.. Je had toch een aparte videokaart erin zitten? steek hem daar in en disable je onboard video.

• Hulpnodig1234
phpn3rd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:21:
Met een idle cpu-gebruik van tegen de 50% klopt er simpelweg iets niet. Aangezien je het image van Windows waarschijnlijk uit secundaire bron hebt gedownload is de kans aanwezig dat er wat software "mee is gekomen" in deze installatie. Denk hierbij aan een bitcoin miner of iets dergelijks. Installeer eens een schone installatie van een origineel medium of deel een screenshot met alle processen geordend op CPU-gebruik met ons. Dan kunnen we zien welk proces je cpu aan het belasten is.
http://prntscr.com/9fn6u5 hier een foto

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Dat is dus de verkeerde. Je hebt de foto genomen met een aardappel, maar ik zie ook geen videokaart aansluiting.

Last.fm | Code Talks

• phpn3rd
MB113 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:22:
[...]

Ja dat is je moederbord.. Je had toch een aparte videokaart erin zitten? steek hem daar in en disable je onboard video.
Hij heeft geen losse videokaart. De HD7000 serie is gewoon een geintegreerde chip.

edit: typo.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:45
[...]

Als ik zo naar de foto kijk heeft hij geen aparte videokaart. Hoe je hier dan degelijk op wilt gamen (onboard gpu) is mij een raadsel.

*sowieso

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
[...]

Aan de foto te zien heeft hij dat niet. De HD7000 serie kaart zal de onboard kaart zijn.

• MB113
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

phpn3rd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:22:
[...]

Hij heeft geen losse videokaart. De HD7000 serie is gewoon een geintergreerde chip.
Oh wel, dat is dan mijn fout. Ik ben niet zo bekent met de AMD series en ik dacht dat dat een aparte videokaart was. Excuus.

• phpn3rd
Daarop zijn niet alle processen te zien. Geef door de onderste knop te klikken eens alle processen weer.

Verwijderd

Hoe dan ook. Iets staat die cpu voor 59% te belasten zonder dat er in de lijst een proces staat met activiteit.

Die illegale windows versie blijft illegaal ondanks die productcode. Zonder eerst een echt schone versie te installeren hebben alle suggesties nul zin.
phpn3rd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:23:
[...]

Daarop zijn niet alle processen te zien. Geef door de onderste knop te klikken eens alle processen weer.
Of we moeten hier nog iets wijzer van gaan worden. Zou kunnen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2015 13:25 ]

• Hulpnodig1234
phpn3rd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:23:
[...]

http://prntscr.com/9fn809 http://prntscr.com/9fn891

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:24:
Hoe dan ook. Iets staat die cpu voor 59% te belasten zonder dat er in de lijst een proces staat met activiteit.

Die illegale windows versie blijft illegaal ondanks die productcode. Zonder eerst een echt schone versie te installeren hebben alle suggesties nul zin.
Jup, dit lijkt me stap 1. Een echte videokaart kan altijd nog.

Last.fm | Code Talks

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:24:

Grote kans dat het SearchIndexer is.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:33
Wat je eigenlijk eerst moet doen is Windows normaal installeren. Via deze site: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows7 kun je legale iso's downloaden. Doe dit, zet het op een USB met het programma Rufus https://rufus.akeo.ie/ en installeer je windows opnieuw

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-01 11:05

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Ligt het aan mij of komen de specs niet overeen met de modellen systemen die gamepc.nl levert?

wat ik ook zie is dat deze club gewoon windows mee levert...

Iets stinkt?

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

• Hulpnodig1234
Mortum schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:26:
Ligt het aan mij of komen de specs niet overeen met de modellen systemen die gamepc.nl levert?

wat ik ook zie is dat deze club gewoon windows mee levert...

Iets stinkt?
je kan de pc zelf aanpassen ik heb er zelf voor gekozen om geen windows erbij te kopen omdat ik dat zonde vond voor die 110 euro

• Hulpnodig1234
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:28:
[...]

En nog steeds zien we niet alle processen.
zou je me stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet doen?

• phpn3rd
Ik zie zo snel niks vreemds, maar ik zou de pc gewoon even opnieuw installeren met een iso image van Microsoft zelf, zoals Bakkertje_01 ook al aangeeft.

Verwijderd

Hulpnodig1234 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:28:
[...]

zou je me stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet doen?
Zoals je ziet staat er rechts van je screenshot en dus van taskmgr een scrollbalk. Wellicht dat je van het bovenste gedeelte een shot kan maken en van het onderste gedeelte?
phpn3rd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:29:
[...]

Ik zie zo snel niks vreemds, maar ik zou de pc gewoon even opnieuw installeren met een iso image van Microsoft zelf, zoals Bakkertje_01 ook al aangeeft.
Ik ook niet maar toch nog steeds op 36%.

Maar wat zou die onboard gpu uberhaupt voor prestaties moeten geven? Is het niet gewoon een hele normale situatie met dat onboard ding?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2015 13:32 ]

• phpn3rd
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:30:
[...]

Zoals je ziet staat er rechts van je screenshot en dus van taskmgr een scrollbalk. Wellicht dat je van het bovenste gedeelte een shot kan maken en van het onderste gedeelte?
Dat heeft hij al gedaan. Er staan 2 linkjes.

• Hulpnodig1234
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:30:
[...]

als je goed kijkt zie je dat ik op 2de foto naar beneden heb gescrollt

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:28
Niemand de heldere ingeving dat wellicht Windows Updater hiervoor verantwoordelijk is?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Hulpnodig1234
ik zal het advies op volgen van bakkertje en daarna kom ik terug en zal ik kijken als er wat gebeurt

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:50

talin

ES-MA

Joarie schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:31:
Niemand de heldere ingeving dat wellicht Windows hiervoor verantwoordelijk is?
zo is het beter! ;)

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niemand de heldere ingeving dat wellicht Windows Updater hiervoor verantwoordelijk is?
De oneindige zoektocht bij een schone install en de bug in de updater dat pas een paar maanden geleden gefixed is? Zou heel goed kunnen :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:59

br00ky

Moderator Harde Waren
DAA is geen problemenforum. Schopje naar PMG. Pro-tip: hoe duidelijker en uitgebreider je je probleem uitlegt hoe beter je geholpen gaat worden. Ook gaan we er vanuit dat je zelf al het een en ander hebt uitgeprobeerd.

Een topic openen waar je alleen je probleem dumpt is niet hoe we het hier graag zien. Vul dat dus nog aan :). Als je rechtsboven je post klikt kan je dat nog toevoegen.

• Bakkertje_01
Hulpnodig1234 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:32:
ik zal het advies op volgen van bakkertje en daarna kom ik terug en zal ik kijken als er wat gebeurt
zorg wel dat je je partities even helemaal weg gooit

• Hulpnodig1234
Wat bedoel je hiermee?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat een schone W7 install (na SP1) nog ruim 200 updates moet installeren O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Hulpnodig1234
helpt het ook als ik windows 10 erop zet?

Verwijderd

Hulpnodig1234 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:31:
[...]

als je goed kijkt zie je dat ik op 2de foto naar beneden heb gescrollt
phpn3rd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:31:
[...]

Dat heeft hij al gedaan. Er staan 2 linkjes.
Excuus, nooit gezien dat dat 2 linkjes waren gezien ze vlak na elkaar staan. Zag het als 1 link.

• phpn3rd
Dat je verse Windows installatie nog niet veel aan heeft gestaan en daarom nog druk op zoek is naar updates die er in de afgelopen maanden/jaren zijn uitgebracht. Deze moeten allemaal gevonden, gedownload en geinstalleerd worden. Hier gaan aardig wat resources in zitten en vertragen daarom je pc flink. Wel is dit blijkbaar sneller geworden met een update.

• Bakkertje_01
wacht eens, maak eens een screenshot van je windows update

[ Voor 3% gewijzigd door Bakkertje_01 op 18-12-2015 13:37 ]

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:28
Kijk, nu komt het in een stroomversnelling ;)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Misschien sorteren op cpu usage ipv memory, nee?

[ Voor 77% gewijzigd door Thomg op 18-12-2015 14:05 ]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
79% van je RAM opgesnoept terwijl je nog niet eens zo gek veel doet. Lijkt er op dat 4 GB wat aan de magere kant is. Of er staat iets op de achtergrond enorm veel RAM te snoepen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

-krekel- schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:25:
[...]

79% van je RAM opgesnoept terwijl je nog niet eens zo gek veel doet. Lijkt er op dat 4 GB wat aan de magere kant is. Of er staat iets op de achtergrond enorm veel RAM te snoepen.
Er zit/zat een bug in de updater van W7 die daar icm. het trustedinstaller proces voor kan zorgen. Zelfs met 16GB RAM hier viel mij die bug op :X Is paar maanden terug gefixed.

Oscar Wilde

• Thomg

Thomg

Aww yiss

-krekel- schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:25:
[...]

Zo gek vind ik dat nog niet, 79% van, 3072MB (niet 4096MB, de graka eet al 1024MB) komt neer op 2426MB verbruik. Runescape gebruikt daar nog eens 612MB van wat neer komt op 1814MB idle.
Daarbij zie ik ook nog chrome openstaan die ook niet echt weinig verbruikt. Svchost is zeer waarschijnlijk je updater.
Dat is niet laag maar zeker niet, ahem, exorbitant. Ik zie niks raars aan ramverbruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 18-12-2015 14:58 ]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Thomg schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:56:
[...]

Zo gek vind ik dat nog niet, 79% van, 3072MB (niet 4096MB, de graka eet al 1024MB) komt neer op 2426MB verbruik. Runescape gebruikt daar nog eens 612MB van wat neer komt op 1814MB idle.
Daarbij zie ik ook nog chrome openstaan die ook niet echt weinig verbruikt. Svchost is zeer waarschijnlijk je updater.
Dat is niet laag maar zeker niet, ahem, exorbitant. Ik zie niks raars aan ramverbruik.
Exhorbitant zou ik het inderdaad ook niet noemen. Maar lijkt er wel een beetje op dat die 4 GB aan ram een serieus beperkende factor kan zijn. Als ie moet gaan swappen stort de performance helemaal in elkaar. Ik zou de TS dan in ieder geval ook sterk aanraden om een upgrade naar 8 GB te overwegen, zeker omdat hij maar 3 GB ter beschikking heeft voor het operating system, en 3 GB heb je binnen no-time vol.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

3GB-4GB RAM is bij licht gebruik geen enkel probleem voor W7, W8.1 en W10.

Meer is eigenlijk alleen nodig als echt duidelijk is dat het geheugen op is, 80% lijkt veel, maar dat is geen 100%.

Bij echt gamen moet je wel gaan uitkijken, dan is 3GB echt te weinig.

Maar, wat is slechte performance? Van een A6 kun je weinig verwachten, en elk systeem met 1 HDD is sowieso een traag lijk omdat je HDD telkens bezig is met min of meer random te lezen/schrijven. Vinden ze niet zo leuk.

People as things, that’s where it starts.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je kan nog de VRAM voor de videokaart halveren, lijkt me nou niet dat Runescape zoveel eist aan VRAM.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Denk dat je verwachtingen te hoog zijn. Prijs performance is niet denderend van zo een budget game pc.
CPU zwak, GPU zwak, geen SSD tja.. Als je twijfelt of er misschien toch iets mis is met je systeem, kan je een aantal benchmark programma's draaien zoals SuperPi, Prime95, 3Dmark, CrystalMark etc.

• Hulpnodig1234
ik heb nog een ssd liggen en ik zal kijken voor nog een ram kaart erbij allemaal bedankt voor jullie advies !

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
-krekel- schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:17:
Exhorbitant zou ik het inderdaad ook niet noemen. Maar lijkt er wel een beetje op dat die 4 GB aan ram een serieus beperkende factor kan zijn. Als ie moet gaan swappen stort de performance helemaal in elkaar. Ik zou de TS dan in ieder geval ook sterk aanraden om een upgrade naar 8 GB te overwegen, zeker omdat hij maar 3 GB ter beschikking heeft voor het operating system, en 3 GB heb je binnen no-time vol.
Windows beperkt automatisch het geheugen verbruik van zijn eigen services/processen. Als je 4GB of meer hebt aan RAM dan verbruikt Windows maximaal 2Gb. Onder de 4GB zal Windows ongeveer de helft voor zichzelf pakken en geheugen afstaan indien nodig.

4GB moet opzich voldoende zijn. Het is wel apart dat de APU 1GB geheugen meteen pakt. Ik heb weinig ervaring met AMD APU's, maar die van Intel pakken geloof ik dynamisch geheugen van het systeem af.

Verwijderd

Je andere Topic was niet voor niets gesloten.

Lijkt me het beste om nou gewoon is de Officiële ISO van Microsoft op een DVD te branden of op een USB te zetten met de Media Creation Tool van Microsoft en je systeem opnieuw te installeren.

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:01

JesseMacaw

Electronicafanaat

CMD-Snake schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:47:
[...]
Windows beperkt automatisch het geheugen verbruik van zijn eigen services/processen. Als je 4GB of meer hebt aan RAM dan verbruikt Windows maximaal 2Gb. Onder de 4GB zal Windows ongeveer de helft voor zichzelf pakken en geheugen afstaan indien nodig.
Windows heeft vaak niet meer dan 1,5GB nodig, ik heb 8GB en bij mij pakt Windows ook geen 4GB. Windows gaat zichzelf wel meer swappen als er programma's draaien die meer geheugen vragen, en vooral als je dan ook inderdaad Chrome of iets dergelijks hebt draaien wordt je computer tergend traag.
CMD-Snake schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:47:
[...]
4GB moet opzich voldoende zijn. Het is wel apart dat de APU 1GB geheugen meteen pakt. Ik heb weinig ervaring met AMD APU's, maar die van Intel pakken geloof ik dynamisch geheugen van het systeem af.
De meeste moederborden hebben hier een instelling in de BIOS voor, zodat je de hoeveelheid kunt instellen en ook of het vast of dynamisch moet zijn. Intel geeft je die vrijeheid vaak al niet meer ;).
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:48:
Je andere Topic was niet voor niets gesloten.

Lijkt me het beste om nou gewoon is de Officiële ISO van Microsoft op een DVD te branden of op een USB te zetten met de Media Creation Tool van Microsoft en je systeem opnieuw te installeren.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens, zolang je geen schone, legale installatie van Windows hebt met een originele installatie-schijf, kun je nergens zeker van zijn. Ik vind richting de 2GB voor Windows zelfs voor een 64-bit installatie veel.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
JesseMacaw schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:26:
Windows heeft vaak niet meer dan 1,5GB nodig, ik heb 8GB en bij mij pakt Windows ook geen 4GB. Windows gaat zichzelf wel meer swappen als er programma's draaien die meer geheugen vragen, en vooral als je dan ook inderdaad Chrome of iets dergelijks hebt draaien wordt je computer tergend traag.
Dat schreef ik. Bij 4GB of meer geheugen is de limiet 2GB voor Windows. Zo is het OS gemaakt. 8.1 en 10 kunnen daar makkelijk onder blijven.

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
Sommige mensen moeten gewoon een console kopen...
Pagina: 1