Surround set voor €800,- Jamo S628 of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Topicstarter
Ik was ook voornemens om de Pioneer met de HKTS 16 aan te schaffen. Echter nu in dit lees ga ik toch voor zuilen ipv de melkpakjes. Aangezien het budget niet heel hoog ligt, zo rond de 800 ben ik op de Jamo s628, 622, s62 uitgekomen. http://www.bol.com/nl/p/j...34053928-9200000022113475
Een SUbwoofer koop ik er dan later bij.

Is dat een goede combi of zijn er betere speakers te vinden voor het budget?!

Topic afgesplitst van Pioneer vsx-s510 schadelijk voor HKTS-16?

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 20-12-2015 13:43 ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beter open je dan even een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies
Want nu lijkt het op een topickaap ;)

Dat gezegd hebbend: is dat 800 euro inclusief receiver of exclusief, en waar wil je het voor gebruiken (hoofdzakelijk films, muziek, etc (ook graag even in je eigen topic vermelden).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

retlaw schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:14:
Ik was ook voornemens om de Pioneer met de HKTS 16 aan te schaffen. Echter nu in dit lees ga ik toch voor zuilen ipv de melkpakjes. Aangezien het budget niet heel hoog ligt, zo rond de 800 ben ik op de Jamo s628, 622, s62 uitgekomen. http://www.bol.com/nl/p/j...34053928-9200000022113475
Een SUbwoofer koop ik er dan later bij.

Is dat een goede combi of zijn er betere speakers te vinden voor het budget?!
Kant en klare 5.0 of 5.1 setjes bestaan veelal uit kleinere speakers. Merken als Jamo en Quadral willen nog wel eens een complete set verkopen. Dat wil niet zeggen dat je je ook daar meteen op moet richten. Merken als Yamaha en Klipsch hebben ook speakers waarbij je binnen budget een 5.0 set samen kan stellen (dus zeg maar 150 euro per speaker). Ga je tweedehands kijken dan is er nog veel meer te krijgen.

Het is ook niet gezegd dat je meteen naar vloerstaanders moet gaan kijken. Dat is wel erg groot ten opzichte van een setje zoals de genoemde Harman Kardon. Een goede monitor is ook zeker een optie en is minder in het zicht dan een vloerstaander zodra je de speaker op een dressoir kan plaatsen. Speakers die dan veelal worden genoemd zijn bijvoorbeeld een Dali Zensor 1, Boston Acoustics A25 (wel end of life), Q Acoustics 2010i of 2020i, et cetera. Teufel heeft de Ultima® 40 Surround, maar die valt helaas buiten budget omdat de subwoofer daar al bij zit. In vergelijk, tweedehands heb je de Teufel Theater® 500 Mk2 voor hetzelfde geld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:23:
Beter open je dan even een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies
Want nu lijkt het op een topickaap ;)

Dat gezegd hebbend: is dat 800 euro inclusief receiver of exclusief, en waar wil je het voor gebruiken (hoofdzakelijk films, muziek, etc (ook graag even in je eigen topic vermelden).
Thanks :). Budget van 800 is voor de boxen op zich. De versterker wordt waarschijnlijk de Pioneer VSX S510. Die past mooi in het meubel. Anders zou het een Sony 1060 of 860 zijn geworden.

Voor het overgrote deel zal het voor muziek worden gebruikt, vandaar dat ik dacht aan staanders. Toch wil ik de set ook voor de tv kunnen gebruiken. Meestal wordt er dan een serie op gekeken en in mindere mate films. Ik kijk dan ook in eerste instantie af of een SUbwoofer nodig is. Dit alleen in het geval van zuilen. Met minder heb je altijd een sub nodig begrijp ik.

In de muren zitten leiding met speakerdraad. Ik dacht dus achter wel aan ophangbare speakers en voor zuilen, met een redelijke center erbij. Zuilen heeft hierbij de voorkeur boven bookshelf. Er is ruimte genoeg. Het hoeft ook geen hele set te zijn, ik kwam deze echter tegen als set en dacht dat ze wel een aardige set vormen.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is er iets aan speakers wat je kunt hergebruiken, bijv als rearspeaker? Hou je budget over voor je vloerstaanders en center.
Voor 800 euro kun je best wat leuks krijgen, maar je zult met je favoriete muziek in de hand moeten gaan luisteren bij verschillende hifi zaken. Merken binnen jouw budget: Klipsch, Dali, Heco, etc. Maar het is net wat jij het mooiste vind klinken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:00:
Is er iets aan speakers wat je kunt hergebruiken, bijv als rearspeaker? Hou je budget over voor je vloerstaanders en center.
Voor 800 euro kun je best wat leuks krijgen, maar je zult met je favoriete muziek in de hand moeten gaan luisteren bij verschillende hifi zaken. Merken binnen jouw budget: Klipsch, Dali, Heco, etc. Maar het is net wat jij het mooiste vind klinken :)
Hergebruik zit er niet echt in... Er staat nu een Sony KS STR1100 alles in 1 setje. De boxjes die daar bij zitten zijn niet echt herbruikbaar... Heel misschien de rear boxjes. Die worden toch niet echt veel gebruikt..

Dali was ik ook al tegengekomen en die zien er erg mooi uit met goede recensies. Echter waren die 399 per zuil... Waar ik niet perse een sub in het budget hoef, wel graag een center. En van die dali was die 279. Erg mooi spul allemaal :).

Zou je de Jamo boxen sowieso niet adviseren?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 19:38
Er is genoeg keus in je budget, het is met name wat je zelf mooi vind.

Zelf ben ik geen grote fan van de genoemde jamo's maar dat heeft meer te maken met persoonlijke smaak.

Je kunt het best rond gaan en gaan luisteren. Of bijvoorbeeld:
http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p13214.html

Met actiecode: ZY9-S82-XW7

Kom je redelijk in de buurt van je budget en 8 weken thuis proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

retlaw schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:50:
[...]
...of een SUbwoofer nodig is. Dit alleen in het geval van zuilen. Met minder heb je altijd een sub nodig begrijp ik.
Het formaat van de speaker zegt niet per se iets over hoe laag ze gaan. Er zijn zuilen die minder laag gaan dan een boekenplank. Et zijn zelfs zuilen die net zo'n limiet hebben als de eerder genoemde melkpakjes. Het ligt er maar net aan welke units er worden gebruikt en de opbouw van de kast. Hoe ver de speakers doorlopen (en dan niet alleen op specs, maar ook in de ruimte waarin ze staan) en hoe ze gebruikt gaan worden is meer een indicatie of een subwoofer nodig is.

Mijn inziens is een subwoofer altijd een toegevoegde waarde. Het is alleen de vraag of je een groot deel van het budget kwijt wilt zijn aan een subwoofer. Een goede subwoofer zal je set maken, een lompe bonkdoos kan je set breken. Moet er wel bij worden gezegd dat ik wellicht wat hogere eisen heb dan een gemiddelde gebruiker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1