Nieuwe Sapphire R9 390 geraakt niet tot BIOS

Pagina: 1
Acties:

• Mraedis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-01 16:32

Mraedis

Choo choo

Topicstarter
Ik heb een ASRock Deluxe 5, 890FX mobo met FX8350 CPU, PSU is modulaire Corsair van 1000W.
De vorige GPU zijn twee Powercolor HD6950 1GB, werkten in crossfire.

Nu heb ik een Sapphire R9 390 8GB gekocht, deze geeft geen beeld en geraakt niet in de BIOS.

- Terug naar 1 powercolor switchen werkt, in beide PCIe-x16 sloten
- BIOS is geupdate naar laatste versie (2.0 van 2012)
- Kaart in andere PC steken werkt NIET, maar die PC had ook wat problemen dus die diagnose vertrouw ik niet 100%
- Geen beeld op DVI of HMDI, DP niet geprobeerd
- Fans draaien, dus kaart heeft ten minste stroom

Iemand met een suggestie? Ik ga proberen nog een andere, recentere PC te gebruiken om te zien of het aan het mobo of de GPU ligt, maar in tussentijd zijn alle ideeen welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Mraedis op 19-12-2015 15:52 ]

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:31
Geprobeerd je bios te resetten?

Verwijderd

Misschien ff paar geheugen bankjes eruit gooien..? en anders idd eerst ff een Bios reset doen.. vaak een jumper bij je batterij ff op zetten en anders ff batt eruit en ff voeding uit en op de powerknop drukken en dan weer batt erin en aanzetten..

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:52
Ik kwam ook van een 6000-series GPU en wou naar een 7000-series GPU, icm een Asrock 870 Extreme3. Kreeg toen ook geen beeld, uiteindelijk bleek die 870-chipset moeite te hebben met PCI-E 3.0 videokaarten.
Geen videosignaal ASRock 870 Extreme3 R2.0 icm HD7950/7790
http://forums.tweaktown.c...000-cards-error-97-a.html

Ik raad je aan om een van deze bèta BIOS'sen eens te proberen: http://www.asrock.com/mb/AMD/890FX%20Deluxe5/?cat=Beta
Probeer ook eens met ASRock te mailen, misschien hebben ze andere beta BIOS-versies voor deze problemen. In mijn geval was ik destijds de eerste met deze BIOS :P

Die BIOS-versie wist dat toen op te lossen, al had die BIOS weer andere probleempjes (brakke USB poorten, uitvallend geluid...). Uiteindelijk heb ik het mobo+cpu toen maar vervangen.

Overigens, beetje offtopic: ik weet niet precies welke games je wilt spelen, maar die FX8350 gaat een 390 geheid bottlenecken bij de nieuwste games. Toen ik mijn 6-core AMD CPU verving door een Core i5 icm een R9 290 ging mijn FPS in Far Cry 4 en Battlefield met een flinke sprong omhoog (soms 20fps) en bovenal veel minder framedrops en dus een stabielere, vloeiendere ervaring.

[ Voor 41% gewijzigd door Richh op 19-12-2015 16:06 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Mraedis

Mraedis

Choo choo

Topicstarter
Richh schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:58:
Ik kwam ook van een 6000-series GPU en wou naar een 7000-series GPU, icm een Asrock 870 Extreme3. Kreeg toen ook geen beeld, uiteindelijk bleek die 870-chipset moeite te hebben met PCI-E 3.0 videokaarten.

Ik raad je aan om een van deze bèta BIOS'sen eens te proberen: http://www.asrock.com/mb/AMD/890FX%20Deluxe5/?cat=Beta
Probeer ook eens met ASRock te mailen, misschien hebben ze andere beta BIOS-versies voor deze problemen. In mijn geval was ik destijds de eerste met deze BIOS :P

Die BIOS-versie wist dat toen op te lossen, al had die BIOS weer andere probleempjes (brakke USB poorten, uitvallend geluid...). Uiteindelijk heb ik het mobo+cpu toen maar vervangen.

Overigens, beetje offtopic: ik weet niet precies welke games je wilt spelen, maar die FX8350 gaat een 390 geheid bottlenecken bij de nieuwste games. Toen ik mijn 6-core AMD CPU verving door een Core i5 icm een R9 290 ging mijn FPS in Far Cry 4 en Battlefield met een flinke sprong omhoog (soms 20fps) en bovenal veel minder framedrops en dus een stabielere, vloeiendere ervaring.
Het hoofdprobleem waar ik nu mee bezig ben, is dat 1GB niet voldoende is om een degelijke texture kwaliteit te halen. :p Nieuw mobo en CPU staan op de lijst, maar eerst dit oplossen. Ben nu @ werk, maar hopelijk werkt deze oplossing, had ook al een vermoeden dat het PCIe2<->3 probleem kon zijn.

@Al de rest, bedankt voor de suggesties, ik probeer ze uit als ik terug ben.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:52
Mraedis schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:12:
[...]

Het hoofdprobleem waar ik nu mee bezig ben, is dat 1GB niet voldoende is om een degelijke texture kwaliteit te halen. :p Nieuw mobo en CPU staan op de lijst, maar eerst dit oplossen. Ben nu @ werk, maar hopelijk werkt deze oplossing, had ook al een vermoeden dat het PCIe2<->3 probleem kon zijn.

@Al de rest, bedankt voor de suggesties, ik probeer ze uit als ik terug ben.
Ik vermoed dat een nieuw moederbord + CPU dit probleem gaan oplossen, vandaar :)
Het beste voor nu is denk ik eerst ontdekken of de kaart wel werkt. Oftewel, een werkend systeem vinden en daar de 390 in testen ;)
En neem vooral even contact op met ASRock.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Mraedis

Mraedis

Choo choo

Topicstarter
Richh schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:14:
[...]

Ik vermoed dat een nieuw moederbord + CPU dit probleem gaan oplossen, vandaar :)
Het beste voor nu is denk ik eerst ontdekken of de kaart wel werkt. Oftewel, een werkend systeem vinden en daar de 390 in testen ;)
En neem vooral even contact op met ASRock.
Ik heb in de BIOS eens rondgeneusd maar geen PCIe settings gevonden en ondertussen een email gestuurd naar ASRock. De kaart werkt plots, ik vermoed dat hij er niet deftig in zat omdat mijn case eigenlijk net te klein is en hij tot tegen de HDD case zit.

Bedankt iedereen voor de hulp!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:24
Richh schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:58:

Ik heb zelf ook een ASRock > 890FX Deluxe5 en had ook hetzelfde probleem dat me videokaart niet werkten. Dus heb ik contact opgenomen met Asrock en heb toen te horen gekregen dat ik een beta bios moest installeren.

http://www.asrock.com/mb/...eluxe5/index.asp?cat=Beta

Probleem was daarmee voor mee opgelost.
Pagina: 1