Dat is precies het dilemma inderdaad. Ik kan zeggen, ik doe er nog 10, maar als ik hem dan nog steeds niet krijg, dan bestaat de kans dat je zegt, goh ik probeer er nog een paar want dan krijg ik hem misschien wel. Voor het zelfde geld zit je dan straks op 100 voordat je het weet.Neles7 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:22:
@rsnubje ThanksSoftcap SP build (1651 sp) is binnen morgen nog maar eens verder gaan met aakman verkennen en oefenen.
Betreft je pen ja dat is een lastige afweging aan de ene kant je hebt nu zoveel geinvesteerd dan wil je eigenlijk doorgaan aan de andere kant met kopen ben je ook klaar. Wellicht heb je met dezelfde stack meer geluk op een ander deel van je gear.
Het idee is nu:
1. 1M trash (Sycraia)
2. Alle item drops verkopen voor geld
3. Tri distortion kopen en tet attempt op mn verjaardag in maart.
4. Pen kutum attempt van geld dat overblijft.
Kortom, ongeveer 3 maanden voor 1M trash te verzamelen en geld voor een Tri distortion. Komt die stack van mn pen kutum iig goed van pas. Zelfs al klikt ie niet direct naar Tet, het geld van 1m sycraia trash is voldoende om er ook 1 te kopen.
In het beste geval heb ik 2 Tet distortions op een dag en mocht er geld zijn en geluk, ook een pen kutum, iets minder geval, 2 Tet distortions en geen kutum en in het ergste geval sowieso een Tet distortion, win-win
In het geval dat ik wel 2 distortions krijg, ga ik direct sparen voor een Pen kutum te kopen.
Voor de 1M trash ben ik uitgegaan van ~5k trash per dag en in het weekend 20 of 25k. Als de lootscrolls opraken wat lastiger te doen, maar niet onmogelijk. En wie weet krijgen we in de tussentijd nog extra scrolls of leuke aanbiedingen.
Nice! misschien heb je me nog geholpen dit weekend4th schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:43:
Dit weekend even 123k crates verkocht, van M18 50% naar M20 10%
15B rijker en 16B armer door direct erna 4x tri manos acc te kopen, nu nog 1x tri earring en de set is compleet.
Ik heb een gok gewaagd, mn Tet crescent ring verkocht, voor ~5,5B aan mats en ringen gekocht en van 13 Manos ringen, 3 Tri's kunnen maken. Daarna weer mn Tet cres gekocht en had toen nog zo'n 5,5B over
Ga ik maar niet te vaak op gokken

Uplay: Red--Death
https://www.reddit.com/r/...e_guide_july_2019_update/
Let er sowieso op dat deze settings zo staan, vooral Low power option. Je zou ook Auto Frame optimization aan kunnen zetten op 60FPS.

[ Voor 27% gewijzigd door rsnubje op 16-01-2020 09:37 ]

Wel mooi dat je de combo's met Q kunt extenden met nog een keer Q. Zeker als met W+Q je pack net niet dood is. Afhankelijk van hoe ze het gaat doen in endgame spots, overweeg ik wel een reroll. Gewoon voor de afwisseling.
Inmiddels is de musa LVL 63, ~34%
Overigens dit weekend 10B opgeblazen

Eerst had ik zaterdag van een Duo Distortion een Tri gemaakt, vervolgens voor Tet opgeblazen. Zondag kreeg ik een Vell

[ Voor 24% gewijzigd door rsnubje op 27-01-2020 10:37 ]

• Kutum vs Nouver:Riqy schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:08:
Waarom de Kutum en niet de Nouver?
En waarom die Akum gear in plaats van bossgear?
En hoe kun je die Bartali questlog starten eigenlijk? Zie daar meer van voorbij komen...
Kutum geeft je heel veel monster dmg. Dat is effectief meer dmg als ruwe ap van nouver.
De bekende sheet geeft dit mooi weer:

• Akum vs Boss
Akum vs Boss gear staat uitgelegd in de zero to hero. Basicly AKUM + URUGON (ik heb nog Akum schoenen zie ik in de bdoplanner) is vergelijkbaar met boss gear tot TET maar kost je een stuk minder. Het is gewoon snellere progressie. Je bent vrij om meteen boss gear te gaan tho.
• Bartali
Voor bartali:
Escape --> Adventure Log --> Klik op boek 1 en doe de objectives. Als klaar moet je ze daar afvinken en dan krijg je de bonus op alle characters (ook toekomstige).
Video: YouTube: BDO - Bartali's Adventure Walkthrough Part 1: Chapters 1-2 (je kunt dit prima met jouw gear level doen dus staat je nier blind op de gear van de video)
• Zero to Hero guide
Heb al een aantal keer gerefereed naar deze guide en zal hem nogmaals linken. Lees dit gewoon eens door kwa gear progressie is dit nuttiger voor je als mors zijn guide. Dit is algemene gearing en mors is specifieke tips voor Archer kwa gear/crystals/speelstijl. Spullen waar je imo pas zorgen over hoeft te maken als je TET gear hebt.
[ Voor 12% gewijzigd door Neles7 op 08-02-2020 20:17 ]
Wel even kijken voor wat extra LT ik kwam gisteren na 1 uur uit op 106%.

[ Voor 14% gewijzigd door Neles7 op 13-02-2020 12:17 ]
Rota's
1. Elite Rota (soort achterkamertje); tekort en moet eigenlijk 2 packs uit de vorige kamer erbij pullen. 2 kamers clearen gaat niet snel genoeg dus kans op rota die deels ingenomen wordt is te groot.
2. Kamer voor elite rota; deze kamer is groot genoeg maar niet heel veel density. Overclear doe ik niet maar trash is ook niet bijzonder veel doordat pulls tegenvallen.
3. Collapsed room is een ruimte met heel veel packs. Overclear doe ik niet en kwam na uurtje testen uit op ~5.8k trash. Is volgens de discord ook een top rota voor archer. Voelt echter alsof ik nog niet genoeg dmg heb waardoor teveel tegen aggro limiet aanloop. Wellicht gewoon wat meer optimalisatie nodig.
4. Red shard rota; Dit is dus blijkbaar de naam van de kamer die ik zelf gevonden had. Voelt echter alsof ik ~2 packs tekort kom want zit net tegen respawn timer aan. ~6.2k trash/hr met ls.
Op discord wordt ook over main rota gesproken maar heb deze niet kunnen vinden. Jullie enig idee wat ze bedoelen? Anders vraag ik t gewoon ff na in discord.
Cron meals
Ik moet zeggen dat ik in dmg weinig verschil merk. Energizing heeft down attacks en exquise crit. Of de AP helpt twijfel, wellicht in duel for spot maar dat komt in aakman gek genoeg weinig voor. Energizing heeft wel -6% dmg taken en dat lijkt een verschil te maken in hoe vaak ik moet potten. Ik ben er nog niet over uit iig.
Pets
Als afsluiter rng die meezit met pets. Heb veel pets gekregen van de central market en daarmee had ik 1x t4 (kuku) en 4x t3. Had daardoor een oude t2 over deze gesmashed en ik kreeg zowaar een 2e t4 eruit
Aakman sheet van dit weekend

Vorige week wel een pen giath kunnen kopen via PO.
Vermaak mij eigenlijk wel op guardian dus grote kans dat main weapons coupon zodra de 30 dagen restrictie verlopen is dan loopt de guardian met 285 kutum rond en 337 DP.
Zodra die uwugons er zijn wordt het focus op wat caphras en de savings voor tet distortions of geluk beproeven met enchancen van tri naar tet. Ik vermoed dat het 1 zelf maken wordt en de andere kopen net als met tungrads.

Wel bizar dat dit gewoon even hard/harder gaat dan een musa bij star's end met 285 kutum ap
[ Voor 12% gewijzigd door shroudster op 17-02-2020 19:30 ]

@Neles7 Voor zover ik weet, was red shard room de main room. Das iig de room die je binnen gaat door een klein gat in de muur.
Ben begonnen met Shai, lekker makkelijk met PvE / Gathering e.d.Neles7 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:15:
[...]
Ik weet dat @rsnubje en @shroudster goed gegeared zijn beide rond (of inmiddels over) 300ap nouver.
Ik ben benieuwd naar jouw progressie gezien voorkennis + events kun je al aardig op weg zijn
Nog geen PvP gedaan, maar probeer voornamelijk DP gear te krijgen, zodat ik mn oude guildies af en toe kan helpen bij sieges. Maar met het minimale income van gathering/cooking gaat het niet allemaal zo snel.

@rsnubje
Netjes, flink wat werk geweest afgelopen jaar dus
Merk wel dat BDO momenteel echt makkelijkere is dan een dik jaar terug. Marketplace is beter en daarbij komt dat er nu betere cash-income manieren zien waardoor je gear kan pre-orderen. De frustratie van upgrading is volgensmij in het algemeen bij iedereen een stuk minder nu. Nou moet ik zeggen dat er altijd wel een tikkie is om toch die enhancement button in te rammen

Verder weer een prima aakman weekend achter de rug en ga nu komende week eens kijken of ik de water room goed kan leren zodat ik volgend weekend het verschil kan zien.

Niet meegeteld 17M van die event dingen dus effectief bijna 400M profit dit weekend. Zit nu op zo'n 2.1B in bank en heb nog wat sales open staan waarna ik rond de 2.6-2.7B uit kom.
Tussendoor even kijken of ik voor TET Cres/Basi en C3 dande kies (265N) of doorspaar tot TET Layten/Ogre (266N). Het zal voor 269N toch een combo van beide zijn of ik moet een lucky vell droppen tussendoor. Maar goed dat is voor nu allemaal toekomst muziek

[ Voor 15% gewijzigd door rsnubje op 28-02-2020 16:49 ]
Een beetje geshuffeld met gear en al mn trash verkocht (630K Sycraia trash) en zo een tet distortion en tet tungrad ring kunnen kopen.
Rare drop stats:
In 630k trash:
red shards: 67
tung ring: 26

[ Voor 68% gewijzigd door rsnubje op 10-03-2020 08:55 ]

btw good news for peeps that were kinda turned off by wearing Pri and Duo dead god armors. They changed it today in global lab so that Dead god is always PEN. with Color changes with the same stat increased per enhance. Last enhance ( previous Pen) being Red color

Order was vanochtend fullfilled
Nu letterlijk kutum naar C7 halen met caphras en laatste DP van journal claimen = 297/301/346
Maar pen neck is voorlopig niet iets dat op mn radar staat, al is het maar omdat andere dingen goedkoper zijn.

Wat zouden jullie als eerste upgraden?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ax8XBJwG1OJL43EEqbyxQOnJ.jpg?f=user_large)
Ik zat zelf te denken om de narcs en dim te verkopen, dan heb ik genoeg om een pen dim terug te kopen, maar dat is wel onwijs duur momenteel, ik vraag me alleen af of dat niet alleen maar hoger gaat worden.
Pen attempts kan ik ook blijven doen, maar daar heb ik, op uitzondering van de layten toen dan, niet erg veel geluk mee.
edit: met 28 bil voor pen dim is het volgens mij zelfs goedkoper om 'm pen te maken via caphra's.
[ Voor 7% gewijzigd door MisterEagle op 28-05-2020 12:32 ]

voor de uru was het een one tap, maar wel al op 180fs, dus was niet de allereerste poging zeg maar.rsnubje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:17:
[...]
AwesomeWas het een 1-tap? Welke stack?
Ik wil vanavond pas klikken. 2x pen bs en 1x pen cres. Daarna kijken of ik nog genoeg crons kan krijgen voor tri fallen god attempt.
Helaas hier geen pen bs op 259fs.
In mijn guild zijn er tot nu toe 5 pen bs geklikt al... en de kzarka's en dande's heb ik niet eens geteld. Vraag me wel af wat voor effect dit gaat hebben op de economy weer. Er zijn bij mij helaas gekken die de pen bs verkopen
edit: overigens wel leuk die caphra's, nu 340dp en blijf nog even doorkopen

rn zit nu op c5 die wil ik naar c10 pushen voor dead god armor. (flame heb ik al)
vervolgens wil ik de tungrad earring swappen voor tet disto en belt + beide rings naar tungrad variant.
Voorlopig voor komende jaar weer doelstellingen genoeg dus
en ik zoek ook nog naar welke class ik ga rerollen. Al heb ik super veel plezier met grinden, awa musa is echt drama in pvp merk ik.. en succesion vind ik niet fijn spelen.
[ Voor 30% gewijzigd door MisterEagle op 16-12-2020 15:42 ]

/f/image/66UI3SAoK2oKNNOboM6uBi4C.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door rsnubje op 15-02-2021 11:59 ]
https://incendar.com/master_knowledge_database.php
Daarnaast zijn er voor elke class, class discords. Die kan ik sowieso aanraden, ookal is de ene de andere niet zeg maar.
Hierin staan nog wat nuttige dingen.
@Frank_P Als lifeskillen en Twitch dingen zijn die je beide graag doet: Bairoghaan en MrRapolas zijn goede lifeskillers en aardige streamers waar je letterlijk alles aan kunt vragen.
Beste tips die ik nog mee kan geven is ten eerste, heel simpel, neem je tijd. Ga rustig eerst de mainstory door met questen. Best een hoop wordt gewoon uitgelegd daarin.
Als laatste, hurray, ik ben full pen
:fill(white):strip_exif()/f/image/Q9Y24Aq4RWBjz6V2PKEYAxzg.png?f=user_large)
Well, dat duurde dus ook maar 1 weekjersnubje schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:18:
Eindelijk klaar met de caphras. Nu eens wat random dingen proberen zoals compas en hp pot.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/AJrLjExgKLtgo1sGNTsrHut1.png?f=user_large)
Kan iemand mij in de juiste richting sturen?
Musa van lvl 61, dat was toen der tijd de softcap level, is deze inmiddels hoger?

Ben sowieso van plan een seasonal char te creeren, omdat je daar volgens mij een PEN belt van krijgt (TET eq.)
/f/image/d8XlTHQqvmVJRHLWiO0O2Vzs.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door 4th op 03-03-2021 13:49 ]
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
De items welke 1 of .1 warehouse lt zijn in de warehouse gooien zonder te koop aan te bieden.
Low lvl armors/offclass weapons verkopen, deze kosten meer warehouse lt.
Enhanced weapons bewaren voor extraction van blackstones of failstacks.
Trashloot/pickups wat alleen silver waarde heeft verkopen aan vendor.
edit: 1storage met alleen maar event items voor het nooit meer zoeken waar iets lag
edit2: je kuku pet activeren en feeden, met elk hoger lvl pakt hij sneller items op
leuke sheet met details van playerbase en rankings:
https://docs.google.com/s...w1mX9s/edit#gid=497100019
/f/image/LnICXlDLiIJ6q5VaSRDHdpIN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door 4th op 12-03-2021 11:30 ]
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Dream horse nu ook eindelijk door het event dat is wel een hele mooie zeg
sowieso leuk hoe veel je nu allemaal krijgt en ook door dit event een mooi outfitje enzo.
Striker aangemaakt dit seizoen en denk direct eigenlijk dat het mijn main word.
Mijn oude main was maar level 57 en merk dat deze in season daar makkelijk aan voorbij gaat.
Heb nog wel ook een 61 lahn van een ander season maar vind striker nu gewoon wel tof. Hoef voor mijn gevoel bij deze game niet meer zo zeer een main te hebben, pas als je echt na level 62 wilt gaan grinden denk ik .
Had wel redelijk wat lifeskills in prfessional 2-8 zitten maar ja wat boeit het eigenlijk ook. volgens mij is dat ook helemaal niet zo hoog meer en doe er achteraf toch niks mee. Waarschijnlijk speel ik 2 weekjes ofzo en is het weer klaar met BDO.
:fill(white):strip_exif()/f/image/gFv84qYz9opTlPDypH9v5P7w.png?f=user_large)

[ Voor 25% gewijzigd door Neles7 op 16-04-2024 23:19 ]
Some people never struggleNeles7 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:18:
Recent gestart met Highlands grinden en had erg veel geluk
[Afbeelding]
Na ongeveer 9 pogingen heb ik nu ook een Pen debo neck. Dat was toch wel een beetje drama.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hlfkoHcTHP2ZVx0WRkTHp7Wd.png?f=user_large)