Pc upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Samcro
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-12 19:34

Samcro

Geen grapjes over de neus

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Gebruik mijn computer voor normaal gebruik. Gamen en voor school

Wat mag het systeem gaan kosten?

350/400

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ja ik heb al een bestaande pc, wil hem alleen upgraden.

Huidige setup:
ATI Radeon HD 5850
AS ROCK X58 Extreme
Intel Qore I7 - 930
Be Quiet 600W
Corsair MX 3 DDR 3 | 3 x 2 GB
WD 1 TB Sat 2

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

- Upgraden van intern geheugen
- Nieuwe videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Heb geen voorkeur voor een merk. Ben er sowieso niet zo in thuis.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

-

Ga je overklokken?

Nee

Wat verwacht je van ons?

Hoop dat jullie met wat leuke vid kaartjes en intern geheugen kunnen komen.

Wat ik zelf al gevonden heb

Sapphire Tri-X R9 290X 8G D5
Kingston HyperX 8 GB DDR3-1866 Kit

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Welke games? Heb je die I7 930 op stock lopen of?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Ik zou met die cpu niets sterkers dan een een gtx 960 of een r9 380 nemen. Je cpu gaat anders zwaar bottlenecken.

Hoeveel ram sloten heb je vrij? Als je er nog 3 hebt is 3x 2 gig erbij wss al meer dan je vol krijgt voordat je cpu bottlenecked

• Samcro

Samcro

Topicstarter
KappaRoss schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:14:
Welke games? Heb je die I7 930 op stock lopen of?
CS GO, FIFA 16 bijv.

En cpu is niks mee gebeurd verder.
Ardjee schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 00:47:
Ik zou met die cpu niets sterkers dan een een gtx 960 of een r9 380 nemen. Je cpu gaat anders zwaar bottlenecken.

Hoeveel ram sloten heb je vrij? Als je er nog 3 hebt is 3x 2 gig erbij wss al meer dan je vol krijgt voordat je cpu bottlenecked
Oke vanwaar bottlenecked die als ik vragen mag? Niet zo veel verstand van namelijk :D

Ja heb er nog 3 vrij, maar kan ik dan niet net zo goed 2 x 4 erin zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Samcro op 19-12-2015 16:02 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Het ligt er een beetje aan wat voor spel je speelt. Stel je gpu kan op high settings 200 fps halen, maar je cpu red er maar 60, dan is je CPU de bottleneck. Gooi je de settings naar ultra dan gaat je gpu bijv 50 fps halen, maar zou je cpu bijv nog 55 fps halen. (allemaal theoretisch dit)

Maar er zijn al enkele game situaties waarbij je cpu al geen steady 60 fps meer kan tonen. Dan is het in mijn ogen vrij zinloos om er een kaart in te stoppen die bijv 200 fps kan weergeven.

Qua memory: Je hebt nu 3x 2 gig. Als ik het mij goed herinner kan je zowel dual als triple channel draaien. Als je dus 2x4 erbij koopt kan je dat in 2 sloten stoppen. Dan kan je er volgens mij het beste 1 stick van 2 eruit halen. That said, iets gunstiger zou zijn om er 3x2 gig bij te stoppen. Maar ik heb mijn twijfels of dat nodig is. Waarschijnlijk is 3x1 erbij (dus 9 gig totaal) genoeg voordat de rest van je systeem de prestaties tegenhouden.

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Krakaka schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:00:
[...]
.
En cpu is niks mee gebeurd verder.
Ik zou een goede CPU koeler kopen en die I7 930 zwaar overklokken..

• Samcro

Samcro

Topicstarter
Of een andere CPU aanschaffen erbij?

Dus dan zou ik uitkomen op, nieuwe cpu, gpu, geheugen en nieuw moederbord?

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 21:01
Dan ga je niet echt toekomen met je budget vrees ik :)

• Samcro

Samcro

Topicstarter
Nee, was ik ondertussen ook al bang voor.

Wat zou dan eventueel een mooie samenstelling zijn voor niet al te gek duur?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Koop nu lekker een GTX970 of R390, en dan kijk je weer naar een CPU upgrade als Zen uit is.

Zo'n grote bottleneck zal je i7 930 nu nog niet vormen, vooral als je niet zware RTS games speelt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Samcro

Samcro

Topicstarter
Ardjee schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:13:

Maar er zijn al enkele game situaties waarbij je cpu al geen steady 60 fps meer kan tonen. Dan is het in mijn ogen vrij zinloos om er een kaart in te stoppen die bijv 200 fps kan weergeven.
Jeroenneman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:30:
Koop nu lekker een GTX970 of R390, en dan kijk je weer naar een CPU upgrade als Zen uit is.

Zo'n grote bottleneck zal je i7 930 nu nog niet vormen, vooral als je niet zware RTS games speelt.
De videokaart gaat dus wel op die cpu, alleen haal ik dan nu (voorlopig) niet het maximale uit de videokaart?

Is het verschil tussen DDR3 / DDR4 erg groot? En ga ik het uberhaupt merken als ik er nieuw geheugen inzet (of bij doe)?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Krakaka schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:41:
[...]

[...]

De videokaart gaat dus wel op die cpu, alleen haal ik dan nu (voorlopig) niet het maximale uit de videokaart?

Is het verschil tussen DDR3 / DDR4 erg groot? En ga ik het uberhaupt merken als ik er nieuw geheugen inzet (of bij doe)?
Geheugen zou ik niet meer bijprikken. De eerste generatie i7 werkt met triple channel DDR3 setjes, terwijl alle momenteel te verkrijgen setjes bestaan uit 2 reepjes geheugen. Merk je ergens dat 6GB tekort schiet dan? DDR4 geheugen is vooral zuiniger dan DDR3, maar ik zou alleen daarvoor zeker niet upgraden.

Een GTX970 zal wellicht slechts 90% van zijn potentieel laten zien op een niet overklokte i7 930. Maar is dat echt zo erg? Dan heb je hem in ieder geval al voor je volgende upgrade.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Samcro

Samcro

Topicstarter
Jeroenneman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:44:
[...]

Geheugen zou ik niet meer bijprikken. De eerste generatie i7 werkt met triple channel DDR3 setjes, terwijl alle momenteel te verkrijgen setjes bestaan uit 2 reepjes geheugen. Merk je ergens dat 6GB tekort schiet dan? DDR4 geheugen is vooral zuiniger dan DDR3, maar ik zou alleen daarvoor zeker niet upgraden.

Een GTX970 zal wellicht slechts 90% van zijn potentieel laten zien op een niet overklokte i7 930. Maar is dat echt zo erg? Dan heb je hem in ieder geval al voor je volgende upgrade.
Oke. Nee merk dat persoonlijk niet echt. Had alleen aan een maatje gevraagd wat ik zou moeten vervangen/upgraden, en hij vertelde mij over nieuw geheugen.

Ach so, overklokken zelf heb ik al helemaaaaaal geen verstand van :P . Maar het is niet erg, als het maar niet voor schade zorgt als de gpu niet maximaal kan.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Nieuw geheugen ga je niet meer FPS van krijgen -TENZIJ- je games meer geheugen vragen dan er beschikbaar is. Dan tja... dan ga je janken :c
Tegenwoordig is 8GB toch wel weer een beetje de standaard norm maar ik ken genoeg mensen die met 6 ook nog doorkomen. Hoeveel geheugen banken heb je nog vrij?

• Samcro

Samcro

Topicstarter
Heb nu 3 x 2, en heb nog 3 slotjes vrij.
Speel veel CSGO, net zoals jou geloof ik want heb je wel is zien reageren in het topic.
Pagina: 1