Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde vandaag van een collega iets over MP3 Pro, wat inhoudt dat een MP3 ongeveer 3 keer wordt verkleind in bestandsgrootte.
Dus een MP3 van 4.5 MB word een MP3 van ongeveer 1.5 MB en de geluidskwaliteit blijft hetzelfde!

Alleen zoek ik hier meer info over.

Die collega had het ook weer via vai gehoord.

Dus ik dacht zal het hier eens vragen (is dit goeie forum?)

En zijn er al meer mensen die hier iets meer over weten?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Ogg Vorbis en nog een ander initiatief zijn inderdaad kleiner van formaat en vergelijkbaar qua kwaliteit.

Zoek ff op MP3 op de zoekmachine van de frontpage :)

Bericht hierboven

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
check deze topic maar eens

PIII 800@804 Mhz

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-01 08:55

BitByter

Prutst dit forum

hmmz, ik hoop dat winamp het maar snel ondersteund, dan kan ik al m'n mp3's ff opnieuw recoden, kan ik mooi het dubbele aantal aan muziek kwijt >:)

• flexter430
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-02-2024
Op woensdag 20 juni 2001 20:56 schreef bitbyter_ het volgende:
hmmz, ik hoop dat winamp het maar snel ondersteund, dan kan ik al m'n mp3's ff opnieuw recoden, kan ik mooi het dubbele aantal aan muziek kwijt >:)
Jammer joh, winamp zal mp3pro pas gaan ondersteunen als het door veel mensen gebruikt wordt. Dit omdat de copyright kosten te hoog zijn.

En je bestaande mp3's recoden gaat ten koste van de geluids kwaliteit.

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43
waarom kan winamp mp3pro niet voor een prikkie inbouwen? Dat komt toch die makers van mp3pro alleen ten goede. Zo wordt dit formaat snel populair en kunnen ze wel veel verdienen op portables...

(of praat ik nu onzin?)

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op woensdag 20 juni 2001 21:27 schreef mercarra het volgende:
waarom kan winamp mp3pro niet voor een prikkie inbouwen? Dat komt toch die makers van mp3pro alleen ten goede. Zo wordt dit formaat snel populair en kunnen ze wel veel verdienen op portables...

(of praat ik nu onzin?)
nee klinkt best logisch wat jij zegt, misschien doen ze dit ook wel je weet t nooit

PIII 800@804 Mhz

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 21:07 schreef flexter het volgende:

[..]

Jammer joh, winamp zal mp3pro pas gaan ondersteunen als het door veel mensen gebruikt wordt. Dit omdat de copyright kosten te hoog zijn.

En je bestaande mp3's recoden gaat ten koste van de geluids kwaliteit.
Ja money money money. Daardoor zal het uiteindelijk wel niks worden.
Als iets groot wil worden op het internet moet het al snel Free zijn...

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:29

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik heb de mp3 Pro codec getest, en ben er zeer positief over

een liedje geript met Exact Audio Copy -->Lame 3.87 (128kbits) klonk nagenoeg hetzelfde als de 64 kbits mp3Pro :):):):):):):):):), dit wordt leuk voo de albums op I-net ;)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Verwijderd

jaajaa maar meestal flopt zoiets

ik heb het alvaker gehoord dat ze zoiet hadden gevonden en laterz nikz meer van gehoord

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 19:18 schreef The_Killing_Guide het volgende:
jaajaa maar meestal flopt zoiets

ik heb het alvaker gehoord dat ze zoiet hadden gevonden en laterz nikz meer van gehoord
idd... mp3 is al veel te veel geintegreerd in internet en programma's enzo dat het moeilijk zal zijn om een vervanger in te voeren....

Verwijderd

Alles het volledig gratis is en er geen beveiligingen inkunnen kan het een succes worden, anders niet.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 26 juni 2001 00:19 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Alles het volledig gratis is en er geen beveiligingen inkunnen kan het een succes worden, anders niet.
Frauenhoffer-codec (oid) is ook niet gratis, maar wel overal illegaal vandaan te halen. Opzich kan iedereen wel aan zo'n encoder kunnen komen, en misschien komen er wel meerdere makers, net als MP3 (die is ook ontwikkeld door dat Frauenhoffer? en iedereen kan een soortgelijke encoder maken)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

ik heb net een beetje getest met mp3 pro klinkt redelijk goed. ik weet niet of ik dit mag geven maar doe het toch >:)
http://www.cutemx.nl

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 20:06
Zelf ben ik erg tevreden over OGG Vorbis voornamelijk omdat er al een plug in is voor winamp en je het op z'n minst net zo makkelijk ript als MP3.

Verwijderd

Maar dan zijn wel alle mp3players (hardware) ineens nix meer.
Die blijven natuurlijk met de oude code zitten...
En zul je weer een nieuwe aan moeten schaffen
van ik weet niet hoeveel ballen en die krengen
zijn al zo duur :'(

Greetzz,
Daryath ;)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

op www.tweakers.net stond een artikel over moet je daar ffkes zoeken

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Maar dan zijn wel alle mp3players (hardware) ineens nix meer.
Die blijven natuurlijk met de oude code zitten...
Niet als je al een van de nieuwste hebt, deze draaien namelijk vanaf een flash-rom, en dus kan je dan via een firmware update ondersteuning voor die nieuwe formaten inbouwen...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 27 juni 2001 19:42 schreef peymora het volgende:

[..]

Niet als je al een van de nieuwste hebt, deze draaien namelijk vanaf een flash-rom, en dus kan je dan via een firmware update ondersteuning voor die nieuwe formaten inbouwen...
gelukkig maar, maar het is wel een gigantisch mooie uitvinding dat mp3 pro, zo kun je wel een stuk meer kwijt ook op je mp3 speler (flashrom) (mits het ondersteund word) kun je dan veel en veel meer kwijt.
Zelf heb ik al mijn mp3's al geconvert (dat waren er een hoop, maar liefst 4 stuks) :P

39

Verwijderd

MP3 Pro@64 Kbps klinkt vrij okee (als 128 kbps MP3 maar dan met wat meer vervorming (soort van ruis en minder "diepte"), maar van MP3 naar MP3 Pro omgezette bestanden klinken vrij bagger.

Gebruiken dus als je weinig ruimte hebt en alleen vanaf WAV encoden..

• coolgoza
  • Laatst online: 26-02 18:41
ik ben erg benieuwd naar de 128 k kwaliteit.

Make everyday a good day!

• KaliBaba
  • Laatst online: 12-02 16:00
Op woensdag 27 juni 2001 22:39 schreef coolgoza het volgende:
ik ben erg benieuwd naar de 128 k kwaliteit.
me2 :9~

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

Verwijderd

moeten ze wel ff wat progs maken om je huidige mp3 voorraad te converteren, zallie wel lang mee bezig zijn :)

• coolgoza
  • Laatst online: 26-02 18:41
gewoon houden die mp3 voorraad. of ff naar wav zetten en dan weer naar mp3 pro. ;)

Make everyday a good day!

• KaliBaba
  • Laatst online: 12-02 16:00
Op donderdag 28 juni 2001 14:45 schreef coolgoza het volgende:
gewoon houden die mp3 voorraad. of ff naar wav zetten en dan weer naar mp3 pro. ;)
Da's een rotwerk --> zo'n 1000 mp3's omzetten :r Ik laat ze gewoon staan! >:)

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

Pagina: 1