http://www.codingtechnologies.de/mp3PROzone/download.htm
hier staat een van de eerste MP3pro encoders. Werkt goed, try it yourself
hier staat een van de eerste MP3pro encoders. Werkt goed, try it yourself
Verwijderd
Verwijderd
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Die zullen er vast komen, want in winamp zit er ook een Mp3 to WMA converterOp donderdag 14 juni 2001 21:44 schreef Wilde het volgende:
Klinkt goed, maar ik moet zeggen het is wel weer zo'n succesverhaal (lees je wel's vaker op internet)
maar wie weet ik ben zeer benieuwd naar de resultaten, verder vraag ik me af of er een mp3 naar mp3pro converter is dat scheelt me een hoop werk als ik besluit over te gaan
Verwijderd
Een mp3-tje van 128 kbit/s is 3,15 mb groot, en een mp3pro-tje van 64 kbit/s is 1,59 mb groot.Het resultaat: een WAVje van 35MB is in MP3 3,15MB, en in mp3PRO 1,59MB. Flink wat kleiner dus. Het demo-programma kan alleen nog mp3PRO bestanden coderen op 64kbit/s, wat ongeveer vergelijkbaar is met 128kbit/s bij een normale MP3.
Er staat toch dat een mp3-pro (leuk woord) bestand van 64kbit ongeveer dezelfde kwaliteit heeft als een "normaal" mp3'tje van 128 kbit. Dus als je een mp3-pro bestand van 128kbit hebt, dan is dat te vergelijken met een gewoon mp3'tje van 256kbit, alleen de helft kleinerOp Friday 15 June 2001 11:47 schreef ToezeBroeze het volgende:
[..]
Een mp3-tje van 128 kbit/s is 3,15 mb groot, en een mp3pro-tje van 64 kbit/s is 1,59 mb groot.
Dus een mp3pro-tje van 128 kbit/s is dan 2 x 1,59 = 3,18 mb groot? Waar zit hem de winst nu in dan?
Juist
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Verwijderd
Nope.. maar je kan wel een heleboel schijfruimte besparen!Op Friday 15 June 2001 15:23 schreef Hellhound het volgende:
Mm , ik hoor hier een heleboel mensen zeggen " vet dan ga ik m'n hele collectie van mp3 overzetten op mp3pro" maar dan vergeet je wel dat het alletwee lossy compression methodes zijn en je "nieuwe" mp3pro file zal er echt niet beter op gaan klinken.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Dat is het nou juist. Ik denk dat dat NOOIT zal komen.Op Friday 15 June 2001 15:46 schreef PsyFlux het volgende:
...
Stel dat ik het alleen al es in 128 kbit mp3pro (als dat uitkomt) om ga zetten dan heb ik nog maar 17,6 gig nodig!
...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik heb hem voor 642Op vrijdag 15 juni 2001 17:14 schreef frankvanhoesel het volgende:
Je kunt de Creative JukeBox nu al kopen voor Fl 806,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/13329
Dan kun je met een update ( als die er komt ) i.pv 6 gb 12 GB kwijt
Dat is wel een verbetering. Van 150 cd's naar 300 cd's.
Juist wel! Aangezien je met 64kbit/s een paar kbit/s hebt die zorgen voor de extra hoge tonen (de 2e datastroom dus).Op Friday 15 June 2001 17:15 schreef GarBaGe het volgende:
[..]
Dat is het nou juist. Ik denk dat dat NOOIT zal komen.
MP3Pro voegt een extra datastroom toe, om de tekorten van MP3 op zeer lage bitrates (met name 64kbit/sec) te compenseren.
Op 128 kbits/sec valt er bijna niets te compenseren...
Verwijderd
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Weet je dat wel heel zeker? Mijn rio500 pakt 'm ook, maar het klinkt behoorlijk dof en donker. Eigenlijk een beetje zoals je zou verwachten dat een 64kbit mp3tje zou klinken, maar dan met minder artefacten (winamp hetzelfde verhaal). Neem dus in elk geval eens een nummer met veel hihats, sissers, applaus of witte ruis. Daarmee is het verschil xtra duidelijk.Op zaterdag 16 juni 2001 10:36 schreef LuNaTiC het volgende:
Yeaaaah mn Creative JUkebox pakt hem gewoon, en verschil in geluidskwaliteit kan ik nergens merken. Tis alleen wel veel werk voordat je zon ding kan encoden, aangezien je hem eers naar wav moet rippen
Verwijderd
Ok, dit klopt niet echt wel dat van de kwaliteit van 150 cd's nu naar 300 dan met de zelfde kwaliteit. Maar je kan er niet 12 gb op kwijt nog steeds maar 6gb, maar ik begrijp wat je bedoeltOp vrijdag 15 juni 2001 17:14 schreef frankvanhoesel het volgende:
Je kunt de Creative JukeBox nu al kopen voor Fl 806,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/13329
Dan kun je met een update ( als die er komt ) i.pv 6 gb 12 GB kwijt
Dat is wel een verbetering. Van 150 cd's naar 300 cd's.
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Ik denk dat ie dit bedoelt :Op zaterdag 16 juni 2001 17:50 schreef insoft het volgende:
[..]
Ok, dit klopt niet echt wel dat van de kwaliteit van 150 cd's nu naar 300 dan met de zelfde kwaliteit. Maar je kan er niet 12 gb op kwijt nog steeds maar 6gb, maar ik begrijp wat je bedoelt.
MP3 is frauenhofer en MP3Pro ook. Ik denk niet dat Frauenhofer net zo tewerk gaat als MS, ie meer vermogen nodig voor mindere kwaliteitOp donderdag 14 juni 2001 21:44 schreef Wilde het volgende:
Klinkt goed, maar ik moet zeggen het is wel weer zo'n succesverhaal (lees je wel's vaker op internet)
jaja goh goh,heb even geen inspiratie
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Verwijderd
Lame zal je bedoelen. Als die het doen, ga ik het ook maar eens proberenOp dinsdag 19 juni 2001 16:34 schreef neudeboules het volgende:
Maar het wordt pas echt interresant als Winamp, Nero en audiograbber meedoen
VQF was ook beter, zeker in het begin. Alleen wav ---> vqf duurde gewoon TE lang.Op dinsdag 19 juni 2001 16:54 schreef Morpheus25 het volgende:
* IceStorm herinnerd zich nog het VQF formaat van Yamaha () wat geen succes was, terwijl het beter zou zijn dan MP3
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
OK, dus VQF is mede om die reden niets geworden. Maar hoe zit het dan met MP3-Pro?Op dinsdag 19 juni 2001 16:58 schreef IceStorm het volgende:
[..]
VQF was ook beter, zeker in het begin. Alleen wav ---> vqf duurde gewoon TE lang.
Juist, hetzelfde......Op dinsdag 19 juni 2001 17:17 schreef Plague het volgende:
maar dat encode van wav ----> mp3pro gaat dus echt TAKKE langsaam...... van mp3 naar wav gaat in 5 secs...
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Verwijderd
shiiit. hoeveel schijven heb jij?Ik zit nu op de 100GB aan mp3 [...]
This too shall pass
Ok, gaan we ff een testje doenOp dinsdag 19 juni 2001 17:34 schreef Morpheus25 het volgende:
Motiveer nou eens waarom MP3-Pro de gedoodverfde opvolger moet zijn van het normale MP-3?
Het is inmiddels mij wel duidelijk dat encoden geen probleem hoeft te zijn. (Van die 15 seconden lig ik niet wakker.)Op dinsdag 19 juni 2001 19:56 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Ok, gaan we ff een testje doenAls ik die player/encoder gebruik krijg ik met high quality 64 kbps etc een encode time van 1/4 van de length van het nummer (oftewel 1 min. bij mijn test nummer). Als ik datzelfde nummer met Lame op 128 kbps encode doe ik er 45 sec over. Vindt ik niet echt een groot verschil zeker niet als je beseft dat dit de eerste (of 1 van de eerste) encoders is dus het kan nog beter worden.
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
Ik denk het niet. VQF was niet echt beter dan mp3. De winst van VQF zou bij de hogere frequenties liggen, maar in werkelijkheid gaf VQF een heel onregelmatig signaal.Op woensdag 20 juni 2001 08:47 schreef Morpheus25 het volgende:
[..]
Zou MP3-Pro niet dezelfde weg als VQF op kunnen gaan?
jaja goh goh,heb even geen inspiratie
Hmm ik dacht dat ik redelijk 'bewezen' had dat dat wel mee viel?Op woensdag 20 juni 2001 13:37 schreef neudeboules het volgende:
- Nadeel; zeer langzame encoding. (tijd blijft geld)
Doet me denken aan MP3 op mijn P250 vroegerOp woensdag 20 juni 2001 13:37 schreef neudeboules het volgende:
- Nadeel; zeer langzame encoding. (tijd blijft geld )
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Zijn iets van 180 80 min cd's , heb ze dus niet op m'n HD staan (heb maar 8gb hd). Ik heb er bijna nix zelf van geript (traden meestal). Hoeveel nummers weet ik niet , maar de meeste nummers duren best lang .Alleen Jazz/Free Jazz en wat Afrikaans/Hedendaags klassiek . Wat kan kabel toch mooi zijnOp dinsdag 19 juni 2001 19:18 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
shiiit. hoeveel schijven heb jij?
en hoeveel nummers zijn dat? en gaat winamp niet over z'n nek? en zijn dat allemaal geripte cd's?
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Verwijderd
ja, correctOp donderdag 14 juni 2001 15:23 schreef HlpDsK het volgende:
Is die bitrate van 64 kbit gelijk aan de 128 kbit van mp3?
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
https://wren.co/join/Devian
Verwijderd
volgens mij werkt het wel op de MP6090ROp woensdag 26 september 2001 12:18 schreef lak2k het volgende:
Mmm... dat mp3pro gaat vast niet werken op mijn Kenwood MP6090R of wel:?
Iemand ervaring/knowledge???
![]()
yup en inmiddels was ie zonder jouw reactie alweer flink gezaktOp vrijdag 05 oktober 2001 07:30 schreef Morpheus25 het volgende:
Talk about een oud topic omhoog vissen......
Verwijderd
Verwijderd
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq