Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beste gaming router xbox one

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik ben marco 27 jaar en dit is eigenlijk de eerste keer dat ik me heb aangemeld op een site als deze ;p
Ik heb internet thuis van caiway.. (Niet tevreden mee maar was het enige beschikbaar omdat caiway iets heeft opgekocht..)
Maar goed, ik heb dus problemen met me router die tijdens het gamen steeds 1 sec weg valt en dat is dus genoeg om mij uit gta v online op de xbox one te gooien.
Na veel bellen en instellen/updaten heeft niks geholpen en hebben ze een nieuwe router gestuurd.
Zelfde router zelfde probleem.. Dus hebben ze me 60 euro terug gegeven en zeggen ze dat ik zelf maar een router moet kopen.
Ik heb hier dus niet veel verstand van.. :)
Ik speel dus vooral op me xbox one gta v online en verder ipads en iphone met youtube enzo
Glasvezel met 75 up en down
Meer weet ik niet echt er over te vertellen..
Ik zoek iets van rond de 75-100 euro denk ik.. :p
port forward er op zou makkelijk zijn voor me xbox one

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het aan je router ligt ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Geen iedee ik zie me andere apparaten ook steeds ff weg vallen en me tv kastje die aan de modem zit die valt nooit weg

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15

lier

MikroTik nerd

Met glasvezel van Caiw is echt niet zo veel mis :)

Doe je gamen via een kabel of wireless?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Wireless
Ik heb kabel geprobeerd maar zelfde probleem

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je al eens een duurtest gedaan ? Continue ping e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Geen iedee hoe dat moet

• lier

lier

MikroTik nerd

Gamen doe je (wat mij betreft) altijd met een kabel.
Op basis van je requirements kan je (zelf) in de pricewatch gaan zoeken, daar staan alle gangbare modellen voorzien van review:
http://tweakers.net/categ...ems-en-routers/producten/

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou ik met kabel spelen als ik 100% wireless strength heb en 0% packet loss op me xbox en met draad valt hij net zo vaak weg als zonder..

• lier

lier

MikroTik nerd

Latency

Verwijderd

Topicstarter
Het enige waar ik last van heb is dat het internet steeds weg valt en bedraad of draadloos is bij mij het zelfde merk geen verschil

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten? Zoals ik al zei heb ik er geen verstand van er staan er zoveel op die site dat is voor mij hetzelfde als gewoon op internet zoeken
Hoeveel mbps of hoeveel ghz moet ik hebben ik weet niet eens wat ghz is :s

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:54
Zoals eerder al aangegeven is: Bekabeld aansluiten met een goede kabel (lees: geen oude zooi/vol met knikken enzo). Kabels hebben namelijk geen last van andermans WiFi netwerken of magnetrons etc.

Wireless is IMO enkel een optie wanneer bekabeld geen optie is (SmartPhone bijvoorbeeld).

Om te testen of je problemen inderdaad door de Router komen zou ik eens je console direct op de modem aansluiten en kijken of hij dan dezelfde problemen geeft. Indien ja: Modem probleem ofwel bekabeling naar/vanaf modem.

Daarnaast geeft je zelf al aan er zelf niet veel verstand van te hebben. Je kan nooit overal alles van weten. Maar hoe kom je erop dat je problemen aan de Router liggen? Wanneer je contact hebt met een hulpdesk is het mijn inziens niet slim om aan te geven waar het probleem zou moeten liggen als je het niet zeker weet/onvoldoende kennis hebt. Simpel: het ligt aan de router? Dus waarom zouden ze de modem nakijken?

[ Voor 29% gewijzigd door Thalaron op 17-12-2015 22:04 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder heb gezegt ik heb het met kabel geprobeerd en het is precies hetzelfde probleem het internet valt steeds 1 sec weg..
Bekabeld aan modem werkt niet me xbox zegt dan dat er geen internet is
Ik heb dit allemaal al met caiway geprobeerd.. Zij hebben mij verteld dat ik zelf maar een router moet kopen want hun kunnen ook niks beters verzinnen..
Dus daarom ben ik hier in de hoop dat iemand mij een router kan aanwijzen die het goed doet met de xbox one

Verwijderd

Topicstarter
Ps ik heb niet gezegt dat het de router is dat zeggen hun..

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

offtopic:
Je bent bekend met hun/hen/zij en me/mijn ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Latency ...

wat voor ping heb jij draadloos met je router dan ? hier met alle routers de algelopen 13 jaar <1ms
voorheen (met xms) had ik een ping van 2ms met tweakers. de refresh van een muis is 8ms

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 17-12-2015 22:29 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Laatste keer dat ik keek was het op me xbox 159

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat is veel ... heel veel

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Jah troep van caiway he ik had in me vorige woning telfort en nog nooit problemen gehad

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Welke router hadden ze geleverd eigenlijk ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Sitecom wlr-4004

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik heb ook een tijd, eigenlijk nu nog, last gehad van een hoge latency. Ik zit bij Ziggo (120/12 pakket) en heb mijn eigen router ertussen (TP-Link Archer C7). Deze is bekabeld aangesloten op mijn Xbox One. Mijn NAT type is open. Alsnog blijf ik ook ca. 157 ms ping houden, zelfs na port forwarden etc.

Omdat ik dit probleem had ben ik het gaan uitzoeken en kwam veel tegen dat het geen probleem was dat de Xbox one dit aangaf. De hoge latency schijnt voort te komen doordat er tijdens de test wordt gepinged richting een server die nogal ver weg staat. Vandaar dat de latency in de test zo hoog scoort.

Link naar het topic wat ik er toen der tijd over heb geopend: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1639272

OT: Ik raad de Archer C7 aan. Bereik is, bij ons in huis (oud huis, geen betonnen vloeren etc.) erg goed. Zowel bedraad als draadloos werkt prima. Ook redelijk aanpasbaar via de GUI.

[ Voor 12% gewijzigd door init op 17-12-2015 22:47 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oh die router van de ts heb ik ook gehad van onsbrabant

ff aanzetten
Pinging 192.168.0.253 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.0.253: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.0.253: bytes=32 time=6ms TTL=64
Reply from 192.168.0.253: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 192.168.0.253: bytes=32 time=1ms TTL=64
Reply from 192.168.0.253: bytes=32 time=4ms TTL=64
Reply from 192.168.0.253: bytes=32 time=3ms TTL=64
init schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:43:
[...]

Ik heb ook een tijd, eigenlijk nu nog, last gehad van een hoge latency. Ik zit bij Ziggo (120/12 pakket) en heb mijn eigen router ertussen (TP-Link Archer C7). Deze is bekabeld aangesloten op mijn Xbox One. Mijn NAT type is open. Alsnog blijf ik ook ca. 157 ms ping houden, zelfs na port forwarden etc.

Omdat ik dit probleem had ben ik het gaan uitzoeken en kwam veel tegen dat het geen probleem was dat de Xbox one dit aangaf. De hoge latency schijnt voort te komen doordat er tijdens de test wordt gepinged richting een server die nogal ver weg staat. Vandaar dat de latency in de test zo hoog scoort.

Link naar het topic wat ik er toen der tijd over heb geopend: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1639272
Ik had het expliciet over de ping met de router, niet een random server
jou ping lijkt wel overzees te gaan

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 17-12-2015 22:48 ]

Iperf

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Fish schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:46:
Ik had het expliciet over de ping met de router, niet een random server
jou ping lijkt wel overzees te gaan
Oh, excuus, verkeerd begrepen.

Ik denk inderdaad dat mijn ping overzees gaat tijdens de test op de Xbox One. Ik zit nu namelijk op Wi-Fi en ik haal 13 ms ping op mijn laptop. Veel minder dus als 157ms.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga wel op een ander forum kijken ofzo want jullie kunnen me schijnbaar niet helpen

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok ... doei ..

Iperf

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:36:
Sitecom wlr-4004
[/quote]
En de Nighthawk is natuurlijk een bekend apparaat waar ik veel goede verhalen over hoor. Die is wellicht iets over het budget...:

http://tweakers.net/price...-wifi-router-(r7000).html

Oh een tweede pagina.

Houdoe.

[ Voor 5% gewijzigd door LordSpud op 18-12-2015 08:29 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:19
Wireless gamen kan prima met de Nighthawk.

Wifi is echt zeer stabiel en sterk qua signaal met hele lage ping
Dan moet et de wireless van je xbox natuurlijk ook wel goed zijn,anders heeft het geen nut.

Ik game op mijn laptop met 65 man in bf4 en dat gaat prima,zonder lag,ping van rond de 16.

Meest stabiele optie blijft natuurlijk een kabeltje er naar toe leggen,

Ik zie nu ook pa,bye bye TS :O :O

[ Voor 5% gewijzigd door freaky35 op 18-12-2015 08:33 ]

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:55:
Nou ik ga wel op een ander forum kijken ofzo want jullie kunnen me schijnbaar niet helpen
Ik verwacht niet dat een ander forum je verder zal kunnen helpen... maar goed mocht dat wel zo zijn prima natuurlijk!

Ik heb zelf de Netgear Nighthawk maar had net zo goed de hierboven aangegeven TP Link Archer C7 kunnen halen. Deze is voor wat jij wilt meer dan voldoende.

De rede waarom we hier aangeven dat je beter bekabeld kan gaan is simpelweg omdat dit altijd stabieler zal zijn. Ook bij gelijke problemen is bekabeld makkelijker om te testen. WiFi kan zoveel meer mis mee gaan door interferentie in je omgeving waar kabels geen last van hebben. Wanneer het bekabeld werkt zoals het moet kan je altijd nog kijken of het draadloos wel/niet werkt zoals je wilt.

Wanneer je een nieuwe Router hebt wilt het niet zeggen dat het probleem opgelost is natuurlijk! Dan zal je alsnog de provider de boel moeten na laten kijken.

Ps:
Ik heb in het verleden problemen gehad met mijn UPC aansluiting (betrof een huurflatje) waarbij de verbinding steeds wegviel. Zowel bekabeld laswel draadloos vanuit de WiFi Modem/Router. UPC heeft verschillende keren aangegeven dat het vermoedelijk aan mijn bekabeling lag (knap wanneer het ook via WiFi gaat). 3 monteurs verder en inmiddels had ik al enkele dagen geheel geen verbinding meer (het was dus erger geworden) heb ik van monteur 3 begrepen dat er ergens in het flatgebouw vermoedelijk een slecht laspunt de oorzaak was. Ik heb UPC destijds een ultimatum gegeven dat indien het binnen 2 weken niet opgelost was ik met terugwerkende kracht vanaf ik aangegeven heb geen verbinding meer te hebben (vroegtijdig) op te zeggen en mijn geld vanaf dat moment terug wilde. Na 2 weken niets gehoord en ze per mail op de hoogte gesteld. Netjes 4 weken terugbetaald gekregen (zo lang heeft het geduurd). Was inmiddels al overgegaan op glasvezel daar ik er weinig vertrouwen in had :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Verwijderd

Topicstarter
Thalaron schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:19:
[...]

Ik verwacht niet dat een ander forum je verder zal kunnen helpen... maar goed mocht dat wel zo zijn prima natuurlijk!

Ik heb zelf de Netgear Nighthawk maar had net zo goed de hierboven aangegeven TP Link Archer C7 kunnen halen. Deze is voor wat jij wilt meer dan voldoende.

De rede waarom we hier aangeven dat je beter bekabeld kan gaan is simpelweg omdat dit altijd stabieler zal zijn. Ook bij gelijke problemen is bekabeld makkelijker om te testen. WiFi kan zoveel meer mis mee gaan door interferentie in je omgeving waar kabels geen last van hebben. Wanneer het bekabeld werkt zoals het moet kan je altijd nog kijken of het draadloos wel/niet werkt zoals je wilt.

Wanneer je een nieuwe Router hebt wilt het niet zeggen dat het probleem opgelost is natuurlijk! Dan zal je alsnog de provider de boel moeten na laten kijken.

Ps:
Ik heb in het verleden problemen gehad met mijn UPC aansluiting (betrof een huurflatje) waarbij de verbinding steeds wegviel. Zowel bekabeld laswel draadloos vanuit de WiFi Modem/Router. UPC heeft verschillende keren aangegeven dat het vermoedelijk aan mijn bekabeling lag (knap wanneer het ook via WiFi gaat). 3 monteurs verder en inmiddels had ik al enkele dagen geheel geen verbinding meer (het was dus erger geworden) heb ik van monteur 3 begrepen dat er ergens in het flatgebouw vermoedelijk een slecht laspunt de oorzaak was. Ik heb UPC destijds een ultimatum gegeven dat indien het binnen 2 weken niet opgelost was ik met terugwerkende kracht vanaf ik aangegeven heb geen verbinding meer te hebben (vroegtijdig) op te zeggen en mijn geld vanaf dat moment terug wilde. Na 2 weken niets gehoord en ze per mail op de hoogte gesteld. Netjes 4 weken terugbetaald gekregen (zo lang heeft het geduurd). Was inmiddels al overgegaan op glasvezel daar ik er weinig vertrouwen in had :+
Ik snap dat een nieuwe router het probleem niet hoeft op te lossen maar dit was de oplossing die ik kreeg van caiway en was dus niet mijn keuze
Maar ik dacht als ik dan een nieuwe router moet kopen wil ik meteen een goeie en als het dan niet werkt moet ik maar weer bellen naar caiway
Dus nogmaals dit moet ik doen van caiway :)
Bedankt voor de info
Ik denk dat ik voor de tp link archer c7 ga en dan later nog zo een ding ga kopen dat ik bekabeld verbind via stroom? Weet nog niet of dat echt zo super is maar dacht misschien beter dan wifi?
Al is me huis maar 1 verdieping en heb ik meerendeel gips blok muren.
Maar goed nogmaals bedankt voor de mensen die me echt geholpen hebben ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:00:
[...]

Ik snap dat een nieuwe router het probleem niet hoeft op te lossen maar dit was de oplossing die ik kreeg van caiway en was dus niet mijn keuze
Mensen die op een helpdesk werken bedoelen het goed, maar hebben zelf niet altijd de beste kennis, zijn gebonden aan het beleid van het bedrijf waar ze voor werken - en niet in laatste plaats zijn ze afhankelijk van de informatie die zo over de telefoon van iemand krijgen. En moeten dat alles in gemiddeld max een minuut of 6, 7 verwerken.

Jij geeft zelf aan erg weinig van de materie te weten en als ik zie hoe je hier reageert kan ik me voorstellen dat een helpdeskagent dan moeite heeft om een goed beeld van de situatie te vormen.

Kan dus heel goed zijn dat de oplossing die zij bedacht hebben voor je niet klopt.

Hier op GoT zitten veel mensen met minstens zoveel verstand van zaken als op een helpdesk (sterker nog, flink wat (oud-)helpdeskers van verschillende providers die hier actief zijn). We zijn hier niet gebonden door beleid van een bepaald bedrijf, we hebben meer dan 6 a 7 minuten. En sommige zaken kun je veel makkelijker in text en plaatjes uitleggen dan over de telefoon.

Kortom, als hier meerdere mensen twijfelen aan het advies wat jij gekregen hebt, is het allicht verstandig om mee te werken om met ons te kijken of dat advies klopt of niet. Kan je zomaar flink wat geld (voor een onnodige nieuwe router) schelen en ook flink wat frustratie als dat het probleem niet oplost :o
Maar ik dacht als ik dan een nieuwe router moet kopen wil ik meteen een goeie en als het dan niet werkt moet ik maar weer bellen naar caiway
Dus nogmaals dit moet ik doen van caiway :)
Als jij een eigen router koopt, gaat Caiway je daar niet mee helpen. Zij kunnen alleen ondersteunen wat ze zelf leveren. Als je een eigen router koopt en het probleem nog steeds hebt gaan ze je als eerste vragen om je eigen router los te koppelen voordat ze je verder kunnen helpen.
Bedankt voor de info
Ik denk dat ik voor de tp link archer c7 ga
Op zich een prima keuze, maar wel een hoop geld om uit te geven zonder dat je zeker weet dat het je probleem gaat oplossen. De Sitecom WLR-4004 is een low-end prutding, maar kan prima werken zonder de haperingen die jij ervaart.

Vergelijk het met auto's:
De WLR-4004 is een Suzuki Alto ofzo, de Archer C7 is een degelijke Volvo. De Volvo is duidelijk 'meer' auto, kan sneller en heeft meer toeters en bellen. Maar als je een probleem hebt met je garagedeur - of met de bril op je eigen neus - dan gaat het kopen van een dikke Volvo je probleem
en dan later nog zo een ding ga kopen dat ik bekabeld verbind via stroom? Weet nog niet of dat echt zo super is maar dacht misschien beter dan wifi?
Al is me huis maar 1 verdieping en heb ik meerendeel gips blok muren.
De Archer C7 kan een veel snellere verbinding geven dan de WLR-4004, maar bereik door muren heen zal nauwelijks verschillen. Als dat nu niet genoeg is, heb je inderdaad een tweede AP nodig. Bedenk dat je geen twee routers in je netwerk wilt, als je een tweede router koopt moet je het als AP instellen. Daar hebben we gelukkig een guide voor: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

En over stroom? Doe dat niet. Het is relatief duur en in jouw geval nergens voor nodig. Als je muren van gipsblokken zijn is het boren van gaten voor UTP netwerkkabel doodsimpel. Zo'n kabel is goedkoper, betrouwbaarder en sneller dan die stroomnetkastjes.

Maar 1 ding tegelijk. Eerst zorgen dat je verbinding (bedraad) goed werkt met een enkele router voor je met een tweede aan de slag gaat. Anders is helemaal niet meer te achterhalen hoe de vork in de steel steekt.
Maar goed nogmaals bedankt voor de mensen die me echt geholpen hebben ;)
Ik lees veel mensen die je hebben proberen te helpen door aan te geven hoe je kunt uitzoeken wat het probleem echt is. Ik zou je alsnog met klem aanraden daar wat mee te doen. Anders voel ik de bui al hangen: als je over een weekje die Archer C7 hebt kom je weer posten dat het niet opgelost is en dat Caiway je niet kan helpen :o

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 18-12-2015 12:26 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Is moeilijk te testen ik heb geen computer om met de modem te verbinden en me xbox verbinden kan schijnbaar niet.
Als ik wel een computer/laptop had is het nog moeilijk testen omdat ik soms wel 3 dagen niks merk van internet problemen en soms elke 10 min het is dus echt heel onregelmatig
Dus als je nog iets anders weet wat ik zou kunnen proberen wil ik dat natuurlijk doen ik heb alleen niet zo veel opties

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:35:
Is moeilijk te testen (...) me xbox verbinden kan schijnbaar niet.
Je hebt geen utp kabel die je tijdens een wat langere game sessie in je Sitecom kan prikken? Dan kun je toch heel makkelijk kijken of je dan hetzelfde probleem hebt? Op die Sitecom zitten aan de achterkant een aantal poorten. Het maakt niet uit waar je die kabel in stopt zo lang je 'm maar niet in die blauwe poort stopt. Dus je kiest een poort in het gele gedeelte van die strip met poorten aan de achterkant en in de Xbox heb je maar één ingang waar die netwerkkabel in past. Dat is niet te doen, begrijp ik?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik dit al meerdere keren gezegt maar ik zal het nog een keer zeggen.
Ik heb mijn xbox bekabeld aan de router gehad met dezelfde problemen als draadloos (hij valt dus vaak 1-2sec weg)
Ik heb mijn xbox ook direct op de modem aan gesloten en mijn xbox zegt dan geen internet te krijgen.
Deze stappen heb ik ook met caiway een de telefoon gedaan
Toen ik hem aansloot op de modem en geen internet had zeiden ze dat ik de modem er 2 min uit moest trekken en daarna erin en kijken wat me xbox dan zei.. Hetzelfde dus
Nogmaals ik heb niet gezegt dat het me router was dat beweerd caiway

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-11 20:18

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Er staan verschillende guides op het internet met betrekking tot het instellen van UPnP en NAT instellingen, Port forwarding e.d. Game consoles maken namelijk gebruik van netwerkpoorten. Deze kunnen nog dicht staan of ergens anders naar gerouteerd worden. Bij de instellingen op de console kun je vaak ook je NAT status bekijken. Deze is optimaal gezien op OPEN. STRICT kan al voor veel problemen zorgen.

Quick 'n dirty zou je kunnen testen met de xbox one in de DMZ.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anno 2015 geen computer... bijzonder. Hoe typ je dan bijv sollicitatiebrieven? Heb je niemand in je kennisenkring van wie je even een laptopje kan lenen?

Verder zou het absoluut mogelijk moeten zijn om die Xbox bedraad direct op modem aan te sluiten. Waarschijnlijk is dat een kwestie van volgorde - eerst modem en Xbox beide uit. Sluit ze nu - terwijl ze nog uit staan - via UTP op elkaar. Dan modem aan en wachten tot het volledig online is. Vervolgens pas Xbox aanzetten. Ws heb je dan wel verbinding.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Patrock schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:33:
Er staan verschillende guides op het internet met betrekking tot het instellen van UPnP en NAT instellingen, Port forwarding e.d. Game consoles maken namelijk gebruik van netwerkpoorten. Deze kunnen nog dicht staan of ergens anders naar gerouteerd worden. Bij de instellingen op de console kun je vaak ook je NAT status bekijken. Deze is optimaal gezien op OPEN. STRICT kan al voor veel problemen zorgen.

Quick 'n dirty zou je kunnen testen met de xbox one in de DMZ.
Poorten staan open nat is open dit is allemaal geen probleem dat had ik de eerste dag ingesteld

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:38:
Anno 2015 geen computer... bijzonder. Hoe typ je dan bijv sollicitatiebrieven? Heb je niemand in je kennisenkring van wie je even een laptopje kan lenen?

Verder zou het absoluut mogelijk moeten zijn om die Xbox bedraad direct op modem aan te sluiten. Waarschijnlijk is dat een kwestie van volgorde - eerst modem en Xbox beide uit. Sluit ze nu - terwijl ze nog uit staan - via UTP op elkaar. Dan modem aan en wachten tot het volledig online is. Vervolgens pas Xbox aanzetten. Ws heb je dan wel verbinding.
Idd 2015 wij doen alles met de ipads..
Stappen met xbox om modem heb ik precies zo gedaan als je zei toen ik caiway aan de telefoon had en xbox zegt geen internet gevonden

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2015 15:26 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:24:
[...]

Idd 2015 wij doen alles met de ipads..
We proberen je echt te helpen, maar als je alleen reageert op eerste zin in een langere reply gaat dat erg moeizaam.

- kun je ergens om te troubleshooten alsnog iets met bedrade netwerkaansluiting lenen?
- wat gebeurt er als je met je Xbox de exacte volgorde die ik geef volg bij aansluiten op de modem?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:26:
[...]

We proberen je echt te helpen, maar als je alleen reageert op eerste zin in een langere reply gaat dat erg moeizaam.

- kun je ergens om te troubleshooten alsnog iets met bedrade netwerkaansluiting lenen?
- wat gebeurt er als je met je Xbox de exacte volgorde die ik geef volg bij aansluiten op de modem?
Sorry was me vorige bericht aan het editen
Ik heb de xbox al aangesloten zoals je zei met zelfde resultaat caiway zegt daar simpel op: sommige modems pakken de xbox wel en sommige niet..

Het spijt me als ik lastig ben of over kom ik heb adhd en autisme en heb nogal een zware jeugd gehad

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2015 15:32 ]

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik denk dat je zo slecht antwoord krijgt omdat de gemiddelde IT-er hier elke dag dergelijke vragen krijgt vanuit de familie of vriendenkring. Dat ben je een keer zat als je er 100x mee te maken krijgt. Tweakers is platform waar veelal nerds actief zijn en tot voor kort heb ik weinig van dit soort 'simpele' problemen gezien. Je gezondheid zal er dus allerminst mee te maken hebben dat alle wijsneuzen op dit forum niet reageren. Dat kan. Niks mis mee.

Wat je als IT-er leert is dat je eerst een check moet doen op de kabels. Werken ze allemaal? Heb je problemen, probeer dan een ander. De reden dat er zo gehamerd wordt op die kabel is omdat er wel degelijk verschil is tussen draadloos gamen en bekabeld. Het is misschien ook een beetje een gevoel wat mensen zelf hebben, omdat de draadloze technologie natuurlijk steeds betrouwbaarder wordt. Daarnaast is het ook gewoon veel makkelijker i.p.v. het inschakelen van je wireless verbinding.

Als je draadloos een probleem hebt, dan zijn er meer mogelijke oorzaken dan wanneer je een kabeltje gebruikt. Vandaar alweer, gebruik een kabel.

Genoeg over kabels.

Caiway hoort een fatsoenlijke internetverbinding aan te leveren die anno 2015 met alle varianten van netwerkapparatuur hoort te werken. Toen ik destijds een xbox 360 had heb ik destijds ook problemen gehad met connectiviteit. De exacte oorzaak ben ik nooit achter gekomen. Maar ik heb het opgelost door een playstation te kopen :P.

Heb je al inmiddels een nieuwe router? Dat kan ik niet ophalen uit voorgaande berichten.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb de tp link archer c7 net 2 min geleden aangesloten zoals beschreven dus nu is het afwachten of het probleem nog voorkomt :)

Verwijderd

Topicstarter
Alles blijkt tot nu toe goed te werken alleen het 5ghz lukt niet als ik hem probeer te verbinden op me xbox zegt hij dat hij niet kan connecten en op me ipad probeerde ik het meerdere keren en dan zegt hij verkeerd wachtwoord :s ik weet 100% dat ik het juiste wachtwoord gebruik want ik gebruik dat wachtwoord voor meerdere dingen en op de 2.4ghz heeft hij geen probleem met dat zelfde wachtwoord
Weet iemand wat er fout kan gaan?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja zowel de 5 ghz als de 2,4 en de respectievelijke gastnetwerken hebben allemaal hun eigen passwoord
dus ik neem aan dat je hem gewoon niet hebt ingesteld

Stop alsjeblieft met dubbelposten (kicken)

Iperf

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 08:26
Heb je alle Internet instellingen al eens uit de XBOX One gewist? En dan opnieuw ingesteld.

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat de NIC/Wi-Fi van de XBOX One kapot is (die kans is klein, dat ze beide kapot zijn).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Fish schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:31:
Ja zowel de 5 ghz als de 2,4 en de respectievelijke gastnetwerken hebben allemaal hun eigen passwoord
dus ik neem aan dat je hem gewoon niet hebt ingesteld

Stop alsjeblieft met dubbelposten (kicken)
Ik heb ze allebij goed ingesteld dat zeg ik ik weet 100% dat ik het goeie wachtwoord gebruik..
Ik heb op een site gevonden dat het een bekend probleem was in 2013 ik moet denk ik ff zoeken hoe ik hem moet updaten

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Misschien een no brainer maar:
Is de firmware op je huidige Sitecom router bijgewerkt?

Verwijderd

Topicstarter
andy88 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:37:
Misschien een no brainer maar:
Is de firmware op je huidige Sitecom router bijgewerkt?
Jah alles wat hier op het forum gezegt is is allemaal al geprobeerd met caiway aan de telefoon maar tot nu is er nog steeds geen probleem gekomen dus hopen dat het zo blijft
Pagina: 1