Mensen die op een helpdesk werken bedoelen het goed, maar hebben zelf niet altijd de beste kennis, zijn gebonden aan het beleid van het bedrijf waar ze voor werken - en niet in laatste plaats zijn ze afhankelijk van de informatie die zo over de telefoon van iemand krijgen. En moeten dat alles in gemiddeld max een minuut of 6, 7 verwerken.
Jij geeft zelf aan erg weinig van de materie te weten en als ik zie hoe je hier reageert kan ik me voorstellen dat een helpdeskagent dan moeite heeft om een goed beeld van de situatie te vormen.
Kan dus heel goed zijn dat de oplossing die zij bedacht hebben voor je niet klopt.
Hier op GoT zitten veel mensen met minstens zoveel verstand van zaken als op een helpdesk (sterker nog, flink wat (oud-)helpdeskers van verschillende providers die hier actief zijn). We zijn hier niet gebonden door beleid van een bepaald bedrijf, we hebben meer dan 6 a 7 minuten. En sommige zaken kun je veel makkelijker in text en plaatjes uitleggen dan over de telefoon.
Kortom, als hier meerdere mensen twijfelen aan het advies wat jij gekregen hebt, is het allicht verstandig om mee te werken om met ons te kijken of dat advies klopt of niet. Kan je zomaar flink wat geld (voor een onnodige nieuwe router) schelen en ook flink wat frustratie als dat het probleem niet oplost

Maar ik dacht als ik dan een nieuwe router moet kopen wil ik meteen een goeie en als het dan niet werkt moet ik maar weer bellen naar caiway
Dus nogmaals dit moet ik doen van caiway

Als jij een eigen router koopt, gaat Caiway je daar niet mee helpen. Zij kunnen alleen ondersteunen wat ze zelf leveren. Als je een eigen router koopt en het probleem nog steeds hebt gaan ze je als eerste vragen om je eigen router los te koppelen voordat ze je verder kunnen helpen.
Bedankt voor de info
Ik denk dat ik voor de tp link archer c7 ga
Op zich een prima keuze, maar wel een hoop geld om uit te geven zonder dat je zeker weet dat het je probleem gaat oplossen. De Sitecom WLR-4004 is een low-end prutding, maar kan prima werken zonder de haperingen die jij ervaart.
Vergelijk het met auto's:
De WLR-4004 is een Suzuki Alto ofzo, de Archer C7 is een degelijke Volvo. De Volvo is duidelijk 'meer' auto, kan sneller en heeft meer toeters en bellen. Maar als je een probleem hebt met je garagedeur - of met de bril op je eigen neus - dan gaat het kopen van een dikke Volvo je probleem
en dan later nog zo een ding ga kopen dat ik bekabeld verbind via stroom? Weet nog niet of dat echt zo super is maar dacht misschien beter dan wifi?
Al is me huis maar 1 verdieping en heb ik meerendeel gips blok muren.
De Archer C7 kan een veel snellere verbinding geven dan de WLR-4004, maar bereik door muren heen zal nauwelijks verschillen. Als dat nu niet genoeg is, heb je inderdaad een tweede AP nodig. Bedenk dat je geen twee routers in je netwerk wilt, als je een tweede router koopt moet je het als AP instellen. Daar hebben we gelukkig een guide voor:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
En over stroom? Doe dat niet. Het is relatief duur en in jouw geval nergens voor nodig. Als je muren van gipsblokken zijn is het boren van gaten voor UTP netwerkkabel doodsimpel. Zo'n kabel is goedkoper, betrouwbaarder en sneller dan die stroomnetkastjes.
Maar 1 ding tegelijk. Eerst zorgen dat je verbinding (bedraad) goed werkt met een enkele router voor je met een tweede aan de slag gaat. Anders is helemaal niet meer te achterhalen hoe de vork in de steel steekt.
Maar goed nogmaals bedankt voor de mensen die me echt geholpen hebben

Ik lees veel mensen die je hebben proberen te helpen door aan te geven hoe je kunt uitzoeken wat het probleem echt is. Ik zou je alsnog met klem aanraden daar wat mee te doen. Anders voel ik de bui al hangen: als je over een weekje die Archer C7 hebt kom je weer posten dat het niet opgelost is en dat Caiway je niet kan helpen
[
Voor 7% gewijzigd door
dion_b op 18-12-2015 12:26
]