Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik heb een aantal weken terug een Xbox One gekocht samen met COD:AW. Dit in combinatie met de season pass. Toen de DLC's beschikbaar kwamen heb ik deze geprobeerd te downloaden. Dit ging alleen zo traag dat ik er bijna een middag voor uit kon trekken. Ik ben bijv. al een half uur bezig met 2% van de DLC, en dat op een 120/12 mb/sec lijn van Ziggo.

Met deze reden heb ik Ziggo gebeld. Deze hebben mijn modem uitgelezen maar konden niks fout zien. Ik heb aangegeven dat ik mijn eigen router achter de router van Ziggo (Cisco) gebruik. Vanuit Ziggo is toen aan geraden om de Ziggo router in bridge modus te zetten, dit omdat de Ziggo medewerker dacht dat dit mijn probleem verhielp. Helaas was dit niet het geval en komt het probleem nog steeds voor. Ik heb dit ook getest op mijn oude Xbox 360 elite en Xbox 360 slim. Op alle 3 de consoles heb ik exact dezelfde ping/latency, namelijk 157 ms.

Omdat de Ziggo medewerker nadat de router in bridge modus was gezet ook niet meer wist wat er gedaan kon worden om het probleem op te lossen ben ik naar de Xbox helpdesk toegestuurd. In eerste instantie heb ik in het engels gechat via de xbox website. Tijdens deze chat sessie heb ik een aantal stappen gekregen die ik moest uit voeren, namelijk:
  • Xbox naar fabrieksinstellingen terugzetten
  • Static IP adres/DNS
  • UPNP inschakelen in de router
  • Portforwarding
  • DMZ inschakelen/instellen voor de XB1
Dit alles heeft helaas ook niet gewerkt. Op alle 3 de consoles blijf ik exact hetzelfde probleem houden en ook exact hetzelfde ping.

Later heb ik ook nog weer gebeld met Xbox support maar deze geven aan dat ik alles al gedaan heb wat zei qua oplossingen hadden.

Het vreemde is, zodra ik een andere apparaat als een Xbox console aansluit op de desbetreffende UTP kabel is de ping maar 11ms (volgens speedtest.ziggo.nl). Zowel deze speedtest als de speedtest op de consoles zelf geeft wel mijn max up/downloadsnelheid weer, dus daar zit het probleem niet in. Er zit verder geen switch tussen de console, het enige wat tussen de Ziggo router en de console zit is mijn eigen router.

Om ook uit te sluiten dat mijn router het probleem is heb ik geprobeerd mijn UTP kabel rechtstreeks op de Ziggo router aan te sluiten zonder dat mijn eigen router er tussen zit. Ook dit verhelpt het probleem niet.

De trage downloads gelden zowel voor updates van de console zelf als van spellen en het downloaden van DLC's.

Ik heb gezocht naar vergelijkbare problemen op Google maar ook hieruit krijg ik geen werkende oplossing.

Ik ben nu door mijn oplossingen heen en Xbox/Ziggo klantenservice weet ook niet meer wat ze moeten. Nu hoop ik dat iemand op het Tweakers forum een idee heeft wat mijn probleem veroorzaakt en hoe ik dit probleem kan oplossen.

Ziggo router: Cisco EPC 3928
Eigen router: TP-Link Archer C7 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Kan dit topic ook verplaatst worden naar spielerij - problemen & vragen?

[ Voor 6% gewijzigd door init op 15-06-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:08

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb een melding voor dit topic gemaakt met het verzoek deze te verplaatsen. Zal dus binnenkort wel gebeuren :-).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:16
lig aan de servers in the USA, doe maar eens een test op www.speedtest.net en kies dan een server in Amerika dan zal je zien dat je dan wel hoge ping heb en dat de snelheid heel erg schommeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
badboynova schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:26:
lig aan de servers in the USA, doe maar eens een test op www.speedtest.net en kies dan een server in Amerika dan zal je zien dat je dan wel hoge ping heb en dat de snelheid heel erg schommeld.
Maar dan kan ik dus nooit normaal gebruik maken van mijn Xbox omdat ik uren moet wachten om te updaten of om games/DLC's te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
init schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:42:
[...]

Maar dan kan ik dus nooit normaal gebruik maken van mijn Xbox omdat ik uren moet wachten om te updaten of om games/DLC's te downloaden?
Je moet er rekening mee houden dat de updates met de next-gen consols vele malen groter zijn dan de x360/ps3 ;) . als jij je x1 in standby modus uitzet dan gaat deze de update gelijk downloaden als ze beschikbaar zijn (stel je ben aan het werk/school en er komt een update, dan haalt hij hem gelijk binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
badboynova schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:53:
[...]

Je moet er rekening mee houden dat de updates met de next-gen consols vele malen groter zijn dan de x360/ps3 ;) . als jij je x1 in standby modus uitzet dan gaat deze de update gelijk downloaden als ze beschikbaar zijn (stel je ben aan het werk/school en er komt een update, dan haalt hij hem gelijk binnen).
Vele malen groter kan ik begrijpen. Maar met een 120/12 mb/sec lijn zou het alsnog niet zolang moeten duren om een update binnen te halen. Eergisteren heb ik een update van ca. 200 MB binnen gehaald en hier heeft hij ook 30+ minuten over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241612

Dit had ik ook al met de xbox360, de MS servers zijn (iig voor mij) altijd erg traag zowel bedraad als draadloos en een echte oplossing vindt ik niet echt.
Denk dat MS gewoon iedereen via US laat downloaden en of dat voor ons traag is boeit ze niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Het vreemde is dat ik een half jaar terug, toen ik nog op mijn Xbox 360 slim speelde, er geen last van had. Of in ieder geval niet van de trage downloads, ping weet ik niet, die heb ik nog niet eerder gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
init schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:34:
Het vreemde is dat ik een half jaar terug, toen ik nog op mijn Xbox 360 slim speelde, er geen last van had. Of in ieder geval niet van de trage downloads, ping weet ik niet, die heb ik nog niet eerder gecontroleerd.
De updates voor de 360 zijn vele malen kleiner dan voor de x1. Ik moest er ook aan wennen, en dacht ook dat er wat mis was bij mijn provider. Maar door diverse forums te lezen (en testen) ben ik hier achter gekomen dat het geen probleem bij mij was of provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
badboynova schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:06:
[...]

De updates voor de 360 zijn vele malen kleiner dan voor de x1. Ik moest er ook aan wennen, en dacht ook dat er wat mis was bij mijn provider. Maar door diverse forums te lezen (en testen) ben ik hier achter gekomen dat het geen probleem bij mij was of provider.
Ja, maar alsnog... Een 200 MB update op een 120/12 MB/sec lijn zou moeten betekenen dat ik de update binnen 5 minuten gedownload zal moeten hebben. En dit is dus totaal niet zo. En dit is ook geen verklaring voor mijn extreem hoge ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Vandaag maar mijn XB1 naar de Mediamarkt gebracht. Deze gaan kijken of deze gerepareerd moet worden. Als ze niks kunnen vinden krijg ik een nieuwe, al betwijfel ik of dat wat helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31
init schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:23:
Vandaag maar mijn XB1 naar de Mediamarkt gebracht. Deze gaan kijken of deze gerepareerd moet worden. Als ze niks kunnen vinden krijg ik een nieuwe, al betwijfel ik of dat wat helpt..
Ligt niet aan je Xbox, het weg brengen heeft ook geen zin. Er zijn twee redenen waarom de downloads langzaam zijn.... Server side problemen, aka drukte bij MS en de netwerk instellingen/provider kant bij de klant.

Het gebeurt de laatste tijd vaak dat de servers bij MS het druk hebben, ondanks dat Xbox Live gebruik maakt van het schaalbare Azure server park van MS wil het wel eens voorkomen dat downloads langzaam gaan. Ik heb er zelf weinig last van moet ik zeggen.

Wat belangrijk is dat je Xbox goed in je router staat, dwz. of via de DMZ of alle poorten goed open in de port forwarding. Gezien de download van de Xbox uit een Azure locatie van MS moet komen kan het ook zijn dat de routering van je provider over het internet na deze locaties niet optimaal is. Probeer in dit geval eens een VPN verbinding op te bouwen vanuit je router.

p.s. de ping die jij ziet in het dashboard (network settings) is de ping op de aanmeld server van MS, totaal niet betrouwbaar om conclusies aan te hangen. Zit deze tussen de 150 a 165 ms dan heb je een normale ping op de aanmeld server.

Succes.

[ Voor 26% gewijzigd door Bullet NL op 17-06-2015 21:32 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:29:
Wat belangrijk is dat je Xbox goed in je router staat, dwz. of via de DMZ of alle poorten goed open in de port forwarding. Gezien de download van de Xbox uit een Azure locatie van MS moet komen kan het ook zijn dat de routering van je provider over het internet na deze locaties niet optimaal is. Probeer in dit geval eens een VPN verbinding op te bouwen vanuit je router.

p.s. de ping die jij ziet in het dashboard (network settings) is de ping op de aanmeld server van MS, totaal niet betrouwbaar om conclusies aan te hangen. Zit deze tussen de 150 a 165 ms dan heb je een normale ping op de aanmeld server.
Ik heb al zelf geportforward met de gegevens die ik kon vinden op de Xbox site. Nadat dit niet hielp heb ik DMZ geprobeerd, dit werkte ook niet. Ik heb ook nog geportforward m.b.v. Xbox support (telefoon), ook dit veranderde niks aan het probleem.

Hoe zou ik zo'n VPN verbinding moeten opzetten vanuit mijn router (Archer C7)??

Ik had over mijn "Ping probleem" inderdaad gelezen in het XB1 topic, en weet dus nu dat dit niet relevant is voor mijn download snelheid van updates etc. Bedankt voor je reactie hierover, dan hoef ik me dus niet meer te blijven focussen op de hoge latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Om dit topic maar even te bumpen: Ik heb dit probleem ook op mijn Xbox 360, ik ben nu bijv. al ca. 15 minuten bezig om een update van 26,22 KB te downloaden..

[ Voor 3% gewijzigd door init op 24-06-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Update: ik heb vandaag opnieuw contact gehad met ziggo. Ze hebben, na een gesprek van meer als een half uur en overleg met meerdere collega's, mij de tip gegeven eens de dns van google (8.8.8.8) te gebruiken. Na deze te gebruiken op mijn Xbox zijn downloads weer super snel!

Mijn probleem is nu dus opgelost en dit topic kan daarom gesloten worden.
Pagina: 1