Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-10 23:34
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Ik zoek een vervanger voor mijn oude Huawei G700.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo ongeveer 200€ lijkt me wel een mooi prijsje. Meer kan maar dan wel verantwoord.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
De belangrijkste eis is dat de telefoon rootbaar is. Dit is een absolute must. Ik gebruik een legio aan geroote software waar ik niet zonder mee verder wil gaan.
Actieve modding community is een pré, ik hou wel van hameren aan de telefoon.
Losse sd kaart is een grote pré maar geen moet. Ik zie mezelf toch nog vaak de sd kaart verwijderen om snel even een bestand over te zetten omdat 19453e usb stick weer verdwenen is.
Removable battery of een manier om het toestel handmatig te resetten is een pré. Het gebeurt (te?) vaak dat ik de batterij van de G700 eruit moest knikkeren omdat ik iets deed wat die niet zo leuk vond.
Performance kan me een worst wezen. De G700 deed het prima in mijn optiek. Lijkt me niet dat ik nu mindere performance ervoor krijg bij 200€ vandaag de dag.
Lange batterijduur is een leuke plus maar geen breekpunt. 1 uur Drastic in fast forward, 2 uur browsen en 4 uur muziek ( dus wel met scherm uit ) is zo ongeveer het absolute maximum en dat is al ruim genomen.
4G capabiliteiten kan me een worst wezen, prepaid. Ik gebruik exclusief wi-fi voor netwerken.
OTG support is een nice to have, de G700 ondersteunt dit niet en dit wil ik eigenlijk wel gebruiken voor spellen.
Lage minimale brightness is een grote pré. Ik vind dat de minimale brightness van de G700 te hoog is. Ik lees zo nu en dan nog wel eens een boek in de nacht met mijn kobo aura met de brightness op de laagste stand en dat is qua felheid plezant. De G700 is zo fel als de zon als ik daarna even wil appen.
Engelse interface is wel een aardige must, dit is op dit moment een issue met iets als de note 3 had ik begrepen?
Max 5'5. 5 is voor mij de sweet spot.
Full HD is wel een pré, meer twitch streams zijn full hd en bij youtube video's is dat ook wel zo handig.
Fysieke knoppen zijn een pré. Dus die knoppen die niet op het scherm zitten maar eronder.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
De redmi notes.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
-

Misschien krijgen jullie dan een onderbuikgevoel van "Maar waarom koop je een nieuwe telefoon? Het lijkt alsof je tevreden bent met de G700?".
Nouja, ik heb de telefoon gebricked. Ik dacht een veilige edit te doen in build.prop en vond het niet nodig om allemaal beveiligingen te installeren zodat ik toch nog bij de telefoon kan indien die in een boot loop kon... Lesje geleerd...

Misschien dat jullie nog een leuk telefoontje hebben die ik totaal over het hoofd zie. Ik hou dit topic verder in de gaten voor replies.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1661742

[Voor 4% gewijzigd door Thomg op 17-12-2015 20:50]

• rudimaes
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 28-12-2016
Heb onlangs de "Alcatel Onetouch Idol 3- 5,5 inch" gekocht. Prijs/kwaliteit zeer goed. (tussen $239 en $279). Uitstekend HD scherm dat volledig draaibaar is, goede klank van JBL, goede camera. Goede batterij. Vrijwel stock android Lollipop.
Kan worden geroot:
http://www.androidauthori...touch-idol-3-root-627427/
Ben er heel tevreden over.
Rudi

• Thomg
Ik heb nog even gekeken en op zich vind ik het wel een ok foon, ik vind het lastig om in te zien waarom ik dit zou verkiezen boven de note 2/3.

Batterij is vrij klein en het gemis van hardkeys is ook best wel een groot punt. Prijs is vergelijkbaar of duurder en ik kan het moeilijk vinden voor een prijs rond de 200€.

Het enige wat de telefoon over de note 3 heeft is de gegarandeerde root, losse sd kaart.
Over de note 2 kan ik zelfs geen enkel voordeel vinden.

Wel interessant om toch te zien dat ik een telefoon in de 200€ prijsrange totaal over het hoofd gezien heb.

• rudimaes
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 28-12-2016
Als je er een wilt met een zwaardere batterij, kijk dan eens naar de Lenovo Vibe P1, die heeft er een van 5000mAh.

http://www.gearbest.com/c...wXaV_qSAPc9LwCBoCkIbw_wcB

Heeft hardkeys en kan worden geroot.
Rudi

[Voor 6% gewijzigd door rudimaes op 19-12-2015 07:59]

• Thomg
Deze kost toch wel zo 80€ meer dan een Note 2/3.

Voor de rest ben ik er wel erg over te spreken, als die ook rond de €200 was had ik deze verkozen boven de Note 2/3.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True